kahvalämppärit

Aloittaja Markku 43, 21.01.10 - klo:22:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Onko vinkkejä...tai varmaan on jo puhuttukin aiheesta...eli itsellä 2006vm 1300 pannari ja ei ole lämppäreitä..mistä ja mitä olette mahdollisesti jälkiasentaneet

RTG-paketin mukana tuli ja toimii ihan mukavasti.
Germaanit tekee sellaista putken sisään asennettavaa lämpöelementtiä, mikä
vaikuttaa tosi viksulta. Yritän etsiä webbi-linkin (toisella koneella)

Mie laitoin ite mun St1300 vm2004 kahvalämppärit ite. Minusta parhaat ne joissa on ostetaan uudet kahvakumit jossa lämmitin vastukset on kumin sisällä. On hyvä laittaa rele väliin, releelle tulee virta silloin kun masina on käynnissä. Vaaarana on jos vetää pelkästää akulta piuhat ja jää kahvalämppärit päälle vahingossa esim yön ajaksi, nii voipi olla aamulla vaikee saada mopo käyntiin.
Siis ei hondan omia kannata jälkeenpäin laitella koska ne maksaa mansikoita, tarvike vimpaimet kelpaa ihan hyvin tohon hommaan ja hinta on ~50e!

Moottorikelkkaan tarkoitetut vastukset omien tuppien alle,siiehn OXFORD portaaton säätö,halpa ja toiminut jo 4 ajokautta...

Sakemannit tekevät tuollaisia putken sisään asennettavia lämpöelemettejä
ei tarvitse ainakaan kahvakumeja vaihdella tai repiä
http://www.coolride.de/onlineshop/index.php
koot 12mm - 22mm millin välein

Mites toi lämmittää kaasukahvaa,ei mitenkään,kaasuhan on holkissa,tuo tulee tangon sisään.
Kelkan vastus on sellanen liimattava mattoelementti,tuppi vaan pois ja elementissä on tarraliima mukana,paikoilleenliimaus ja tuppi takasin.

Lämpeneminen varmasti kestää kauemmin, mutta taitaa massa sitten viedä voiton.
Kokoja on millin välein, eli ei sinne kovasti ilmaa jää väliin ja asennus taitaa olla
liimalla tms massalla. Pitäis toimia.
Asennus on varmaankin viksumpi, piuhat piilossa ja lämpö tasaisempaa.
Jos nyt pitäisi laittaa lämppärit, niin noita harkitsisin vakavasti.

Eihän sinne ilmaa jää mutta kaasukahva on liukuva holkki tangon päällä,eihän se lämpö siitä tangosta siihen holkkiin siirry kun ei ole kiinteä kontakti.
En edes kokeilis tollasia lämmittimiä, (on minun mielipide)

Jossakin noita vaan kehuttiin todella paljon, on tasaisempi lämpö, piuhat siististi mutta
lämpeneminen vie vähän enempi aikaa. Kun ei ole omakohtaisia kokemuksia niin paha sano
mitään varmaa. Idea tuossa vaan tuntuu viksulta. Ja kun se tanko on lämmin, niin kyllä
lämpö tulee kaasupuolen holkin läpikin.

Minä ostin Allrightiltä vastuselementtisarjan ja kahdet kahvakumit. Tämä siksi että vanhat kumit olivat liimalla kiinni ja irtosivat Moralla. Vasemmalle puolelle laitoin polkupyöräpumpun pätkän jolloin se tuli eristettyä metallista ja läpimitta samaksi kuin kaasukahvan holkki. Sitten lämpöelementit kiinni ja uudet kaasupuolen kumit paikoilleen ja johdot kiinni. Näin molemmat puolet lämpiävät samanaikaisesti ja tasaisesti. Haluaako joku ostaa kahdet kytkinpuolen kahvakumit halvalla?

Powered by EzPortal