Kerroin tuolla jossain renkaan pykälien hiomisesta ja pieni täydennys.
Yritin hioa jollain halpislaikalla ja sehän ei onnistunutkaan.
Tämä ei ole mainos, mutta Mirkan, karkeus 60 laikalla kulmahiomakoneessa ja onnistuu.
Ja nauhahiomakoneella vielä paremmin,sopivaan kulmaan kone ja jarrulla sopivasti hidastaa.....
Tällaisesta renkaan hiomisesta en ole kuullutkaan. Toki lähes aina renkaaseen kuluu kulma,nytkin 8 tuhatta ajetuissa misukoissa on tälläiset. Kertokaa lisää! Kone käynnissä, vaihde päällä ja tietenki keskituella ja eikun hiomanauhaa kuvioon?? VAI?? Millaiset tulokset? Alkaako kuluminen hiomisen jälkeen tasaisemmin? Mites eturengasta hiotaan?
Eturengas ilmaan jos on paha niistän ensin jokaisesta rapusta pienen siivun ja lopuksi kädellä vauhtia, rengas pyörimään kulmariomakone pyörittää rengasta samalla kun se hioo raput suoraksi. Ei tartte jarrutella mitenkään, muuttamalla kulmahiomakoneen laikan kosketuskohtaa, jarruttaa se itsestään pyörimistä. Takarenkaan voi panna pyörimään ykkösellä niin se on helpompaa.Myös takaa kantsii hioa ensin rapuista vähän yksitellen.Se hurina minkä raput aiheuttaa katoaa ja ajokäytöskin on paljon parempi.
Mä kävin Kemorassa hiotuttamassa renkaani: :hmph:
Hyvä, mutta kalliimpi vaihtoehto.
:compress:
Lainaus käyttäjältä: "Timppa"22yikes
Mitä olenkaan näkeväni onko tuossa yläkuvassa Chicken Strips :iä ?? crackup
t.Tonza
ps. itse niin noviisi ja kana, että kulutuksen huomaa vain renkaan keskeltä
Lainaus käyttäjältä: "Timppa"22yikes
Mitä olenkaan näkeväni onko tuossa yläkuvassa Chicken Strips :iä ?? crackup
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Lainaus käyttäjältä: "Timppa"22yikes
Mitä olenkaan näkeväni onko tuossa yläkuvassa Chicken Strips :iä ?? crackup
Vedit kuitenkin bajahillin ohjeiden mukaisesti sukkahousulla ja bensalla ton homman.
Lainaus käyttäjältä: "teppo"Lainaus käyttäjältä: "jarska"Lainaus käyttäjältä: "Timppa"22yikes
Mitä olenkaan näkeväni onko tuossa yläkuvassa Chicken Strips :iä ?? crackup
Vedit kuitenkin bajahillin ohjeiden mukaisesti sukkahousulla ja bensalla ton homman.
Jep, ohjeet on tullu luettua tarkasti.
Enpä olisi uskonut sellaista päivää näkeväni että rälläkällä jyystän renkaan kulmat suoriksi. Näin vaan kävi. Takalokari irti.Ensin pala palalta isommat kulmat loivemmiksi ja sitten kone käymään,ykkönen pesään ja loppusilaus pyörivälle renkaalle. Todentotta; rengas pyörii nyt jyrisemättä ja on kivempi katella. Kulutuspalkkeihin on vielä vähän matkaa. Saas nähdä kuluuko loppu jo tasaisemmin. Taistelun tuoksinassa ja kumin käryssä jätin suojauksen huomioimatta. Kumisuttua oli maailma täynnä. Sain mammalta ukaasin että seuraava rengas hiotaan kaukana kotipihasta. Ikkunalaudat ja ovenpielet täynnä kumimutua!! Aina roiskuu kun rapataan.
Ja lisää. Kaikki renkaat ei näytäkään kestävän tuota hiomista.
Kannattaa seurata hiottua rengasta, mulla meni aivan oudosti toiseltapuolelta rengar hiomisen jälkeen. Aiemmin olen onnistunut aivan hyvin. Voipi olla, että se pitää kiilloittaa hiomisen jälkeen.Noi ratamiehet tietää, pitää kysyä.
Lainaus käyttäjältä: "niksu"Taistelun tuoksinassa ja kumin käryssä jätin suojauksen huomioimatta. Kumisuttua oli maailma täynnä. Sain mammalta ukaasin että seuraava rengas hiotaan kaukana kotipihasta. Ikkunalaudat ja ovenpielet täynnä kumimutua!! Aina roiskuu kun rapataan.
thumbsup1
Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Ja lisää. Kaikki renkaat ei näytäkään kestävän tuota hiomista.
Kannattaa seurata hiottua rengasta, mulla meni aivan oudosti toiseltapuolelta rengar hiomisen jälkeen. Aiemmin olen onnistunut aivan hyvin. Voipi olla, että se pitää kiilloittaa hiomisen jälkeen.Noi ratamiehet tietää, pitää kysyä.
Mikä rengas kyseessä? Kuluiko se reuna ihan äkkiseltään,vaarallisesti? (räjähdysvaara?)
Mun rengas Michelin Pilot road 2. Jos muistan oikein niin tätä kokoa 170/60-17 ei ole jäykkäversiona . Toki seuraan rengasta joka ajorupeaman jälkeen mutta olemme lähdössä juhannuksen jälkeen reissulle josta kertyy ehkä parituhatta kilsaa. Toivottavasti hiottu rengas ei "sula" silmissä alta pois?!
Just tuo rengas.Ei se nyt silmissä kulunut, mutta varmaan sillä kahdella tuhannella. Sivu nimenomaan ja vain toinen, vaikka samoin hioin molemmat sivut. Ei se hursteille mennyt, olikohan liikaa painetta en tiedä. Ihmettelin suuresti, kun ei aiemmin ole mennyt, olikohan liian karhea laikka.
Tuosta pilot road 2:sta alkaa kuulumaan hieman huolestuttavia juttuja.
Tulee nyppyjä (varsinkin raskaalla kuormalla ajavilla), sadepito ja nyt tämä.
Ajatuksissa oli jo vaihtaa Z6 interactivestä - pilot road 2:seen, mutta taidan pysyä Metzelerin
tuotteissa, toistaiseksi on toiminut hyvin.
hmm... meikäläinen uhmaa kokemuksia ja laittoi alle michelinin PP2 2ct:n. Alla oli edellinen mezeler 880 marathon ja keskenajon poistui koska edessä pieni Itämeren kierros turnee.
Mezelerillä ajettu silloin n.15000km olisi kyllä "nurkka ajossa" mennyt vielä sen 2-3t.km.
Ei viitsi oikein pitkälle reisulle lähteä kuluneella renkaalla.
Niin takana jo michelin olikin ja hieman samaa ilmiötä kuin niksulla??? Johtuneekohan mopon ja matkustajien kokonaispainosta? ilmaa siinä ainakin on ehkä jo liikaakin.(3,46bar)
kauko edit: PP2 = pilotpower?
Timppa edit:PP2= Michelin Pilot Pover 2 2ct
Laitoin nyt Z4:en, on ainakin kuviota mitä seuraa tuon kulumisen suhteen. Tuo pilot roud 2 kului tosiaan aivan nypyille ennen hiontaa. Kuului kova hurina vaan kun kallisti. Onhan kaikissa renkaissa vähän tuota vikaa, mutta liika on liikaa. En tajua miten toinen nyppy voi kulua toisen vierestä monta milliä syvemmälle. Onkohan joka toinen paljon kovempi vai syökö ABS?? no mutta ei kai sekään niin tasaisesti joka toista.
ABS mitä se on ? #-o
Takanakilla ajettu tällä hetkellä n.8000km ja ilmiö jo havaittavissa.
Tuossa mezelerissä hieman samaa "vikaa" mutta kuitenkin siedettävällä tasolla. (mezeler 880 marathon)
Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Laitoin nyt Z4:en, on ainakin kuviota mitä seuraa tuon kulumisen suhteen. Tuo pilot roud 2 kului tosiaan aivan nypyille ennen hiontaa. Kuului kova hurina vaan kun kallisti. Onhan kaikissa renkaissa vähän tuota vikaa, mutta liika on liikaa. En tajua miten toinen nyppy voi kulua toisen vierestä monta milliä syvemmälle. Onkohan joka toinen paljon kovempi vai syökö ABS?? no mutta ei kai sekään niin tasaisesti joka toista.
Ei voi kun kysyä että millä paineilla ajettu ? Minä olen ajanut yli 100 tkm Pilot Road:lla ja ei ole pahaa sanottavaa.
Samoin tuo märkä pito: ajettiin kaksi viikkoa sitten täydessä rankka sateessa Jönköping => Tukholma, Marathon 880 kuskit oli täysin hätää kärsimässä pidon kanssa, me ajeltiin kaverin kanssa 120 lasissa ilman minkäänlaisia luistamisen oireita ohituksissa yms.
Renkaat tuntuu olevan yhtä henkilökohtainen asia kuin kypärä tai moottoripyörät yleensä: toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Renkaat tuntuu olevan yhtä henkilökohtainen asia kuin kypärä tai moottoripyörät yleensä: toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Tai sitten ajotapa. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin näistä nypyistä kärsii nimenomaan
raskaalla kuormalla ajavat, eli aina kaksi päällä.
Kun meilläkin ajosta on 99% kaksi päällä, niin olen miettinyt sitä "vahvistettua" takanakkia,
mutta löytyy vain koossa 180/55X17. Yhden kommentin olemme saaneet, mutta lisääkin
toivotaan. Eilen kuulin just, kuin CBR:ssä oli sentin levennys kumiin "tuhonnut" täysin ajettavuuden.
Rengasjuttu on vähän öljykeskustelun tyyppistä, mutta jos nyt vertaan pannaristien kokemuksia renkaista ja vertaa niitä vaikka uusimpaan bike-lehden testiin, niin ovat kuitenkin yhteneväisiä.
Eli kyllä täällä sitä oikeaa tietoakin on.
editt: lainaus....
Melkein aina kaks päällä. Eihän se nyt heti p..kaksi mennyt, ajelin 15000km.
Tästä ei voi kohta muuta johtopäätöstä tehdä kuin sen, että "normi" rengas kyllä kestää yksi päällä ajoa.
Mutta kaksipäällä ei kestä jollei ole se vahvistettu malli.
Onkos hondamanialla siinä renkaassa se mystinen merkintä "reinforced" ?
Esimerkki. 3.00 - 16 48 P reinforced,
170/80 B 15 M/C H TL reinf.
Tuollainen esimerkki löytyy mprengas online:sta.
Tuntuu olevan kiven alla nuo "vahvistetut renkaat" vaikka tilaat sellaisen niin sanotaan vaan ettei ole!!!!
Sanoisin että "kimppatilaus" kun toimittaja löytyy.
Bridgestonen 020 on ainut mitä tehdää vahvistettuna oikeassa koossa.
Yksi käyttäjä on kokeillut isompaa takanakkia, olisi kiva kuulla lisää isomman rengaan kokemuksista
Ja tuo Bridgestone 020 vahvistettuna kestää ylivoimaisesti parhaiten ainakin 1100 pannarissa,ekalla melkein 30 tuhatta yksin ajaen,toinen menossa,nyt kyytiläinen matkassa ja näyttää kestävän tämäkin.....jos vertaa Z6 Metzeler kesti kaksipäällä
vaan 11 tuhatta......
Vuosien varrella kun on katsellut pannarien alle niin Metzeler tuntuu olevan aika lailla valtamerkki ja niissä on itsekkin tullut pysyttyä, kun tuntuu olevan kohtuullinen ajettava kuluneenakin ja kestävän melko hyvin. 8-[
Lainaus käyttäjältä: "HAKKE"Vuosien varrella kun on katsellut pannarien alle niin Metzeler tuntuu olevan aika lailla valtamerkki ja niissä on itsekkin tullut pysyttyä, kun tuntuu olevan kohtuullinen ajettava kuluneenakin ja kestävän melko hyvin. 8-[
Joo samaa mieltä, miks niitä pitäis alkaa hioo?
Tilasin muuten tuolta mprengas-onlime.comista renkaan niinkuin ennenkin ja nyt huomasin, että se oli valmistettu 1008 joten silleen.Aina ennen olen saanut uuden renkaan, mistäs nyt tilataan?Minä olen noissa kieliasioissa sellainen väliinputoaja vuosimallia.Kirjoittaminen ei suju, eikä paljon puhekaan.
Pikaisen tutkailun perusteella reifenvesand.com sakemanniassa on sopivan hintainen paikka:
http://reifenversand.com/wbc.php?sid=11 ... liste.html (http://reifenversand.com/wbc.php?sid=116729a3437&zi=S&hersteller=Metzeler&querschnitt=170&prozent=60&felge=17&standard=0&felgestandard=17&mc=1706017&order=&geschwindigkeit=&submit=Reifenauswahl+anzeigen&cmd=lang&lc=45&tpl=mliste.html)
METZELER 170/60ZR 17 (72W) TL INTERACT RODZ6 Tourensportreifen € 126,90
METZELER 180/55ZR 17 (73W) TL INTERACT RODZ6 C € 132,44 (vahvistettu?)
ja rahteja jotain 20 eur per 3 rengasta.