onkos kellää mitää kokemusta näistä radioista
Radiot (http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://shop.ebay.com/i.html%3F_nkw%3Dmotorcycle%2Bradio&ei=j4TiTM32H8qfOsG9vGE&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CCkQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dmotorcycle%2Bradio%26hl%3Dfi%26prmd%3Ds)
Mulla ei ole mitään hajua noista vehkeistä,mutta olis kyllä kiinnostusta asiaan,näyttivät näppärän kokoisilta,ja lainatakseni erästä hyvin tuntemaan foorumikollegaa
"ihanan halpaa"ei ole kyllä hinnalla pilattuja.miten mahtavat täällä toimia?
Täällä oli topic noista stereovehkeistä,mutta en löytänyt niitä,liekä poistettu? Kaima/Timppa vois muistaa! h-e-l-p
FF1pan Tuli muuten 100 täyteen.... noita viestejä :w-)(
Tossa on aika pitkä ketju aiheesta, tosin eka sivu ei jostain syystä toimi mutta tolla alla olevalla linkillä kun lähtee liikkeelle niin löytyy jotain tietoa.
http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=207.15
Mitenhän mahtaa kanavat löytyä tiällä meilläpäin muailmoo?? horisko
Voipi olla taajuusjako pikkasen erilainen kun täällä suomessa,kaverille tuli keväällä -84 wingi jenkeistä nii siinä radiossa on kummallinen kanavajako,ei kuulu puhtaasti yksikään kanava
mun "vanhas" ameriikan voortis orggis-mankas oli fm-taajuuksil hankaluuksia kuulla suomi-taajuuksia kun siin oli digitaalinäyttö ja haku 0,2Mhz välein PARITTOMILLA luvuilla. Esim. 95.7 kuulu mut 89.4 ei löytyny ollenkaa. Vaihdoin mankan ni autto.
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 08.12.10 - klo:19:22
radio toimii hienosti muuten serekille thumbsup1 kanavat löytyy ihan täällä kotimaassakin parilliset/parittomat
Se oli (-80-luvun ameriikan)Voortis vähä kurja kuunnella rarjoo ku ei kuulunu "just ne" kanavat. Mut hyvä et sulla kuuluu.
Kevättä odotellessa... thumbsup1
Näppärän kokoinen laite. Minkä merkkinen sinulla on tuo vakionopeussäädin. Onko alipainekellolla vai sähkömoottorilla toimiva. Itse rakentelin juuri GoldCruise 550 laitteen kiinni (myös Liteon-merkisenä myyty), jossa on saman näköinen käyttökatkaisija paketissa. Rakentelin kylläkin käyttökatkaisijat Gold Wingin oikean puoleisesta kahvakatkaisijasta. Ajokoe on vielä tekemättä, kun tuo heitti lumet maahan. Oletko asentanut tuon itse.
Samankaltaisethan nuo kytkennät taitavat olla alipaineella toimivassa ja sähkömoottorikäyttöisessä. Kytkitkö myös keltaisen johdon (kierroslukukatkaisun) vai pelkästään jarru- ja kytkin katkaisijoille menevät piuhat.
Tilasin tuollaisen ja laitoin paikalleen. Hommasin myös tuollaisen minivahvistimen. Kaikki asemat kuuluvat ainakin tallissa. Muistikortti ja tikku toimivat myös.
tässä nyt radio mulla asennettuna ja pelitää hienosti.
LTC
Mistä tuommonen löytyi ja mihin hintaan? coolest
Netistä
Näyttää ihan samalta kuin Bilteman veneradio.
Mihin jamppa piilotit itte radion ?
Bilteman radiossa ei ole ainakaan ilmoitettu olevan RCA linjalähtöjä eikä EQ-prossua ja kauko-ohjaimen kaapelin pituus vain 3m muuten hämmästyttävän yhdennäköisiä
laitoitko kaiuttimet vai kypäränkuulokkeisiin ?
vaatiiko jatkuvan virran kanavien muistia varten ?
jos vaatii niin paljonko kuluttaa mA ?
laatikossa
Lainaus käyttäjältä: jamppa - 06.05.12 - klo:19:56
LTC merkkinen vekotin.
Tämmönen tuli asennettua , piuhoissa ja vähän muussakin oli pulaamista , antennina toimii elektroninen antenni joka on katteen sisällä , ei tarvitse porailla reikiä mihinkään. thumbsup1
nyt apinointi käynnissä tuli itselleni samallainen ja tänään alan asentelemaan elina ja vaimo tykkää taas kun äijä häärää illan tallissa ja Beermugs reps
Mielenkiintoinen rojekti, olis itellä kaiuttimet kyllä valmiina.......
Jep jep
Pysyykö tuossa LTC radiossa kanavat muistissa ilman jatkuvaa virtaa ?
miten tuon kauko-ohjaimen kiinnitys, entäs käyttö hanskat kädessä
ja antennina ilmeisesti tuo LTC dipoli jos katteissa piilossa miten pelittää katvealueilla
Lainaus käyttäjältä: jamppa - 12.05.12 - klo:15:58
Jep jep kyllä siinnä vähän pulaamista on eikun tzemppiä jussi613. thumbsup1
Itellä tuli muutamakerta että voi v****u p****kele ja vielä s****ana.
Viritykset on aina virityksiä mutta, olishan tuon Hontan vekottimenkin laittanut mut on niin hävyttömän kallis. butt1
nyt asennettu ja koeajettu liedon mp-kirkossa ja toimii.... tänään kotona vielä viimeistelyä ja vielä kaiuttimet käyttöön..
kyllä "pari" kertaa tuli per..le sanottuu ennen kuin sain pelittäää kylkylkyl kylkylkyl
Lainaus käyttäjältä: Veikko - 12.05.12 - klo:21:43
Pysyykö tuossa LTC radiossa kanavat muistissa ilman jatkuvaa virtaa ?
miten tuon kauko-ohjaimen kiinnitys, entäs käyttö hanskat kädessä
ja antennina ilmeisesti tuo LTC dipoli jos katteissa piilossa miten pelittää katvealueilla
Hep
Hondan oma radio vaati häiriönpoistajan, sen jälkeen on pelittänyt vallan mainiosti. 03Biker
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 12.05.12 - klo:22:33
Lainaus käyttäjältä: jamppa - 12.05.12 - klo:15:58
Jep jep kyllä siinnä vähän pulaamista on eikun tzemppiä jussi613. thumbsup1
Itellä tuli muutamakerta että voi v****u p****kele ja vielä s****ana.
Viritykset on aina virityksiä mutta, olishan tuon Hontan vekottimenkin laittanut mut on niin hävyttömän kallis. butt1
nyt asennettu ja koeajettu liedon mp-kirkossa ja toimii.... tänään kotona vielä viimeistelyä ja vielä kaiuttimet käyttöön..
kyllä "pari" kertaa tuli per..le sanottuu ennen kuin sain pelittäää kylkylkyl kylkylkyl
nyt alko per...l lentelemään kaukosäätölaite mykkä ja soitin asiasta maahantuojalle ja kerto ettei ole edes roiskevesitiivis tää kosteus suojaus on kuuleman aika laajakäsite itselläni ollut minigripussissa aina pesun ajan ja jo eka keralla kosteus höyryä näyttöön elikä ei takuuta kysessä koska ei he voi tietää kuinka paljon saanut vettä knuppel2
nyt ehkä saan tilatuu pelkän kaukosäätälaiteen varaosana mut itse maksan >:( >:(
Olen parin viikon ajan pelannut Scala Rider G9:n kanssa. Kyllä silläkin radiota kuuntelee, saa kuusi esiviritettyä (helpoin virittää PC:n avulla) kanavaa, jotka pysyvät muistissa. Kauempana kotitanterista voi hakea kuusi voimakkainta kanavaa, jotka pysyvät muistissa vain sen aikaa kun virta on päällä. Eihän sillä pippaloita rannalla pidetä, mutta uutisista saa hyvin selvää.
Laitteessa on kuusi nappia, mutta ohuilla hanskoilla niiden käyttö onnistuu, mutta vaatii vähän harjoittelua.
Tuommonen radio löytyi Ebaystä
http://www.ebay.de/itm/A-500-12V-FM-MP3-SD-USB-Player-Quad-Boot-Motorrad-Aussenlautsprechern-FB-/121005162312?pt=Komplettanlagen&hash=item1c2c783f48#ht_5624wt_982
Panin pienet muutostyöt 3/3
Audiojärjestelmä navigaattori, toinen akku ja intercom
Matkanteko isolla matkapyörällä on joskus pelkkää ajan tappamista (vaikkapa ruotsin tai saksan läpiajo). Maisematkin ovat tullet tutuiksi jne. Viihdykettä ajamiseen tarjoaisi Radio. No sellainen täytyi hankkia. Taas kerran netistä löytyy mallikohtainen asennussarja juuri Paniin käypä sellainen. Minulle se ei tietenkään käynyt. Piti sitten tehdä oma, vaikeuksien kautta voittoon sarja. Aluksi oli hankittava radio. Vaatimustaso ei ollut aluksi kaksinen, olemassa oleva vanha autostereo vaan koteloon ja kajarit katteseen. Kajarien telineet katteeseen olivat tämän projektin haastavin osuus. Seuraavaksi sitten ostin upouuden CD-radiosoittimen. Vaatimuksena oli, että siinä olisi AUX liitäntä. Entinen radio pois ja uusi tilalle. Seuraavaksi johtojen veto. Minulla oli jo aikaisemmin pyörässä navigattori, mutta nyt sekin täytyi saada liitettyä radioon, juuri siihen AUX:iin. Tämä siitä syystä. että navigaattorin äänenvoimakkuus ei riittänyt pyörän muiden äänien yli kunnolla sen omalla äänisäädöllä. Koska tässä mallissa on 3,5mm pistoke oli sen lliittäminen radioon todella helppo. Lisäksi navigaattorissa on Mp3 joten voin kuunnella mielimusiikkiani myös sieltä. Nyt minulla oli CD, radio ja Mp3. Täytyi vaan saada se kuulumaan sinne minne se oli tarkoitettukin, eli kypärään, pyörässähän se kuuluikin jo. Piuhat vedettiin radion takakaijuttimien johdoista tarkoituksella, että voin esisäätää äänenvoimakkuuden kypärän kuulokkeille eri voimakkuudelle kuin pyörän kiinteät kaijuttimet. Pyörän kajareissa on korkeampi äänitaso kuin kypärässä, koska kypärän kuulokkeet ovat kiinni korvissa, kuten korvakuulokkeet yleensä. Piuhat menevät ensin vasemmassa ohjaustangossa olevaan katkaisijaan, jota voin käyttää peukalolla, sitten katteessa olevaan pistokkeeseen. Pistokkeen ja kypärän väliin löytyi kierrejohto paikallisesta Chlas Olsonista ja "Road runner "soi. Takapenkkiläiselle on oma pistoke katkaisijalla takasatulan tyvessä. Katkaisija on hyvin tärkeä väline, jos vaikka joudut keskustelemaan kumppanisi kanssa, tai vaikkapa saapuessasi taajamaan, niin on tarkoituksenmukaista pikaisesti ja turvallisesti mykistää kuulokkeet.
Tästä seurasi liian innokas musiikin kuuntelu pyörän ollessa parkissa ja akku tyhjä #%¤&§§§§. lisäksi pyörän ajonestolaite tai joku muu kuluttaa akkua. Näitä katalysaattorivehkeitä kun ei saa työntämällä käyntiin, kuten ennenaikaan kaasutinvehkeet. Täytyi asentaa radiolle ihka oma akku. Sopiva akku tähän tarkoitukseen oli Geeliakku, ei vuoda nesteet ulos. Paikkana peräkotelo työkalujen paikalla. Tällaisen järjestelmän huono puoli on se, että eri tehoiset akut syövät toinen toisiaan, riippuen niiden varaustilasta. Siis ne on erotettava toisistaan käytön ajaksi ja silti myös lisäakkua on voitava ladata pyörän omalla latausjärjestelmällä. No jo meni vaikeeks? Netistä (huom tällä kertaa netistä!) löytyi ratkaisu " akkujen erotusrele". Maksoi lähetyskuluineen alle parikymppiä. Toiminta on seuraava: ohjausvirta sellaisesta kohdasta josta virransyöttö tapahtuu vain virtalukon virta päällä asennossa ja moottorin pyöriessä , jotta lisäakku latautuu, mutta moottorin ollessa seisoksissa akut eivät ole samassa virtapiirissä. Lisäakusta virta releen kautta radiolle. Rele tarvitaan siksi, että virta radiolle ohjataan virtalukon kautta, siis radio voi olla päällä vain virta-avaimen ollessa lukossa ja virta päällä asennossa. Panissa on myös parkkiasento (eipähän jää virta päälle) Minä otin ohjausvirran tupakansytyttimestä radiolle ja kahvanlämmittimistä erotusreleelle. Virtalukon asennossa virta päällä molemmat akut ovat rinnan kytketty, jolloin molempien akkujen virta on käytettävissä starttimoottorille, eli virtaa on; oma akku 11Ah+lisäakku7Ah=18Ah.
Myös keskustelu kumppanin kanssa on matkustettaessa yhdessä kiva lisä. Ennenhän sitä kurkoteltiin ja huudeltiin toisen korvaan. Toisella pyörällä ajavalle viittoiltiin käsimerkein, että syömään kuselle ja tankille kuka mitenkin. nykyään on toisin. Bluetooth on korvannut epämääräisen huitomisen. Nykyiset sarjat ovat kohtuullisen hyviä ja kehittyvät edelleen. Itselläni on Scala Rider G4, vaikka ääni korruptoituukin aika-ajoin ja täytyy ottaa uusi yhteys. Muista laitteista kun ei ole kokemusta, niin en lähde niitä tässä arvioimaan. laite toimii pieniä puutteita lukuun ottamatta hyvin. Äänitaso on riittävä suurempiinkin nopeuksiin, pienenä miinuksena mikrofonin kautta tuleva ilmavirrasta aiheutuva kanavan aukipito. Ongelmaa olen yrittänyt korjata laittamalla erilaisia suojuksia mikrofonin päälle, siinä kuitenkaan täydellisesti onnistumatta. Tämä ongelma on vain kypärä auki ajaessa tai avokypärää käytettäessä. Nämä bluetooth kypäräpuhelinten valmistajat lupaavat niille aivan ylimitoitettuja etäisyyksiä keskenään. Scala Rider G4 toimii varmasti yli puolen kilometrin välimatkalla toiseen laitteeseen, mutta jos väliin tulee rekka tai kaksi on yhteyden katkeaminen mahdollista. Kaupungeissa yhteys on säilynyt hyvin, tosin kivitalot estävät yhteydenpidon jos toinen kerkiää esim: korttelin toiselle puolen, tai välissä on useita linja-autoja tms. No yhteyden palautus käy nappia painamalla. On muuten hauska ilmiö kun ei itse kuule omaa puhettaan, niin sitä vaistomaisesti alkaa huutamaan mikrofoniin, vaikka toinen kuulee aivan normaalin puheen. laitteeseen saa kytkettyä useita bluetootyhteydellä varustettuja laitteita sekä myös piuhalla. Itselläni on kahdet kuulokkeet päällekkäin kypärässä. Aiemmin kirpparilta ostamani kuulokkeiden kajarit toppauksissa ja Scala Riderin pienet litteät kankaan päällä. On niissä huomattava ero oikeiden stereokuulokkeiden hyväksi. Musiikkia kuuntelen isommista stereokuulokkeista ja puhetta Scala Riderin kuulokkeilla. Kuunneltaessa jatkuvasti musiikkia tai Radio Novaa kuluttaa tämä toiminto liikaa Scala Riderin akkua, joten se jää puheen kuuntelulle. Joskus kytken myös puhelimen bluutooth yhteyteen Scala Riderin kanssa. Toimii sekin. Vastaaminen on helppoa, alkaa vain lörpötellä ja sillä siisti. Puhelun soittaminen on taas oma lukunsa, painaa kypärästä laitteen puhelu nappia ja huutelee halutun nimen puhelimeen tallennetuista nimistä, jolloin ainakin minun Nokialaiseni yhdistää kaikille Paavista Putiniin, ja joskus jopa vaimolle.
Jussip
Törmäsin itse myös tuohon akun loppumiseen,kun soitin oli pyörässä viellä
kiinni ja tuli kuunneltua musaa.Kyllä ne autosoittimet virtaa vie jonkun verran.
Otin pois,kajarit jäi paikoilleen odottelemaan virtapihimpää systeemiä joka olisi
helppo käyttää.Soittimen virkaa on nokian N8 ja Midlandin BT2 hoidelleet kiitettävästi.Toimii puhelut,musat ja suunnistus...ja soittaa joskus myös emännälle. reps
Moi olen just väsäämässä tuolla alempana tällä sivulla olevaa LTC veneradiota entisen tilalle. Radio sopii juuri ja juuri Pannarin sivukoteloon pystyyn. Kaukoohjaimen sijoitan vasempaan tankoon navigaattorin alle. Värkkäsin tukevasta pellistä lätkämäisen terlineen, johon molemmat laitan kiinni tarranauhoilla. Navigaattori on omassa muovikotelossaan, joka sitten tarroilla kiini taustapeltiin. Kotelo saa vielä oman varmistuksensa, jotta se varmasti pysyy kiinni. Radion kaukosäädin on niin kevyt, ettei se kaipaa erillistä varmistusta ja onhan siinä vielä piuha radioon jokatapauksessa. Laitan valokuvia kunhan saan osat kasaan ja katteet takaisin pyörään kiinni. Jos kaukosäädi ei ole sitten vesitiivis niin pitänee sillekkin joku kotelo värkätä.
Jussip
se on moro. laitoin tohon 1300 pannariini perus mankan makasiinista tikku/kortti sellaisen, siihen vasemman puoleiseen laatikkoon sopi hyvin. sitten eteen ritilöitten taakse 120w vene kaiuttimet ja taakse 80w vene kaiuttimet jotka laitoin takalaukun sivuille ja tietenkin siinä välissä on 320w wahvistin . en kuuntele radioo mut kaikkee muuta ja moni muukin kuuntelee..virrat tulee yhen katkaisijan takaa ja wahvistin on etu kaiuttimien välissä. ja virta kyllä loppuu jos popittaa parkissa liikaa mikä todettiin jo jänkhällä ja eikun työntämään..
Jensen Water Proof Stereo Radio JHD910 hinnaksi tuli n.150€ veroineen paypal / Visa Import charges hoitui samalla laskulla ja paketti tuli suoraan kotiin
Tuosta löytyy myös BT versio mutta siinä ei ole korvakuulokeille ulosottoa jonka tarvitsin Autocomille
Periaatteella jos voit tulla toimeen ilman ladattavia BT laitteita niin aina parempi eikä tarvitse taistella paritusten kanssa
Ainakin kello toivottavasti myös kanavat pitäisi pysyä muistissa 30pv ilman virtaa radiossa on itsessään vahvistin 15W
Antenniksi laitoin Bilteman aktiivisen ikkuna-antennin sopii tarra kiinnityksellä mittari paneelin yläosan sisään
Kiinnitys telineeksi YepNetistä jarrunestesäiliön päälle RAM mount 1" pallo RAM-B-346U lyhyt varsi RAM-B-201U-A ja radion taakse RAM-B-202U jossa valmiit reijät radion kiinnittämistä varten yhteensä 74€ nouto postista
Pitänee säätää vielä vähän alemmas niin ei peitä varoitusvaloja katsotaan miten pelittää katvealueilla kunhan kevät koittaa
Veikko
Lainaus käyttäjältä: Veikko - 16.02.14 - klo:10:07
Jensen Water Proof Stereo Radio JHD910 hinnaksi tuli n.150€ veroineen paypal / Visa Import charges hoitui samalla laskulla ja paketti tuli suoraan kotiin
Tuosta löytyy myös BT versio mutta siinä ei ole korvakuulokeille ulosottoa jonka tarvitsin Autocomille
Periaatteella jos voit tulla toimeen ilman ladattavia BT laitteita niin aina parempi eikä tarvitse taistella paritusten kanssa
Ainakin kello toivottavasti myös kanavat pitäisi pysyä muistissa 30pv ilman virtaa radiossa on itsessään vahvistin 15W
Antenniksi laitoin Bilteman aktiivisen ikkuna-antennin sopii tarra kiinnityksellä mittari paneelin yläosan sisään
Onko kyseessä jenkkiradio? Toimivatko myös parilliset taajuudet?
Oletko päässyt kokeilemaan miten hyvin antenni toimii?
Siinä on European kanava asetus jolloin nuo Jenkkien NOAA sääkanavat ei toimi
Ajossa en ole pässyt antennia kokeilemaan mutta koneen käydessä ei häiriöitä ja mukavasti Autocomin kautta hiljentää äänentasoa kun keskustelee matkustajan kanssa tai navi antaa ohjeita ja mykistää radion kokonaan puhelun tullessa E72 Nokialaisen radio ei ollut hääppönen vaikka piti olla RDS ei ainakaan mun E72 ole ja häiritsi kun ei ajossa voinut vaihtaa kanavaa säätää voimakkuutta jne..
tuolta voi ladata laitteen käyttöohjeen jos enempi kiinnostaa
Jensen (http://www.jensenheavyduty.com/jensen-heavy-duty-mini-waterproof-am-fm-wb-radio.html)
oli kanavatkin pysyneet pariviikkoa tallessa samoin kello ajassa
T.Veikko
Lainaus käyttäjältä: Veikko - 16.02.14 - klo:17:09
Siinä on European kanava asetus jolloin nuo Jenkkien NOAA sääkanavat ei toimi
Ajossa en ole pässyt antennia kokeilemaan mutta koneen käydessä ei häiriöitä ja mukavasti Autocomin kautta hiljentää äänentasoa kun keskustelee matkustajan kanssa tai navi antaa ohjeita ja mykistää radion kokonaan puhelun tullessa E72 Nokialaisen radio ei ollut hääppönen vaikka piti olla RDS ei ainakaan mun E72 ole ja häiritsi kun ei ajossa voinut vaihtaa kanavaa säätää voimakkuutta jne..
tuolta voi ladata laitteen käyttöohjeen jos enempi kiinnostaa
Jensen (http://www.jensenheavyduty.com/jensen-heavy-duty-mini-waterproof-am-fm-wb-radio.html)
oli kanavatkin pysyneet pariviikkoa tallessa samoin kello ajassa
T.Veikko
Vaikuttavan näköinen konttori. thumbsup1