Takajarrupalojen vaihto

Aloittaja shadow, 02.05.11 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

 03Biker
Moi olen aikeessa vaihtaa taakse palat! Onko iso työ, pitääkö purkaa koko takapää???

Justhan mie ite vaihdoin tohon omaan, mutt mie touhusin kaikee muutakin mäntien herkitelyä, joka oli turhaa.
Hmmm...eipä siinä tarvi ottaa kuin toi yks kuusiokolopultti joka menee jarrupalojen läpi takapäästä...jos oikein muistan  sa_doh

Joo, siis se akselipultti irti joka pitää paloja paikoillaan vain poista ja palat ui käteen. Vinkkinä sanon etä kannattaa jo vanhojen palojen paikalla ollessa peruutella mänttiä ainakin osittain takaisin. Se on hankalampaa sitten kun palat on pois (toista kun painaa sisään niin toinen tulee ulos jne.). Palat on etupäästään vain sellaisessa kolossa ja takapäässä sillä akselilla.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Vaihdoin minäkin takajarrupalat kulkupeliin,tälläiset löytyi motonetista
hintaan 39,90€.Liekkö edessä samanlaiset palat?

Etupalat ovat erilaiset. Voisin myydä sinulle alkuperäiset etupalat avaamattomissa paketeissa hintaan 60€. Katso myydään palstalta. Jäivät ylimääräisiksi kun mopo vaihtui. Voin maksaa postimaksun.

Lainaus käyttäjältä: hondamania - 03.05.11 - klo:12:20
Joo, siis se akselipultti irti joka pitää paloja paikoillaan vain poista ja palat ui käteen. Vinkkinä sanon etä kannattaa jo vanhojen palojen paikalla ollessa peruutella mänttiä ainakin osittain takaisin. Se on hankalampaa sitten kun palat on pois (toista kun painaa sisään niin toinen tulee ulos jne.). Palat on etupäästään vain sellaisessa kolossa ja takapäässä sillä akselilla.


Neuvokaas nyt vähän rookiita tässä takajarrupalojen vaihdossa, mopo on 1300 st vm 2003
Tässä olevassa linkissä puhutaan täällä jostain jousista :
http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=2319.0
ja te kerrotte että akselipultti vain pois ja palat käteen, pitääkö ilmausruuveista päästää painetta vai meneekö männät kampeamalla vanhoilla paloilla, millä työkalulla kammetaan ettei vahingoita levyjä ?
Yritin etsiä räjäytyskuvaa mutta en löytänyt mistään....
Paloissa on vielä pintaa pari milliä mutta ulommaisen palan ja levyn välissä on jotain mannaryynin kokoisia pikkupiruja, kuuluu rahinaa/rohinaa melkolailla kun pyörittää rengasta, levyyn on tullut noin 3-4 mm levyinen naarmu mutta ei sormituntumalla tunnu syvältä.
Aloitan yleensä aina jarrutusta takajarrulla ja muutoinkin käytän paljon takajarrua joten palat kuluu melkolailla.
Ensimmäinen pannari minulla joten sen takia näitä tiedustelen.
Etukäteen kiittäen hyvistä ja asiallisista neuvoista.

Oitzu

23.04.14 - klo:20:49 #6 Viimeisin muokkaus: 23.04.14 - klo:21:02 käyttäjältä Timppa
Jep, väännä kevyesti vanhojen palojen välistä, niin että sylinterit painuvat sisään hieman. Mutta varovasti, jos olet tai joku muu on lisännyt jarrunestettä kun palat on kuluneet se saattaa tulla korkin välistä yli....... lopun arvaat.. siivousta.

Nuo tuossa kuvassa ylempänä EI ole ns. Hondan varaosa ja niistä puuttuu juuri se "jousi" josta jussi kirjoitti. Se jousi on koko palan suuruinen ja tulee männän ja jarrupalan väliin.
Palat lähtee seuraavasti irti muovinen peitetulppa pois, akseli auki muistaakseni 5 tai 6 mm kuusiokolo, sen kun vetäisee pois parhaassa tapauksessa palat löytyy jo lattialta... :)
Sisämäisen palan kanssa saa olla tarkkana että menee oikeaan kohtaan ulommaisen näkee paremmin.
Taskulampulla kun katsoo vanteen välistä ENNEN kuin aukaisee näkee miten palat on paikoillaan.

(Etupaloissa ei ole kuvan koloa palan toisessa päässä.)

Kokeile että rengas pyörii kevyesti ennen kuin vedät paikat kiinni.

Mä laitoin sellasta "vaseliinia" joka on tarkoitettu jarruihin liikkuviin osiin on sitten joskus taas helpompi ottaa irti. Kierteisiin ja jarrusatulan niihin kohtiin jossa jarrupala liikuu.....

Tossa vielä kuva niistä jousista DSS hintaan 22,68€ minusta kohtuu hinta kun ottaa jotakin muutakin samalla esim. tulpat, ilmansuod., kaikki jarrupalat.... postikuluja muistaakseni 19€ sit kun tilaa kaverin kanssa kimpassa aina halpenee.. :)
Toisessa kuvassa "jousi" paikoillaan ja oikein takajarrupalat.  thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Oli pakko hakea BW ltä Tuupakasta uudet palat kun mäntien puoleinen oli heikommassa hapessa mitä alunperin näytti. Hinta oli mikä oli, pitäisi ajan kanssa hoitaa näitä mutta minkäs teet kun sitä ei riitä pyörän rassailuun kun pitää leipää hankkia kakaroille ; )

Em ohjeitten mukaan vaihto ja hyvänä konstina ylimääräisen jarrunesteen poistoon on muovinen injektioruisku.
Sanokaas mitä virkaa on tapin päässä olevalla O-renkaalla ( siis tappi mikä menee palojen läpi ) sitä en löytänyt kun vedin tapin ulos....

Antakaas sitten vinkkejä etujarrupalojen vaihtoon  rd11 

Kiittäen taas hyvistä saaduista ja tulevista neuvoista  thumbsup1

Oitzu

Lainaus käyttäjältä: Oitzu - 25.04.14 - klo:06:17
Oli pakko hakea BW ltä Tuupakasta uudet palat kun mäntien puoleinen oli heikommassa hapessa mitä alunperin näytti. Hinta oli mikä oli, pitäisi ajan kanssa hoitaa näitä mutta minkäs teet kun sitä ei riitä pyörän rassailuun kun pitää leipää hankkia kakaroille ; )

Em ohjeitten mukaan vaihto ja hyvänä konstina ylimääräisen jarrunesteen poistoon on muovinen injektioruisku.
Sanokaas mitä virkaa on tapin päässä olevalla O-renkaalla ( siis tappi mikä menee palojen läpi ) sitä en löytänyt kun vedin tapin ulos....

Antakaas sitten vinkkejä etujarrupalojen vaihtoon  rd11  

Kiittäen taas hyvistä saaduista ja tulevista neuvoista  thumbsup1

Oitzu

Moi!!

O-rengas käsittääkseni lukitsee tapin jotta se ei aukea itsestään.

T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Taisi olla 5mm kuusiokolo.
Vaihdoin Brembon palat,Nuo "jouset" on omasta mielestä "kitinän vaimennuslevyt" ainakin tuolla nimellä moni niistä puhuu.
Omassa noita ei ollut,eikä ole nytkään toimii kuten kuuluu,männät ei ole jumissa ja duali toimii.
Ei jumi tai vingu.
Heitin kys. käikäleet Turbo Volvostakin pois,sitten vasta loppui vikinä,kokeilin ensin noitten kanssa.
Kupari tahnaa tai jotain jarruihin (lämpö) kestävää litjamenttia kannattaa sipaista pintoihin jossa palat liikkuu varovasti.
Laitoin itte CRC:n jotain,en muista nimeä, minkä palkintona sain,puttiin/akseliin joka pitää palat paikallaan ja toiseen päähän joka tulee satulaan, välissä pieni metalli käikäle.

Volvossa oli jarrusatulan mäntiin ruostunut kiinnni tuo kitinänvaimennus levy!
Palat irtosi mutta tuo levy ei.
Toiset laittaa esim.kuparitahnaa männän palan/vaimennuslevyn väliin myös.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 11.07.15 - klo:20:48
Taisi olla 5mm kuusiokolo.
Vaihdoin Brembon palat,Nuo "jouset" on omasta mielestä "kitinän vaimennuslevyt" ainakin tuolla nimellä moni niistä puhuu.
Omassa noita ei ollut,eikä ole nytkään toimii kuten kuuluu,männät ei ole jumissa ja duali toimii.
Ei jumi tai vingu.
Heitin kys. käikäleet Turbo Volvostakin pois,sitten vasta loppui vikinä,kokeilin ensin noitten kanssa.
Kupari tahnaa tai jotain jarruihin (lämpö) kestävää litjamenttia kannattaa sipaista pintoihin jossa palat liikkuu varovasti.
Laitoin itte CRC:n jotain,en muista nimeä, minkä palkintona sain,puttiin/akseliin joka pitää palat paikallaan ja toiseen päähän joka tulee satulaan, välissä pieni metalli käikäle.

Volvossa oli jarrusatulan mäntiin ruostunut kiinnni tuo kitinänvaimennus levy!
Palat irtosi mutta tuo levy ei.
Toiset laittaa esim.kuparitahnaa männän palan/vaimennuslevyn väliin myös.
Juurikin näin ! kuparitahna on kova sana jarruosissa,, thumbsup1
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Powered by EzPortal