Korkeampaa pleksiä ?

Aloittaja timppa65, 22.08.16 - klo:18:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Päivää pannaristit.

Itse olen kesällä aloittanut pannaristiajelut, ja kysyisinkin onko olemassa alkuperäisen tuulilasin / pleksin tilalle mitään korkeampaa tuotetta ? Itselläni pituutta 186 hyvänä päivänä, ja katse osuu yläsennossa olevan pleksin yläreunaan siten, että hiukan näkyvyys kärsii. Ilmavirta sinänsä suuntautuu aika hyvin yli / ohi, mutta näköhaitta on ja voisi se pleksi olla muutenkin muutaman sentin ( vaikka 5 cm ) korkeampi kuin tuo alkuperäinen ? Netin syövereistä olen toistaiseksi löytänyt Secdemin ja Vstreamin, onko saman mittaisilla näistä kokemuksia ? Tai joku muukin merkki käy, en ole niin nuuka. Aikaisemminkin asiasta on täällä keskusteltu, mutta ne jutut olivat muutaman vuoden takaa...

Timppa65 ( Joensuu ) rd11

Lainaus käyttäjältä: timppa65 - 22.08.16 - klo:18:55
Päivää pannaristit.

Itse olen kesällä aloittanut pannaristiajelut, ja kysyisinkin onko olemassa alkuperäisen tuulilasin / pleksin tilalle mitään korkeampaa tuotetta ? Itselläni pituutta 186 hyvänä päivänä, ja katse osuu yläsennossa olevan pleksin yläreunaan siten, että hiukan näkyvyys kärsii. Ilmavirta sinänsä suuntautuu aika hyvin yli / ohi, mutta näköhaitta on ja voisi se pleksi olla muutenkin muutaman sentin ( vaikka 5 cm ) korkeampi kuin tuo alkuperäinen ? Netin syövereistä olen toistaiseksi löytänyt Secdemin ja Vstreamin, onko saman mittaisilla näistä kokemuksia ? Tai joku muukin merkki käy, en ole niin nuuka. Aikaisemminkin asiasta on täällä keskusteltu, mutta ne jutut olivat muutaman vuoden takaa...

Timppa65 ( Joensuu ) rd11

Tässä linkki yhteen vaihtoehtoon joka hyväksi havittu:
http://www.ceebaileys.com/store/Search.aspx?SearchTerms=Honda%20ST%201300%20Motorcycle%20Windshield

T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Voitteko kertoa ymmärtämättömälle miksi pitäisi olla korkea pleksi? Alkuperäinenkin nousee niin korkealle ettei milloinkaan tule ajettua sellaisessa asennossa. Moottoripyöräillessä ilmavirta vissiin kuuluu asiaan ja korvatulpilla valmennetaan kohinat. Harvoilla kuumilla päivillä pleksi saisi olla vieläkin alempana viilentämässä ja ilmavirtaus moottoripyöräillessä lienee tarkoitus tulla edestä eikä kiertäen selkään ja siten väsyttäen käsiä. Nimim. "Ei pleksin läpi katsoen:)

Pepen kanssa samoilla jäljillä.
Miksi pitää katsella plexin läpi?

Vesisade...plexi täynnä hipsishässiäisiä, osa myös visiirissä.... molemmat täynnä vesipisaroita... pimeys... vastaantulevan auton ajovalot häikäisee....Sitten tömähtää.... hiljaisuus.  (uc(4

Asiaan Secdem on minulle (172cm) jalat maassa mitattuna liian korkea, plexin yläreuna tulee häiritsevästi silmien korkeudelle ALA-asennossaan.

Bike-Quip Extra wide screen.
Saa muutamalla mitalla leveämpänä ja korkeampana sekä kahta sävyä (kirkas/savu).
Itellä tämä ja aina ala-asennossaan ei tarvetta nostella ja yli näkee kepeästi varaa nostaa olisi n.7cm silloin silmien korkeudella.

Myös muita tyrkyllä Täällä muitakin linkkejä osiin/tarvikkeisiin.....
Niistä ei henkilökohtaisia kokemuksia.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

 horisko
Olen ihmetellyt tuota korkeamman plexin tarvetta. Itselläni mittaa 187 cm ja alkuperäisen jatkeena Laminar Clip.
En ole varmaan koskaan pitänyt sitä ylimmässä asennossa.

Tuuli ottaa luultavasti vieläkin enemmän korkeaan plexiin ja tien pintaa ei näe sen läpi riittävän hyvin. Toisaalta, tuurillakin
ne laivatkin seilaa.

Eilen pohjoisesta tullessa satoi melkein koko ajan ja vesiurien, monttujen ja uuden asfaltin öljyläikkien väistely olisi ollut
vieläkin vaikeampaa.  wallhead

Turvallisuussyistä ei liene mitään tarvetta hankkia korkeampaa plexiä. Tietenkin, jos ajaa vain hiljaa nurkissa ja tyynellä poutakelillä,
niin ei siitä hirveästi haittaakaan ole.

Hojare rd11
tee se nyt, huomenna voi olla.....

No kun alkuperäinen ajatus katosi lähes kaikilta vastaajilta, niin ehkä etsin itse... En missään vaiheessa ole halunnutkaan korkeampaa pleksiä siksi että haluaisin olla täysin tuulen suojassa 😝. Yläreuna vaan haittaa näkyvyyttä ajettaessa 😒. Sateella tietenkin on pakko katsoa yli, tuonhan nyt ymmärtää tyhmempikin ? Esim. mutkatiellä tahtoisin nähdä montut riittävän ajoissa, ja nyt pudotan lasin alas sellaisella tieosalla, siitä sitten kärsii mamma takapenkillä, kun tuuli ravistelee... minä näen kuitenkin.

Näin se monesti tahtoo olla , että kysymystä ei lueta tarkkaan vaan aletaan selittelemään omia kokemuksia , ei nyt kysyjää ihan pöntöksi sentään leimata . Meillä jokaisella on omat mieltymyksemme ei tungeta niitä joka paikkaan vaan annetaan kysyjälle asiaan kuuleva vastaus .

 thumbsup1
Ainakin muinun pointtini kiteytyy tuohon viestini viimeiseen lauseeseen. Osa meistä ei välttämättä aja kuin mainitunlaisilla ilmoilla.

Linkkejä valmistajiin löytyy riittävästi jo aiemmilta vastaajilta.

Luulisi toisaalta valmistajan ymmärtäneen laittaa pyörään oikealla mitoituksella olevan plexin, onhan siinä säätö eri mittaisille.
Muiden kuin valmistajan tarjoamien tarvikkeiden vaikutuksesta ajo-ominaisuuksiin kun ei voi aina olla varma.

Esimerkiksi kiinalainen plexin valmistaja (en tiedä mistä nuo tulevat) ei taatusti mieti sitä, että pysyykö suomalainen lähes kaksimetrinen
suomalainen pannaristi tiellä puuskaisella tuulella.
Siellä tehdään mitä vain, jos joku vain ostaa.

Hojare horisko
tee se nyt, huomenna voi olla.....

23.08.16 - klo:16:41 #8 Viimeisin muokkaus: 23.08.16 - klo:16:52 käyttäjältä enkku
Lainaus käyttäjältä: timppa65 - 23.08.16 - klo:11:03
No kun alkuperäinen ajatus katosi lähes kaikilta vastaajilta, niin ehkä etsin itse... En missään vaiheessa ole halunnutkaan korkeampaa pleksiä siksi että haluaisin olla täysin tuulen suojassa 😝. Yläreuna vaan haittaa näkyvyyttä ajettaessa 😒. Sateella tietenkin on pakko katsoa yli, tuonhan nyt ymmärtää tyhmempikin ? Esim. mutkatiellä tahtoisin nähdä montut riittävän ajoissa, ja nyt pudotan lasin alas sellaisella tieosalla, siitä sitten kärsii mamma takapenkillä, kun tuuli ravistelee... minä näen kuitenkin.

Mulla korkeampi ja leveämpi plexi on hankittu juuri sen takia jotta takapenkkiläinen saa suojaa tuulen puistelulta. Plexi on mekaanisen asennon alimmaisessa paikassa. Yleensä en koskaan aja katsoen plexin läpi. Korkeammalla plexillä tuulen virtaus muuttuu reilusti myös kuskilla matkustajan lisäksi.
Oikeastaan tätä plexiä ei tarvitse nostaa ylös juuri koskaan yli 5,0cm. Mitä alempana plexin voi pitää sitä paremmin tuuli ohjautuu ohi kuskin ja matkustajan. Plexin ollessa moottorilla nostettuna yläasentoon se on lähes pystyssä. Tällöin alkaa tulemaan ajossa alipaine plexin taakse. Esim. sateella ajettaessa alkaa selkä kastumaan. Korkeammalla plexillä jos nostat sen ylös ilmiö suurenee.
Plexin ollessa korkea sen voi pitää alhana koska tarvetta ylös nostoon ei ole.
Pituuteni joskus ollut 182cm.

T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Lainaus käyttäjältä: timppa65 - 23.08.16 - klo:11:03
No kun alkuperäinen ajatus katosi lähes kaikilta vastaajilta, niin ehkä etsin itse... En missään vaiheessa ole halunnutkaan korkeampaa pleksiä siksi että haluaisin olla täysin tuulen suojassa 😝. Yläreuna vaan haittaa näkyvyyttä ajettaessa 😒. Sateella tietenkin on pakko katsoa yli, tuonhan nyt ymmärtää tyhmempikin ? Esim. mutkatiellä tahtoisin nähdä montut riittävän ajoissa, ja nyt pudotan lasin alas sellaisella tieosalla, siitä sitten kärsii mamma takapenkillä, kun tuuli ravistelee... minä näen kuitenkin.

Joo, ihmettelen myös sitä, että miksi arvostellaan jonkin halua tai tarvetta siten kuin vain yksi tapa toimia olisi oikein? Kait meillä on jokaisella vapaus tehdä omien moottoripyöriemme kanssa juuri sillä tavalla kuin itse haluamme, tuunata sitä tai olla tuunaamatta.

Terv.
Eki

Tuo on totta.
Harmittaa että kirjoitin asiasta.

Anteeksi!

24.08.16 - klo:20:53 #11 Viimeisin muokkaus: 24.08.16 - klo:20:57 käyttäjältä hojare
 thumbsup1
Pyydän myös nöyrimmästi anteeksi, jos kirjoitukseni on tulkittu arvosteluksi.
En ainakaan tarkoittanut sitä, meinasin alunperin olla kirjoittamatta.

Jokaisella on puolestani täysi oikeus varustella pyöränsä miten tahtoo, en minä ole
mikään sitä arvostelemaan.
Oikeastaan on hyvä, että kaikki pannarit eivät ole saman näköisiä.

Hojare rose_1
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Powered by EzPortal