Kypäräpuhelin kysymys

Aloittaja rthaa, 16.05.09 - klo:21:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nyt tuli tuolta duelilta jo tuo motoconic bh-200m bluetooth palikka kokeiltavaksi  
Eihän tuo toimi ollenkaan   :tongue:
Laitoin puhelimesta kuulumaan musiikkia,joka kuului caamoksen kautta,mutta musiikki kuuului huonosti.Välillä kuului toisesta kaijuttimesta lujempaa kun toisesta.Musiikin laatu oli todella surke  
Eikä tässä kaikki.Silloin kun tuo musiikki kuului,niin yritin aukaista tuon intercom linjan huutamalla mikkiin,niin laite meni täysin mykäksi   :disgust:  bowdown
Homman nuo autocomit     headbang

Viisi vuotta Autocom enkä vaihda ainakaan vielä, toimii  thumbsup1

Autocomi minullakin jo monta vuotta. Ei sekoile vaikka on GPS, MP3 soitin ja kännykkä. Kaikki toimi heti kun kytkin johdot. Lankomiehellä on Garmin Bluetothilla Ja Baer kypäräpuhelinjärjestelmä. On vaikeata saada selvää hänen puheestaan. Tulee kuin metallipurkin sisältä. Ja systeemi maksoi toista tonnia!

Laitoin tilaukseen autocomit Oulusta sparewheelin kautta.Tulee nuo autocom logic independencet.Nuo romut caamokset sovittiin spareweelin kautta että palautan sinne,ja saan tietenkin rahat takisin.Lopulta kaikki meni hyvin.
Olisi pitänyt  olla ostamatta noita täysin langattomia laitteita ollenkaan.

Käytössä toista tai kolmatta kesää (dementia) Starcom Digital //http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=kypsetit&sivu=starcom.digital&tuote=Y

En halunnut radiolähdettä korvanjuureen, ettei se toinen aivosolu tuhoudu. Siksi langallinen versio. Toisekseen, langasta on helpompi löytää vika verrattuna näkymättömiin bluutuuth-aaltoihin :)

Kokemukset toistaiseksi pelkästään positiivisia.

Taas minä    :tongue:
Ongelma on siinä että laitteiden sisälle asennettava bluethoot palikat ei toimi oikein.Bluethoot palikoiden tarkoitus on että niihin voidan yhdistää langattomasti esim.gsm puhelin.Puhelimen paritus onnistuu vaihtelevalla menestyksellä tuohon bluethoot palikkaan.Puhelin on siis minulla ja vaimolla tuo nokia N95 8Gb.Välillä puhelimen paritus onnistuu,mutta välillä tulee puhelimeen ilmoitus"bluethooth yhteyttä ei voi muodostaa,välilla taasen "bleuthooth laitetta ei löytynyt.Jos saan yhteyden toimimaan ,niin yhteys pitää muodostaa manuaalisesti,vaikka puhelimessa on laitettu asetus "yhdistä automaattisesti.
Kokeiltiin myös toisella puhelimella nokia N 79,silläkin on samat ongelmat tuon palikan kanssa.
Eli ongelma ei ainaskaan johdu omasta puhelimesta.
Kyllä tämä bluethooth tekniikka on  perseestä.Taistelu jatkuu.Maahantuojaan pitää olla yhteydessä.Luulin kyllä että autocomilla olisi toimivat laitteet,koska ne on olleet markkinoilla jo pitkään.

Hei Unnah
Olen seurannut sinun taistelua bluutööt vermeiden kanssa muutaman hetken, ei voi muuta
kuin todeta että vaikeaa on. Nokian sinihammas yhteydet toimivat vähän jotenkuten, olen
tapellut noiden kanssa töissäni: laptop - puhelin. Siellä yhteys toimi esim 6kk ok ja sen
jälkeen asenna koko paska uudestaan.
Ehdottaisin kokeilemaan jotain muuta puhelinta ja / tai oikeaa GPS:iä (lue Garmin/Tomtom)
ja katsoa toimiiko niiden kanssa paremmin.

Itsellä on siis Tomtom rider2 + Scala Q1 ja Scala Q2, puhelinta en sotke tuohon kuvioon.
Riderin mukana tuli Q1 ja kun emännälle piti saada yhteys kanssa, vaihdoin tomtom - Q2
yhteydeksi ja emännälle tuo Q1.
tomppa yhdisti aina hyvin molempiin kun vaan laittoi sähköt päälle.
Ongelmia on intercom yhteydessä: Vox Q2:sta avautuu huutamalla ja menee kesken lauseen kiinni
Emännällä näppiongelmia avata manuaalinen yhteys, toimii kuitenkin, vika on enempi käyttäjässä
kuin laitteessa.

Mutta pidä meidät ajantasalla tästä casesta

Nokian puhelimet on tosi hyviä.....................ovikiiloja. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Nokian puhelimet on tosi hyviä.....................ovikiiloja. thumbsup1

Kyllä tuo tuntuu siltä ettei minun kannata ostaa mitään laitetta jossa on tuo bluethoot yhteys.Ei ne toimi kummiskaan.

Soitin tuosta autocomin ongelmasta tokimotolle jo pari päivää sitten,eli seuraavana päivänä kun ostin laitteet.Kertoin heille ongelmasta.Eivät tienneet mitään ongelmasta  
Käskivät koittaa miten toimii muilla puhelimilla ja ilmoittamaan heille .
Eli olen taas testaaja joka testaa heidän puolesta näitä bluethoot romuja   :tongue:

Meillä on monta vuotta ollut käytössä Autocom Active-Plus Kit 200 kypäräpuhelinjärjestelmä. Virta otettu takaparkin johdosta. Puomimikit (avattavat kypärät). Kierrejatkojohdot,joihin laitoin pienet nipistimet kiinnitykseen takinkaulukseen.Toimineet todella hyvin.Voimme puhua normaalisti normaalinopeuksissa vaikka käytämme korvatulppiakin. Voimme kuunnella Mp 3 musiikkia. Musiikki vaimenee puheemme ajaksi. Kun joskus käytämme navigaattoria,selostus kuuluu hyvin. Puhelinta en ole liittänyt.  Johtojen tökkäys liittimiin ajoon lähtiessä käy rutiniilla kuin turvavyö autossa.T: Niksu

Sain vihdoin uudestaan tuohon maahantuojaan tokimotoon yhteyden(piti soitaa 2 päivää ennenkuin viitsittiin vastata).
Eivät tienneet ongelmista mitään.On kuulemma niin uusi laite  bowdown
Itse kyllä epäilen että vika on tuossa sisälle asennetavassa bluethooth palikassa.

Tänään tuossa testattiin käytännössä miten tuo autocom toimi.
Minä ja vaimo laitettiin laitteet päälle(siis pitää laittaa mikki/kuuloke piuha kiinni keskusyksikköön),niin eipä autocomit menneet päälle  bäng .Pitää yrittää monta kertaa,ennenkuin laitteet suostuvat menemään päälle.Saatiin yhdistettyä autocomiin vaimon puhelin kun virta laitettiin autocomiin päälle(aikeisemmin ei yhdistynyt automaattisesti ollenkaa.Oma puhelin ei taas yhdistynyt autocomiin.Kokeilin myös siten että kun autocomit oli päällä+vaimon puhelin oli automaattisesti yhdistynyt autocomiin,niin yritin yhdistää oma puhelimen manuaalisesti tuohon autocomiin.niin siinä kävi niin että autocomien välinen yhteys katkesi  bäng

Kyllä tämä ei voi olla totta,ettei mikään pelaa  22yikes

Nyt sitten on uutta tietoa noista autocomeista   :disgust:
Soitin sitten maahantuojalle tokimotolle ja kerroin ettei rxtx-tuotteen kaveri tiennyt hänkään mitään näistä uusista autocomeista mitään .
Tokimotolta käskivät viemään laitteet ostoliikkeeseen,josta ne lähetetään tokimotolle tukkittavaksi/testaukseen.
Vein laitteet ostoliikkeeseen sperewheeliin Ouluun.Ei voitu kun nauraa näille laitteille ostoliikkeen kanssa .
Eli jälleen olin testaaja uusille laitteile   8-[

--------------------------------------------------------------------------------
Tokimotolta tänään soitetiin,ja kerrottiin että ainaski toisessa sisäisessä bluethoot palikassa on vika   bäng
Huomenna aikoivat vielä testata lisää  
Ilmoittivat myös että tällä hetkellä ei ole varastossa tuota uutta sisäistä bluetooth palikkaa,eli menee taas odetteluksi    22yikes

Powered by EzPortal