Kimppaajo on suoritettu kauniissa ja lämpimässä ilmassa.
Nyt onkin aika kiittää Hondamaniaa hyvin suunitellusta ja toteutetusta ajosta.
Joku jo mainitsikin että oli helppo ajella vain perässä, helppo yhtyä tuohon lauseeseen juurikin noin tapahtui.
Taukokuri oli tiukkaa tapahtui juuri niin kuin juha sanoi mopo käyntiin ja siitä minuutti ja lähdetään. thumbsup1
Kaikki meni ainakin minun mielestäni "putkeen" ilmaa myöden vaikka olikin luvattu lämpimämpää, mitä sitten ei aivan saatu kenties hyvä niin.
Ajopaperit valmiina odottamassa postiin viemistä.
Paperit oltava perillä 17.6 mennessä niin saadaan tarkastus käyntiin ilman "turhia" viivytyksiä
tuossa vielä linkki jos jokin kaihertaa mieltä papereiden suhteen.
http://www.ibafinland.fi/ibaf_cms/index.php?option=com_content&view=article&id=272:ajosaeaennoet&catid=46:instructions&Itemid=63#6
ja kohta 6. ajon jälkeen.
ISOKIITOS täältäkin Hondamanialle,sekä koko poppoolle,hyvin menneestä ajosta!
Erityinen "hatunnosto" Marialle,joka veti homman läpi KYYKKYPYÖRÄLLÄ,meidän matkapyörien mukana hat1
Ilma oli suosiollinen,eikä haavereita sattunut, joten hyvin meni.
Mittariin tuli 1652 km ja 95E10 kului 75,86 l. Keskikulutus n.4,6 l /100 ???. Mielestäni kohtuullinen. Tosin ajettiin letkassa viidentenä, joten ei ollut mikään ryntöpaikka.
Vielä kerran kiitos koko porukalle. Lönni ja Jaana
Juu kiitos kaikille f.i.r.s.t hieno "porukka" ajella ajelu.gif
HONDAMANIALLE suur kiitos kuri ja reitti oli täydellisesti hanskassa!!! respekt.
Suuret onnitelut MARIALLE (pannari maskotille) kuin myös eka kertalaisille! myös tietenkin muillekin. vaimoni eka nainen pannarilla ajanut rautapylly ja nyt "maskotti"
hondalla CBR tokana thumbsup1 siis ajajana. onhan timpan sari ollut jo rautaperseenä matkustajana mitenkään väheksymätä ja oli siellä muitakin matkustajana onnex olkoo kestämisestä..
PS. ja suuri kiitos JUHA67.lle (kaimalle) oli taas helppo ja mukavaa ajella kanssas natsaa niin hyvin ohitukset ja toisen tsempaaminen oli tilanne mikä "tahansa" tsemppiä airrev
t.jussi
Kotiin on selvitty täälläkin. Paperit on täytetty ja kuitit kopioitu, kirje vain postilla Loimaalle.
SUURKIITOS Hondamanialle, hyvin oli hommat hoidossa. Muukin porukka tosi mahtavaa!
Melkeinpä sukkamehuilla kulki minunkin pannari. Ajoin letkan puolivälissä ilman kyytiläistä. Tankkasin 95E10 ja keskikulutus vain 4,44L/100km
Isot kiitokset mun ja tanjankin puolesta helppo oli ajella vaikka oli yksi tekniikka murhe oli näet satula jäänyt jotenkin vinoasentoon enkä sitä edes alussa huomannut ihmettelin vaan kun persus puutu (normisti ei o puutunu) ja selkä kipeyty et mistä johtuu ja patalahes sen sit 4idi4s ps,joko timppa pääsitte antaan rautaperse nallen
Ei olla päästy vielä antamaan.
Tuntuu olevan tuo uusi pannaristi sukupolvi tiukassa. Perhana likka on kuin ilmapallo mutta ei vaan puhkee. bittebitte
Kerrotaan sitten tuliko takapenkkiläinen vai ite suhari. icon_mrgreen
Hieno reissu. Hieman oli aamulla perhosia vatsassa että miten kaikki menee kun oli aika iso porukka. Kaikki meni kuitenkin ihan nappiin. Porukka ajoi kurinalaisesti, taukokuri piti hyvin ja aikataulusta jopa puristettiin tunti pois. Mukava ajotapahtuma ja rautaisannos rautaperse- ja kimppa-ajokokemusta niille jotka ei ole ennen ajaneet tällaisia ajoja.
Kiitoksia kaikille osallistuneille.
Tervehdys
Kiitoksia Juhalle ja muille kanssa-ajajille, oli hieno kokemus. Trippiin kertyi 1655km, keskikulutuksen ollessa 4,72 l/100km. Keskikulutusmittari näytti 5,0 l/100km. Tankkasin vaihtelevasti 95E10 , 98E5 sekä II:n Shellillä V-Power:ia. Kotona olin sunnuntai-aamuna klo. 05:30.
Kiitokset täältäkin kaikille. Loisto porukka.
Juhalla oli reitti ja ajoitukset täysin kohdallaan. Ammattimaista meininkiä!!
Itse ajoin suoraan aamuksi kotiin (312 km), väsy meinas tulla, mutta pysähdyin välillä jaloittelemaan ja venyttelemään niin pääsin turvallisesti perille. Olin kotona 6:30. Viitasaaren pohjoispuolella oli yksi luultavasti juopunut mopoautoilija joka ajoi pitkin ojan penkkoja. Poliisit onneksi tulivat parin kilometrin päässä vastaan ,joten luultavasti korjasivat sen pois.
Marialla hieno suoritus(=kova jätkä), mutta niin myös muiden naisten. Minä tunnustan, että en varmasti jaksais istua kyydissä koko reissua. f.i.r.s.t
Bensaa paloi 77.1 litraa ( 98 okt ). Ajoin paikalla 17, välillä mentiin pätkiä hiukan joutuisammin.
-pertza-
Alkaa tässä hissukseen palautua rautaperseajosta, eilen kotiin ajaessa perässä vielä tuntui.
Olen varma että kaikki osallistuneet on samaa mieltä kuin minäkin että
Juha hondamania Heliinille pitää antaa SUURET KIITOKSET järjestelyistä, homma ei olis voinu
mennä paremmin nappiin ja olipa vielä hyvä kelit ajella.
Terv. Seppo Sepeteus Roos
SYDÄMENI POHJASTA KIITOS TÄLLE PORUKALLE! bowdown
Hondamanian vankka kokemus, suunnitelmien täsmällisyys,
53.gif armeijakurin pito kellon kanssa, kaikki tämän ajon puitteet olivat täydellisiä!
Auringon suunnasta lähtien kaikki oli otettu huomioon etukäteen
niin, että kaikilla olisi mahdollisimman helppoa ajaa.
Minulle suunniteltu ajopaikkakin (2) olisi varmasti ollut optimaalinen.
Ekalla pysäyksellä kuitenkin löysin itselleni sijaisen sille paikalle.
Sain nielaistua palan pois kurkusta. Muiden ajopaikat eivät vaihtuneet, eikä tarvinnut kaikkien opetella uusia rekkareita ja pääsin pitämään perää. Huh.
Kaikki naiset ainakin ymmärtää, mistä mulla kenkä puristi. Ei ole kivaa ajaa "arvostelulle alttiina" silloin, kun on hötkyn epävarma olo.
Ja koska en ole mikään hyvä kuski, niin sekin oli painolastina, että häiritsisin mahdollisilla virheilläni koko porukkaa.
Viimeisenä oli oikeasti todella kivaa, opin tosi paljon uusia (hyviä!) jumppaliikkeitä, lauloin ehkä kaikki laulut, mitä suinkin muistin, nauroin mielipuolista naurua, kun alkoi perse puutua ja silmät hiekottua, vaikka oltiin vasta puolimatkassa, että "mitä helvetin järkeä tässä nyt oikeasti on"
Täällä hankien välissä ajelemassa. Hetkinen, miten täällä on lunta. Aaa, ne on kukkia doh1
Kikatin vedet silmissä, mikä olikin hyvä juttu, kun piilarit tuntui kuivuvan siitepölyn ja viiman kanssa kiinni silmiin.
Toisen kerran silmät kostuivat kunnolla, kun ilta-aurinko värjäsi kaunista maisemaa ja symmetrinen harmoninen letka eteni edessäni.
Kunnioitettavan pitkä letka täynnä ihmisiä, jotka pitävät yhtä bowdown
Jumalauta, aamu varhaisesta lähtien olleet minullekin tukena ja kysymässä jaksamista ja vilkuilemassa peileistä.
Vielä ehkä 5 tuntia jäljellä, arvelin, ja kaikeksi kummastuksekseni se tuntui lyhyeltä ajalta.
Jussi613:lle olin varmasti isona painolastina, kun nyt hän joutui vastuunkantajana eteenpäin tarkkailun lisäksi tarkkailemaan taaksekin päin.
Mutta kertaakaan hän ei valittanut, joten uskaltauduin pysyä viimeisenä.
Pannari-Petteri ja Juha67 auttoivat ketjunrasvauksessa, naureskellen pyöräni keveyttä ja esittivät, etteivät tunnista pientä matkapulloani, että mitä se oikein on icon_mrgreen
Jussi613 kauhoi ilmaa, että nyt ala tulla sieltä, kun jäin jukkimaan jonnekin rekan perään, enkä uskaltanut lähteä ohi.
Karaistuin siinäkin, kun alkoi mennä selkäytimeen, miten ohitus sujuu. Niin muilta kuin itseltäkin. Kertaus on ja niin päin pois.
Juhat osoittelivat aina sille puolen tietä, missä porot seisoskelivat, varmistivat, että ymmärrän, miksi jarrutellaan 4idi4s
Pertza kiikutti kypäräni tankin päältä, ettei minulle tulisi tauon päättyessä kiire.
Sepeteus tsemppasi huumoripläjäyksillään "Maria on hyvä jätkä" icon_mrgreen
Hänen mielestään oli ihan ok, että ensin sotkin käteni mustaan rasvaan ja sitten pyyhin nenääni. 2lkrnd1
Niin se kysymys, että miten mun pyörä ottaa ne patit moottoritiellä, niin pyörähän ottaa ne tosi hyvin, kuskista vaan lähtee iso ääni.
Samoin kaasukäden lepuuttaja on oikein mainio.
Hereillä pitävä yhdistelmä niiden "hyppyreiden" kanssa h-e-l-p
Muistuttihan se tynkä kenkälusikka minua olemassaolostaan liikenneympyröissäkin wallhead
Lönni: olit niiiin oikeassa!!! (olisi pitänyt laittaa se paikoilleen ennen reissua)
Kun tuntuma ja tasapaino alkoi viimeisellä osuudella kadota, visiiri oli huurussa ja väsymys näyttäytyi "tollona kännitilana",
eräs herrasmies jättäytyi minun perääni ja ajoi satasen alueella neljääkymppiä, vaikka varmasti toivoi pääsevänsä Patalahteen mahdollisimman pian. Ensimmäistä ajoaan hänkin oli tekemässä.
Uskomattoman ihania ihmisiä.
Kaikkien lämpimät hymyt koko matkan ajan tuntuivat niin hyviltä, etten pysty kuvailemaan.
Suolakurkkujen ja pähkinöiden tarjoilu, kaikki ystävällisyys upposi minuun tosi syvälle momh46
Salakuuntelin Pellossa yhden hyvän puhelun 062802jumpie
Nainen taivasteli, että et usko, että täällä on moottoripyöriä ja ne ajaa jotakin sairasta matkaa
ja yhden pojan äiti toi sille ruokaa, kun ei ne edes syö, kun tankkaavat vain.
Kaikki näyttävät kuitenkin juovan... ei, ei ole kaljaa. reps
Onko kukaan kassalle maksanut ihmetellyt lopputankkauksensa litramäärää?
"Minun" kuittini on reilut 21 litraa, eli kenen lie bensat maksoin ja kuitin varastin.
Onko suoritus nyt automaattisesti hylätty, kun jokainen tarkastaja älyää, ettei minun tankkini vedä noin paljoa, että ei se voi olla minun kuitti? :-\
En ihmetellyt tuota litramäärää enkä korkeaa hintaakaan silloin aamuyöllä,
kun ei ollut mielessä muuta kuin ottaa reppu selkään ja lähteä ajelemaan Kukkaismäkeen nukkumaan.
No eihän sitä sitten malttanut nukkua kuin muutaman tunnin ja ajatus elpailupäivästä vaihtui aamupalaa syödessä ajatukseksi kotiin ajosta.
Ensin oli hiostava helle, sitten tuli sade (joka ei näin helteellä haittaa, en laita haalaria päälle) ja sitten olikin 15 astetta.
En siivonnut taloa enkä leiponut pullaa, kun pääsin kotiin :w-)(
Siedettävämpi suoritus se oli kuin aluksi ajattelin.
Suunnittelutyön, matkanjohtajan, peränpitäjän ja me-hengen ansiosta.
Siinä vaiheessa, kun ajaminen vaihtui turistimatkailusta suorittamiseksi, ajattelin jäädä välille, että tyhmää ajaa itseään ihan täysin piippuun,
mutta Jussi sanoi, että otat vain aina legin kerrallaan ja mietit vain sitä, että jaksatko ajaa seuraavalle tauolle, unohda se, paljonko kilsoja tulee yhteensä.
Heti helpotti.
Mieli on kummallinen työkalu sa_doh
Kaikesta positiivisesta huolimatta, en lähtisi uudelleen airrev
Ellei tämä ole samanlainen huume kuin muutkin osa-alueet motskarimaailmassa...
Tiedän sanoa varmaksi vasta, kun aikaa vähän kuluu ja ego tulee takaisin taivaasta icon_mrgreen
Kiitokset Marialle hienosta matkakertomuksesta. On sana hallussa !
aarne
Varsin kokeilen tässä ajan kanssa kirjoittaa oikean reportaasin koko matkasta ja lähettää Moto1:lle kylkylkyl
Otsikoksi Auringon noususta auringon laskuun, ellei se ole jo ihan liian paljon käytetty.
thumbsup1 lataattehan KAIKKI kuvanne tänne (http://www.panfun.fi/smf/index.php?action=gallery;cat=16) thumbsup1
Jos tekstini pääsisi painoon, niin olisin sitten kyselemässä kuvien julkaisuoikeutta, jos joltakulta löytyisi hyviä tilannekuvia ok resolla.
Ilman kirjallista lupaa en tietenkään kenenkään kuvia ole laittamassa ehdolle juttuni kylkeen. Kuvan ottajan nimi julkaistaan.
Myös tärähtäneet kuvat mukaan, niistä saa pienellä muokkauksella tosi upeita taideteoksia bowdown
Lainaus käyttäjältä: Maria - 13.06.11 - klo:12:28
Onko kukaan kassalle maksanut ihmetellyt lopputankkauksensa litramäärää?
"Minun" kuittini on reilut 21 litraa, eli kenen lie bensat maksoin ja kuitin varastin.
Onko suoritus nyt automaattisesti hylätty, kun jokainen tarkastaja älyää, ettei minun tankkini vedä noin paljoa, että ei se voi olla minun kuitti? :-\
Vaihtarit (takaisin) Honda-FI195:n kanssa,
eli ei hätää.
Beermugs
et ollut mikään taakka thumbsup1 olipahan jotain seurattavaa ja tekemistä jumppa taukojen välillä juha67 kera koitetiin sulle järjestää aerobig tunnit ja hienosti pysyit rytmissä mukana ja ohitukset alko luistamaan hienosti applause alku arkailujen jälkeen. pysyy paremmin itsekin vireillä kun on jotain tekemistä kun ei koko ajan viitti tupakiikaan poltella syödä karkkeja ja limsotella reps. butt1 tälläset jumpat mut housujenkera.
ps. kiitos vaan kauniista sanoistasi kylkylkyl
Tosiaan hyvää tarinaa Marialla. Vedet silmissä täällä nauran tuota Pellon juttua, "ajavat vain eivätkä edes syö ...". Ja kuittihommahan jo selvisi, se oli Jukan tankkaus se 21 litraa.
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 13.06.11 - klo:13:53
juha67 kera koitetiin sulle järjestää aerobig tunnit ja hienosti pysyit rytmissä mukana ja ohitukset alko luistamaan hienosti applause alku arkailujen jälkeen. pysyy paremmin itsekin vireillä kun on jotain tekemistä kun ei koko ajan viitti tupakiikaan poltella syödä karkkeja ja limsotella reps. butt1 tälläset jumpat mut housujenkera.
Siinäpä selitys, miksi pysyin mukana.
Pakaralihakset rytmikkäinä silmien edessä applause applause
Ihmettelittekin varmaan, miksi just jumppahetkien aikaan liimaudun ihan kiinni ja muulloin pidin kymmeniä metrejä suojaväliä icon_mrgreen
Lainaus käyttäjältä: hondamania - 13.06.11 - klo:13:55
Vedet silmissä täällä nauran tuota Pellon juttua, "ajavat vain eivätkä edes syö ..."
Olisitpa kuullut sen äänen, melkein huusi puhelimeen f.i.r.s.t
Oli kyllä ihan huippuhauskaa kuunneltavaa reps
Lainaus käyttäjältä: Maria - 13.06.11 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 13.06.11 - klo:13:53
juha67 kera koitetiin sulle järjestää aerobig tunnit ja hienosti pysyit rytmissä mukana ja ohitukset alko luistamaan hienosti applause alku arkailujen jälkeen. pysyy paremmin itsekin vireillä kun on jotain tekemistä kun ei koko ajan viitti tupakiikaan poltella syödä karkkeja ja limsotella reps. butt1 tälläset jumpat mut housujenkera.
Siinäpä selitys, miksi pysyin mukana.
Pakaralihakset rytmikkäinä silmien edessä applause applause
Ihmettelittekin varmaan, miksi just jumppahetkien aikaan liimaudun ihan kiinni ja muulloin pidin kymmeniä metrejä suojaväliä icon_mrgreen
ei tainnut olla pakara jumppa niin hyvää mitä HANKSI pojat vetelee... mut sehän suoritetiin pyörän selässä eikä missään studiossa disco musiikin säestyksellä ja mehän ollaan xxxl poikia.. reps
hat1 Kiitoksia kovasti Hondamanialle loistavasta "veto vastuusta"
Huomaa, että ammatilainen on ammatilainen tässäkin lajissa ja kokemus
tuo sitä varmuutta! respekt
Helppo oli perässä ajella, vaikka väsymyshän se meinasi jossain vaiheessa
vähän yllättää.
Mutta hienosti letka meni läpi Suomen suvisen yön ja kyllä siellä letkan
perällä oli kaunis katsella, kun Pannarit halkoivat mutkaista Suomen suvea....
Sen verran piti ainakin itse aina keskittyä pysähdyspaikkaan tulleessa ja
miettiä mitä tekee ensiksi ja mitä sitten, kun jää aikaa!
Lisäksi yritin tarkkaan katsoa "keula pyörän" (Hondamanian) ajolinjoja.
Käyttäen tätä tarkka, lyhintä???ajolinjaa sain matkaksi mitattua mittariin
vain vaivaiset 1629 km....95 E10 kului reissulla 76,46 litraa eli 4,69 l/100km.
Ja en ajanut tällä kertaa yksin, vaikka kyydissä ei ketään ollutkaan.....ja
olin siellä letkan perällä! Ajokki on siis vanhan liiton mallia ST 1100.
Kiitoksia kaikille mukana olleille....harmi, että väsymys iski ja ei jaksanut jäädä
St 1:lle enää yöllä juttelemaan....
Ps. Kotimatkalla ajoin ABC Vaajakoskelle, jonne Gold Wing porukka oli lopettanut
juuri oman ajonsa. Yksi wingi oli "piiputtanut" heti alkuun ja keskeytti. 19 kpl.
jaksoi loppuun asti thumbsup1
tää juttu tulee nyt ihan väärään paikkaan,mut oliko siis niin, että osa porukasta ajeli "uudella" ysivitosella? muutama kommentti tullut 1300 ajajilta, mut käyttiks ketää 1100:lla ajava tota 95E10:ä? mielenkiintosii kulutuslukemii. oliks ajossa mitää erilaista? entä eroo kulutukses sellasii jokka ajeli 98E5:lla?
Olihan noita muutama joka "uskalsi" tankata vanhanliiton pannarin uudella mullistavalla aholistibensalla. icon_mrgreen
Itekin ajelin koko reissun samalla aineella jota kului 78,91L elinkkäs 4,75L n.keskimäärin/100km ja kaksipäällä.
Juha tekee jonkinlaisen yhteenvedon millaisia eroja eri polttoaineen käytössä tuli, kunhan kerkiää ja saa dokumenttia työhön.
ps.oli muuten helppo valita polttoaineeksi 95E10 koska sitä on joka mittarissa ei tarvinnut paljoa katsella että onko oikeaa juomaa tarjolla. reps
Pss.Korjasin pikku laskuvirheeni nyt on hiukan todellisempi kulutuslukema kiitos huomautuksesta Serekki
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 13.06.11 - klo:14:37
ei tainnut olla pakara jumppa niin hyvää mitä HANKSI pojat vetelee... mut sehän suoritetiin pyörän selässä eikä missään studiossa disco musiikin säestyksellä ja mehän ollaan xxxl poikia.. reps
RautaHunks on tour SS1000 respectii
oli takalaukussa backstage, meikkipeileineen kaikkineen f.i.r.s.t
Lainaus käyttäjältä: Maria - 14.06.11 - klo:14:11
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 13.06.11 - klo:14:37
ei tainnut olla pakara jumppa niin hyvää mitä HANKSI pojat vetelee... mut sehän suoritetiin pyörän selässä eikä missään studiossa disco musiikin säestyksellä ja mehän ollaan xxxl poikia.. reps
RautaHunks on tour SS1000 respectii
oli takalaukussa backstage, meikkipeileineen kaikkineen f.i.r.s.t
juu sano... kylkylkyl reps reps
Onhan kaikki laittaneet paperit matkaan??
Iltapuhdetta ajotarkastajille. cool_smil
Lainaus käyttäjältä: arska - 12.06.11 - klo:21:46
ps,joko timppa pääsitte antaan rautaperse nallen
No nyt tuokin odotus on päättynyt ja lopputulos......
4015g 54cm Tummatukkainen kaunotar. elina
Paljon onnea koko porukalle!
Jeps. Onnea, onnea, onnea. PanFunin jatko on varmistettu!!! 062802jumpie
Kalevanpuistosta lähtee lämpimät onnittelut koko teidän poppoolle! Komian kokoinen pienokainen tuli. Pannaristiainesta. f.i.r.s.t
onnittelut meitäkin kylkylkyl
Paljon ONNEA uusille isovanhemmille elina.
T: Lönni ja Jaana
onnee meiltäkin arska ja tanja
Onnittelut! 062802jumpie
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 17.06.11 - klo:18:35
Onhan kaikki laittaneet paperit matkaan??
Iltapuhdetta ajotarkastajille. cool_smil
21 ajajan paperit on saapuneet. Parista puuttuu tarkastusmaksun maksukuitti => kyselyt lähtee.
Onnea uusille ISOVANHEMMILLE.
Sandis ja Eppu
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 18.06.11 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: arska - 12.06.11 - klo:21:46
ps,joko timppa pääsitte antaan rautaperse nallen
No nyt tuokin odotus on päättynyt ja lopputulos......
4015g 54cm Tummatukkainen kaunotar. elina
Onnea papalle ja mummulle. f.i.r.s.t rinning
Paljon Onnea! Alkoi uusi aika elämässä.
T. jauhis
Katselkaapa tuonne Galleriaan,ovat Lehtonen ja Rouva,pistäneet reilusti kuvia RP ajosta thumbsup1
Varkauden kuvat epäonnistuivat. Olin epähuomiossa tökännyt objektiivin manuaalitarkennukselle, enkä sitä siinä hämärässä ja ilman laseja kun touhusi niin huomannut. Patiksen aamuyön maalihässäkässä en sitten muistanut koko kameraa.
HALOO, vanhan liiton ajajat, jotka ajoitte RP-ajon "uudella" 95E10 -bensalla! Oletteko jatkaneet ysiviitosella ajelua? Miten vehkeet on pelanneet? Entäs kulutuspuoli?
Seurasin naamakirjas yhden kaverin tohinoita. Hän oli purkanut jostakin mopedista (muistaakseni VT 600) kaasarin kun oli käyntihäiriöitä. Sain käsityksen että k.o. mopedilla oli ajeltu 95E10:llä. Kuvasta näkyy, miksei käynyt kunnolla
Jos yhdenkin ketjun polttoaine on tuollaista kuraa sisältävää niin olisikohan aika katsoa bensiinijalostamoiden peiliin.
Ihan kuin tankkiin olisi pudonnut jonkun aamiaissämpylä ja pikkuhiljaa mennyt kaasariin asti. 22yikes
En aivan heti uskoisi että bensiinistä johtuu tuollainen sakka, mutta mistä sitä ikinä tietää.
Mulla ei ainakaan mitään huomattavaa eroa ajossa tai kulutuksessa ole ollut.
Jussinakin tankkasin sitä mitä mittarissa sattui olemaan ei sitä viitsinyt "metsästää" 98E5:ta kun oli ne stopit muutenkin pikaisia.
Tosin aina tuollaisen ajorupeaman jälkeen tankki täyteen 98E:tä thumbsup1
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 27.06.11 - klo:22:32
Jos yhdenkin ketjun polttoaine on tuollaista kuraa sisältävää niin olisikohan aika katsoa bensiinijalostamoiden peiliin.
Ihan kuin tankkiin olisi pudonnut jonkun aamiaissämpylä ja pikkuhiljaa mennyt kaasariin asti. 22yikes
En aivan heti uskoisi että bensiinistä johtuu tuollainen sakka, mutta mistä sitä ikinä tietää.
kysyin asiaa, mutta suoraa vastausta en saanut. mut keskustelusta sain tosiaan sellaisen käsityksen että olis ollut iso syy siinä että oli ajettu E10:llä.
Ja ei oo puolta vuotta aikaa kun satamassa seiso laiva kaks kuukautta koska jalostamolta toimitettu polttoaine oli laadultaan heikkoa ja rikkoi laivan moottorista jotakin. tietysti eri asiasta kyse,mut onhan se mahdollista pumppumittareistakin saada kuraa kun kerran sitä rekalla laivaankin kannetaan...
Kyllä minä lähtisin siitä,että tuon kasan alkuperä on jossain muualla,kuin E10:ssä.
Paljonkohan VT600:sen kilometrit ovat ja koskakohan on edellisen kerran ollut kaasarit levällään?
En oikeen jaksa uskoa, että E10 olisi yksin syyllinen. Eikös E10 tullut tälle kaudelle? Kolmessa kuukaudessa (huhti, touko, kesäkuu) tuommoinen määrä mömmöä. Epäilen, että tuo määrä on alkanut kertymään enne E10:n markkinoille tuloa. Mutta epäpuhtautta on kuitenkin menovedessä ollut.
RP-ajo tuli ajettu juuri tuolla uudella 95 E 10 bensalla ja olen jatkanut ks. laadun
käyttöä. Ei ole esiintynyt ongelmia. Kulutus on ollut n. 5,0 litraa/100km. Rautaperseajossa
kulutus oli 4,7 litraa/100km (matkaa kertyi 1629 km mittarin mukaan).
Meinaa käyttää tätä bensaa koko ajokauden, mutta kauden viimeinen tankkaus
on tarkoitus laittaa 98 E 5 ja sitä "bensan lisä-ainetta" varmistamaan bensan säilymisen
seisokin aikana kuten aikaisempina vuosinakin....ihan vaan varmuuden vuoksi.
totta joka ainoa kommentti. ei voi varmuudella tietää onko toi kuvassa ollut mönjä bensan vika vai ei. ja kuten kerroinkin, en saanut vastausta vaikka kysyinkin.
Petteri vastasi myös kysymykseeni. siis ei havaittavia käyntihäiriöitä ja kulutuksessa ei merkittävää muutosta, kiitos.
siltikin vielä arkailen ton laadunvaihdon kanssa...
Anteeksi, että karkaa autopuolelle, mutta kaverin pemari johon ysivitosen pitäisi sopia ongelmitta, ei
vaan käynnisty sillä laadulla. Jotain paskaa siinä aineessa on, jos ei kerran palakaan!
Pyörän oon tankannu aina 98:lla.
Niin - onneksi olkoon rautaperseajon suorittaneille. bittebitte Voi kun olisi ehtinyt mukaan.
Mulla rupes bemariauto sammuilemaan käynnistyksen jälkeen ja piti parikin kertaa käynnistellä uudestaan. vaihdoin 98E:hen ja ongelma loppui siihen.
Joo, BMW:t ovat just tollasia ! ...ne aina välillä sammuillee jne. icon_mrgreen(...siis vitsi).
Itse en kuitenkaan ole uskaltanut tankata vielä Bemuuni 95 E 10 enkä myöskään 98 E 5:sta.
Isot pojat ovat siellä "Esson baarissa" kertoneet, että BMW on enemmäkin "maamoottori" ja
että diesel on sille ihan sopiva polttoaine....sitä olen BMW:n laittanut. (530 d) ja joten kuten
on toiminut.....
Mutta näin ihan oikeasti, nykymoottoritekniikka muuttaa sytytysennakkoa ja muita säätöjä
polttoaineen mukaan ihan itse 95/98 jne. Jos siis valmistaja ilmoittaa, että käy esim. 95 E
niin voi käyttää JOS konen kestää sitä alkoholipitoista polttoainetta. 98 E 5 sisältää siis myös
alkoholia, mutta myös oktaanit nousevat 98:n,
Jotkut valmistajat tosin ilmoittavat ohjekirjoissa nykyään (esim. BMW mp:), että jos ajoneuvoa
ei käytetää useampaan kuukauteen, on käytettävä 98 E 5:sta....
Itselläni on vanhan liiton malli , joka näyttää toimivan jopa bensa/diesel seoksella....tosin savuttaen!
(Italian matka kokemus) doh1