PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => ST 1300 => ST 1300 Renkaat => Aiheen aloitti: Kauko - 21.06.10 - klo:18:10

Otsikko: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Kauko - 21.06.10 - klo:18:10
Takanakin koko po 170/60 x 17 ja etunakki 120/70 x 18
Bridgestone 020 löytyy ko koossa ns. vahvistetut mallit, mutta kun/jos tässä haluaisi
misukkaa tai metzeleriä, niin kokoa pitäisi vaihtaa.  
Mahtuuko esim 180/55 X 17 taakse? tai tuleeko jotain muuta probleemia.
Renkaan ulkohalkaisijahan pysyy liki samana (-1%).

Sitten näyttäisi Metzeleriltä tulleen Z8 rengas, uusi parempi?
Ainakin kuvioita on nyt myös renkaan keskellä.
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: pepe - 22.06.10 - klo:13:58
Minulla alla nyt Michelin Pilot Road 180/55 ZR17 - no problem. Tosin nyt tallinnurkassa jo odottaa 170/60 ZR17 Pilot Road2. Kantavuustunnus 72 eli 355kg ja nopeusluokka W eli 270km/h.
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: serekki - 22.06.10 - klo:14:53
Onko kellää kokemusta Continentalin kiekoista? Jotakin uutta Contia tarjottiin mulle kahdellasataa. (takanen)

Toi kakssataa on muuten kumma luku.
-käytetty swingi
-etuputkien stefan vaihto + öljyt
(ekas paikas mist kysyin)
-Goretakki
-Tuan potta
-ja nyt toi rengas

kaikki "vähä alle kakssataa"     reps1
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Kauko - 22.06.10 - klo:15:43
tuohon hintaan sanoisin, hieman tyyris kun Z6 interactivea ja pilot road 2:sta saa 130 eur
hintaan + rahdit. Metzeler Z8 näyttäisi maksavan noin 150-160 eur, mutta löytyy vain
koossa 180/55x17. Rengashinnat saksasta.
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: serekki - 23.06.10 - klo:02:55
Lainaus käyttäjältä: "serekki"Onko kellää kokemusta Continentalin kiekoista? Jotakin uutta Contia tarjottiin mulle kahdellasataa. (takanen)

no kylläpä sitte onkin. ei ton allelaiton luulis 70€ maksavan.
...tai siis "vähän alle"  idea3

mut siihen alkuperäiseen kysymykseen en saanut viel vastausta:
miten noi Contit kestää ja millaiset ne on ajaa?
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Kauko - 23.06.10 - klo:21:47
Contit ei taida kestää, mikäli luin oikein uusimmasta Bike-lehdestä.
Siinä oli vertailussa matkarenkuloita, ja voittajaksi tuli Z6 interactive tai Pilot road 2
Eli ne samat joita täälläkin on kehuttu aikaisemmin.
Mikä sitten lienee Z8 rengas? siitä tullee uusi testivoittaja...
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Demsey - 29.07.10 - klo:08:52
No Oulussa tuli pakko vaihtaa Norjan reissun jälkeen takarengas.
Metzeler Z8 tuli laitettua mutta jotain häikkää nyt on pyörässä...
Tasaisessa n. 100km/h tulee jostain hetkittäinen tärinä/resonanssi
joka sit häipyy ja tulee taas uudestaan...

Ihme juttu. Tekee vain veto päällä ja erottuu selvästi vain vitos
vaihteella.
Pelkäsin ja vaihdelaatikon laakerivikaa ja soitin huoltoon.
Huoltomies rauhoitteli ja kertoi laatikon olevan lähes pommin kestävä
ja ettei noita vikoja ole hänen korviinsa tullut...

Täytyy varmaan Vielä kerran leipoa irti toi takarengas ja käyttää
joissan KUNNON moottoripyöräpajalla se UUDESTAAN tasapainoituksessa.
Oululaista SPEAR WHEELIÄ (suomeksi sperma viiliä) en sitten suosittele
kellekkään!
Se onkin sitten toinen tarina.

z8 tuntui muuten ajossa ihan ok, mut toi tärinä...
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: jiikoo - 30.07.10 - klo:10:04
Lainaus käyttäjältä: "Demsey"No Oulussa tuli pakko vaihtaa Norjan reissun jälkeen takarengas.
Metzeler Z8 tuli laitettua mutta jotain häikkää nyt on pyörässä...
Tasaisessa n. 100km/h tulee jostain hetkittäinen tärinä/resonanssi
joka sit häipyy ja tulee taas uudestaan...

Ihme juttu. Tekee vain veto päällä ja erottuu selvästi vain vitos
vaihteella.
Pelkäsin ja vaihdelaatikon laakerivikaa ja soitin huoltoon.
Huoltomies rauhoitteli ja kertoi laatikon olevan lähes pommin kestävä
ja ettei noita vikoja ole hänen korviinsa tullut...

Täytyy varmaan Vielä kerran leipoa irti toi takarengas ja käyttää
joissan KUNNON moottoripyöräpajalla se UUDESTAAN tasapainoituksessa.
Oululaista SPEAR WHEELIÄ (suomeksi sperma viiliä) en sitten suosittele
kellekkään!
Se onkin sitten toinen tarina.

z8 tuntui muuten ajossa ihan ok, mut toi tärinä...


Mielenkiintoinen juttu tuo resonanssi. Itselläni ilmestyi pyörään sellainen viime kesän alussa 48 tkm huollon jälkeen, samalla vaihdeettiin renkaat. Olivat muuten testimielessä  Contin RoadAttackit, sulivat alle 4000 km jälkeen.
Mutta, tuo resonanssi ei ole hävinnyt minnekään, ilmenee noin 3000 kiekan kohdalla, viitosvaihteella. Renkaat on vaihdettu, vaihdoin  pyöränlaakeritkin viime syksynä. Ei vaan poistunut. Resonanssin amplitudi on "sinimäinen", se vaimenee ja vahvistuu säännöllisesti. Sykli on hyvin lyhyt, sekunnin verran.  Ihme juttu.
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Demsey - 05.08.10 - klo:08:18
Lainaus käyttäjältä: "jiikoo"
Lainaus käyttäjältä: "Demsey"No Oulussa tuli pakko vaihtaa Norjan reissun jälkeen takarengas.
Metzeler Z8 tuli laitettua mutta jotain häikkää nyt on pyörässä...
Tasaisessa n. 100km/h tulee jostain hetkittäinen tärinä/resonanssi
joka sit häipyy ja tulee taas uudestaan...

Ihme juttu. Tekee vain veto päällä ja erottuu selvästi vain vitos
vaihteella.
Pelkäsin ja vaihdelaatikon laakerivikaa ja soitin huoltoon.
Huoltomies rauhoitteli ja kertoi laatikon olevan lähes pommin kestävä
ja ettei noita vikoja ole hänen korviinsa tullut...

Täytyy varmaan Vielä kerran leipoa irti toi takarengas ja käyttää
joissan KUNNON moottoripyöräpajalla se UUDESTAAN tasapainoituksessa.
Oululaista SPEAR WHEELIÄ (suomeksi sperma viiliä) en sitten suosittele
kellekkään!
Se onkin sitten toinen tarina.

z8 tuntui muuten ajossa ihan ok, mut toi tärinä...


Mielenkiintoinen juttu tuo resonanssi. Itselläni ilmestyi pyörään sellainen viime kesän alussa 48 tkm huollon jälkeen, samalla vaihdeettiin renkaat. Olivat muuten testimielessä  Contin RoadAttackit, sulivat alle 4000 km jälkeen.
Mutta, tuo resonanssi ei ole hävinnyt minnekään, ilmenee noin 3000 kiekan kohdalla, viitosvaihteella. Renkaat on vaihdettu, vaihdoin  pyöränlaakeritkin viime syksynä. Ei vaan poistunut. Resonanssin amplitudi on "sinimäinen", se vaimenee ja vahvistuu säännöllisesti. Sykli on hyvin lyhyt, sekunnin verran.  Ihme juttu.

Siis aivan sama juttu!!
Ja tosi ärsyttävä kun aikasemmin pyörä kulki kuin juna!
Pahoin pelkään että liittyy voimansiirtoon ja nimenomaan vaihdelaatikkoon... #-o
Takarengas on nyt uusiksi tasapainotettu ja painoja meni niin vähän että ei ole
käytännön merkitystä.
Kun tultiin Norjan reissulta kohti etelää välillä Tornio - Oulu tuntui ihan siltä
kuin pyörä olisi hieman "kanittanut" vastaan, ikäänkuin jonkin olisi estänyt menoa kevyesti.
No Oulussa tuli tuo takarengas episodi ja sen jälkeen kun lähdettiin ajamaan kohti etelää
oli matkassa toi resonanssi...
Joskus aikanaan omistin Mitsun L200 nelivedon ja siitä meni vaihdelaatikko kun moottoritiellä
jurrasin neliveto päällä pitkiä matkoja yli 120km/h.
Siinäkin laatikko äänsi aluksi vain vitosvaihteella...
Et saa nähdä, huolto tulossa ja saavat siellä vielä tutkia tarkemmin.
Pyörällä ajettu nyt 26 tkm.
Onkohan vielä muita kellä olis sama juttu tai peräti ratkaisu asiaan??
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: uusipanisti05 - 05.08.10 - klo:09:50
Kaikissa kulkupeleissähän tuo resonanssi on olemassa, mutta mikä saa sen noin voimakkaasti esiin.Renkaan mutkittelevat urat ei sovi toisiin pyöriin oikein hyvin, justiin tuon resonanssin takia. Olispa hieno ajaa tuolla pyörällä.
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Demsey - 05.08.10 - klo:11:07
No ajamaan pääset jos Keravalle päin eksyt :compress:
Sehän tässä eniten ketuttaa kun toinen pannari menossa eikä
aikaisemmin kummassakaan ole esiintynyt moista vikaa.
Ennen ekan ostoa kävin ajelemassa monta pyörää,
esim. FJR, Bemut, Suska ym.
Kaikissa oli jotain tärinää, vatkausta ym.
Honda vakuutti juuri sillä ettei siinä ollut juuri noita
joten nyt kun on harmittaa...
Takarengas on kyllä nyt 180 leveä joten olisko muka niin tarkka
tosta "ylikoosta"?
Muilla samaa kokoa?
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Timppa - 05.08.10 - klo:11:20
Jos ennen renkaanvaihtoa ei ollut mitään tärinöitä miten siihen olisi tullut "laatikkovika" renkaan vaihdon yhteydessä???

Kaiken lisäksi jos renkaan leveyttä muutetaan isommaksi hakisin vikaa oitis siitä renkaasta, oikean kokoinen alle ja todennäköisesti se tärinä katoaa. :hmph:
Tuskin siellä on liikaa tilaa sillä oikean kokoisellakaan renkaalla.
 
Eikös se rengas vielä muuta muotoaankin? kun vauhti kasvaa, milli on ahtaassa paikassa monesti jo liikaa.
Otsikko: Re: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Demsey - 05.08.10 - klo:17:57
Niin no...
Niinkuin jiikoo tuolla aikaisemmin vastasi en ole ainut luulotautinen tässä
asiassa. Hällä(kään) ei resonanssi hävinnyt vaikka renkaat vaihdettiin
toisiin + laakerit ym.
Joskus ollut noita täristäviä renkaita edellisissä pyörissä alla ja
silloin tärinä/tutina on ollut jatkuvaa. Ei tuollaista vaeltavaa, heikkenevää
ja voimistuvaa.
Takarengas ei ota mihinkään kiinni. Mitään sellaisia jälkiä ei näy.
Samoin Z8 runko on kyllä niin jäykkä että en usko senkään aiheuttavan
moista....
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: hondamania - 06.03.11 - klo:12:28
Mielenkiintoista. Onkos tähän löytynyt syytä/lääkettä ?  On nimittäin harkinnassa ostaa taakse 180/55, mutta jos se on jollain laila yhteydessä tuohon tärinään, pysynen vakiokoossa. Sinällään tulee mieleen että vanteen asennuksessa on jokin vika/ero:  onko akseli yhtä kireällä kuin aiemmin, onko boorit rasvattu, prikat oikein päin jne.
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: serekki - 06.03.11 - klo:13:47
tuli kans mieleeni, vaikka en mistään mitään ymmärräkkään, että toi tärinä saattaa johtua jostakin muusta kun siittä renkaasta. ite kävisin perän läpi,varsinkin kun alkup. jutussa luki et veto päällä, ja kardaanissahan ei tartte isoo klommoo -siis kokoluokkaa gramma- olla, ni se alkaa tärrää. tosin sitä ei kyl kovin helposti saa vahingoitettuu jos ei ota swingii pois... onkos siel muuten mitää ristiniveltä/laakeria? toi silti tuskin ilmenee sillain yhtäkkiä.

toki kovan rengasseoksen karkea kuviokin saattais sen tärinän tehdä, mut...
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Demsey - 07.03.11 - klo:11:01
Juu, laitetaas nyt päivitystä tilanteeseen.
Pyörä kävi vielä loppusyksystä huollossa ja vikakin löytyi.
Eli ETURENGAS on sen verran kulunut "aalloille" että aiheuttaa jurraavan
tärinän etupäähän, tärinä ikääkuin kulkee läpi pyörän.
Tuntuu tietenkin eniten stongassa.

Ihan tyyppi Brigstone Battlax vika siis. Aikasemmasakin pyörässä (VFR800)
törmäsin samaan ilmiöön, siinä tärinä/voplaus tuli vaan pyörän keveyden
vuoksi enemmän esiin. Eli no proplem, ajelen etusella vielä kevään karheudet
ja vaihdan varmaan Methelerin myös eteen.

Mitään haittaa takasen "ylikoosta" en ole huomannut ajossa. Metse on mukava,
ei liukas sateella ja kulutusta hyvin kestävä rengas.
Pikkusen on tietenki renkaan profiili/pinta pyöreämpi kun on vanteelle laitettu
hieman normaalia leveämpi rengas...
Muttei kuulema pahimmasta päästä kertoi huollon heppu (JV-Motorsport).

Sitä paitsi leveempi takanen antaa ihan erillailla  respekt nakkikopilla
iltaisin.
Joten suosittelen eusadance
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: PANNARI1300 - 07.03.11 - klo:12:22
Samat ongelmat läpikäyty, tosin Metzelr etunen meni 18 000km kohdalla samaan kuntoon kuin Bridgestone, ajaminen kaarteessa oli kuin sirkkelinterä olis ollut alla. Nyt PR2 alla molemmissa ja ajettu reilu 10 000km ei ainakaan vielä ongelmia ja pintaakin hyväsesti jäljellä. Niin ja paineet ollu molemmissa kaikilla merkeillä 3,2 bar.    03Biker
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: virta - 01.06.11 - klo:12:37
Nyt tuli mullekin toi sama värinä niinkuin aiemmin kuvattu; vitosvaihteella kierrokset noin 3k. Mootorin värinä aaltoilee runkoon sinimäisesti, tuntuu kuin meno jotenkin jurnuttaisi. Vanhat 20tkm ajetut Pilot Road 2 renkaat toimi ihan hyvin, mutta kangas alkoi jo pilkottamaan vasemmalla reunalla.
Taakse tuli toi ylileveä Z8 vahvistettuna, mutta eturengasta ei ollut tarjolla kuin Dunlopin Roadsmart. Olen koittanut josko paineet jotenkin muuttaisi käyttäytymistä, mutta ei muutu. 2,9 - 3,2 kokeiltu nyt useampana iltana kylmiin renkaisiin. Jotenkin tuntuu kuin eturenkaan kuviot nyt resonoisi moottorin värinöiden kanssa.
Kyllähän nämä uudet renkaat vakaamat ovat, mutta toi värinä alkaa ottaa jo kupoliin. Tutkimme asiaa, josko löytyisi toinen etukumi, toisenlaisella kuviolla. Pilot road ei ollut saatavilla juuri nyt, joten tuli ottettua kokeeksi tämä setti. Ei ehkä olis kannattanut, mutta tuo takakumi oli jo sakoilla.
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: jamppa - 09.07.14 - klo:18:02
Lainaus käyttäjältä: virta - 01.06.11 - klo:12:37
Nyt tuli mullekin toi sama värinä niinkuin aiemmin kuvattu; vitosvaihteella kierrokset noin 3k. Mootorin värinä aaltoilee runkoon sinimäisesti, tuntuu kuin meno jotenkin jurnuttaisi. Vanhat 20tkm ajetut Pilot Road 2 renkaat toimi ihan hyvin, mutta kangas alkoi jo pilkottamaan vasemmalla reunalla.
Taakse tuli toi ylileveä Z8 vahvistettuna, mutta eturengasta ei ollut tarjolla kuin Dunlopin Roadsmart. Olen koittanut josko paineet jotenkin muuttaisi käyttäytymistä, mutta ei muutu. 2,9 - 3,2 kokeiltu nyt useampana iltana kylmiin renkaisiin. Jotenkin tuntuu kuin eturenkaan kuviot nyt resonoisi moottorin värinöiden kanssa.
Kyllähän nämä uudet renkaat vakaamat ovat, mutta toi värinä alkaa ottaa jo kupoliin. Tutkimme asiaa, josko löytyisi toinen etukumi, toisenlaisella kuviolla. Pilot road ei ollut saatavilla juuri nyt, joten tuli ottettua kokeeksi tämä setti. Ei ehkä olis kannattanut, mutta tuo takakumi oli jo sakoilla.

Moro.

Tuli samallainen ongelma kun edellä, renkaat vaihdoin pilot road 3 :sesta Metzleriin , ja värinät alkoi juuri tuo 3000rmp 80km nopeus ja tuommonen sinimäinen jurina , epäilys jo käynyt vaikka missä , vetopuoli--> perä , murrosnivel -->5 vaihteen laakeri , mutta outoa että nämä nyt olisi mennyt just renkaanvaihdon yhteydes , onks kellää hyvää vinkkiä ? t:jamppa
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: jamppa - 29.07.14 - klo:15:40
Yamaha foorumista lainattua : taitaa nuo Metzlerit olla suurin syy värinöihin.

Viime suvena koeajelin tuollaista FJR-Z8 -yhdistelmää. Pyörässä oli uusi Z8-takarengas ja omistaja havaitsi välittömästi (tietysti oman pyöränsä tuntien) tuon värinän, joka korostui huomattavasti raskaasti kuormatulla pyörällä. Itse jouduin kokeilemaan monen monta jippoa ja vetoa, ennenkuin löysin tuon värinän joka tuntui selkeimmin jalkapohjiin. Sain sen tulemaan esiin ainoastaan tasainen veto päällä suurimmalla vaihteella n.80-85km/h mittarinopeudessa. Pienemmällä vaihteella, samassa nopeudessa ei ongelmaa. Pienemmällä vaihteella, samoilla kierroksilla ei ongelmaa. Takarengas vaihtui toiseen merkkiin ja ongelma (asiakkaan mukaan) poistui.

Tuo värinä todellakin tuntuu voimansiirron resonanssilta. En itse tuolloin ajanut pyörää kuormattuna, niin paha sanoa miten voimakkaana värinä silloin ilmenee ja esiintyykö se myös laajemmassa haarukassa. Ei kuitenkaan kuulopuheiden perusteella ole ainoa FJR-Z8 -yhdistelmä, jossa viboja on ilmennyt.

ja lisää:

Jos ja kun värinä esiintyy tuolla FJR-Z8 -yhdistelmällä niin rengas ei vaan käy tohon pyörään ja taitaa mullakin vaihtua vaikkapa ehkä Misukan vastaavaan renkaaseen, vaikka onkin lähes uusi mutta kun ajaminen ei ole mukavaa niin rengas menee vaihtoon.

Itse epäilin vahvasti voimansiirtoa, kun vedon otti pois niin värinäkin loppui. Olen lukenut aika monta blokia tosta asiasta ja sama on värinä esiintynyt mm. Pannareilla ajaessa. Onko rengas itsessään niin huono vai mikä tekee tuon, että se ei vaan sovellu tietyille merkeille?
Joku oli saanut värinän loppumaan, kun pyörällä oli ajettu n.1000km. Itsellä alkaa olla kohta tuon verran blakkarissa Z8:lla ja jos värinä ei pian poistu niin taitaa olla renkaan vaihto edessä?


On kyllä viimeset metzlerit mitkä laitan alle.

Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Timppa - 29.07.14 - klo:16:55
Lieneekö kyseessä Metzeler 880 ?

Mielestäni rengas on jo päivänsä nähnyt vanhaa tuotekehittelyä pidetään hengissä.....

Mulla mennyt jo 4kesää micheliniä eikä värinöitä.. Michelin PilotRoad 2 ja 3. Michelinin PilotRoad 4:ta en enää laittanut alle.

Jullella kun oli sopivaan hintaan Pirelli Angel GT joka nyt alla, eikä mitään pahaa sanottavaa.
Nyt on ajettu tällä nakilla n.2000km ja se renkaan pinnassa oleva GT merkintäkin vielä näkyy... thumbsup1
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: uusipanisti05 - 29.07.14 - klo:17:26
Avon alla, hyvon olla. :P
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: sepeteus - 29.07.14 - klo:17:35
Minäpä vannon Shinkon verge renkaalle valoja !!!
Edullinen, kestävä, ei jurinoita ja pitää loppuun asti
niin kuivalla kuin märällä kelillä. mutkissa pysyy kuin liimattuna tiehen.
FAKTAA
takanen 149 e alle laitettuna  16500 km  3,2 bar
etunen  128 e alle laitettuna  25111 km  3,2 bar
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: tapasa - 29.07.14 - klo:22:59
Michelin pilot road 3 saa vissiin myös vahvistettuna eli b merkinnällä

kumpaa on ollut alla ? onko kokemuksia ?


tv  Tapsa
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: jamppa - 30.07.14 - klo:00:00
Mulla oli nuo edelliset pilotroad 3:set , sitä en muista oliko vahvistetut "b", mutta ei ne ainakaan värissyt.kai se on revittävä alta nuo metzlerit joilla ei oo ajettu ku alta tonni pirukaan tuota jurinaa kestä , Micelini Pilotroadit alle .
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: jussi613 - 30.07.14 - klo:16:01
mulla alla nyt michelin pilot4 gt ja toimii vaikka epäilin micheliinii olin vannoutunut continental käyttäjä mut kilometrejä nyt micukoilla 4tkm ja kuin uudet ans kattoo kuin kestää...
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: IC 77 - 26.08.14 - klo:00:11
Takana samoin samanmoinen Misukka, PR4 Vaihdatin alle kk. sitten ajettu n.4500km. kyllä se on jo selvästi kulunut,muttei oo mauserii matkassa,Hiukka kantikas,rengas paine 3,4... Ja on menty muummo vauhtii Lappii ja pohjos-Norjaa...
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: IC 77 - 20.09.14 - klo:21:39
Pohjoisen reissu kesti vajaa 3 viikkoa,5600km ja 2 yön jälkeen takas Lappiin,n.2000km. viikossa.
nyt n. 9tkm 6-7 viikkoa,takasella Michelin PR4 GT jäljellä n.2mm ehken himppu päälle.paineet 3,5 kestävyys kyllä pettymys doh1
Koko 9tkm yksin,olisko puolet matkakamojen kanssa,suurin osa kuivalla kelillä,Lappia ja pohjois-Norjaa kiertäen,omasta mielestä karkeammat tiet kuin itä/keski Suomessa.

Etunen Continental oli lähdettäessä keskellä n.2mm pintaa nyt 9tkm jälkeen n.1mm :o  vasemmalata puolen liki silee,silti kuluminen positiivinen yllätys, thumbsup1   toki 4 vuotta vanha rengas,takasen ostin uutena ja tuorteena,Mynet motto 279€ etu ja taka.
Ajettu 6 viikkoon 9 tkm. paineet edessä n.3,3 takana .3,4-3,7   

Takasen kestävyys kyllä huono,olisko selitys siinä jos ajaa samat km 3-4 vuoteen ei paljon kulu,kun kumi kovettuu,itte ajoin 6 viikkon tuon 9 tkm.

Matka ajoa,ei keulita eikä revitellä,aika "Erkkola" vauhtia,liki saman kesti kyykyissä takanen,ja keula nousi ::)
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: maukka - 22.09.14 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 20.09.14 - klo:21:39
Pohjoisen reissu kesti vajaa 3 viikkoa,5600km ja 2 yön jälkeen takas Lappiin,n.2000km. viikossa.
nyt n. 9tkm 6-7 viikkoa,takasella Michelin PR4 GT jäljellä n.2mm ehken himppu päälle.paineet 3,5 kestävyys kyllä pettymys doh1

Itse ajoin PR4 GT renkailla n.19tkm ( ei pannari mut saman painoinen)


Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: jamppa - 24.05.15 - klo:16:50
Moi
Ei voi kun todeta että voi saa ****na , kaikki ongelmat alkoi kun viime kesänä laittoi alle Metzler Z8 renkaat ,siitä alkoi tämä värinöitten ihmettely , epäilyksetkin jo oli vaikka mitä vaihteisto ,perä ja kardaani . Lopulta renkaitten vaihto ja alle Michelin pilotroad 4:set ,käsittämätöntä ei voi uskoa todeksi värinä Loppui .
Metzlereillä ei tullut ajettua kun vajaat 3000km -->tuli menetettyä monta ajopäivää ja kilometriä ja hermot.
Joten älkää laittako Pannariin ainakaan Metzler Z8 renkaita.
Täytyy kiittää Pepeä että sait minut uskomaan että syy on renkaissa, Kiitos vielä Pepe.

Ps: ilman värinöitä  thumbsup1  062802jumpie




Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: IC 77 - 08.06.15 - klo:18:42
Tilasin uuden etusen ja pari takarengasta Mynetmotosta.
Eteen MPR4 113€
ja taakse MPR3 122€
sekä Z6 Metzeler,oli halpa 96,9€
yhteensä n.356€
Tuo MPR4 on takana ja liki silee alle merkkien jo ajettu,tuskin 0,5 mm. pintaa 22yikes
Kesti 12-13tkm.tarkka kirjanpito on jossain,kun vain sen löytäsi,mutta hyvin lähelle tuon se on ajettu.
Pettymys oli km:n suhteen siksi ostin tuon MPR3 kokeeksi,sekä Z6 kesti ennen kait aikas hyvin,sellanen mulla Kawassa,mutta ajettu sen. 3tkm. Joten kokeillaan mitä kestää tässä painavassa Panissa. Oli mysö halpa,vanha malli jo.

Jos ei ala rengas kestämään,tilaan ME 880:n ja kokeilen....
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: aki - 08.06.15 - klo:18:59
mä ajoin pilot road 3 takasella reilut 13tkm.keskeltä jo aika kantikas,pintaa keskellä parisen milliä.vaihdoin samanlaisen äskettäin tilalle.alkuperäsellä bridgestonen 020 ajoin kymppitonnin.
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: sepeteus - 08.06.15 - klo:22:04
Mikä sulla paine Pilot roan2:sella takasessa ???
On rengas kuin rengas niin tärkeä on kulutus kestävyydessä toi paine.
mulla yksin ajaessa Shinkon Verge 170 3,2 paineella kesti n. 13000 km mut kun
vaihdoin 3,5 bar niin kestikin jo 16000 km ja toimi alusta loppuun hemmetin hyvin
eli paineilla on hitosti merkitystä. thumbsup1
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: IC 77 - 08.06.15 - klo:22:42
Jos minua tarkoitit on rengas MPR4:n on vielä alla ja lähes kalju,mittaan kun löydän kadonneen työntömitan.
Paineet olleet koko ajan yli valmistajan suosituksen n. 3,3-3,7
Ajettu yksin reissukamat päällä,suurin osa Lapissa ja pohjois-Norjassa.
Nyt tilasin MPR 3:n ja tuon Z6:sen. Ajan kuitenkin kesällä vielä 10-15 tkm... karkeesti,niin saapahan vaihtaa toisen noista renkaista alle vielä loppukesästä...

Mulla kesti ZX-9R Ninjassa takanen 10-12tkm... se oli jo aikas hyvin,ajoin kyllä aina aivan sileeksi.
Pani painaa kuiteskin yli 100kg enempi ja paljon laiskempi.
Ajan myös aikas revittelemättä,10-20 yli rajoituksien....
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: aki - 08.06.15 - klo:22:55
mulla paineet n3.1-3.3 ja ajo vähän ehkä repivää ja sopivasti yli sallitun rajotuksen maantiellä!
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: IC 77 - 08.06.15 - klo:23:01
Tilatessa renkaita,oli jollain kauppiaalla netissä renkaista tietoa ja siellä taas varoitettiin liikasuuurista paineista,kuluuvat liika nopeaan rinning
rengas ei myöskään jousta,sekä voi esiintyä jotain värinää jossain nopeudessa?
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: Oitzu - 09.06.15 - klo:07:02
Nyt en ole varma mistä pyörästä puhutaan mutta mulla on tuo ST1300. Siinä oli alla Michelin Road 3 ja ne oli siinä alla kun pyörän hain. Niillä ajoin reilut 10 tonnin, painetta käytin etu 2,9 taka 3,1. Eilen tuli alle Michelin Road 4 GT / etu 120/70 ZR18 / taka 180/55 ZR17 eli samat rengaskoko kuin entiset. Vanhoilla ois ajanut vielä jonkun aikaa mutta olivat keskeltä kantikkaat ja alkoivat voplaamaan urissa ja asfalttipaikkausten kohdilla  horisko . Yksin ajaessa ei ois haitannu mutta takapenkkiläinen alkoi välillä murista siihen malliin että sanoi kustantavansa uudet alle joten miksi mies tekis elämästään hirveen vaikeeta näillä kilometreillä....
Kardaanin boorit rasvattiin samalla ja jarrunesteet meni vaihtoon kanssa samalla käynnillä, olen sitä mieltä että molemmat kannattaa tehdä aina renkaan vaihdon yhteydessä. ( maksoi 60,- )
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: kma - 09.06.15 - klo:10:48
Mulla on nykyään PR3:t alla. En tiedä mihin valmistajan renagaspainesuositukset perustuvat, mutta ainakaan itsellä eivät toimi. Kun pitää selkeästi korkeampia rengaspaineita, toimivat oikeinkin hyvin. Ongelma tietysti on, että kun ajaa paljon matkaa, renkaat kuluvat keskeltä eniten ja niistä tulee hieman kantikkaita. Toisaalta näin kai käy kaikilla renkailla. Mutkapätkä aina silloin tällöin on hyvää rengashuoltoa :)
Otsikko: Vs: Vahvistetut renkaat ja koko
Kirjoitti: IC 77 - 09.06.15 - klo:21:46
Mulla ainakin ST 1300,eikös tässä olla ST 1300renkaat osiossakin.
En ole vielä 20 vuoteen tavannut MP rengasta joka ei katukäytössä kuluisi "kantikkaaksi" ;D
Toki Custom piireissä osa ajaa edelleen auton renkaalla  airrev
joten kuluu koko kulutuspinnalta...