Muutama asia ajelusta.
Kokoonnutaan lähtöön Timpan taakse parijonoon.
Timppa ajaa mopon tien päähän. Respan edessä voi käydä kääntymässä ja tulla jonoon.
LÄHTÖ klo 11.00
Edetään ohittelematta toisia (mopoja) ja ajetaan lomittain EI RINNAKKAIN ainoastaan risteyksissä voidaan tulla toisen viereen ja lähdetään liikkeelle aina vasemman puoleinen mopo ensin !
Pidetään etäisyydet kurissa ettei henkilöautoja pääse väliin.
Matkalla 2 siltatyömaata joissa EI VALOOHJAUSTA toinen ajokaista jaettu keltaisella ajoratamerkinnällä ja on KAPEA KOHTA.
Ensimmäisellä kapealla tie osuudella varoitusmerkki tien huonosta kunnosta, joka myös tarkoittaa sitä 3 terävää heittoa ja hieman pintavauriota.
(Nopeus sovitetaan sopivaksi ei huolta) :)
Kahvipaikalle tullessa mopot parkkiin ja kahville.
Tunnin kuluttua (viimeistään klo 14.00) Timppa jatkaa matkaa, jos haluaa voi myös lähteä omatoimisesti takaisin Pyhäniemeen.
Esimakua tulevasta (http://pannaritimppa.kuvat.fi/kuvat/)
Kuva hieman hyppii mutta ei välitetä siitä, turvavyöt kiinni. cool_smil
Ps. Takaisintulo matkalla kulku hieman ripeämpää tietä ja päällyste huomattavasti laadukkaampaa, mutkia unohtamatta. airrev
Pss. Tankkausmahdollisuus taukopaikalla.
welcome1 T ja M
Onkos tälle ajelulle jossain reittiä näkyvissä vai halutaanko se pitää yllätyksenä?
Olisi hyvä saada edes vähän tietoa aikataulusta ja/tai kilometreistä tms.
Lainaus käyttäjältä: pepe - 12.05.13 - klo:11:53
Onkos tälle ajelulle jossain reittiä näkyvissä vai halutaanko se pitää yllätyksenä?
Olisi hyvä saada edes vähän tietoa aikataulusta ja/tai kilometreistä tms.
Reittiä ei perinteisesti julkaista. thumbsup1
Lähtö klo:11.00 kuten aloitus viestissä on.
Kahvitauko kun on ajeltu 104km. n.klo 13.00
Reitin kokonaispituus Tyre:n mukaan 181,94km ja ajoaika 2.40 tauon pituus max.1h
Takaisin Pyhäniemessä viimeistään n.klo 15.00
Reittiä kuitenkin hieman avattu aloitusviestiin erittäin huonolla videonpätkällä..
Taukopaikalla mahdollisuus tankkaukseen, mutta toivomme että jokainen tankkaisi jo ennen saapumista Pyhäniemeen.
On hyvä, että avointa keskustelua käydään ennen toimeenpanoa- foorumajellaan.
Hyviä perinteitä toki kannattaa arvostaa, mutta onko tämä kimppa-ajon salaaminen tai pihistäminen lopulta onneksi. Nyt paljastettiin reitin suuri pituus!
Meillä on useimmilla jo Pyhäniemen matkoissa kohtuullisesti ajettavaa.
Kokoontumisen kimppa-ajelussa olemme käytännössä ajovarusteissa lauantaina reilut viisi tuntia, joka vaatii raskaan retken jälkeen myös huolto- ja lepoaikaa.
Milloin sitä ehtii porukoiden kanssa tutustumaan?
Ajatellaan myös ns. päiväkävijöitä – ketä he ehtivät tavata?
On myös niin, että kovin pitkä kimppa-ajo karsinee myös pyöräkuntia, jotka jäävät mieluummin hotellialueelle loikoilemaan.
Olisko mahdollista lyhentää kimppa-ajoa on ehdotukseni? Kannatetaanko ajatusta? Bensatankkaus otettiin varteen.
:-X
Ajelu on vapaaehtoista. :-\
Kellonajat tarkistettu uudelleenmittauksessa. ! cool_smil
Lisäaikaa illan tuunaukseen 1h
Ruokailu oli vasta klo 18.00 alkaen.
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 12.05.13 - klo:18:51
Kellonajat tarkistettu uudelleenmittauksessa. ! cool_smil
Lisäaikaa illan tuunaukseen 1h
Ruokailu oli vasta klo 18.00 alkaen.
Hyvä juttu -saatiin ajoaika tuntia lyhemmäksi kylkylkyl
:-X
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 12.05.13 - klo:18:51
Ajelu on vapaaehtoista. :-\
Tämä argumentti ei oikein osu ja uppoa kokoontumisen ideaan.
:-X
03Biker Timppa suunnitteli letka-ajoreitin sen mukaan miten hän parhaaksi katsoi
ajellessaan niitä teitä ja kahvipaikkoja läpi yhden viikonlopun.
Jos aletaan tässä vaiheessa käymään läpi,
mitä kautta meistä kukanenkin mutu-tuntumalta ehkä haluaisi ajaa,
hienoja maisemia vai suorinta mahdollista reittiä,
päällystettyjä teitä vai oikaista sorateitä pitkin,
niin eikös siinä tavallaan tehtäis tyhjäksi se työ, jonka Timppa on jo tehnyt :-\
Pikkuporukalla olisi aivan sama mistä mennään,
mutta kun letka on pitkä,
reitin suunnittelussa on otettava huomioon myös kaikki risteykset,
että millä todennäköisyydellä pysytään letkana mahdollisimman hyvin.
Onhan se eri asia kääntyä oikealle ja pikkutielle, jolla on kuudenkympin nopeusrajoitus,
kuin vasemmalle sellaiselle isommalle tielle, joka vaihtuu hetimmiten satasen alueeksi.
En osaa oikeastaan edes alkaa luetella, mitä kaikkea Timppa aina huomioi,
kun käy kiertämässä lähikunnat ennen miittiä.
Mulle passaa reitti kuin reitti!
Timppa päättää millasia muutostoiveita pystyy resurssiensa varassa näin lyhyellä varoajalla ottamaan vastaan.
JOS reittimuutos on pieni ja Timpan näkemyksen mukaan tälle porukalle ok,
niin ok, muutos tulee.
JOS reittimuutos vaatisi aikaa (laatia suurelta osin uudelleen ja ajaa läpi kellon kanssa),
eikä sen läpivieminen kaikkine yksityiskohtineen olisi Timpan mielestä ok,
niin sitten ei tule muutosta.
Jäädäämpä kuulolle thumbsup1
Lainaus käyttäjältä: Mphessu - 12.05.13 - klo:19:59
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 12.05.13 - klo:18:51
Ajelu on vapaaehtoista. :-\
Tämä argumentti ei oikein osu ja uppoa kokoontumisen ideaan.
:-X
Kokoontumisen idea täyttyy sit kokoontumisessa inlove
Vaikka ajelu onkin vapaaehtoinen welcome1
kuten nyt vaikka arvontakin,
niin ilman muuta kaikki odottaa, että kaikki osallistuu!
Yhdessähän me kokoontumiseen osallistumalla sen kokoontumisen luomme.
Kimppa-ajelun lyhentämisestä on nyt esitetty toive.
Meistä löytyy myös niitä, jotka haluaa ajaa pitemmän reitin lauantaina.
Ja joku, joka haluaa mennä kokonaan eri suuntaan, minä ainakin.
Mutta kun koko porukka ollaan samalla viivalla, eikä kaikki mene jokaiselle mieliksi kuitenkaan, ikinä,
niin samahan se silloin on kenen tahto ei pilkulleen toteudu - oma vai jonkun muun.
Sitten joku haluaisi munkin, toinen korvapuustin, kolmas sämpylän, neljäs kolmioleivän, kun pysähdytään kahville.
Niitä kaikkia ei kuitenkaan todennäköisesti ole sinne varattu, käytännön syistä.
Yksityiskohdista huolimatta tai niiden myötävaikutuksella tulee olemaan hauskaa! _party_party_
Enää muutama päivä niin nähdään! hat1
Pyydän anteeksi että menin kyselemään tämmöistä. wallhead
Tiedän millainen homma on rakentaa reitti isolle porukalle. Siitä suuri etukäteiskiitos Timpalle. bowdown
no niin? nyt timpan kanssa tänään sovittu kylkylkyl lauantai ajelusta.... että perinteitä noudattaen olen "perä" miehenä 53.gif ja timppa vetää. jos jotain väsyttää/kyllästytää niin pysään ja kysyn kuulumiset....ja autan kykyjeni mukaan. ja matka on siis kaikille vapaa ehtoista joten näillä mennään ja perjantaina tuun ja love5 klo n.18.00 lauantain mennäää....
T.määbutt1
Lainaus käyttäjältä: pepe - 13.05.13 - klo:15:49
Pyydän anteeksi että menin kyselemään tämmöistä. wallhead
Tiedän millainen homma on rakentaa reitti isolle porukalle. Siitä suuri etukäteiskiitos Timpalle. bowdown
Pepe, ei mitään anteeksi pyydettävää!
Ethän sinä kysynyt kuin että saako kilsamäärää ja aikataulua tietää etukäteen?!
Toki, kokonaispituus n.180 km ja reissu kestää maximissaan nelisen tuntia kahvitaukoineen.
Anteeksi omat argumenttini wallhead tuli kirjoitettua turhan vuolaasti!
Reitin muuttamisen voi estää jokin käytännön sanelema juttu, sitä minä vaan... figine
Pointtina oli lähinnä se,
että yhden asian vaatiminen ei aina ole pelkästään yhden asian muuttamista,
joskus yksi muuttuva tekijä sekoittaa koko pakan.
Mut Timppa vastaa, lyheneekö reitti, kunhan tutkii, mitä kaikkea se vaatisi? thumbsup1
Oletteko seuranneet sääennusteita? Tarvinneeko pilkkihaalaria iltanuotiolla 8)
Lainaus käyttäjältä: Maria - 14.05.13 - klo:12:05
Oletteko seuranneet sääennusteita? Tarvinneeko pilkkihaalaria iltanuotiolla 8)
Lämmintä luvassa. Voisin todeta niinkuin kummipoikani pienenä tokaisi:"Hootsit haakaan"
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 13.05.13 - klo:22:48
no niin? nyt timpan kanssa tänään sovittu kylkylkyl lauantai ajelusta.... että perinteitä noudattaen olen "perä" miehenä 53.gif ja timppa vetää. jos jotain väsyttää/kyllästytää niin pysään ja kysyn kuulumiset....ja autan kykyjeni mukaan. ja matka on siis kaikille vapaa ehtoista joten näillä mennään ja perjantaina tuun ja love5 klo n.18.00 lauantain mennäää....
T.määbutt1
Jeabat noubat icon_mrgreen
Veturi on ja perämies on.
Ja puikkelehtija, eli minä koetan olla tietyissä paikoissa tiettynä aikana paparazzaamassa letkaa.
Olisiko jollakulla mahdollisuus ja kalustoa ottaa videonpätkää lähdöstä?
Esim. liittymän tuntumassa tien toisella puolella siten, että Pyhäniemi-tienviitta näkyisi taustalla?
Itse otan varmaankin pelkästään still-kuvia. Video kun menee pilalle,
niin sit ei jää mitään käteen...ellen ehdi hyvissä ajoin jonnekin koivun latvaan ja treenaa videointia autoilla :D
Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 14.05.13 - klo:12:14
Lämmintä luvassa. Voisin todeta niinkuin kummipoikani pienenä tokaisi:"Hootsit haakaan"
Mun serkku osoitti hattuhyllyä ja sanoi "paappa", kun oltiin lähdössä ulos.
Tarkoitti lakkia.
Kai hänelle oli sanottu: paappa lippis päähän rinning
Lainaus käyttäjältä: Maria - 14.05.13 - klo:12:16
eli minä koetan olla tietyissä paikoissa tiettynä aikana paparazzaamassa letkaa.
Olisiko jollakulla mahdollisuus ja kalustoa ottaa videonpätkää lähdöstä?
Esim. liittymän tuntumassa tien toisella puolella siten, että Pyhäniemi-tienviitta näkyisi taustalla?
Niin mun ei sitten tarttis ohitella eli häiritä letkaa
ehtiäkseni seuraavaan kuvauspaikkaan.
Jatkan yksinpuhelua... ???
Kimpan säännöistä kertauksen vuoksi:
Aamiainen klo 8-10
Kokoontuminen ajotamineet mukana ravintolassa klo 10.30
jolloin käydään reitti läpi.
Lähtö klo 11 tankki täynnä ja rakko tyhjänä
(tai ainakin on päästävä kahvitaukopaikalle asti eli 104 km:n päähän)
Ennen starttia osallistujat muodostavat parijonon Timpan perään.
Ei siis odotella sivussa ja puikkailla parkista tai mökkien pihoilta mihinkään väliin siinä vaiheessa kun letka jo liikkuu.
JOS OLET ENSIKERTALAINEN JA/TAI EPÄVARMA KIMPPA-AJOON LÄHDÖSTÄ,
kerro siitä vieressäsi, edelläsi ja takanasi olevalle jo parijonossa ennen starttia,
jolloin he osaavat kiinnittää erityistä huomiota liikkeisiisi ja auttaa tarvittaessa.
Myös kypäräpuhelinyhteyksiä on hyvä luoda ennen lähtöä.
Parijonosta vasemman puoleinen lähtee risteyksestä ensin,
sillä letkassa ajetaan lomittain
Timppa ensimmäisenä kaistan vasemmassa reunassa,
seuraava Timpan takana kaistan oikeassa reunassa,
kolmas kakkosen takana kaistan vasemmassa reunassa jne.
Vetoketjuna pystymme ajamaan tiiviimpänä muodostelmana ja kuitenkin pitämään jarrutusmatkaa ja näkyvyyttä edessämme.
Jussi613 pitää perää kaistan keskellä, blokkaa innokkaita autoilijoita tunkeutumasta letkaan knuppel2
Vilkuta ajoissa.
Laita vilkku päälle heti kun näet edellä ajavan niin tekevän.
Risteyksissä letka tiivistetään taas parijonoksi,
jolloin nopeutetaan risteyksissä menemistä.
Vasemmanpuoleinen lähtee liikkeelle aina ensin.
Ajojärjestys palautuu ennalleen vetoketjuksi.
Kapeissa siltatyö-kohdissa ja pienimmillä teillä ajetaan peräkkäin,
ettei leikata toistemme ajolinjoja mutkissa ja jokaiselle jää mahdollisuus esim. väistää kuoppaa tms.
Tällöin välimatkat kasvavat.
Paina vasemmalla kämmenellä maata kohti pari kertaa, kun haluat sanoa:
- Hiljennä! (jotakin edessä)
- Älä tule päälle! (jos takana tulija "hiillostaa" liian lähellä)
Ojenna vasen käsivarsi sivulle ja avaa ja sulje kämmentä (sormet vuoronperään nyrkkiin ja auki), jos haluat sanoa:
- Sammuttaisitko vilkkusi?
Nosta vasen kätesi suoraan ylös, jos edessä on selkeä vaaratilanne / jotakin erityistä huomiointia vaativaa.
Nosta vasen keskisormi, kun haluat sanoa... no ei vainen.
Jos letka ohittaa maantiellä autoja, ohitus tehdään ajojärjestyksessä.
Älä hiljennä vauhtiasi välittömästi auton ohitettuasi,
vaan anna takanasi tulevalle pyörälle kunnolla tilaa tulla taaksesi auton eteen
ja hae välittömästi oma paikkasi kaistan siltä puolelta, jolla ajoit ennen ohitusta.
Jos letka katkeaa, eli perääsi ei tule ketään, sinä jäät odottamaan loppupäätä.
Et tietenkään jää odottamaan loppupäätä silloin, kun kaikki ovat koossa risteyksessä ja näkevät minne mennään :D
vaan ajat etupään mukana normaalisti, mutta pidät huolen siitä, että loppupää seuraa sinua sinne,
minne muut seuraavan kerran kääntyvät, ellei loppupää saavuta teitä - näköyhteyttä ei ole.
Ja kun etupään viimeinen jää jonnekin odottamaan loppupäätä,
toiseksi viimeinen hoksaa asian ja odottaa loppupäätä seuraavassa käännöksessä, luonnollisestikin.
Jos joku jää porukasta pois kesken kaiken esim. jollekin pysäkille tupakalle tms. (mikä ei ole suotavaa),
niin letkasta poistujan aukko paikataan ajojärjestyksessä, kaistan reunaa vaihtamalla.
Helpompaa vaihtaa ajopaikkaansa metri sivulle,
kuin kaikkien perässä tulijoiden ohittaa vetoketjussa toinen jono yhdellä pykälällä.
Muutoinkin letkan sisäiset ohitukset on kiellettyjä.
Erityisen kiellettyä on ohittaa oikealta, vaikka tilaakin olisi. Se säikäyttää kaverin.
Jos jäät sivuun ilman teknistä vikaa tms. ongelmaa,
näytä peukkua ylöspäin Jussi613:lle ettei hän pysähdy turhaan taaksesi.
Jos tiedät liukenevasi letkasta jo etukäteen, kenties tietyn paikankin,
kerro siitä etukäteen: Timpalle, Jussi613:lle sekä
lähimpänä takanasi ajaville.
Kahvitauko on n.klo 13 kestäen tunteroisen.
Olemme takaisin Pyhäniemessä viimeistään klo 15
Nyt sit vaan jätetään sadetanssit tanssimatta bannana
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 13.05.13 - klo:22:48
jos jotain väsyttää/kyllästytää niin pysään ja kysyn kuulumiset....ja autan kykyjeni mukaan.
Muistutuksena vielä se, että kukaan muu ei pysähdy kuin Jussi613,
jos joku jää sivuun.
(kolarit tietty asia erikseen)
Eikä letkan viimeisen tarvitse jäädä odottamaan Jussia,
joka tuntee reitin ja on Timpan kanssa yhteyksissä pysähtymisen syystä + kestosta.
maria kertoi todella selventävästi miten ajo hoidetaan... maria kyllä on loistavasti ymmärtänyt kimppa ajon missä olen ollut mukana vaikka maria haluskin olla perä "mies" 22yikes rinning
t.jussi
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 14.05.13 - klo:20:33
vaikka maria haluskin olla perä "mies" 22yikes rinning
Ja ikuisesti kiitollinen siitä että sain olla viimeisenä,
muuten olis jäänyt ajamatta kylkylkyl
Ryhmäajosta kattava dokumentti: KLIKS! (http://www.bajahill.net/2001/12/jonoteoriaa-neuvoja-ryhmaajoon.html)
rd11 dodiiii... ajellaan kuulemma letka-ajelu Timpan alkuperäisen suunnitelman mukaan,
eli kokonaispituus on sen 181,94 km.
Koska ainoa vaihtoehto lyhentää reittiä olisi mennä valtateitä.
Ja kukapa niitä haluaa ajaa muuta kuin sen pakollisen.
Nytkin valtatiepätkää on jonkin verran, mutta ei voi mitään,
kun halutaan mennä asvalttipäällysteiselle pikkutielle, eikä soratielle...
Reitin varrella sit voi olla muitakin kuvaajia mun lisäksi,
ainakin kutsu on lähetetty parille toimittajalle Ylä-Satakunta (http://www.ylasatakunta.fi) ja Ykköset (http://ykkoset.fi/index.php) -lehtiin.
Ilmoittelen kyllä, kun saan lisätietoa tuleeko joku tekemään haastista ja minne ja milloin thumbsup1
Täällä se reitti luuraa.. welcome1
Lauantain ajelulenkki linkki (http://goo.gl/maps/gskAW)
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 15.05.13 - klo:23:39
Täällä se reitti luuraa.. welcome1
Lauantain ajelulenkki linkki (http://goo.gl/maps/gskAW)
Ei tarvinnu kuitenkaan viedä korkeimpaan hallinto-oikeuteen ennen salaisuuden paljastumista. icon_mrgreen
Lainaus käyttäjältä: jarska - 16.05.13 - klo:05:47
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 15.05.13 - klo:23:39
Täällä se reitti luuraa.. welcome1
Lauantain ajelulenkki linkki (http://goo.gl/maps/gskAW)
Ei tarvinnu kuitenkaan viedä korkeimpaan hallinto-oikeuteen ennen salaisuuden paljastumista. icon_mrgreen
Juu kiitos Timpalle ja Jarskalle.
Kyllä tähän "hovioikeuden" kantaa varmaan tarvittiin. Kovasti saatiin sapiskaa "käräjiltä" kun ehdotimme salaamisen vähentämistä jo valmisteluvaiheessa. Pepekin pelästyi aivan väärin anteeksipyyntöön - sai onneksi vapahduksen.
Pointit hukkuivat. Jos Timpan ahkera reitintiedustelu olisi laitettu luonnoksena googlemapsilla lausuttavaksi - olisi varmasti saatu arvokkaita kommentteja. Sitten Timppa olisi voinut jalostaa mahdollisuuksien mukaan ja julkaissut päätöksen. Sitten olisi pulinat pois sanoi Johanneskin! Tämä kuuluu johtamisen aakkosiin.
:o pojat pojat...
Minä sain viime vuonna palautetta, että Summassaareen ja Tahkolle miitin järjestäminen on ollut yhtä salatiedettä.
Nooo. Tänä vuonna laitoin tilanneraportit melkein kaikista vaiheista. (naiset osaa mennä äärestä toiseen aika kivuttomasti icon_mrgreen)
Vaikka hyödyllisiä kommenttejakin tietysti sain, niin kyllä työmääräkin tuplaantui.
On aina paljon helpompaa käydä asiat läpi rauhassa kuin jakaa ajatuksia eri vaiheissa muiden kanssa.
Sekin vie aikaa, jos tarvitsee alkaa erikseen kertoa miksi mikäkin ratkaisu on tehty.
Ja mitä enemmän jotakin aihetta kommentoidaan ja siihen vaihtoehtoja esitetään, sitä hämärämpi kuva siitä lukijalle varmasti jää.
Silloin kaikki vaikuttaa melkeimpä hakuammunnalta, väittäisin.
Nooo. Löin kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja pyysin tarjouksia samalla ensi vuodelle,
koska tämän vuoden miittiaikana oli jo monessa paikassa täyttä.
Koska olin myöhempään liikkeellä kuin edellisvuosina. Koska siihen on henk.koht. syynsä.
Pyhäniemessä oli tilaa.
Paikka alkoi tuntua pieneltä vasta, kun me alettiin sinne ilmoittautua 22yikes 062802jumpie
Tehdäänkö reitin kanssa ensi vuonna sama juttu,
julkaistaan muutama kuukausi ennen miittiä korkeintaan 100km:n lenkki?
Timpan puolesta vain en lupaa, että kaikkia kommentointeja sitten otettaisiin huomioon joka välissä,
kun reitin laatiminen pitkälle (kuinka pitkälle??) letkalle ei ole sama asia kuin laatia kiva reitti itselle tai pikkuporukalle.
Nyt olen taas käynyt yksin läpi parhaat tarjoukset ja voin (ehkä) laittaa niistä muitakin esille, jossain vaiheessa,
vaikka niistä en itse olekaan innostunut. Tyyliin tavallinen hotelliyö, ei pihaa, ruoka kallis ja kokoustilavuokra erikseen.
Meitä tulee kuitenkin olemaan ensi vuonna sen verran paljon, ettei kokoontumispaikaksi kelpaa mikään, minne ei mahdu yli 150 hlöä.
Mutta tässä liitteenä on tarjous, jonka puoleen olen kovasti jo kallellaan, majoitus jo alustavasti varattu (koko mesta)
Saa kommentoida vapaasti mm. huomenna Geokätköinfon jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: Mphessu - 16.05.13 - klo:07:54
Tämä kuuluu johtamisen aakkosiin.
Kavereitten kesken harrastettaessa ei käyttäydytä siten kuin töissä.
Hurraa hauskanpito ja lahjahevosten purukalustot! thumbsup1