Öljykeskustelu

Aloittaja Kauko, 05.03.09 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiedä sitten mikä parasta on, mutta mulla on tuossa vanhanliiton pannarissa Gastrol Power1 gps merkkistä öljyä ja hyvin toimii. thumbsup1
Taisi olla suodattimen kanssa jotakin 50€ setti.(4L)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

"Juttelin tänään pitkän puhelun Bike Forum kouluttajamme, huoltopäällikkö Pasi Kytölehdon kanssa ja ohessa tiivistettynä asiat:
1) Hondan GN4 öljy ei ole loppunut eikä lopu, tuo Kaukon kuvaama tilanne on David Silverillä"

Oliskohan tuolla vielä GN4:ää?

Melkein laittaisin Shell Advance 10W-40, siis mineraaliöljyä, arvot samat kuin GN4:lla
Nyt yritin tarkistaa nimeä ja saatavuutta netistä, niin ei löydy enään. hmmmm
vain Advance ultraa ja VSX:ää, mutta se basic/std/mikä se nyt olikaan on hukassa
Olisko sitten MP-MOTUL 10W-40 5000 4T (4ltr / 29.90 €) sopiva vaihtoehto
Aika vähissä nuo mineraalipohjaiset 10W-40 vaihtoehdot.
Kukahan tekikään tuon GN4 öljyn...

Ite ostin kans Castrol Power1 GPS öljyä ja suodattimen. Hieman alle 40e kustansi. Eiköhän tuolla muutaman tonnin ajele.

Mites olisi Del Vacccioooo oops2

Lainaus käyttäjältä: "boomerang"Mites olisi Del Vacccioooo
Tuo varmaankin on ihan toimiva ölppä, mutta virallinen JASO MA luokitus puuttuu
ja toiseksi on väärä viskositeetti (15W-40) kun po 10W-40.
Takuunalaiseen pyörään ei oikein tee mieli laittaa ölppää, miltä puuttuu nuo
viralliset luokitukset. En tässä sano, etteikö delvacci toimisi.

Vaihtoehdot taitaa olla; Shell, Gastrol ja Motul :compress:  mut tuossa Kaukolla aika
hyviä perusteita miksi ei olisi ihan sopiva öly kuiteskaan.
Lainaus käyttäjältä: "boomerang"Mites olisi Del Vacccioooo

"Tuo varmaankin on ihan toimiva ölppä, mutta virallinen JASO MA luokitus puuttuu ja toiseksi on väärä viskositeetti (15W-40) kun po 10W-40.
Takuunalaiseen pyörään ei oikein tee mieli laittaa ölppää, miltä puuttuu nuo
viralliset luokitukset. En tässä sano, etteikö delvacci toimisi."
 bikeri

ainakin vielä motoheinolassa saatavana tota hondan öljyä purnukassa tai tynnyritavarana omaan astiaan jos joku tarvii.

Taisi tuo Delvac sanan maininta ollut kielletty tässä ketjussa mutta. Jos haluaa ajaa mineraalipohjaisella öljyllä, pidän kyllä itse Delvaccia erittäin varteenotettavana vaihtoehtona. Itse ajanyt tähän mennessä Pannarilla 130 tkm ja sitä ennen Bläkkärillä 50 tkm. Ei minkäänlaisia ongelmia tai viitteitä siitä että olisi jotenkin huono öljy. Päinvastoin, esim. vaihteisto toimii paremmin. Edullinen hinta tulee sitten päälliskauppaa. Minusta tuo 10w-40 <=> 15w-40  ero ei tule prätkässä mitenkään esille ellei nyt jostain kumman syytä käynnistele peliä talvella alla -10 asteen pakkasessa. Minä en niin tee.

Käytän diesel autossa Delvac 1:stä eli täyssynteettistä pitkän vaihtovälin kamaa (jonka hinta sitten jo onkin 9e / L). En ole kuitenkaan katsotunut tarpeelliseksi syöttää sitä Pannarille kun tuon mineraalipohjainen 1400 ihan hyvin pelaa.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Taisi tuo Delvac sanan maininta ollut kielletty tässä ketjussa mutta. Jos haluaa ajaa mineraalipohjaisella öljyllä, pidän kyllä itse Delvaccia erittäin varteenotettavana vaihtoehtona. Itse ajanyt tähän mennessä Pannarilla 130 tkm ja sitä ennen Bläkkärillä 50 tkm. Ei minkäänlaisia ongelmia tai viitteitä siitä että olisi jotenkin huono öljy. Päinvastoin, esim. vaihteisto toimii paremmin. Edullinen hinta tulee sitten päälliskauppaa. Minusta tuo 10w-40 <=> 15w-40  ero ei tule prätkässä mitenkään esille ellei nyt jostain kumman syytä käynnistele peliä talvella alla -10 asteen pakkasessa. Minä en niin tee.

Käytän diesel autossa Delvac 1:stä eli täyssynteettistä pitkän vaihtovälin kamaa (jonka hinta sitten jo onkin 9e / L). En ole kuitenkaan katsotunut tarpeelliseksi syöttää sitä Pannarille kun tuon mineraalipohjainen 1400 ihan hyvin pelaa.


Mulle kerrottiin epävirallisesti suoraan sylttytehtaalta eli esson paarista (exxon oil) että nimenomaan se mineraalipohjainen delvacci täyttää kaikki bensakoneiden vaatimukset ja toimii mopojen märkäkytkimen kanssa kun ei ole liian liukasta toisin kuin ilmeisesti kaikki synteettiset, joihin sitten pitää mopokäyttöön lisätä kitkaa jotta kytkin ei kärähdä.

Toki sanoivat että aina pitää käyttää mottorivalmistajan suosittelemaa öljyä.

Virkistetään muistia näin nietosten keskellä. Eli viikon päästä ollaan ???????????
baanalla. Mikä se nyt olisi se sopiva öljy koneeseen. Vai laitetaanko me kukin mikä parhaalta tuntuu.  headbang
You Only Live Twise

Lainaus käyttäjältä: "pannam"Virkistetään muistia näin nietosten keskellä. Eli viikon päästä ollaan ???????????
baanalla. Mikä se nyt olisi se sopiva öljy koneeseen. Vai laitetaanko me kukin mikä parhaalta tuntuu.  tease

Joku orggilainen oli löytännä tällasta ölppää:

Itse ajelin viime kesänä Motulin 10-40 öljyillä, ja ainakin minulla pelasi aivan hyvin. Olisiko pinta alentunut n. 5000 km aikana n. ylämerkkiviivan paksuuden verran, eli pari millimetriä, ei siis oikeastaan mitään. Vaihteet pelasi kuten kuuluukin (muutamaa omaa fibaa lukuun ottamatta) eikä öp-merkkivalo vilkutellut vaikka ajeltiin Euroopassa aika kuumissa olosuhteissa ja ruuhkassa.

t. Kaitsu

Mineraalilöljy 10w-40 luokassa on hieman "vaikea" löydettävä. Motul taitaa olla niitä harvoja joita vielä saa.
Shelliä olisin laittanut, mutta hävisi markkinoilta samaan aikaan GN-4:sen kanssa.
GN-4 taisi olla Shellin tekemää...

Varmasti nykyöljyt täyttää kaikki vaatimukset, kun viskositeetti on oikea ( mikähän se muuten on pannarissa). Tärkeämpi juttu on se mistä kytkin tykkää ??????????
You Only Live Twise

Powered by EzPortal