Jarrusylinteririivaajia.

Aloittaja Pannukakku, 21.02.10 - klo:15:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hyvät teknikot, rakentelijat, motoristit.

Jarrusatulaan on koneistettu ilmeisesti aarporaamalla jarrusatulan sylinterit ja sylinterin sisäseinämässä on kaksi syvempää rengasta tiivisteille. ST1100:ssa ensimmäinen rengas on pölytiivisteelle ja toinen varsinaiselle jarrunesteen sylinterin sisällä pitävälle tiivisteelle, aika yleinen juttu ja näin taitaa olla useissa jarrujärjestelmissä. Männät tulevat jarrusylinteriin näiden tiivisteiden "läpi", oletteko kärryillä?

Sitten varsinainen ongelma: pyöräni jarruista ei ole vaihdettu edellisen omistajan aikana jarrunesteitä varmaan kertaakaan ja DOT4 imee vettä itseensä. Jarrusylinterit ovat hapettuneet ja männät jumiutuvat aina välillä. Lisäksi jarrujen herkkyys on yhtä hyvä kuin 60 -luvun Karhusisussa. Olen vaihtanut tiivisteet ja puhdistanut männät sekä sylinterit huolella, mutta kovaa oksidikerrosta jää juuri tiivisteiden syvennyksiin ahdistamaan tiivisteitä ja sitämyöten mäntiä aiheuttaen tätä jumiutumista. Jos ronkin jollain koukulla hapettumia pois niin kaikki sylinterit ovat sen jälkeen erilaisia ja eri herkkyyksisiä. Joten onko kellään ajatusta että miten jarrusylinterin muodon ja tiivistesyvennykset saisi kunnolla puhtaaksi? Koneistaako, esim. aarporaako joku? Vai kannattaako yrittää saada satulat uimaan jäähdytinkorjaamon lipeäaltaaseen?

Powered by EzPortal