PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => ST 1300 => ST 1300 Renkaat => Aiheen aloitti: hry - 19.06.11 - klo:18:35

Otsikko: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: hry - 19.06.11 - klo:18:35
Olisinpa minäkin kokeillut PR3 renkaita, mutta vahvistettu eturengas tulee vasta heinäkuun lopulla. Toisaalta eipä tuo nyt niin hirveesti harmita. Oheisissa kuvissa on 17500 km ajetut ME  880 renkaat. Matka-ajoa, parina päivänä radalla ja pyörä kulki vakaasti kuin juna. Toki kantti alkoi lopussa jäykistää kääntymistä.

Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: serekki - 19.06.11 - klo:19:24
Mulla myös ME880 alla kun ostin omani. En tarkkaan tiedä miten paljon edellinen omistaja ehti ajaa renkailla, mut itse ajoin etusella n.10000 km ennen vaihtoa. Paineet kolmessa, pintaa jäljellä viel 1,6mm. Toi suora osuus tos keskellä oli kyl aika iso silloin jo. Vapisutti sarvia hyvinkin voimakkaasti 60km/h+ vauhdis.

Takanen on vielä alla. Ajattelin vaihtaa sen joko PR2:seen tai Z6 interactiin, joka on etusena nykyään.
Ihan samalla tavalla sulla kulunut toi takanen kun mullakin.
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: Timppa - 19.06.11 - klo:19:37
hry mitä noi "tuntosarvet" tossa takanakissa on jos sä radalla oot ollu? reps

Molemmat lähes uuden veroisia noista reunoistaan. thumbsup1
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: serekki - 19.06.11 - klo:20:32
se on toi me880 jo alkujaankin melko erikoisen muotoinen. vai onko sitte niin, että sen tarttis olla kapeampi verrattuna tohon vanteeseen, tiedä häntä. samanlainen mulla on, että osa noista tuntosarvista on viel tallella. ainaki multa loppuu luonto ennenku noi sarvet katkee. mites hry, pitikö sulla sellaista jyrinää noi klopit? mul ainaki jyrisee eikä tartte edes paljoo kallistaa.
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: Timppa - 19.06.11 - klo:20:43
Kyllä sitä mopedia pystyy kallistamaan ihan niihin "nänneihin" asti. icon_mrgreen
Täytyy vaan pitää koivet oikeella paikalla eikä roikoteta niitä siellä. Ettei käy niin kuin entisellä miehellä. reps

Michelin pilot road alla ja 1cm "käyttämätöntä" rengasta reunassa.
Mitenhän senkin sais kulumaan... knuppel2

Toi serekki sun etunen viimeks oli sanoisinko hmm.....880 joo.
Jos luokitellaan renkaat: Sport, Touring Sport, Tosi TOURING. Nii sulla oli tuo Tosimiesten Touring... icon_mrgreen (raskaan näköinen tähän pyörään varmasti kestävä ja riittävän jäykkä, mutta ei sillä hyvä ajaa ollut). Vai onko nykyinen parempi/huonompi?

Jaa laitetaas pirruuttaan tohon kohta kuva Misukan etusesta jolla ilometrejä takana 24801
Keskellä pintaa vielä n.0,5mm kulutusmerkkeihin......hippasen menny kulmikkaaksi mut ei haittaa vielä ajossa ainakaan suorilla. love5
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: jarska - 19.06.11 - klo:21:00
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 19.06.11 - klo:20:43
Michelin pilot road alla ja 1cm "käyttämätöntä" rengasta reunassa.
Mitenhän senkin sais kulumaan... knuppel2

Psst, tästä (http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=1721.0) ketjusta saa hyviä vinkkejä sen reunan häivytykseen. rolley icon_mrgreen
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: Timppa - 19.06.11 - klo:21:04
Menee nyt yllytyksen puolelle mut hyväksytään ja kuulemma kaikkee pitää kokeilla paitsi Anoppii ja ....

Onneks mulla ei ollu rälläkkää. reps

Pitää ajamalla yrittää. thumbsup1
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: serekki - 19.06.11 - klo:21:38
just kattelin MYNETMOTO (http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/ActiveTab/shopping/ActiveLink/1/Search/1/breite/170/hoehe/60/felge/17/hersteller/METZELER/profile/all/StartRow/0/motorradreifen.html)ssa noita Mezzelerin renkaita. Z6 Roadtecillä (muute tarjoukses näköjää..) kantavuusluku 72 ja ME880:lla 78!! Eli juu, TOSItouringrengas. (..kun ajellaan suoraan..)

Toi Roadtec Z6 interact on paaaaaaaljo parempi tohon eteen. Harmittaa vain toi reikä tos etulokaris.
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: hry - 19.06.11 - klo:21:40
Tuota, sattuu olemaan ainoa Pannarini ja luitakaan en ole katkonut tähän ikään mennessä, joten kyllä miehestä kantti loppui ennen kuin renkaista. Mutkien ajelu oli siitä huolimatta hauskaa ja jossakin määrin opettavaista, eikä pidon loppumista ollutkaan tarkoitus kokeilla. Sinne vaan muutkin naatiskelemaan.  airrev

Yllättävän vähän ne renkaat lopussakaan metelöivät, etunenhan on sivusta katsoen vielä pyöreä. Takasen kantti antoi jo kaarteissa jyrinää ja ohjaamisen herkkyys oli mennyt.

Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: Jari 68 - 19.06.11 - klo:22:47
Minulla oli tarkoitus vaihdattaa alle nuo ME 880:set mutta paikallisessa liikkeessa ei ollut sopivaa etusta eikä aikaa odotella joten päädyin Z6 Roadteceihin ja niiden ajo-ominaisuuksiin olen todella tyytyväinen. Edelliset olivat Michelinin Madacamit joilla ajoin n. 15 tkm eikä niihin ollut luottoa missään vaiheessa.
Niin tuo kiire johtui siitä että olin kovasti lähdössä SS 1000 kimppa-ajoon mutta en toipunut nuha kuumeesta ajoissa joten oli pakko jättää väliin ja kyllä on harmittanut. wallhead
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: serekki - 19.06.11 - klo:23:29
ei oo tarkotukseni ollu sanoa että toi ME880 olis mikään huono rengas. (tässä on tullut ladeltua noita negatiiveja taas vähän turhan paljon, anteeksi vain) Se on kestävä kyllä. Ja pitääkin ihan kohtalaisesti ollakseen lähes superkova rengas. Kuten mainitsin, takasesta en oo vielä raaskinut luopua koska pintaa on vielä kolme milliä siinä keskellä. Rengasta itseään on varmaan jäljellä vielä vähän enemmän. Eikä saa sutimaan vaikka (paikallaan) koittaa, kyllä lähtee etunen ennemmin liukumaan (okei, kaks kertaa olen kokeillut) eli kyllä siittä pitoakin löytyy. Saappaassani on siittä todiste...  ashamed

Täs laskeskelin ainaki kuluks noita (1100) renkaiden korkeuksia. (tää tulee nyt väärään paikkaan, anteeks siittäkin)
vakiokokoisten renkaiden profiilikorkeus milleissä on                                                              88/112
120/70 ja 170/60, mitä porukka on yleensä nois käyttänyt                                                    84/102 ,eli takasesta on SENTTI pois (myös mulla)
ja mikä kummallisinta, kaikkein lähimmäs alkuperäistä korkeutta menis 120/75 ja 170/65    90/110,5 ,mut eihän ton kokoisia renkaita ole!

nuf said...
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: jussi613 - 20.06.11 - klo:11:27
mulla on nyt 880 edessä ja takana kävin radalla ja mulla ainakin pito riitti ainoastaan pienemmälle vaihtaessa jarrutuksen yhteydessä taka pää muljahti parikertaa ja jalkatappi karahti asfaltiin syke varmaa 200 mut pito kuitenkin riitti eikä "nännit"lähteny taisi luonto/kyvyt loppuu.   ashamed reps
syksyllä nähdään kuinka paljon on kulunut.michelin pilot 2 etunen 12tkm takanen 8500tkm en kovin tyytyväinen pintaa joo mut meni ihan klomppisex  22yikes
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: serekki - 20.06.11 - klo:15:34
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 20.06.11 - klo:11:27
mulla on nyt 880 edessä ja takana kävin radalla ja mulla ainakin pito riitti ainoastaan pienemmälle vaihtaessa jarrutuksen yhteydessä taka pää muljahti parikertaa ja jalkatappi karahti asfaltiin

laskitko Jussi renkaasta paineita kun kävit radalla? Vai ajelitko kolmen(?) kilon paineilla?
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: jussi613 - 21.06.11 - klo:09:41
yli kolmenkilon paineilla kun en tielläkään ajale alipaineilla olin vaan testaamassa mitä ratajuttu on ja "pito" juttuu itseenivarten ei mun hommaa ole toi rata ajo... vaikka oli opettavaa ja ehkä osittain kivaakin. kyllä se on kovapäisten/kyykkypyörien hommaa bowdown

ps.koitan pysyy "normaalissa" ajoissa olen jo rajani löytänyt, ainaskin rata jutuissa. kylkylkyl
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: serekki - 23.06.11 - klo:17:02
toisintoa edelliselle:

laitoinpa määkin Viherkäisen kengästä kuvan. itse ajanu 12200 tolla takasella. Klopilla on ja jyrisee kantattaessa, mut pitää vielä hyvin.
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: JUNNU56 - 23.06.11 - klo:20:22
ensinnäkin mukavaa jussia kaikille. olipa lukemista,kun olin viikon työreissussa. viikolla oli pyörä 24 tonnin huollossa ja sinkon rengas tuli takaseen. huolto makso reilut 600 22yikes rengas uudella kulmaventtiilillä 140e elina nyt seurataan miten alkaa kestää. hyvä oli ajaa ja kuvio mielestäni ok. onko kellään jääny ylimäärästä tankkilaukkua, jossa ois pallien puolen kiinnikkeinä sellaset niinkun salkun lukot? jos niin soita 044-2914200. tarviisin viikon päästä norjan reissuun ajelu.gif
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: jussi613 - 23.06.11 - klo:21:01
1300 sopii ja pysyy hyvin mangneetti laukku toimii loistavasti. on meinaan kokemusta asiasta.
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: jauhis - 05.07.11 - klo:16:31
Ei siinä kummonen rengas tarvitse olla, kun voittaa ensiasennus renkaan Britgestonen. Minun pyörällä ajettu 4800 km ja etrengas mennyt keskeltä sellaiselle sahanteräälle vaikka kulutuspintaa on vielä paljonkin tähteenä. Esim. kun, tiputtaa nopeuden vaikka 90:stä vapaasti alemmas, niin 80:n kohdalla alkaa ohjaustanko vatkaamaan. Olen ajanut iisisti ja oikeilla remgaspaineilla ja silti kävi näin, alkaa tuntua siltä, että tainut tulla valituksi aika kallis harrastus. Huomenna rengaskauppaan, täällä Helsingin suunnalla Metzeler maksaa eteen 197 euroa ja asennus 25 euroa. Onko kukaan tavannut vastaavaa kulumista? elina
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: hannu-56 - 06.07.11 - klo:17:30
Pannarin ensiasennusrenkaana olevan Bridgestone 020:n tyyppivikana on juuri tuo mainitsemasi ilmiö. Kyllä se on kaikissa raskaammissa pyörissä sama. Johtuiskohan siitä, että kyseinen malli jäi melko lyhytikäiseksi.
Sen seuraajassa 021:ssä on erilainen kulutuspinta, eikä siinä ole sitä ilmiötä, joskin se taas kuluu melko nopeasti.
Itse olen käyttänyt Metzelerin Z6 rengasta. Sillä pääsee takarenkaalla noin 15 t, ja etusella vähän enemmän.
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: jauhis - 06.07.11 - klo:18:08
Kiitos! Tuo tieto helpotti vielä lisää. Onneksi en mennyt suoraan rengasliikkeeseen, vaan ajoin aamulla Vantaan Bike Worldiin ja selitin tämän rengashomman siellä. Minusta tuntui, että tämä ei ollut heille uusi asia, koska suhtautuminen oli sen mukainen. Huomenna menen sinne takaisin ja vaihdetaan eteen Metzeler rengas ilman kuluja. rd11
Otsikko: Vs: Metzeler ME 880 alle
Kirjoitti: HAKKE - 06.07.11 - klo:18:56
Muistakaa sitten kaikki tarkistaa myös ilmanpaineet säännöllisesti ! ! !
Ei maksa mitään mutta voi säästää useita euroja.
En tiedä onko miten moni huomannut ? mutta varsinkin UUDEN RENKAAN asennuksen jälkeen paine "putoaa" jo sadan kilometrin ajon jälkeen.
Viimeisessä vaihdossa painetta laitettiin molempiin  3,2 ja kas kummaa
seuraavana päivänä tallella oli 2,9  ;D (samalla mittarilla mitattuna)
Että kyllä kannattaa "polvistua" bowdown pannarin viereen.