Pannari jousitus

Aloittaja Duusari, 17.09.15 - klo:08:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

No niin terve vaan kaikille, piti liittyä tänne foorumille kun tuli laittettua tuommoinen 2004 1300:en Pannari.

Ja tämä paljon poristu aihe se on mullakin tapetilla ,eli tämä jousitus kun nyt näyttää siltä että mitkään pikku tuunaukset ei riitä tuon keulan saamiseksi sellaiseksi että sen kanssa pärjää ja sillä voi ajaa eri kuormilla turvallisesti ja mukavasti.Niin olenkin tässä katellut noita Racetechin Golden Valve sarjoja ja niillä nyt saisi ainakin ainakin näitä perussäätöjä jotka kuuluu moottoripyörän perusasioihin. Tuolta niitä saisi http://www.racetech.com/

Jumalattoman kallitahan nuo on mutta kyllä se tämä öljyjen ja eri jousien kanssa tuusailukin alkaa kyllästyttää kun se kuitenkin on vaan se yksi asetus jonka saavuttaa suhteellisen kovalla hommalla.

Eli se tässä nyt lähinnä kiinnostaisi että onko kukaan koskaan laittanut näitä kyseisiä sarjoja Pannariin ja jos on niin millä tuloksilla?

Tarkoitat ilmeisesti nopeaa moottoritieajoa vakaammaksi, vai? Jos sitä haluaa, olen monenlaista yrittänyt, niin mielestäni ei auta muutakuin tekemällä etukolmiopalat uusiksi, että saa tuon jätön n. 115mm:iin Itse olen saanut n. 105mm:iin ja on vähän parempi. Vain minun mielipide.

Tässä on ainaskin StOwnersCom sivustolta keskustelua racetech jousista ja gold valvesta.

Asennuksessa oli ollut hieman pientä säätöä mutta lopputulos oli olut hyvä.

Nimenomaan sitä reippaamman ajon vakautta  erityisesti  ja sitä balanssia ja tarkkuuta/herkyyttä ihan tavalliseen matka-ajoonkin saisi olla eikä semmoista tiukkaa nypytystä niinkuin se nyt tuppaa olemaan  mutta onhan tuo minunkin kone jo tietä nähnyt ( 82tkm ) ja takaiskarikin alkaa olla uusimsta vailla koska paluuvaimenuksun säätö pitää olla liki täysin pohjassa että se yhtään vaikuttaa.Aionkin sen uusia talven aikana.

Mutta tuota keulaa kun on tullut tutkittua ja kun se vaan on niin kova. Siellä on nyt uudet liukurenkaat, stefat ja Pro Honda SS-47 10W öljyt ja sen pintakin on se 62mm ja  mittasin  jousenkin kun sen mitta tuon pokloomin mukaan pitäisi olla 249.6mm  ja nykyisen jousen mitat on pit 254 mm langan paksuus 4,7 mm.Eli jos nuo nyt on jäykemmät jouset niin ei kyllä paranna ajettavuutta mitenkään.

Onko muuten kukaan kokeillut eri öljy määrää että minkälaisen efektin se antaa?

Ja tuo keulajätön muuttaminen kyllä varmasti parantaisi ajettavuutta mutta vaikuttaa aika haasteeliselta hommalta.
Miten se sulla onnistui tuliko kerralla sopivat kalikat ja jos kärsii kysyä niin missä teetit ne?

Ameriikan kaiffari on tosiaan saanu  pikku tuusauksen jälkeen keulan toimimaan ainakin omasta miestään hienosti mutta vois kuvitella ettei se ainakaan huononna jos niihin putkiin sais vähän säätöä ja sopivasti myötäilevät jouset.

Mutta jos joku tosiaan on näitä Racetechin vehkeitä laittanu olis ihan mukava kuulla kokemuksia.




Lainaus käyttäjältä: Duusari - 17.09.15 - klo:22:13
Nimenomaan sitä reippaamman ajon vakautta  erityisesti  ja sitä balanssia ja tarkkuuta/herkyyttä ihan tavalliseen matka-ajoonkin saisi olla eikä semmoista tiukkaa nypytystä niinkuin se nyt tuppaa olemaan  mutta onhan tuo minunkin kone jo tietä nähnyt ( 82tkm ) ja takaiskarikin alkaa olla uusimsta vailla koska paluuvaimenuksun säätö pitää olla liki täysin pohjassa että se yhtään vaikuttaa.Aionkin sen uusia talven aikana.

Mutta tuota keulaa kun on tullut tutkittua ja kun se vaan on niin kova. Siellä on nyt uudet liukurenkaat, stefat ja Pro Honda SS-47 10W öljyt ja sen pintakin on se 62mm ja  mittasin  jousenkin kun sen mitta tuon pokloomin mukaan pitäisi olla 249.6mm  ja nykyisen jousen mitat on pit 254 mm langan paksuus 4,7 mm.Eli jos nuo nyt on jäykemmät jouset niin ei kyllä paranna ajettavuutta mitenkään.

Onko muuten kukaan kokeillut eri öljy määrää että minkälaisen efektin se antaa?

Ja tuo keulajätön muuttaminen kyllä varmasti parantaisi ajettavuutta mutta vaikuttaa aika haasteeliselta hommalta.
Miten se sulla onnistui tuliko kerralla sopivat kalikat ja jos kärsii kysyä niin missä teetit ne?

Ameriikan kaiffari on tosiaan saanu  pikku tuusauksen jälkeen keulan toimimaan ainakin omasta miestään hienosti mutta vois kuvitella ettei se ainakaan huononna jos niihin putkiin sais vähän säätöä ja sopivasti myötäilevät jouset.

Mutta jos joku tosiaan on näitä Racetechin vehkeitä laittanu olis ihan mukava kuulla kokemuksia.
Niin, minulla on vaan pidemmät jouset ja isompi eturengas, niillä on saati tuo 7mm lisää jättöä. Nuo keulapalat pitäis vain saada jollain teetettyä ja jostain vanhat malliksi.

Jos tuota tuuliherkkyyttä,epävakautta,rauhattomuutta tarkoitat päälle 100 vauhdeissa.
Tuon kirjoitti liki kaikki MP lehdet 1300 tuotannon aikana,mulla on jemmassa kasa Suomi MP lehtiä joissa kaikissa liki tuota edellä mainittua haukutaan. On ominaisuus jo uutena. Jenkki palstojen parannus ohjeisiin en osaa sanoa,kun en ole tutustunut.
Voi olla apu jos testaa eri keulaöljyä,pleksiä,rengaspainetta,epäilen että ei täysin poistu.
Kyykky pyörien jälkeen jousitus on aikas "huono" ainakin saman aika kauden GTR ja K1200,1300 GT sai paljon paremman arvosanan jousituksen suhteen.
Ainakin uusi GTR oli paljon parempi tämän suhteen mitä itse myös ajoin,testien mukaan vakaa huippunopeuteen asti.
Toki ST1300 hurjanpitkään markkinoilla ollut malli,ja edelleen yksi parhaista matkapyöristä,jos tuon puutteen kanssa pärjää.
Viimekesänä tuo häiritsi myös minua,tänä kesänä ei juurikaan,siihen myös tottuu kun on vauhti laillisissa +10km/h lukemissa.
Parannus ehdotukset tervetulleita.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Jeps
Syyskuussa ostin Pannari ja huomasin moottoritiellä tuon vatkauksen, erityisesti autojen ilmanpyörteissä.
Kokeilin ilman takalaukkua ja vatkaus ei enää tuntunut... olisikohan vika siinä takalaukun elastisessa kiinnityksessä?
Kuitenkin tuo vatkaus tuntusi johtuvan aerodynamiikasta.
Ajattelin kokeilla ensikesänä lukita jotenkin sen takalaukun paikoilleen, josko se vaikuttasi jotenkin.

Lainaus käyttäjältä: V-M - 09.12.15 - klo:15:03
Jeps
Syyskuussa ostin Pannari ja huomasin moottoritiellä tuon vatkauksen, erityisesti autojen ilmanpyörteissä.
Kokeilin ilman takalaukkua ja vatkaus ei enää tuntunut... olisikohan vika siinä takalaukun elastisessa kiinnityksessä?
Kuitenkin tuo vatkaus tuntusi johtuvan aerodynamiikasta.
Ajattelin kokeilla ensikesänä lukita jotenkin sen takalaukun paikoilleen, josko se vaikuttasi jotenkin.

Normaalia jos ajat yksin ja takalaukulla,Se takalaukku aiheuttaa tuon vatkaamisen.Selkäsi taakse tulee ilmavirtaus joka ottaa takalaukkuun ja varsinkin silloin kun ajat isomman auton
esim rekan tai linja.auton perässä.Ei vika vaan ominaisuus.


FF1pan  rd11 

Lainaus käyttäjältä: V-M - 09.12.15 - klo:15:03
Jeps
Syyskuussa ostin Pannari ja huomasin moottoritiellä tuon vatkauksen, erityisesti autojen ilmanpyörteissä.
Kokeilin ilman takalaukkua ja vatkaus ei enää tuntunut... olisikohan vika siinä takalaukun elastisessa kiinnityksessä?
Kuitenkin tuo vatkaus tuntusi johtuvan aerodynamiikasta.
Ajattelin kokeilla ensikesänä lukita jotenkin sen takalaukun paikoilleen, josko se vaikuttasi jotenkin.
Ei kannata olen kokeillut ei apua eikä mitään vaikutusta.

Kaksin ajellessa ei vatkaa, reissupaino lähentelee 500 kg. Yksin ajaessa takalaukku on tosi harvoin paikallaan ja (lyhennetty) tuulilasi on ala-asennossa ohitustilanteissa. Ei se vatkaa tai siihen on jo niin tottunut, ettei se nyt häiritse pätkääkään.

Silloin kun ostin Pannarin Bemarin jälkeen tunnistin "kiemurtelun". Eihän siinä turvallisuusriskiä ole toisin kuin woblauksesta 200 km/h tuntumassa.  

Powered by EzPortal