Laturin irroitus st1100

Aloittaja MCKopisto, 28.03.16 - klo:12:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

28.03.16 - klo:12:04 Viimeisin muokkaus: 28.03.16 - klo:12:46 käyttäjältä MCKopisto
Onko kokemuksia st1100 vm 2000 laturin irroituksesta? Joutuuko irroittaan koko moottorin että laturi mahtuu tulemaan ulos kolostaan? vai katkaistaanko pyörä keskeltä ? Runkopalkki tulee laturin eteen.

Haynesin kirjan mukaan on otettava kone pois rungosta.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

28.03.16 - klo:19:45 #2 Viimeisin muokkaus: 28.03.16 - klo:19:50 käyttäjältä veskupappa
Lainaus käyttäjältä: Wisa - 28.03.16 - klo:18:41
Haynesin kirjan mukaan on otettava kone pois rungosta.

Staattorin saa irti, jos irrottas takahaarukan haynesin mukaan. Ilmeisesti koko laturin irroitus vaatii koneen irroituksen. Hondan tehtaan korjauskäsikirjan mukaan takahaarukka ja polttoainesäiliö pitäisi irroittaa.. Itse tutkisin nuo kirjat tarkkaan ennen työhön ryhtymistä.
Omaa kokemusta ei ole

Pitäisi onnistua irroittamatta konetta. Takaisin laitto on vielä hankalampi jousitetun hammaspyörän takia. Hammaspyörä pitää lukita sokalla ja vetää siitä rautalanka öljyntyhjennystulpan kautta ulos. Kun laturi on paikallaan sokka vedetään rautalangalla ulos. Youtubessa on video hommasta. Myös ainakin rane61 on tehnyt homman, osaa neuvoa paremmin. Kun saat laturin paikalleen, mittaa latausjännite...ei saa olla yli 14,5v, jos on keittää akun, poltaa säätimen ja mahdollisesti myös laturin.

Jos 1100.ssa on ylilatausta niin kannattaa lukea tämä ketju ajatuksen kanssa läpi:

http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=2694.0

Lainaus käyttäjältä: tonipan - 28.03.16 - klo:21:07
Pitäisi onnistua irroittamatta konetta. Takaisin laitto on vielä hankalampi jousitetun hammaspyörän takia. Hammaspyörä pitää lukita sokalla ja vetää siitä rautalanka öljyntyhjennystulpan kautta ulos. Kun laturi on paikallaan sokka vedetään rautalangalla ulos. Youtubessa on video hommasta. Myös ainakin rane61 on tehnyt homman, osaa neuvoa paremmin. Kun saat laturin paikalleen, mittaa latausjännite...ei saa olla yli 14,5v, jos on keittää akun, poltaa säätimen ja mahdollisesti myös laturin.


Kiitoksia neuvoista. Takahaarukan irroittamalla sai laturin irti. Laturi on jostan syystä haurastunut niin että kuoresta tippuu palasia ja koko laturi on ihan jumissa. Liekö suolavesi tehnyt tehtävänsä. Arvailen vain kun ostimme kyseisen menopelin vime talvena.

29.03.16 - klo:06:41 #6 Viimeisin muokkaus: 29.03.16 - klo:06:43 käyttäjältä MCKopisto
Lainaus käyttäjältä: veskupappa - 28.03.16 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: Wisa - 28.03.16 - klo:18:41
Haynesin kirjan mukaan on otettava kone pois rungosta.

Staattorin saa irti, jos irrottas takahaarukan haynesin mukaan. Ilmeisesti koko laturin irroitus vaatii koneen irroituksen. Hondan tehtaan korjauskäsikirjan mukaan takahaarukka ja polttoainesäiliö pitäisi irroittaa.. Itse tutkisin nuo kirjat tarkkaan ennen työhön ryhtymistä.
Omaa kokemusta ei ole


Kiitoksia neuvoista
Laturi irtosi irroittamalla takahaarukan. Aika palasiksi meni pyörä kun kuvitteli että tänä keväänä selviää öljyn vaihdolla :) Ei teillä ole tiedossa käytettyä laturia nykyinen on käyttökelvoton. Laturi on ihan fyysisesti hajalla kuorista irtoaa palasia.

Kannattaa kysellä purkamoista josko löytyisi.
Esim. Korvanto....
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22


Moi, minulla on ylimääräinen ilmajäähdytetty laturi, jos noista purkaamoista ei löydy.

Lainaus käyttäjältä: tonipan - 30.03.16 - klo:21:16
Moi, minulla on ylimääräinen ilmajäähdytetty laturi, jos noista purkaamoista ei löydy.

Liike josta pyörän ostin tilasi käytetyn laturin ja lupasi maksaa sen :)
Kiitoksia kuieskin. Pidän mielessä jos liikkeen tilaama laturi ei sovikkaan.

Powered by EzPortal