Radiosta vielä kerran

Aloittaja kma, 30.07.15 - klo:10:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Moro,

Olen yrittänyt kahlata läpi noita foorumin ketjuja, kun tarkoitus olisi asentaa radio pannariin. Anteeksi että palaan sata kertaa käsiteltyyn aiheeseen ja kyselen tyhmiä, mutta se on metodini, koska olen varsin yksinkertainen ihminen  h-e-l-p
Mitä radioita olette asentaneet? Vene- vai autosoittimia? Tämmöistä olen katsonut
http://www.debba.fi/kenwood-kmr-m308bt
mutta mitä mieltä olette masiinan soveltuvuudesta?
Mitä kauko-ohjaimia olette laittaneet? Säänkestävät langalliset tuntuvat olevan kovasti hankalia löytää...
Miten helppoa tai vaikeaa asentaminen on eli onnistuuko minulta, jolla peukalo on suhteellisen keskellä kämmentä? Miten virranotto?
Millaisia antenneja? Ilmeisesti takalaukun päälle?
Tässä vaiheessa en ajatellut laittaa kaiuttimia, koskapa ääni pitäisi saada Suupertin kypöräsysteemin kautta.

yt k

Katos tosta Tori osiosta siellä näyttäis olevan
kaupan just passeli radio pannariin.

tv Tapsa

Puhelimesta nettiradiot auki ja antaa tulla juttua korviin....
Halpa eikä tarvii mitään erillisiä radioita ja kanavia piisaa...... Puhelin vaan lataukseen ja se on siinä.  thumbsup1

Vaatii tosin puhelimen ja kypäräpuhelimen parituksen.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Miten olette radion kuuntelun ratkaisseet?
Ajelen aina reissussa korvatulpilla.
Sinäänsä kypäräpuhelinta en tarvitse.
Laitoin välillä Nokian älykapulaan :o   korvanapit ja pottapäähän.
Ilman RDS:ää aika alkeellinen keksintö.
Mutta vaikka Finhitsit soisi,ei tuota Helvetillistä sivu melua jaksa kuunnella! ainakaan kauan.
Parissa tunnissa soi niin Saatanasti korvissa!
Parempi ajella Earit korvilla...
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Entisessä elämässä, kun musiikki oli harrastuksena, bändille teetettiin korvan mukaiset siliconi korvatulpat.  Parin hinta oli jossain 200 € tietämillä, mutta mukaan tuli ns. desibeli vaimennin, jonka voi valita millaisen vaimennuksen haluaa.  Kätevintä on, että noihin korvatulppiin saa erittäin korkealaatuiset kuulokkeet, joilla sitten voi kuunnella melkeinpä mitä tahansa laitetta missä on tuo miniplugi.  Eilen käväisin pyörän kanssa Neste Rallissa ja kuuntelin kännykän kautta ralliradiota mennen tullen.  Korvanapit on kätevät. Eivät paina paljoa, sopii oikeasti korviin ja nuo suhinat jää ihan oikeasti pään ulkopuolelle. Ja kestävät, jollei hukkaa, niin ainakin lupaavat jopa 10 vuoden kestoiän. 
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

02.08.15 - klo:17:20 #5 Viimeisin muokkaus: 02.08.15 - klo:21:43 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 01.08.15 - klo:20:26
Puhelimesta nettiradiot auki ja antaa tulla juttua korviin....
Näin tähän asti olen tehnytkin, mutta tässä on joitain pulmia. Ensiksi, nettiradiot pätkivät aika tavalla. Todella ärsyttävää, jos lähetys katkeaa esim. 10 kertaa sadan kilometrin matkalla kuten viime kerralla kävi. Toinen ongelma on, että roaming voi datan osalta osoittautua ulkomailla yllättävän kalliiksi.

Suupertin kypäräsysteemissäkin on RDS-radio, mutten ainakaan itse ole saanut sitä toimimaan. Hakee koko ajan kanavaa jopa Kehä III:lla, maakunnissa vieläkin enemmän.

Ajatukseni siis on, että jos asentaa kunnollisen soittimen ja antennin, niin lähetyksen vastaanottaminen toimisi paremmin. Vai toimiiko?



02.08.15 - klo:17:24 #6 Viimeisin muokkaus: 02.08.15 - klo:21:45 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 01.08.15 - klo:22:30
Miten olette radion kuuntelun ratkaisseet?
Ajelen aina reissussa korvatulpilla.
Olen ajellut paljon niin, että olen ottanut esim. Spotifyn puhelimen kautta suoraan korvaluurien kautta. Korvat vaan ärtyvät pidemmällä matkalla. Toisinaan otan äänet myös Suupertin kypäräkaiuttimien kautta. Sekin onnistuu tulpillakin, jos on sellaiset reiälliset. Itselleni parasta olisi, jos ei tarvitsisi työntää korviin mitään, mutta usein tulee tulppia käytettyä koska melu on aika kova.

02.08.15 - klo:17:34 #7 Viimeisin muokkaus: 02.08.15 - klo:21:50 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: tapasa - 31.07.15 - klo:20:40
Katos tosta Tori osiosta siellä näyttäis olevan
En pikaisesti löytänyt tuossa mainintaa bluetoothista. Onko sitä? Hintaa ainakin aika paljon.


Ylläpidon kommentti
Psst... oma teksti aina [/quote] tekstin jälkeen...tulee selkeämpää luettavaa.  


Ilmeisesti moni laittanut myös normi autosoittmen? Miten onko tuo sivukotelo niin vesitiivis että toimii?
Itte ainakin laittanut merkille että tuo kotelo kuumuu sisältä aikas paljon vaikka siellä ei mitään ole.
Eikö tuonne sula jo soitin kun sekin vielä lämpenee aikaspaljon?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Tätä minäkin mietin. Kuivana pysyy, edes matkustuspaperit eivät tuossa lokerossa kastu. Mutta lokeroon laitetun suklaan saa kyllä syödä lusikalla.  doh1

Miten tuo lämpö sitten vaikuttaa autoradioihin? Ja toinen ongelma on, että sellainen vaatisi joka tapauksessa langallisen säänkestävän kaukosäätimen jonnekin boxin ulkopuolelle. Niitä tuntuu olevan hankalampi löytää. Netistä löytyy joitain, mutta maahantuojat ilmoittavat yksi toisensa jälkeen eioota. Yllättävää, koska ei luulisi olevan kovin monimutkaista. Ovatko nuo kaukosäätimet todellakin noin mallisidonnaisia?

Venesoittimia päädyin katselemaan lähinnä siksi, että lämpötila tulee ja kosteutta sitä myöten kaiketi kondensoituu vaikka boxiin ei sataisikaan. Kiva juttu olisi, että itse soitin olisi siellä lukittavassa lokerossa. Vähemmän huolta jättää parkkiin narvalaiselle torille...  :P

mulla oli auto soitin entisessä panissa neljä vuotta ja sitten pistin saman soittimen uuteen -12 malliin joka nyt ollu neljättä kesää lokerossa eikä kuumuus mitään tehny,soitin clarion ja kauko säädin venekäyttöön tarkoitettu ja käy vain tiettyyn clarion soitin malliin.

Kuuluuko radiosta kajareista mitään enää 100-120 vauhdeissa? Jos on siis kiinteät kajarit?
Saatikka jos ajelee vielä earit korvilla?
Kiinteäänkin soittimeen pitäisi laittaa piuha kait? AUXiin ja napit korville.
Toiset kyllä rakenneleet kypärään sisälle kaiuttimet,mutta taas mietityttää tuo,että kuuluko noista mitään tuulen suhinoitten lisäksi? 
Saati jos vielä on earit korvilla.... :o
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

mulla kiinteät kajarit ja ei kuulu hyvin noissa nopeuksissa,mulla soittimen tarkoitus kuunnella paikallaan ollessa ja virta suoraan akulta silloin kuuluu hyvin.

Lainaus käyttäjältä: kma - 04.08.15 - klo:11:47
Tätä minäkin mietin. Kuivana pysyy, edes matkustuspaperit eivät tuossa lokerossa kastu. Mutta lokeroon laitetun suklaan saa kyllä syödä lusikalla.  doh1

Miten tuo lämpö sitten vaikuttaa autoradioihin? Ja toinen ongelma on, että sellainen vaatisi joka tapauksessa langallisen säänkestävän kaukosäätimen jonnekin boxin ulkopuolelle. Niitä tuntuu olevan hankalampi löytää. Netistä löytyy joitain, mutta maahantuojat ilmoittavat yksi toisensa jälkeen eioota. Yllättävää, koska ei luulisi olevan kovin monimutkaista. Ovatko nuo kaukosäätimet todellakin noin mallisidonnaisia?

Venesoittimia päädyin katselemaan lähinnä siksi, että lämpötila tulee ja kosteutta sitä myöten kaiketi kondensoituu vaikka boxiin ei sataisikaan. Kiva juttu olisi, että itse soitin olisi siellä lukittavassa lokerossa. Vähemmän huolta jättää parkkiin narvalaiselle torille...  :P

Tässä yhteenveto meidän pannarin "viihdekeskuksesta" : Hondan orkkis radiojärjestelmä (näkyy vastaava olevan myynnissä torissa) Johto/katkaisija sarja (RXTX Tampere) vedenpitävä nuppi kahvalaämppärisäädön alla 1 = omat kaiuttimet keskellä Off ja 2= Autocom yksikköön takasatulan alla josta piuhoja pitkin kypäriin. Kuuluu tulppakorvillakin. Antenni etupellissä niin ettei haittaa pleksiä. Teräksinen piiska (hertsejä en muista mut myös se on ostettu RXTX) Säätö toimii hanskakädellä. Toiminut kaikissa olosuhteissa.
Navikaattori Zumo 220. Bluetooht kikkare (RXTX) autocomiin ja siitä taas edelleen piuhoja pitkin kypäriin. Siihen kaipaisin vähän enemmän potkua mutta kyllä selostuksen kuulee tulpillakin. Että tämmöstä, muista ei ole tietoo...

Mielellään luetaan miten kukin on tuon musiikin kuuntelun ratkaissut....
Ostin tuollaset JBL korvanappi tsydeemit ja olen kuunnellut radiota puhelimesta,ilman RDS:ää ei oikein toimi.
Tunnin päästä jo tuulen suhinat alkaa korpeamaan sen verran että pois lähtevät,kypärä on Arai "kisamalli" ei ehken se kaikkein hiljaisin...

Jotai olisi keksittävä
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Powered by EzPortal