Tyhjäkäynti

Aloittaja lalli, 06.08.10 - klo:13:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Itse en irroittanut yhtään bensaletkua. Tyhjensin lapolla tankista sen mitä sillä sai. Irroitin tankin kiinnityspultit edstä ja takaa. Nostin tankin pystyyn ja pönkäsin siihen. Sitten ilmanputsari kaikkine vermeineen pois. Imuletkuissa ei ole klemmareita. Irroitin ja putsasin vain viisihaaraisen muovisen liitoskappaleen, en imuletkuja.

Tänä aamuna tyhjäkäyntiongelma taas pahaan aikaan. Olimme lähdössä Siuntion hotellista jonka pihalla Pannari oli seissyt yön yli.  Mitähän yölämpö lienee ollut !2-15 astetta ja  kai kosteaakin. Eka startin tulos hetken röpäys ja ääni " klink" ja siihen sammu. Tokan jälkeen pakotin kaasulla käymään. Kamalaa käyttää kylmää konetta väkisin  mutta liikkeelle oli lähdettävä  kaverin perään. Taiteilin kaasulla ja kytkimellä meidät jotenkin läpi ensimmäisten mutkien ja risteysten. Käytiin tankkaamassa jolloin pakko sammuttaa. Kone oli kuitenkin lämmennyt joten siitä eteenpäin tyhjäkäyntikin pikkuhiljaa palaili. Luin taas tämän ketjun. Pitänee kai hakea ne alipainenletkut esiin? Voisitko Jussi 613 kertoa kokemuksistasi,niistä olisi varmaan muillekkin apua. PS. Samalla matkalla vielä rengasrikko, mutta kerron siitä omassa ketjussa myöhemmin,tänään on vähän takki tyhjä. T: Niksu

Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 07.07.12 - klo:09:58
Itse en irroittanut yhtään bensaletkua. Tyhjensin lapolla tankista sen mitä sillä sai. Irroitin tankin kiinnityspultit edstä ja takaa. Nostin tankin pystyyn ja pönkäsin siihen. Sitten ilmanputsari kaikkine vermeineen pois. Imuletkuissa ei ole klemmareita. Irroitin ja putsasin vain viisihaaraisen muovisen liitoskappaleen, en imuletkuja.
Minäkin toimin juurikin samalla kaavalla. Kaikki ristipäät aukesi ilman lipsahduksia kun koppasin meisselin päähän ennen aukaisua. Irroitin numeroteipeillä merkityt  sähköliittimet jotta sain enemmän tilaa irroittaa alipaineletkuhaaroittimen. Nelospytylle menevä haara oli täysin tukossa. Ronkin isommat töhnät pois mamman virkkuukoukulla ja paineilmaa lisäksi. Irroitin myös yhden letkun mutta kun se oli ihan puhdas jätin muut rauhaan. Tänään eka  "aamustartti" ja  kaikki toimi normaalisti (toivottavasti myös jatkossa) Kiitos  kaikille foorumissa vinkkejä antaneille ja spesial tanks Lehtosen Ristolle kun häntä vaivasin puheluillani. T: Niksu.

Lainaus käyttäjältä: Kaustinen - 29.10.10 - klo:23:17

Nyt tietysti herää kysymys: mistä lienee töhnä tullut. Öljynä olen käyttänyt täyssynteettista Teboilin moottoripyöräöljyä. Kyllähän kampikammion kautta tulee niitä öljyhöyryjä uudelleen kierrätykseen, mutta en usko, että olisi öljyssä vika. Varmaan auttaisi, jos alipaineletkut ja se muovinen letkuyhdistäjä olisi suuremmilla reijillä, niin ei öljy kondensoituisi niin helposti. Täytyy varmaan ottaa huolto-ohjelmaan alipaineletkujen puhdistus ainakin joskus.
Tämä huoltotoimenpide tuli tehtyä tänään. Kyllä ihmetys oli suuri, kun kolme putkenpäätä oli töhnää täynnä ja puhaltamalla ei saanut ilmaa menemään lävitse. Koko toimenpiden kesti nooviisilla kuusi tuntia ja kokoamisen jälkeen tuli oikea onnistumisen riemu kun Pannari kävi upeesti. Bensatankkia en irroittanut, vaan nostin sen pystyyn ja kaikki toimenpiteet mahtui tekemään. Kahdesti piti Ristolle soittaa ja kysyä vahvistusta/ neuvoa > oluet MP messuilla. Tämä varmasti kannattee kaikkien tarkistaa, oma pyöräni on vm.09 ja ajettu 39000km.

Tereks!!

Vaihtaako porukat paniin jäähdytin nesteitä millä aikavälillä? Itse olen vaihtanut/vaihdattanut jäähdytysnesteet ja jarru- ja kytkinnesteet 2v välein. Eräs paja suositteli hommaa tehtäväksi määräajoin. Mulla ei ole ollut vielä ongelmaa tyhjäkäynnin toiminnan kanssa tähän mennessä.

T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Lainaus käyttäjältä: niksu - 17.07.12 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 07.07.12 - klo:09:58
Itse en irroittanut yhtään bensaletkua. Tyhjensin lapolla tankista sen mitä sillä sai. Irroitin tankin kiinnityspultit edstä ja takaa. Nostin tankin pystyyn ja pönkäsin siihen. Sitten ilmanputsari kaikkine vermeineen pois. Imuletkuissa ei ole klemmareita. Irroitin ja putsasin vain viisihaaraisen muovisen liitoskappaleen, en imuletkuja.
Minäkin toimin juurikin samalla kaavalla. Kaikki ristipäät aukesi ilman lipsahduksia kun koppasin meisselin päähän ennen aukaisua. Irroitin numeroteipeillä merkityt  sähköliittimet jotta sain enemmän tilaa irroittaa alipaineletkuhaaroittimen. Nelospytylle menevä haara oli täysin tukossa. Ronkin isommat töhnät pois mamman virkkuukoukulla ja paineilmaa lisäksi. Irroitin myös yhden letkun mutta kun se oli ihan puhdas jätin muut rauhaan. Tänään eka  "aamustartti" ja  kaikki toimi normaalisti (toivottavasti myös jatkossa) Kiitos  kaikille foorumissa vinkkejä antaneille ja spesial tanks Lehtosen Ristolle kun häntä vaivasin puheluillani. T: Niksu.

Auttakaapas nyt, otettiin tässä aamupäivällä yläkerran iloisen leskirouvan kanssa tankki ylös ja kopat irti ja sitten otetti pieni tauko tässä koska alkoi epäilys noiden em sähköliittimien kanssa. Kun niitä irroittaa pitääkö olla akku irti ja mitä muuta pitää varoa ja missä järjestyksessä ne pitää irroittaa ???? Varovaisena miehenä ennemmin pitelen suitsia ja kysyn joten nyt viisaammilta vastausta, homman pitäisi jatkua huomen aamulla ; )

Oitzu

En muistaakseni avannut sähköliittimiä ollenkaan. Siirsin vain johtoja sen verran, että sain imuletkujen liitoskappaleen käsiin.
Mahdollinen tukos on viisihaaraisessa liitoskappaleessa, ei letkuissa.

Lainaus käyttäjältä: Oitzu - 15.02.14 - klo:16:25
Lainaus käyttäjältä: niksu - 17.07.12 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 07.07.12 - klo:09:58
Itse en irroittanut yhtään bensaletkua. Tyhjensin lapolla tankista sen mitä sillä sai. Irroitin tankin kiinnityspultit edstä ja takaa. Nostin tankin pystyyn ja pönkäsin siihen. Sitten ilmanputsari kaikkine vermeineen pois. Imuletkuissa ei ole klemmareita. Irroitin ja putsasin vain viisihaaraisen muovisen liitoskappaleen, en imuletkuja.
Minäkin toimin juurikin samalla kaavalla. Kaikki ristipäät aukesi ilman lipsahduksia kun koppasin meisselin päähän ennen aukaisua. Irroitin numeroteipeillä merkityt  sähköliittimet jotta sain enemmän tilaa irroittaa alipaineletkuhaaroittimen. Nelospytylle menevä haara oli täysin tukossa. Ronkin isommat töhnät pois mamman virkkuukoukulla ja paineilmaa lisäksi. Irroitin myös yhden letkun mutta kun se oli ihan puhdas jätin muut rauhaan. Tänään eka  "aamustartti" ja  kaikki toimi normaalisti (toivottavasti myös jatkossa) Kiitos  kaikille foorumissa vinkkejä antaneille ja spesial tanks Lehtosen Ristolle kun häntä vaivasin puheluillani. T: Niksu.

Auttakaapas nyt, otettiin tässä aamupäivällä yläkerran iloisen leskirouvan kanssa tankki ylös ja kopat irti ja sitten otetti pieni tauko tässä koska alkoi epäilys noiden em sähköliittimien kanssa. Kun niitä irroittaa pitääkö olla akku irti ja mitä muuta pitää varoa ja missä järjestyksessä ne pitää irroittaa ???? Varovaisena miehenä ennemmin pitelen suitsia ja kysyn joten nyt viisaammilta vastausta, homman pitäisi jatkua huomen aamulla ; )

Oitzu
Olen tehnyt tuon homman jo kahdesti (toisen kerran varoiksi) Merkkasin sähköliittimet numeroteipillä ja otin ne varovasti yksi kerrallaan irti. Akun kengät koko ajan kiinni. Haaroittimen putsauksen jälkeen sähköliittimet kiinni ja kasaus jatkui. Mopo pelittää vielä :) T: Niksu

16.02.14 - klo:18:01 #53 Viimeisin muokkaus: 16.02.14 - klo:18:04 käyttäjältä hry
Taitaapi kaikki liittimet olla erilaisia, koska en viime vuosina ole teipeillä merkannut. Kerran yksi liitin jäi pahimmasta mahdollisesta paikasta liittämättä. Ehti jo tulla tuskanhiki otsalle, mutta sopivasti muotoiltu ja kumipinnoitettu lukkopihtien jatkokappale pelasti päivän purku- ja kasausurakalta.

Lisätään vielä se, että maajohto AINA akun navasta irti, ettei tule sähkövahinkoja.

Kiitos tiedoista ! Hienoa että on muitakin jotka painii näitten kanssa....
Otin akun piuhat irti ja irroitin 1- ja 2-sylinterin piuhat ja yläkerran iloinen leskirouva pienillä kätösillään irroitti letkut hämähäkki-haarakappaleen puoleisista päistä irti ( omat nakkisormet eivät kunnolla mahtuneet polttoaineputkien väliin ) ja saatiin "hämähäkki" tutkittavaksi. 4-sylinterin putkessa oli hieman karstaa. Letkut kiinni ilman mitään liukastetta, kopan letkut kiinni ja tinkelitangelit päinvasteisessa järjestyksessä takaisin ja mopo iloisesti käyntiin ; )
Hyviä kikkoja:
-Imurin suulakkeen päähän verkko, siihen jää kiinni esim kahvasta viime syksyllä pudonnut sähköjohtonipun klemmari joka lepäili koneen päällä letkujen alla.....löytyihän se niinkuin ajattelin
-Leskirouva laittoi stryroksi levyyn kaikki ruuvit järjestykseen ja osastoi/numeroi/kirjoitti mihin mikin ruuvi kuuluu
-Avaa sen viinikanisterin vasta illalla ruokapöydässä eikä hallilla kesken ruuvaamisen..... 

Iloinen Leskirouva & Oitzu 

Tänään vaihdettu ilmanputsari ja samalla tuli tarkistettua se viisihaarainen
muovihärpäke.Olihan siellä yhdessä haarassa reikä melkein tukossa,huolellinen
puhdistus ja osat paikalleen.Kylläpä kävi pannari jotenkin nätimmin ja tasaisemmin.Täytyy kyllä sanoa,jotta näillä leipälapion kokoisilla gynekolokin käsillä mielenkiintoinen homma kaivaa se haaroitin esille ja
askarrella ne putket irti/takaisin kiinni.Helpotti kummasti kun siirtelin
ne sähköliittimet syrjään,Ei en irroitellut akkua.Kannatta kyllä tarkistaa
se haaroitin,jos ei ole sitä jo tehnyt.Täältä tähän. :D

 :) Tänään tarkastus imuletkuihin ja haarakappaleeseen ja niihän se yksi putki oli tukossa .Hienoa että on tälläinen sivusto josta saa apuja ja tietoa asioihin , ilman niitä ei olisi tullut mieleenkään tutkia asiaa.

Puhdistin eilen haaroittimen ja yksi putki oli tukossa!!

No tänään ajelin ja kone kävi nätisti. Mutta yksi ongelma tuli.
Kuumana koneen tuhjäkäyntikierokset nousevat 1500r/min. Ajattelin, että hei säädämpä tyhjäkäyntikierroksia.

Eipä onnistunut  >:(  Ruuvi ei pyöri kumpaankaan suuntaan voi Rähmä.

Onko kellään käsitystä mikä hirttää vaijeri tai joku muu!! ??

Moro,

Nostan vähän tätä vanhempaa aihetta. Itsellä on kanssa ollut kuvatunlaisia tyhjäkäyntiongelmia erityisesti kylminä ja kosteina aamuina. Mietin kanssa noita ryyppyyn liittyviä pulmia ja myös polttoaineeseen liittyviä ongelmia. Tuntui, että näiden käynnistysten jälkeen mopo myös savutti normaalia enemmän.

Nyt muusta syystä vaihdoin pyörään uuden akun.Yllätyksekseni vika/ominaisuus on kadonnut. Vaikuttaako akun alhainen jännite polttoainesyöttöön vai mikä tätä selittää? Sekin on tietysti mahdollista että täti vaan kuvittelee omiaan  :P

27.05.15 - klo:21:45 #59 Viimeisin muokkaus: 27.05.15 - klo:23:53 käyttäjältä Timppa
Mistäpä johtunee :o  ??? Englannissa alko pani nykimään ja vaihdoin tulpat,(ed.ajettu 23000)
ajeltiin 2 päivän aikana Rotterdamista Tukholmaan ja Tukholman ruuhkassa
alkoi taas nykimään ja rykimään, kun annoin jäähtyä hetken niin toimi taas
hetken, viimeset 2 km Värtanille ajoin kytkintä luistattaen ja nykimällä ?
oltiin kuitenkin hyvissä ajoin satamassa joten pani sai jäähtyä n.1,5 t
eikä sen jälkeen oo ollu nykimisiä, mutta kun ei tiedä mistä johtuu niin
jää semmonen epäilys että se alkaa pätkimään ja sammuu jonnekkin
korpeen.

Powered by EzPortal