minkälaiset pihdit

Aloittaja Kauko, 13.11.09 - klo:19:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ajatuksissa olisi laittaa kuvan mukaiset sähköliittimet.
Millä pihdeillä nuo liittimet liitetään. "Abiko" pihdeissä on vain paikat suojatuille liittimille.
Kuva olisi hyvä tieto, kun esim Knipexin pihdeissä on kolot tuossa heti kahvan jälkeen.
(pihdit ovat "Electricians"-mallia, joten jokin puristus tarkoitus niillä on)
(liittimet ovat vasta harkinnassa)

Ettei vain olis tarkoitettu liitettäväksi tinaamalla

Olen mielestäni nähnyt tuollaisia piuhassa kiinni, liitetty puristamalla.
Juottaminen olisi toki hyvä lisuke

Kuvan liittimet ovat puristettavaa mallia ja ko pihdit näyttäisi pikaisesti katsottuna sopivilta. Markettien myymissä "Abiko" pihdeissä ei ole näille liittimille leukoja. "Abikoltakin" löytyy varustellummat versiot pihtejä.

Kun laitoin sen takalaukun päälle jarruvalospoilerin nii sielläkin oli tommosia liittimiä, nii mie lyhensin toiselta puolta noita käännettäviä väkäsiä, silloin meni paremmin päällekkäin ja sai siistimmin/tiukemmin piuhat kiinni.

vähän tutkailin noita liittimiä, ja löysin seuraavanlaiset pihdit
ja lisäksi kuvan millaista jälkeä pitäisi saada aikaiseksi

14.11.09 - klo:13:18 #6 Viimeisin muokkaus: 14.11.09 - klo:22:37 käyttäjältä Obelixxx
No johan on pidit  :rr: , tollaset pitää hankkia, tosin empä oo missään moisia nähny!

No Ebaystähän minä tuon löysin (UK ja Au)
http://cgi.ebay.co.uk/Inter-Lock-Non-In ... 3357715c34
hinta noin 10£, eli nykykurssilla 11 eur
Motonetin peltimalliset eivät vakuuttaneet, joten nuo meni tilaukseen.

Koulukuntia on monia, mutta itse vielä tinaisin noiden johtojen liitokset, ja riippuen tilanteesta, niin suojaisin liitokset kutistesukalla tai kuumaliimalla.

Samanlaiset liittimet tuli joo jarruvalospoileriin, ihan perusabikoilla puristelin, mutta tosiaan piti vähän kärkipihdeillä/ruuvimeisselillä ensin ohjata ensimmäistä laippaa toisen alle.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

mä kanssa tinasin johtojen liittimet ja kutistesukkaa käytin kun asensin radiota viimeviikolla ei oikein pelkkä apiko liittimen puristus oikein vakuuttanut.

Tinatkaa tosiaan ihmeessä nuot vielä päälle, tulee takuulla varmemmat juotokset. thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: "jarska"Tinatkaa tosiaan ihmeessä nuot vielä päälle, tulee takuulla varmemmat juotokset. thumbsup1

Onko näin? Mulle on aina sanottu että johdon päitä ei saa tinata jos on puristusliitin päällä.

Lainaus käyttäjältä: "teppo"
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Tinatkaa tosiaan ihmeessä nuot vielä päälle, tulee takuulla varmemmat juotokset. thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: "jarska"Tinatkaa tosiaan ihmeessä nuot vielä päälle, tulee takuulla varmemmat juotokset.
Lainaus käyttäjältä: "teppo"Onko näin? Mulle on aina sanottu että johdon päitä ei saa tinata jos on puristusliitin päällä.
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Mä en luota pitemmän päälle noihin puristettaviin liitoksiin, tippa tinaa varovasti tohon päälle niin tulee takuulla kestävät.
Olisiko niin, että tinattua kaapelia ei saa puristusliittimellä laittaa, mutta valmiin liitoksen voi sitten varmistustinata.

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Tinatkaa tosiaan ihmeessä nuot vielä päälle, tulee takuulla varmemmat juotokset.
Lainaus käyttäjältä: "teppo"Onko näin? Mulle on aina sanottu että johdon päitä ei saa tinata jos on puristusliitin päällä.
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Mä en luota pitemmän päälle noihin puristettaviin liitoksiin, tippa tinaa varovasti tohon päälle niin tulee takuulla kestävät.
Olisiko niin, että tinattua kaapelia ei saa puristusliittimellä laittaa, mutta valmiin liitoksen voi sitten varmistustinata.

Jep, ei tietenkään tinalla vuorattu johto pysy enää puristettuna liittimessä vaan jälkeenpäin tippa varmistukseksi.

Powered by EzPortal