Onko jollain tuollaiset-->helibars (http://www.spoiledbiker.com/HC0303g.html) ja mitkä fiilikset, paraneeko entisestään ajoasento vai...?
Itse tilasin joukuussa tämmöisen Bike-Quipilta, on tosin vielä asentamatta, koska mopotin on vielä talviunilla.
(http://www.st1300-accessories.co.uk/images/st1300_handlebar_risers.jpg)
Linkki (http://www.st1300-accessories.co.uk/st1300_handlebar_risers.html#)
Mun pyörässä on jonkuu valmistaja tommonen, siis joka nostaa ja siirtää tankoa taaksepäin.
Varmaan se on ihan hyvä, kun en tiiä millanen se olis ilman sitä.
Siinä oli keskellä reiät valmiina tompan telineelle, eli niihin reikiin laitettiin kiinni se tangonpätkä.
Näyttäis että aina tossa toisessa on myös ne reiät vai onko jopa molemmissa.
Lainaus käyttäjältä: PANNARI1300Itse tilasin joukuussa tämmöisen Bike-Quipilta, on tosin vielä asentamatta, koska mopotin on vielä talviunilla.
sama pala odottaa täälläkin asennusta. Saitko muuten selvää ohjeista, pitääkö tuon palan alapuolelta poistaa joku alkuperäinen levy, vai meneekö vain väliin?
Lainaus käyttäjältä: panman
Lainaus käyttäjältä: PANNARI1300Itse tilasin joukuussa tämmöisen Bike-Quipilta, on tosin vielä asentamatta, koska mopotin on vielä talviunilla.
sama pala odottaa täälläkin asennusta. Saitko muuten selvää ohjeista, pitääkö tuon palan alapuolelta poistaa joku alkuperäinen levy, vai meneekö vain väliin?
Vilkaisin pikaisesti ohjetta ja ymmärtääkseni siinä puhutaan aluslevyistä, jotka ovat ilmeisesti "prikkoja" ja ne pyydetään varmuuden vuoksi säilyttämään, jos ja kun modaa entisiä kalikoita takaisin paikalleen.
Asia valkenee ilmeisesti paremmin asennusvaiheessa.
Mulla on ollut Helibarit nyt pari kesää. Ehdottomasti suosittelen. Nousee ylöspäin/taaksepäin ja sen lisäksi ote levenee hieman ==> ainakin minulla selkeästi parempi ajoasento. Olen ajellut noita rautaperseitä ja saa kyllä huoletta pudottaa 2500 km / 24 tuntia eikä tunnu missään.
paljonko maksaa helibarit ja mistä??
http://www.bykebitz.co.uk/acatalog/Honda_Helibars.html (http://www.bykebitz.co.uk/acatalog/Honda_Helibars.html)
tai ebay
£149.01
http://www.st1300-accessories.co.uk/st1 ... isers.html (http://www.st1300-accessories.co.uk/st1300_handlebar_risers.html)
132,50£
tuota Bike-Quipin tuotetta on kehuttu. Näytti kovasti hyvintehdyltä
Lainaus käyttäjältä: wagepaljonko maksaa helibarit ja mistä??
Tässä pari paikkaa
Esim.Täältä (http://www.spoiledbiker.com/HC0303g.html) jaVaikka täältä (http://www.st1300-accessories.co.uk/st1300_handlebar_risers.html#)
Ohoh tuli melkein tuplana ei haittaa.
Kertaus on opintojen äiti.
Mites tiukalle joutuu ton korotuspalan kanssa vaijerit ja muut piuhat, täytyykö soveltaa vai meneekö heittämällä?
Lainaus käyttäjältä: jarskaMites tiukalle joutuu ton korotuspalan kanssa vaijerit ja muut piuhat, täytyykö soveltaa vai meneekö heittämällä?
Ainakin mulla on vaijerit paikoillaan ilman mitää ihme viritelmiä, eli på finska, hyvin riittää.
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx
Lainaus käyttäjältä: jarskaMites tiukalle joutuu ton korotuspalan kanssa vaijerit ja muut piuhat, täytyykö soveltaa vai meneekö heittämällä?
Ainakin mulla on vaijerit paikoillaan ilman mitää ihme viritelmiä, eli på finska, hyvin riittää.
Sama minulla. Taisin hieman jotain nippusidettä hellentää, mutta periaatteessa ainakin Helibrin kanssa ei mitään muutoksia tarvittu. Ainoa miinus jonka minä olen huomannut on se, että tankki ei mahdu nousemaan ylös => pitää avata hieman jompaa kumpa puolta ja kääntää tankoa => tankki mahtuu nousemaan ylös !
Lainaus käyttäjältä: hondamania
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx
Lainaus käyttäjältä: jarskaMites tiukalle joutuu ton korotuspalan kanssa vaijerit ja muut piuhat, täytyykö soveltaa vai meneekö heittämällä?
Ainakin mulla on vaijerit paikoillaan ilman mitää ihme viritelmiä, eli på finska, hyvin riittää.
Sama minulla. Taisin hieman jotain nippusidettä hellentää, mutta periaatteessa ainakin Helibrin kanssa ei mitään muutoksia tarvittu. Ainoa miinus jonka minä olen huomannut on se, että tankki ei mahdu nousemaan ylös => pitää avata hieman jompaa kumpa puolta ja kääntää tankoa => tankki mahtuu nousemaan ylös !
Joo sama mulla ton tankin kanssa.
Kiva jos vois kokeilla jonkun pannaria jolla on tuo korotuspala.
Mullakin on aikas pitkät kädet niin vois vertailla meneekö huonommaksi vai...
Mulla ajoasento sais olla pikkusen pystympi. Korokeet olisi varmasti hyvä. Samalla saisi mahdollisesti naville kiinnityspaikan.
Tänään pääsin pyörän luo ja laitoin kiinni Bike-Quipin korotuspalan.
Kamera unohtui, sorry.
Asennuksesta: Ruuvit oli kiristetty todella lujaan, sai todella käyttää voimaa.
Kahvat lähti helposti, mutta sitten se "perhosen" irrottaminen oli hieman työlästä, varsinkin vasemmalta puolelta.
Suojasin tankin pyyhkeellä ennen asennusta, niin oli vapaampi tehdä töitä.
Alkuperäinen keskiön muovisuoja ja kahvojen alla ollut "perhonen" jäi asennuksesta yli.
Tarvittavat työkalut:
kuusiokoloavain 4mm, 5mm, 6mm ja kunnon väännin 3/8" (räikkä) + jatkovarsi
14mm piippuavain, 14mm kiintoavain
14mm hylsy (1/2 vääntiöllä)
Ruuveina käytetään vanhoja ja kaksi 6-koloruuvia tuli sarjan mukana.
Tuote istui hyvin, tarkasti koneistettu, kierteet hyvät.
Kaapelit ja letkut riitti hyvin.
Asennusaika 1,5h, pyörään pääsi vain oikealta puolelta käsiksi...
Sama homma edessä minkä Panman on jo tehnyt, homma kuullostaa helpolta, joten eiköhän täälläkin päästä kohta asennus hommiin, pannari on vielä talvisäilössä.
Mutta kohta.
Ota kaveri mukaan, Sen perhosen ruuvit oli todella kireellä ja alapuolella olevat mutteri + korilaatta
olivat vähän fittimäisiä yksin laittaa takaisin. Kaveri tuli pyörittämään ruuvia, niin onnasi.
ja nuo yo työkalut oli aika kohdallaan.
kiitos kaikille tilaus vinkeistä . Sain osan tänään tuli tosi nopeasti . Voisiko joku antaa vinkkejä miten osa asennetaan ja mitä kannattaa o ja ttaa huomioon osaa asentaessa !!!? Ettei tule tehtyä sekundaa ja riittääkö vaijereissa pituus ?
T: elmeri
Asennuksessa tarvitaan kunnon kuusiokoloavainta, esim 1/2" hylsysarja-avain.
Pienellä avaimella ei jaksa avata ruuveja. Muutama lenkki- ja kiintoavaimen.
Siis muutama kuusiokolohylsy ja muutava avain. Kaveri hyvä kun avataan tangon
kiinnityspultteja (kaveri pitää kiinni alapuolella olevasta mutterista)
hommana ei paha, ruuvit oli vaan todella lujassa kiinni.
Suojaa tankki vaikka pyyhkeellä tms, ettei tule kolhuja.
Osat sopi heittämällä paikalleen, mulla oli Bike-Quipin sarja.
Vaijerit ja letkut riittivät hyvin
siirsin tämän tuon alkuperäisen ketjun jatkoksi
lue noita aikaisempia viestejä, siellä avainkoot ym
Moi kaikille. sain tilattua palat pannariin tulivat tosinopeasti ! Voisiko joku joka on asentanut kyseisen firman tankon korotuspaloja antaa asennus vinkkejä ,että ei tulisi mokailtua ja riittääkö vaijereissa pituus..? olisin kiitollinen vinkeistä !
welcome1 foorumille elmeri
vastauksia kysymykseesi löytyy:
viewtopic.php?f=14&t=97&start=15 (http://www.panfun.fi/viewtopic.php?f=14&t=97&start=15)
Kiitos kaikille neuvoista. Sain palat paikalleen ja aikaa meni noin reilu tunti . Kävin tekemässä koeajon ja ajoasento parani bowdown
Terveisiä Norjasta.
Nyt onkin aika hieman tarkastella, mitä täällä oikein on sinä aikana puuhailtu kun oltiin "ulkomailla"
Lainaus käyttäjältä: TimppaNyt onkin aika hieman tarkastella, mitä täällä oikein on sinä aikana puuhailtu kun oltiin "ulkomailla"
Jäsenmäärä kasvanut hilveesti, viestejä tullut paljon vaikka lomakuu.
Spämmäreitä tunkee harvase päivä foorumille (ns huuhaa käyttäjiä, joiden email-osoite on keksitty ja IP-osoite salattu). Logoasia etenee, odottaa kommenttejasi, ollaan vielä hengissä ja jossain määrin järjissämme...
Bike-Quipissä on tossa keskellä noita ruuveja 4 kpl ja yks keskellä. Onks kukaan kiinnittänyt tompan rider ja mihin noista ruuveista?
Tarviikos ostaa ton keskelle tulevan "pallon" vai käykö tompan tangon pätkä noiden kahden ruuvin kohdalle suoraan?
Lainaus käyttäjältä: "Obelixxx"Bike-Quipissä on tossa keskellä noita ruuveja 4 kpl ja yks keskellä. Onks kukaan kiinnittänyt tompan rider ja mihin noista ruuveista?
Tarviikos ostaa ton keskelle tulevan "pallon" vai käykö tompan tangon pätkä noiden kahden ruuvin kohdalle suoraan?
Siihen kannattaa hankkia orginaali RAM kierrepallo.
RAM-osia saa helpoimmin ja nopeimmin jenkki Ebaysta. Viimeksi tuli 4 päivässä.
Tässä paikka MFX2: http://stores.shop.ebay.co.uk/MF-X2 (http://stores.shop.ebay.co.uk/MF-X2)
Tomppa on kiinni kytkinkahvassa ja keskellä sitten on paikka vaikka videokameralle.
Lainaus käyttäjältä: "Obelixxx"Bike-Quipissä on tossa keskellä noita ruuveja 4 kpl ja yks keskellä. Onks kukaan kiinnittänyt tompan rider ja mihin noista ruuveista?
Tarviikos ostaa ton keskelle tulevan "pallon" vai käykö tompan tangon pätkä noiden kahden ruuvin kohdalle suoraan?
Vielä änkytän samaa, eli voisko joku kellä on toi nii mittaa noiden kahden ruuvin etäisyys toisistaan, eli keskeltä keskelle, nii ei turhaan ostais tota palloa!
Pannarini on talvisäilössä, yritetään mitata. Menen illalla kerholle, toivottavasti muistan
En vain oikein näe mahdollisena laittaa sitä orginaalipidikettä siihen Bike-quipin palaan kiinni:
tila loppuu kesken. Keskimmäiseen reikään menevä pallukka maksoin muutaman euron.
Tilaa se samalla kuin tilaat sen korotuspalan.
Vielä tosta tompan tangon pätkästä, siinä ruuvien etäisyys keskeltä keskelle on 34mm.
Tossa Bike-Quipissä on toi keski ruuvi johon tulee se pallo, sit ne seuraavat ruuvit jos niissä olis toi etäisyys ja onkos niillä mitää virkaa tossa palassa vai onkos ne jotakin kiinnitystä varten?
Jos ei käy noi tompan tangon pätkä nii sithä pitää ostaa pallo sekä se kiinnitys pätkä joissa on pallon kiinnitys systeemin päissä.
Onkos tää sit se pallo pallo kiinnitys härpäke, Ram Mount Double Socket?
PS. Mulla on siis Tomtom Rider 1
admin edit: lisätty kuvat
Bike-Quipin ruuvien väli on 32mm, siis se ramkuukkelin reikä jää siihen väliin.
Ruuvit on ehkä m6 tai m5
Näköjään parista millistä kiinni. voipi onnistua mikäli nuo rei'ät ovat hieman isompia kuin ruuvi
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Bike-Quipin ruuvien väli on 32mm, siis se ramkuukkelin reikä jää siihen väliin.
Ruuvit on ehkä m6 tai m5
OK! Kiitos tiedosta!
RAM Mount osia:
http://www.ram-mount-uk.com/ (http://www.ram-mount-uk.com/) puntakauppa, ei tullia/alvia
http://www.rka-luggage.com/A33%20Rammount/Rammount.html (http://www.rka-luggage.com/A33%20Rammount/Rammount.html) edullinen taalakauppa
http://www.ram-mount.com/ (http://www.ram-mount.com/) valmistajan sivut
Tarvitset ainakin jos haluat muuttaa kiinnitystä
RAM-B- 201x (x=pituus) esim RAM-B-201U
Rider 1:sen kiinnitystelineen esim RAM-B-238U
kumipallon siihen korotuspalaan esim RAM-B-236U (tämä pienellä varauksella)
Bike-Quipin korustuspala tulis sit laitettuun paikoilleen ja asennus olis suht helppo!
Sain myös tompan riderin (1) tangon palan paikoilleen hieman ruuveja muokkaamalla!
Ennen tota muutosta nii huomasin että satula kun oli ylhäällä nii mittaristosta ei oikeen näkynyt vilkun merkkivaloa!
PS. Tilasin ton korotuspalan keskiviikkona päivällä nii se oli jo mulla käsissä perjantaina.
Nopee toimitus!
Tosin toinen minkä tilasin jäi toimittamatta?
tuota Bike-Quipin tuotetta haeskelen, olisko kellään jääny tonnikolmesataseen sopivaa käyttämättömäksi. Jos on niin nyt vois olla tuotteelle ostaja.
Terv. Jamppa
Kiitos taas forumille hyvistä ja rohkaisevista neuvoista, tänään asensin Bike-Quipin korotuspalat ja kaikki kerralla kohdalleen.
Onko kellään kokemuksia näistä kolmannen sukupolven Helibars:eista
http://www.helibars.com/product/standard-honda-st1300-2003-2009 (http://www.helibars.com/product/standard-honda-st1300-2003-2009)
Mitä tarkoitat kolmannella sukupolvella..kovasti on normaalin nostajan näköiset..aina kannattava ostos
Näyttäisi olevan tuuman verran ylempänä ja puoli tuumaa taaempana kuin aiempi malli. Erot näkyvät aika hyvin linkistä avautuvista kuvista. Jos haluaa ajaa oikein pystyssä, niin generation 3. Jos vanha korotuspala on hyvä, niin ei mitään syytä vaihtoon. Jos korotuspalaa ei ole ollenkaan ja ajoasento on siinä kinthaalla, niin generation 2 lienee sopivin.
Jotkut korotuspalat aiheuttaa sen, että tankki ei nouse. sa_doh
Lainaus käyttäjältä: mopokarza - 22.02.11 - klo:20:31
Onko kellään kokemuksia näistä kolmannen sukupolven Helibars:eista
http://www.helibars.com/product/standard-honda-st1300-2003-2009 (http://www.helibars.com/product/standard-honda-st1300-2003-2009)
Asennettu. Johtoja/letkuja löysemmälle nippusiteistä ja kaasuvaijerit pois pidikkeestä. Helppo asennus, ei yllätyksiä, tankki nousee normaalisti, näkymä peileistä parani. Ajoasentoa ei vielä testattu (kuin kylmätyypeillä tallissa).
Otetaans sen verran takas ...Joo, oikeassa olette, en kokeillut kun muutaman sentin nostoa, enkä loppuun asti jossa itse sarvet olisivat tiellä (sori).
Mulla on Helibars, ostettu 2006. Tuuman ylempänä, tuuman taaksepäin ja myös kahvojen väli tuuman isompi.
Minulla kyllä on niin että tankki ei nouse ylös asti vaan ottaa kahvoihin kiinni. Täytyy irroittaa toinen kahvoista, sitten toinen sarvi hieman eteenpäin että tankki mahtuu nousemaan.
Eipä nouse tankki, jos on korotuspalat ja sarana (takakiinnike) paikoillaan. Jos olet ottamassa tankkia kokonaan pois, ei ohjaustankoihin tarvitse koskea, joutuuhan sen takaa kuitenkin irroittamaan.
Viimeksikun huolsin otin tankin takaosan koko säätömekanismin irti. Muutama helposti avattava , muistaakseni pultti. Oli mielestäni paljon helpompi, kuin sarvenirroitus.
Joo, oikeassa olette, en kokeillut kun muutaman sentin nostoa, enkä loppuun asti jossa itse sarvet olisivat tiellä (sori).