Sammutus sivujalan varassa

Aloittaja himoski, 26.05.16 - klo:15:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muistelen lukeneeni jostain (ehkä täältä, en vain löydä ketjua enää) tilanteesta, jossa mopo oli sammutettu sen käytyä jonkin aikaa sivujalan varassa, ja siksi seuraava startti oli hieman hankala tyhjäkäyntiongelman vuoksi. Lisäksi pakokaasut olivat hieman tuoksahtaneet.

Kiinnostaisi saada lisätietoa asiasta - onko kenelläkään linkkiä tai muuta tietoa, missä ao. keskustelu on käyty?

Kävi nyt toisen kerran. Pärrä oli muutaman päivän ajotta tallissa, renkaiden vaihto, etujarrupalat uusiksi ja muuta huoltoa lauantaina alkavan Dolomiitit-reissun alla. Ensimmäinen käynnistys huoltotauon jälkeen - tyhjäkäynti vaelteli ja ilman kaasun käyttöä kone sammui. Lämmettyään ei ongelmia. Tunnin ajo parin pysähdyksen kera ongelmitta. Tämän kanssa voi elää, mutta olisi kiva tietää mistä voisi olla kyse.

Takaisin talliin, pyörä keskijalalle ja parin minuutin odotus. Öljyä näyttäisi olevan koneessa liikaa, kun tarkistuslasiin ei tule pintaa.

Olisiko tuosta kyse, vai mistä tätä kannattaisi lähteä purkamaan?

Tarkastappa tulpat, mahtaa joku olla löysällä. Mulla tehny pari kertaa tuommosen käyntiongelman mutta kaasulla pysy käynnissä, haisi bensalle ja lämpimänä pelas. Aloin aukomaan tulpat niin yks selkeästi löysällä ja päästäny kierteisiin mustaa, (pakokaasubensaöljy) sekoitusta.
leppis

Liika öljy yleensäkin ei hyvä, viivojen väli on suositus.
leppis

12.06.16 - klo:10:35 #4 Viimeisin muokkaus: 12.06.16 - klo:10:39 käyttäjältä Honikka_65
Sivuilla on keskustelua käyntiongelmasta ollut aiemminkin. Millähän tavoin sammutus sivujalan varassa aiheuttaisi käyntihäiriön? Sitäkin pitää siis kokeilla, sammuttaa koneen aina pystyasennossa. Kaikki keinot pitää yrittää.
Monilla on auttanut ilmanputsarikotelon alla olevan 5-haaraisen putkenliittimen ja kumiletkujen puhdistus. Minulla se ei auttanut, siellä ei ollut yhtään likaa. Tyhjäkäyntiongelma kylmänä vain pahenee koko ajan. Nykyään jokainen käynnistys on hankalaa, kone ei käy kylmänä yhtään tyhjäkäyntiä, kaasulla vain yli 2000rpm kone pyörii. Kulutuslukemat ovat jonkin verran suuremmat kun lähtee ajamaan. Kone alkaa toimimaan vasta kun käyntilämpöisen koneen (3 tolppaa lämpömittarissa) sammuttaa ja käynnistää uudelleen, tällöin myös kulutuslukemat asettuvat normaaliin. Se viittaa kyllä johonkin anturi- tai elektroniikkavikaan. Kylmäkäyntipiiri ja sen vahapatruuna näyttäisi toimivan kunnolla, tarkistin juuri eilen purkamalla ilmanputsarikotelon pois ja käytin konetta ilmanputsarikotelon IAT-sensori kytkettynä! Tulpat on myös keväällä vaihdettu, ei auttanut.
Tyhjäkäynnin nostaminen hiukan saattaa joskus auttaa!
Kerroppa jos löydät vian.

Kävin tulpat läpi ja kaksi  tuntui minusta olevan hieman löysällä ja kierteissä mustaa. Puhdistin ja laitoin takaisin paikoilleen. Katsotaan miten etenee  -  nyt ollaan jo laivassa ja illalla Travemundessa.  Huomenna aamulla matka jatkuu.

Mikäs se vahapatruunajuttu olikaan. Löytääkö joku asiallista keskustelua siitä, itse en edes muista mihin se vaikutti, olisiko tuohon lämpeämiseen ja tyhjäkäyntiin?

13.06.16 - klo:10:32 #7 Viimeisin muokkaus: 13.06.16 - klo:10:40 käyttäjältä Mphessu
 
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 13.06.16 - klo:09:34
Mikäs se vahapatruunajuttu olikaan. Löytääkö joku asiallista keskustelua siitä, itse en edes muista mihin se vaikutti, olisiko tuohon lämpeämiseen ja tyhjäkäyntiin?

Lainaus käyttäjältä: Maria - 22.05.11 - klo:20:57
Ja kiitos Mphessulle "valehtelijoiden klubin" esineestä, joka kiersi kädestä käteen
aiheuttaen suurta päänvaivaa.

Vahapatruunan voitti itselleen FF1pan  f.i.r.s.t

Jotain vahapatruunasta on kokemuksia. Oma pyöräni aikanaan pudotettiin huoltoliikkeessä renkaanvaihdossa oikealle kyljelleen. Oikean puolen remontin maksoi Ykkös Mp-firman  vakuutus If 7000 ekeä.

Tämän jälkeen alkoi tyhjäkäynnin ongelmat. Lopulta alle 3000 kierroksen kone ei kunnolla käynyt.
Vahapatruuna jonka tehtävänä on kait rikastaa seosta kylmänä ja kone käy tyhjäkäynnilläkin hiukan korkeammilla kierroksilla- minuutin pari. Kun kone ja vaha lämpenevät, seos normalisoituu. No vahapatruuna vaihdettiin ja se maksoi muistaakseni noin 150 ekeä.

Lähetin sen silloin postissa muistaakseni juuri Uusipanistille tutkittavaksi- ei siinä mitään vikaa ollut. Kumman muisti pätkii :D .
Oletan että pyörän pudotessa sakat tankissa etenivät tuohon kuuluisaan 5-haaraan ja aiheutti käyntihäiriön. Varmaan asentaja putsasi vahapatruunan  vaihdossa tuon liittimenkin.
Se vahapatruuna oli sitten päätynyt näköjään arvuuttelun jälkeen FF1 panille


Lainaus käyttäjältä: Mphessu - 13.06.16 - klo:10:32

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 13.06.16 - klo:09:34
Mikäs se vahapatruunajuttu olikaan. Löytääkö joku asiallista keskustelua siitä, itse en edes muista mihin se vaikutti, olisiko tuohon lämpeämiseen ja tyhjäkäyntiin?

Lainaus käyttäjältä: Maria - 22.05.11 - klo:20:57
Ja kiitos Mphessulle "valehtelijoiden klubin" esineestä, joka kiersi kädestä käteen
aiheuttaen suurta päänvaivaa.

Vahapatruunan voitti itselleen FF1pan  f.i.r.s.t

Jotain vahapatruunasta on kokemuksia. Oma pyöräni aikanaan pudotettiin huoltoliikkeessä renkaanvaihdossa oikealle kyljelleen. Oikean puolen remontin maksoi Ykkös Mp-firman  vakuutus If 7000 ekeä.

Tämän jälkeen alkoi tyhjäkäynnin ongelmat. Lopulta alle 3000 kierroksen kone ei kunnolla käynyt.
Vahapatruuna jonka tehtävänä on kait rikastaa seosta kylmänä ja kone käy tyhjäkäynnilläkin hiukan korkeammilla kierroksilla- minuutin pari. Kun kone ja vaha lämpenevät, seos normalisoituu. No vahapatruuna vaihdettiin ja se maksoi muistaakseni noin 150 ekeä.

Lähetin sen silloin postissa muistaakseni juuri Uusipanistille tutkittavaksi- ei siinä mitään vikaa ollut. Kumman muisti pätkii :D .
Oletan että pyörän pudotessa sakat tankissa etenivät tuohon kuuluisaan 5-haaraan ja aiheutti käyntihäiriön. Varmaan asentaja putsasi vahapatruunan  vaihdossa tuon liittimenkin.
Se vahapatruuna oli sitten päätynyt näköjään arvuuttelun jälkeen FF1 panille
Niinhän se oli. thumbsup1

Kyllä se  f.i.r.s.t on vieläkin jossain tallin syövereissä tallella. jeejee:  bannana


FF1pan  rd11

Tulppien kiristyksen jälkeen on pelannut kuin Singer. Juuri nyt ollaan vaimon kanssa Italian Dolomiiteilla Antermoiassa lähellä San Martino in Badia'a. Pannari on toiminut niin nätisti kuin kuvitella voi. Gerlospass ja Grossglockner on takana ja jos jotain voisi toivoa pannarilta, niin kaasun on/off -toiminta voisi olla hieman joustavampaa. Tiukoissa mutkissa jos joutuu ykkösellä tai kakkosella menemään, niin kaasun käytössä voisi olla hieman viivettä ettei hyökkäilisi niin voimakkaasti. Taitaa olla tyypin ominaisuus kuitenkin?

Iltapäiväsateista en myöskään niin paljoa perusta. :)

Sateeseen ei pannari voi vaikuttaa, :)  mutta kytkimellä voit
mutkista lähdettäessä pehmentää hyökkäilyä horisko

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 16.06.16 - klo:20:10
Sateeseen ei pannari voi vaikuttaa, :)  mutta kytkimellä voit
mutkista lähdettäessä pehmentää hyökkäilyä horisko

Juu, toki noinkin. Been there, done that. Asia ei koskaan aikaisemmin ole häirinnyt, mutta täällä Dolomiiteilla on noita kinttupolkuja 180 asteen mutkilla ja tietysti juuri silloin paikallinen bussi tulee mutkassa vastaan!

Jos käy koeajamas näitä sähkökaasulla varustettuja pyöriä niin panin kaasuhan on aivan mahtava. Itse en ole kokenut mitään hyökkäilyä kaasussa, olisikohan jotain vikaa, vikaa. Museopyörihin verrattuna nämä nykyiset pikakaasut on tietysti paljon nopeampia, kun yhdellä otteella voi ajaa kaikki nopeudet. Ennenmuinoin kaasu oli vähän nahkea, että voi näyttää oikealle suuntamerkkiä.  :)

Omassa pannarissa asettui,kun säädin vaijerin kohdalleen.
Toisin sanoen otin vaijerista turhan löysän pois,nyt toimii hyvin. :D

Powered by EzPortal