Otin ja tilasin tuon--->Kliks (http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=SPE-GPDS-H02) kun olivat Stormilla viimein saaneet hyllytavaraksi.
Tottunut pyöriin joissa on vaihdenäyttö niin kokeillaas miten tuo toimii.
Innostuin itsekin hetkeksi, mutta sulla on noin uusi pyörä, ja ilmeisesti käy vain siihen =( No, hyvä sulle =)
Välillä vaan hakee sitä kuutosta, kun ei osaa samalla laskee, ja alas tullessa olis kiva, ettei harppois liikoja tai huomaamatta heitä ykköselle risteyksessä, jos ei aiokaan pysähtyä.
Meinaatko rakennella sen näytön ihan mittariston sisään, kuten joku kaveri jollakin jenkkifoorumilla oli tehnyt, muistaakseni laittanut abs:n kohdalle, kun ei ollut a-pyörä? Taitaa siinä mallinimenkin kohdalla olla tilaa.
Pitää kattella sitten ku tulee minne kohtaa sen laittaa että tulis siisti.
Mittariston sisälle olis kyllä nätti jos ei ole kovin vaikea särkemättä asentaa.
Sopiihan se toinen malli myös vanhempiin pannareihin ja hondiin, eli toi loppuosa vaan H01---->Kliks (//http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=SPE-GPDS-H01)
Mä huomaan ajaessani monesti vielä kokeilevani onko varmasti vitonen pesässä kun kone vääntää niin julmasti ettei huomaa mikä vaihde on päällä
Ei taida sittenkään käydä vanhempiin Pannareihin!
Valmistajan sivuilta (//http://www.healtech-electronics.com/) kävin vielä katsomassa, ja siellä oli sellainen compatibility-toiminto ja vain -08 Panilla antoi vaihtoehdoksi tuon GLPron:n. Vanhemmilla malleilla tarjosi vain tuota SpeedoHealeriä.
Netistä katsoin kaikkia myynti-ilmoituksiakin, joissa on listattu eri pyöriä, niin kaikkia muita on, mutta ei st1300:sta. Ainoastaan tuo -08 ja H02-malli.
No perskules, soitin Oulun stormille ja nimenomaan kysyi jotta minkä ikäinen ST 1300 mulla on kun se toinen on vanhempaan malliin.
Noh, en sitten tiedä enempää minäkään käykö vai ei, mitähän eroa niillä sitten on tuon toimivuuden/toimimattomuuden vuoksi?
no,mutta huh huh teidän kanssa
vaihde ja vauhti on selkäytimissä,ei edes kierroslukumittaria tarvi kattoo
asia paranoo,kun ajaisitte joskus reps1 reps1
Lainaus käyttäjältä: wageno,mutta huh huh teidän kanssa
vaihde ja vauhti on selkäytimissä,ei edes kierroslukumittaria tarvi kattoo
asia paranoo,kun ajaisitte joskus reps1 reps1
No ei sulla jää aikaa seurata mitään mittareita kun pitää varoa ettei se lokero läpsi kynsille kuin hiirenloukku radiota roplatessa.
Lainaus käyttäjältä: "wage"no,mutta huh huh teidän kanssa
vaihde ja vauhti on selkäytimissä,ei edes kierroslukumittaria tarvi kattoo
asia paranoo,kun ajaisitte joskus reps1 reps1
Heh, toivotaan, että näin joskus on bannana
Mä taas olen niin tottunut kun suurimmassa osassa pyöristä ollut vaihdenäyttö, kiva varuste se on
Enpähän ole kaivannut,kun ei ole yhdessäkään "mopottimessa"ollut.Enkä kaipaa vieläkään.
Lainaus käyttäjältä: "Tonzal"Siitä tulee vaan niin tyhmä olo, kun pistää sen kytkimen pohjaan ja kampeaa sitä 6-vaihdetta reps1
Joo kyll miekin kaipaisin vaihdenäyttöä, välillä ettii vitosen jälkeen vielä isompaa, joskus risteyksissä sekoaa laskuissa ja sit on mikä vaihde lie päällä, usein liian pieni :)
Erittäin nätti asennus, tuon kun viittisi tehdä--->Vaihdenäyttö mittaripaneelissa (http://koczarski.com/ST1300/DatatoolDigi/Digi.htm)
Kohta pitäisi saada myös vanhempiin malleihin-->Naps (http://www.st-owners.com/forums/showthread.php?t=60816&highlight=gear+indicator)
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Erittäin nätti asennus, tuon kun viittisi tehdä--->Vaihdenäyttö mittaripaneelissa (//http://koczarski.com/ST1300/DatatoolDigi/Digi.htm)
On tosi upee asennus, mutt on siinä töitä että saa noi upeesti laitettuu, eikä joka tumpelolta onnistu!
Juuri tuota sivustoa tarkoitin, sieltä (//http://koczarski.com/ST1300/Farkles.htm) löytyy kasapäin muitakin modeja, lisävarusteita ja niksejä. Yritin eilen vielä itse sitä sivua löytää, mutta en osaa näemmä googlen käyttöä. Kiitokset Jarskalle, että löysi sivuston, meidän muiden iloksi. Asiallisesti kaveri on kyllä sen asennuksen tehnyt.
t.Tonza
Jarska kerro sitten miten sait sen toimimaan. Olen samaa mieltä, tosta ois hyötyä ja ihme ettei sitä ole vakiona!
Mittariasennus on hieno mutta luulen että siisti paikka löytyy muualtakin. Aika kallis kyllä ja ei osa tarpeet maksais varmaan muutaman euron!
Lainaus käyttäjältä: "seontaas"Jarska kerro sitten miten sait sen toimimaan. Olen samaa mieltä, tosta ois hyötyä ja ihme ettei sitä ole vakiona!
Mittariasennus on hieno mutta luulen että siisti paikka löytyy muualtakin. Aika kallis kyllä ja ei osa tarpeet maksais varmaan muutaman euron!
Jep, kertoilen kunhan tulee ja saan asennettua :compress:
No nyt on paikallaan ja toimii tarkasti. jumpie
Itse värkille vaan opetetaan kerran pyörä keskituella vaihteet ja sen jälkeen pelaa.
aikalailla siistiltä näyttää. :-k
Pitäskö meenkin vai...
Hyvinhän tuo Garmini loistaa.
Tyylikäs ja käytännöllinen pikkumodi :blah5: kuva kertoo enemmän kuin aina arvaakaan
Lainaus käyttäjältä: "Tonzal"Tyylikäs ja käytännöllinen pikkumodi :blah5: kuva kertoo enemmän kuin aina arvaakaan :compress:
Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Pitäskö meenkin vai...
Pitäis :compress:
Helvatin siisti juttu! wave
Wau, hienosti näkyy nyt pykälät. Täytynee hankkia ettei tarvi ettiä kutosta. Menikö Jartsa kauan kun asensit?
Lainaus käyttäjältä: "Obelixxx"Helvatin siisti juttu! wave
Jep, kesäkuussa suurinpiirtein pitäis tulla vanhempiinkin ST1300 malleihin
Lainaus käyttäjältä: "seontaas"Wau, hienosti näkyy nyt pykälät. Täytynee hankkia ettei tarvi ettiä kutosta. Menikö Jartsa kauan kun asensit?
8 tuntia siinä meni, mutta haaskattiin aikaa kun suunniteltiin ensin sinne oikeelle puolelle minne se ei mahru millään
Lainaus käyttäjältä: "Tonzal"kuva kertoo enemmän kuin aina arvaakaan :hmph:
Nimimerkillä "Missä Jallu luuraa?"
Löysin firman nimeltä Biketronix (//http://www.biketronix-racing.com/) joka valmistaa myös käsittääkseni vanhempiin pannareihin(myös ST1100) vaihdenäyttöjä.
Jostain syystä nuo sivut ei aukea eikä pääse katteleen mihin vuosimalliin sopii.
Ainakin tuolla-->ebay (//http://shop.ebay.nl/items/_W0QQ_nkwZpanQ20europeanQQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_mdoZ) on myynnissä myös ST1100:een
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Löysin firman nimeltä Biketronix (//http://www.biketronix-racing.com/) joka valmistaa myös käsittääkseni vanhempiin pannareihin(myös ST1100) vaihdenäyttöjä.
Jostain syystä nuo sivut ei aukea eikä pääse katteleen mihin vuosimalliin sopii.
Ainakin tuolla-->ebay (//http://shop.ebay.nl/items/_W0QQ_nkwZpanQ20europeanQQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_mdoZ) on myynnissä myös ST1100:een
Piuha lähtee noissa ylöspäin? Ei hyvä jos asentaa samaa paikkaan kuin Jarska
Lainaus käyttäjältä: ObelixxxLainaus käyttäjältä: jarskaLöysin firman nimeltä Biketronix (http://www.biketronix-racing.com/) joka valmistaa myös käsittääkseni vanhempiin pannareihin(myös ST1100) vaihdenäyttöjä.
Jostain syystä nuo sivut ei aukea eikä pääse katteleen mihin vuosimalliin sopii.
Ainakin tuolla-->ebay (http://shop.ebay.nl/items/_W0QQ_nkwZpanQ20europeanQQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_mdoZ) on myynnissä myös ST1100:een
Piuha lähtee noissa ylöspäin? Ei hyvä jos asentaa samaa paikkaan kuin Jarska
Totta puhut, oikeelle mittaristoon ei taas haittais, mutta voipi olla tuokin malli liian iso sinne
Stormin luetteloa selatessani huomasin vaihdenäytön (GIpro) kelpaavan vain 08 eteenpäin (st1300) Onko tietoa muutoksista tähän mallivuoteen, vai kannattaisiko kokeilla vm 05ssä?
Matti
Siirsin tänne vastaa hieman paremmin aihetta. hat1
Tilasin SPE-GPX-H01 vaihdenäyttösarjan ST1300 A vm 2005 pannariini. Tuote on niin uusi ettei suomenkielistä asennusohjetta ollut vielä saatavilla. Suomensin keskikoulu / sanakirja-yhdistelmällä asennusohjeen senverran että ymmärtääkseni liittimillä pitäisi kytkeytyä speed sensorin liittimeen ja yhdellä johdolla ottaa kierrossingnaali ECU rasian (Engine Control Unit)keltavihreästä johdosta "ryöstäjällä" Yritin hakea ko.kikkareiden sijaintia ja aamulla avasin sivukatteet,satulan ja kurkkasin pensatankin kuvun alle mutta en löytänyt sen paremmin liitintä kuin ECU poksiakaan. Onko kellään tietoa auttaa minua? En oikein rohkene palastella koko pyörää joka on ollut minulla vasta vajaa pari kuukautta ja väistämättä joskus tulee mieleen sanonta että vitosen asentaja tekee helposti kympin vahingon!!?? T:Niksu.
Jarskalla varmasti kokemusta vaihdenäytön asennuksesta.
Kysyppä suoraan jarskalta, neuvoo varmasti.
vastaukset mielellään tänne että muutkin osaa sitten laittaa.
Service manual on tuossa taikasana
Ja sitten pyyntö:
kun teet tuon asennuksen, tee samalla kuvalliset asennusohjeet
niin me tumpelotkin saadaan tuollainen asennettua.
luin Jarskan viestin vaihdenäyttöasennuksesta mutta hänellä oli
uudempi Pani jossa on vapaa liitin näyttöä varten!? (olenko ymmärtänyt oikein?) Olen tutkiskellut eri linkeistä kuvia mutten osaa hahmottaa edelleenkään missä on speed sensorin liitin,enkä myöskään litteää ECU poksia josta otetaan kierrosluku.Äkikseltään tuntuu vaikealta avata isot sivukatteet kun ei ole kokemusta.Minulla olisi näytölle käyttöä,aika usein varmistan turhaan että vitonen on päällä ja jos vauhdista joutuu nopeasti pysähtymään ei pysy vaihdelaskuissa mukana.T:Niksu
Jep, mun vaihdenäyttö kytkettiin suoraan vapaaseen liittimeen penkin alla, joka menee ECU:lle.
Keväällä Stormilta sanottiin ettei sovi kuin vuodesta -08 eteenpäin vai joko niitä vanhempiinkin on tullut markkinoille?
Tämä GPX-H01 pitäisi sopia vm 02-07. Ko malleissa vaan pitäisi ottaa tiedot kahdesta eri paikasta eli 3-napaisesta liittimellä rinnalle nopeustieto ja ECU poksista yhdellä johdolla kierroslukutieto. Sarja on kuulemma ollut 1,5 kk markkinoilla eikä heillä ole suomenkielistä asennusohjetta ja eikä tietenkään merkkikohtaista ohjetta..En osaa edelleenkään mistään manuaalista paikantaa missä on se liitin ja ainoa ECU:uun viittaava kokkare on ECM. Ei kai ne ole sama asia.Jos pääsemme käymään siellä Jyväskylässä,kuten aikomus on, niin mahtaisko siellä olla näiden komponenttien paikantamistietoa ja mahtaako kysely mahtua aikatauluun? Nähtäväksi jää. Otan tietenkin näytön johtosarjoineen mukaan.
Lainaus käyttäjältä: "niksu"Jos pääsemme käymään siellä Jyväskylässä,kuten aikomus on, niin mahtaisko siellä olla näiden komponenttien paikantamistietoa ja mahtaako kysely mahtua aikatauluun? Nähtäväksi jää. Otan tietenkin näytön johtosarjoineen mukaan.
Kiinnostaa ainakin minua, pannari 07 täällä myös.
ECU = ECM, näin olettaisin. mutta vain olettamus.
En muista täällä muiden kuin Jarskan kertoneen vaihdenäytön asennuksesta.
Nyt olisi hyvä aika avautua
Mää uskon myös että ECU=ECM.
Sulla varmaan jo onkin tämä manuaali kuva mutta laitan varmuudeksi mistä näkee paikat.
En löytänyt Ameriikan saitin sivuiltakaan että kukaan olis asentanut vanhempaan.
Lisää kuvia.
Toisessa näkyy service check connector liitin minne tulee ainakin se toinen piuha, kuten meilläkin uudemmassa.
Eli se on liitin josta huollossa lukevat vikakoodit, yms.
Toisessa näkyy miten ECM:lle menee tieto speed sensorilta, merkattu numerolla 26.
Nyt pitäis vaan tietää mihin nastaan ECM:n kahdesta leveestä liittimestä se tieto speed sensorilta menee, sitä ei kerrottu manuaalissa.
Edit:Oisko sulla kuvaa siitä vaihdenäytöstä laittaa ja onko siinä valmiina 2 liitintä vai jotain vapaita päitä rosvoliittimille, yms?
Sorry, luin vähän huonosti ton sun ekan viestin jossa kerroit että tulee rosvolla joku piuha myös. thumbsup1
Näyttää siis aika haasteelliselta tämä vaihdenäytön asennus "vanhempiin" 1300: siin. Jos me porukalla selvitetään tämä asennuskaava näin merkkikohtaisesti niin piirretään asennus-seema suomikielellä ja markkinoidaan se laitevalmistajalle ja pyydetään panfun jäsenelle ja sarjan ostaneelle hyvä bonus !? Eix jeh !
Hommahan näyttää varsin mielenkiintoiselta ja olen varma että kunhan tässä hieman väännetään saadaan se sulle pelaamaan.
Mun ei taida taidot riittää lähettää kuvia (yritän toki perehtyä miten se tapahtuisi mutten takaa onnistunko) Näytön johdatuksessa on 3-napaisen liittimen uros-ja naaraspuoli. Kun löytyy pyörästä speed sensor liitin niin liitin avataan ja näytön liittimet kytkettään "väliin" jolloin nopeustieto otetaan rinnankytkennällä näytölle.yksittäisellä johdolla otetaan ECU (ECM ?) poksista tieto ryöstajällä kierrosluvusta.Näyttö "lukee" tiedon nopeuden ja kierrosluvun suhteesta ja näyttää mikä vaihde silloin on päällä.Näin mä olen sen periaatteen ymmärtänyt.
edit kuvat lisätty
ohjeet kuvan lisäämiseen viestiin: viewtopic.php?f=36&t=92 (http://www.panfun.fi/viewtopic.php?f=36&t=92)
Lainaus käyttäjältä: niksuNäytön johdatuksessa on 3-napaisen liittimen uros-ja naaraspuoli. Kun löytyy pyörästä speed sensor liitin niin liitin avataan ja näytön liittimet kytkettään "väliin" jolloin nopeustieto otetaan rinnankytkennällä näytölle.yksittäisellä johdolla otetaan ECU (ECM ?)
Löysitkö se speed sensor 3-napaisen liittimen?
On näköjään sama mihin kytketään speedohealer. Täällä joku on asentanut speedohealerin, joten nyt jelppiä peliin.
Eiköhän se ecu boxi ole siellä takana, ja sitten vaan avaamaan sitä teipattua johtonippua. voisi luulla että viikonloppuna huoltokoulutukseen kuuluu noiden paikkojen etsiskely.
nim "tahtoo vaihdenäytön"
ps ja kun saat asennettua, niin kuvalliset ohjeet tänne
Kytkentäkaavion mukaan molemmat tiedot tosiaan menee ECM:lle, eli nyt vaan pitäisi tonkia johtonippuja pitkin missä löytyy liittimet.
Miten musta näyttää toi toinen liitin juur samanlaiselle kuin siinä meidän joka kytkettiin suoraan service-liittimeen, eikait vaan myös vanhemmassa oteta tietoa siitä?
Oletko kokeillut sopiiiko edes siihen huolto-liittimeen vai onko meikä tässä hakoteillä?
Tuotahan olis mukava pähkäillä porukalla siellä Jyväskylässä.
Tässä kuvassa näkyy speed sensorin liitin, missä tuo sitten mahtaa olla.
Joo,tuo liitin oikean puolisten sylintereiden takana taitaa olla se oikea liitin.Näkeeköhän sen jos poistaa huoltoluukun ja muovisuojuksen kaatumaputken päältä vai pitääkö oikein kunnolla purkaa katteita.ECM poksin avaaminen ja määrätyn johdon haku sieltä lienee myös herkkää kellosepän taitoa ettei ronki mitään pilalle.Ennen Jyväskylää en aio hötkyillä asian kanssa,lyödään siellä päämme yhteen ja yhdistetään tietomme.Kiitos avunannosta ja mielenkiinnosta.PS tänään pannariin pilot road kakkoset molempiin päihin.Toivottavasti ne on oikeesti niin hyvät kun kirjoitukset ja kokemukset ovat kertoneet. En ole pannareissani micheliiniä käyttänyt kun kerran ensimmäisessä.Merkki oli Macadam ja pehmeä. Sori,nyt vaihdenäyttö lipsahti renkaisiin!!
Lainaus käyttäjältä: "niksu"Joo,tuo liitin oikean puolisten sylintereiden takana taitaa olla se oikea liitin.Näkeeköhän sen jos poistaa huoltoluukun ja muovisuojuksen kaatumaputken päältä vai pitääkö oikein kunnolla purkaa katteita.
tarkistetaan tuo paikka jyväskylässä
Lainaus käyttäjältä: "niksu"PS tänään pannariin pilot road kakkoset molempiin päihin.
muistitko rasvata spoorit ja vaihtaan (kulma)venttiilit?
Annoin työjohdon välityksellä asentajalle tiedoksi että vaseliinia spooreihin ja 3,2 kiloa painetta molempiin.Tunnin päästä saan hakea.
Jyväskylässä laitetaan palasiksi se sun pannari, eiköhän se oikea paikka jostain löydy.
Täytyypi pitää huolta että löytyy bussilipun hinta Poriin jos palastelua ei saada kasaan,heh,heh. Tänään yritin löytää sokeripalan kokoiselle näytölle helpon asennuspaikan. Voisikohan sen liimata nopeusmittarin nollan ja hess vilkkulampun väliin?! No,pähkitään sitäkin lauantaina. Onko siitä nimikyltistä ollut enempiä puheita? Vaikka maalarinteippiin tussilla nmi ja takkiin kii. Kai se siinä päivän pysyy.
Lainaus käyttäjältä: "niksu"Täytyypi pitää huolta että löytyy bussilipun hinta Poriin jos palastelua ei saada kasaan,heh,heh. Tänään yritin löytää sokeripalan kokoiselle näytölle helpon asennuspaikan. Voisikohan sen liimata nopeusmittarin nollan ja hess vilkkulampun väliin?! No,pähkitään sitäkin lauantaina. Onko siitä nimikyltistä ollut enempiä puheita? Vaikka maalarinteippiin tussilla nmi ja takkiin kii. Kai se siinä päivän pysyy.
Jos loppusillaan siistin asennuksen haluat, niin laita se mittariston sisälle kuten minä, ei ollut niin paha rasti kuin aluksi näytti.
Onkos kukaan laittanu vaihdenäyttöä ST 1100 ???
Viellä yksi kysymys, toimiiko vaihdenäyttö moitteetomasti, ja voiko aiheuttaa joitain " sivuvaikutuksia".
Lainaus käyttäjältä: "niksu"Tilasin SPE-GPX-H01 vaihdenäyttösarjan ST1300 A vm 2005 pannariini. Tuote on niin uusi ettei suomenkielistä asennusohjetta ollut vielä saatavilla. Suomensin keskikoulu / sanakirja-yhdistelmällä asennusohjeen senverran että ymmärtääkseni liittimillä pitäisi kytkeytyä speed sensorin liittimeen ja yhdellä johdolla ottaa kierrossingnaali ECU rasian (Engine Control Unit)keltavihreästä johdosta "ryöstäjällä" Yritin hakea ko.kikkareiden sijaintia ja aamulla avasin sivukatteet,satulan ja kurkkasin pensatankin kuvun alle mutta en löytänyt sen paremmin liitintä kuin ECU poksiakaan. Onko kellään tietoa auttaa minua? En oikein rohkene palastella koko pyörää joka on ollut minulla vasta vajaa pari kuukautta ja väistämättä joskus tulee mieleen sanonta että vitosen asentaja tekee helposti kympin vahingon!!?? T:Niksu.
Saitkos sie ton asennettuu?
En ole vielä toimertunut perehtymään asennukseen. Ajattelin talven aikana purkaa katteet ja tutustua rauhassa alta löytyvään tekniikkaan ja asentaa vaihdenäytön.
Sit kun oot asentanut sen nii laita tarkka selostus varsinkin minne tulee piuhat kiinni!
Ostin eilen Oulun Stormilta viimeisen maassa olevan vaihdenäytön ST1300 -08 malliin. Asennuksessa meni ahaa- periaatteellakin vain 2,5 tuntia.
Tässä pari kuvaa asennuksesta.
mistä vedit kaapelin liittimelle?
pitikö tankki nostaa/irrottaa vai kuttaperkan irrostusta?
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"mistä vedit kaapelin liittimelle?
pitikö tankki nostaa/irrottaa vai kuttaperkan irrostusta?
Tankkia nostamalla sain piuhan pujoteltua.
Koko homma alkoi pleksin irroituksella. Sitten peilit, muutamat muoviniitit ja ruuvit irti ja mittaristo käsiin.
Mittaria avatessa isokantaisten ruuvien lisäksi pitää avata kaksi pienempää ruuvia valojen säätökatkaisijan takaa.
Punainen liitin johon piuha tökätään löytyi takemman istuimen alta oikealta.
Hilut takaisin paikalleen, kone keskituelle ja käyntiin. Kun näytössä vilkkuu ykkönen, laitetaan ykkösvaihde päälle ja kaasutellaan kunnes näyttö kuittaantuu ja alkaa näyttämään kakkosta, kakkonen silmään jne. kaikki vaihteet vuorotellen.
Kappas, tuo näyttää tutulta paikalta.
Ainut huono puoli noissa jälkiasennetuissa vaihdenäytöissä on etteivät näytä vaihretta kun painaa kytkintä.
Just kun lähestyy risteystä, monesti ennakoi kytkimellä ja vähitellen pienempää pesään ja kuinka ollakkaan, näyttö menee viivaksi kunnes taas päästät kahvan ylös.
Lainaus käyttäjältä: "lehtonen"Ostin eilen Oulun Stormilta viimeisen maassa olevan vaihdenäytön ST1300 -08 malliin. Asennuksessa meni ahaa- periaatteellakin vain 2,5 tuntia. :-k
Vois itsekin laitella tollaisen paikalleen.
Lainaus käyttäjältä: "Pannaristi"Lainaus käyttäjältä: "lehtonen"Ostin eilen Oulun Stormilta viimeisen maassa olevan vaihdenäytön ST1300 -08 malliin. Asennuksessa meni ahaa- periaatteellakin vain 2,5 tuntia. :-k
Vois itsekin laitella tollaisen paikalleen.
Eipä tullut puheeksi. Kannattaa tiedustella Stormilta.
Lainaus käyttäjältä: "wage"no,mutta huh huh teidän kanssa
vaihde ja vauhti on selkäytimissä,ei edes kierroslukumittaria tarvi kattoo
asia paranoo,kun ajaisitte joskus reps1 reps1
noh
advride saitti kun katsotte
vai olenko väärässä seurassa??
Kiitos Jarskalle vaihdenäyttöjutusta. Mulla on ollut aiemmin Bemareita, joissa vaihdenäyttö on. Nyt kun olen ajellut muutaman vuoden Pannarilla (1300 v.05), niin näyttöä olen kaivannut kovasti. Ostin Stormilta H01 näytön tykötarpeineen, ja nyt olisi asennus edessä. Tuo sähkömiehen taito on vain aika heikossa kantimissa. Oliskohan Jarskalla tai jollakin muulla etevällä tietoa miten tuo H01 kytketään? Siinä johtosarjassa on kaksi päätä (toinen se ECU vissiin), ja toinen sitten johonkin. Toinen niistä on 2-napainen ja toinen 3-napainen. Lisäksi on pitkä johto (musta/vihreä), mihinkähän se sitten pistetään? Sitten kun johdot on asennettu, niin ajettiin vissiin vaihteet läpi, jolloin peli etsii tarvittavat tiedot? Olikohan näin? Olisin kovasti kiitollinen, jos joku viisas avittaisi. Mukavaa kesänjatkoa kaikille! Ripo
Joo.., ja kiitos tietysti Lehtoselle hyvästä selvityksestä myös. Johtoja näyttää olevan tuossa H01:ssä enemmän. Ripo
Lainaus käyttäjältä: "RIPO"Kiitos Jarskalle vaihdenäyttöjutusta. Mulla on ollut aiemmin Bemareita, joissa vaihdenäyttö on. Nyt kun olen ajellut muutaman vuoden Pannarilla (1300 v.05), niin näyttöä olen kaivannut kovasti. Ostin Stormilta H01 näytön tykötarpeineen, ja nyt olisi asennus edessä. Tuo sähkömiehen taito on vain aika heikossa kantimissa. Oliskohan Jarskalla tai jollakin muulla etevällä tietoa miten tuo H01 kytketään? Siinä johtosarjassa on kaksi päätä (toinen se ECU vissiin), ja toinen sitten johonkin. Toinen niistä on 2-napainen ja toinen 3-napainen. Lisäksi on pitkä johto (musta/vihreä), mihinkähän se sitten pistetään? Sitten kun johdot on asennettu, niin ajettiin vissiin vaihteet läpi, jolloin peli etsii tarvittavat tiedot? Olikohan näin? Olisin kovasti kiitollinen, jos joku viisas avittaisi. Mukavaa kesänjatkoa kaikille! Ripo
Mulla kun oli vuosimalli -08, niin sopi suoraan penkin alla olevaan ecun liittimeen(vain 1 kpl liittimiä).
Tuota 2- liitin mallia ei ole tainnut kukaan vielä asentaa, eikös Niksukin luopunut hommasta?
Teen homman siten, että laittelen näytön sinne mittaritauluun lasin alle, ja vedän piuhat satulan alle asti. Siitä eteenpäin saavat ammattimiehet kytkeä loput. Kysyin Jyväskylästä Bike Forumin pojilta, että miten arvelevat hommasta selviävänsä. Olivat sitä mieltä, että homma onnistuu. Ovat tehneet niitä näyttökytkentöjä aiemminkin. Sitä en kysynyt, että onko ollut Pannareita.
No,vihdoin asennus onnistui! Nopeusanturin 3-napainen musta liitin sijaitsee oikean puolen sylinterien takana. Irroitin kaatumasuojan putkirungon. Kumilevyn takana muovipussissa on tämä liitin. Kytkentä siihen helppo. Avasin varovasti terävällä veitsellä ECU:lle menevän johtonipun teippauksen ja kaivoin nipusta esiin keltaisen johdon jossa ohut vihreä raita.Kuorin varovasti eristettä runsaan sentin matkalta ja juotin musta/vihreäjohdon (H01)siihen (en luota noihin rosvoliitoksiin) En viitsinyt tässä vaiheessa vielä viedä näyttöä mittaristoon vaan tein alumiinista pienen tuen kateruuvin alle oikealle puolelle ja piilotin johdon lisäkatteiden kumisuojuksen alle. Ei mielestäni paha ja TOIMII.
Lainaus käyttäjältä: "niksu"No,vihdoin asennus onnistui! Nopeusanturin 3-napainen musta liitin sijaitsee oikean puolen sylinterien takana. Irroitin kaatumasuojan putkirungon. Kumilevyn takana muovipussissa on tämä liitin. Kytkentä siihen helppo. Avasin varovasti terävällä veitsellä ECU:lle menevän johtonipun teippauksen ja kaivoin nipusta esiin keltaisen johdon jossa ohut vihreä raita.Kuorin varovasti eristettä runsaan sentin matkalta ja juotin musta/vihreäjohdon (H01)siihen (en luota noihin rosvoliitoksiin) En viitsinyt tässä vaiheessa vielä viedä näyttöä mittaristoon vaan tein alumiinista pienen tuen kateruuvin alle oikealle puolelle ja piilotin johdon lisäkatteiden kumisuojuksen alle. Ei mielestäni paha ja TOIMII.
Hienoo! Sun olis vaan pitänyt ottaa nippu kuvia..hmm..tai sit tulet meille talvella kylään ja asennat ne johdot :)
Nimimerkki "Iloitsinko liian aikaisin". Vaihdenäyttöni alkoi yllättäen vilkkumaan nelos-ja viitosvaihteilla,muut kyllä toimii edelleen joten uskon kytkentöjen olevan ok. Kun saavutan vitosella nopeuden yli 90km/h ja 3000r/min vilkkuminen alkaa ,ikävää parhaassa matkanopeudessa. Irroitin akunkengän ajatuksena ns. resetointi ja uudelleenohjelmointi muttei sekään auttanut!? Onko kukaan muu kytkenyt näyttöä "vanhenmpaan " 1300:seen? Vastaavia ongelmia? Entä uudempien yhdellä pistokkeella kytketyt näytöt? Mitään ongelmia?
Eipä kuitenkaan hätää. Kerroin murheestani Stormille ja sain sieltä paluuviestinä vastauksen. Vaihdenäyttöön on mahdollista ohjelmoida ylinopeustunnistus. Olin sen tehnyt vahingossa räpeltäessäni laitteen kanssa. Kun ajoin yli 90:n "ylinopeutta" vilkkuminen alkoi. Saatuani ohjeet deaktivoin toiminnon ja nyt näyttö on vakaa vaikka kääntäs tupen nurin!! Kyllä tekniikkka on ihmeellistä!!
paas kysellen niksulta, niksulla on jonkin merkkinen vaihdenäyttö.
Toi vaihdenäyttö kiinnostais ihan pirusti! Mutt huonoilla ohjeilla en käy tekee mitää, katotaan minkälaiset tulee tänne foorumin sivuille, noissa kuvissa oli paljon johtoja, mutt mitäs sit rinning
PS. Ny kun lisäsit kuviin tekstin nii selkis juttu ihan hitosti. Iso kiitos näin etukäteen! bowdown
Vaihdenäytön kytkentä näyttää olevan työläämpi näissä vanhemmissa vuosimalleissa.
Valmistusvuosi 2008 ja uudemmat, niissä on valmis pistoke takapenkin alla.
Tuon kierroslukutiedon saa lyhyemmillä johtovedoilla myös mittarin takaa. Tuo johto tulee samanvärisenä mittaristolle saakka.
Laitoin tilauksen vetämään tosta vaihdenäytöstä, eiköhän kytkentä onnistu kun on hyvät ohjeet tässä foorumilla!
Vaikka mulla on pyörä rekisteröity 2008, nii toi mun pyörä on valmistettu 2006, muistakaa kattoo omanne, että tulee oikee osa tilattua!
PS. Ny on anturi tullut postissa, eli tuli Turusta asti vuorokaudessa kotiin asti, aika hyvin.
Siis toi ohjelmointi, keskituella kone käynnissä, joka vaihteella kierrokset 2000-4000....huh...ei voi kun toivoo että pysyy keskituella...vai olisko parempi tehdä kesällä toi ohjelmointi ja tiellä ajamalla??
Ohje: http://media.storm-motor.fi/uploads/ohjeet/X-type_kayttoohjeet.pdf (http://media.storm-motor.fi/uploads/ohjeet/X-type_kayttoohjeet.pdf)
No nii sainpa ähellettyy pyörään kiinni ton nopeusnäytön elina , kiitos ohjeista joita oli tossa edellä vaikka kuinka paljon. bowdown
Muutamia huomioita: Kun ottaa nopeusmittarin "lasia" irti, nii ne isot ruuvit sieltä laidoilta tietty irti sekä pienet jotka on valojen korkeussäädön kohdalla ja sit vielä se valosäädön mutikka irti! Eipä tota kaatumarautaa tarvinnu ottaa irti, muutenkin sai yhdistettyy johdot toisiinsa.
Johdon juottaminen sinne johto kasaan jäi kyllä tekemättä, koska eipä siellä tilaa paljoo ole ja johdot hiton tiukalla, eli rosvolla laitoin, juotetaan sit jos ei toimi!
Johdon vedin mittaristosta sinne ales jalkatapin luo oikeelta puolelta, eli eipä tankkia tarvinnu irrotella/siirrellä minnee!
Jaaha...vaihdenäytön teippiliima onkin tosi hyvä näköjään, nyt vaihdenäyttö tuolla mittaristossa on irti....voi persus!
No täytyy liimata se paremmin kiinni!
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 02.01.11 - klo:12:20
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 02.01.11 - klo:12:10
Jaaha...vaihdenäytön teippiliima onkin tosi hyvä näköjään, nyt vaihdenäyttö tuolla mittaristossa on irti....voi persus!
No täytyy liimata se paremmin kiinni!
joo huomasin saman asian mutta laitoin bostikilla kiini luulin että olin vaan huonosti puhdistanut.teippi taitaa olla vanhaa...
Mä en alkanut edes yrittään sillä tarralla vaan laitoin surutta pikaliimalla kiinni.
Vaihdenäyttö irtos sen takii mittaritaulusta, koska en ollut tehny koloa mittariston sisimpää kehään, eli se paino johtoa vaihdenäytön juuresta ja nosti yläpään irti, liimassa ei ollut vikaa, kun se palautu ales nii en saannu sitä enää mitenkää irti, jotta olisin voinnu laittaa liimaa vaihdenäytön alle.
PS. En ihmettele jos tosta ei saa kukaa mitää tolkkua, nii kun väsäätte tota systeemiä itsellenne nii ei muutakun soittaa mulle ja kysellee suomennosta noihin mun pölötyksiin.
Eilen laittelin vaihdenäytön kiinni,foorumin hyvillä ohjeilla kävi
näppärästi.Kytkentä oli helppo,liitin vain kiinni takapenkin alle
ja hyvin toimii,nyt jää turhat kokeilut pois,jotta mikähän
pykälä siellä nyt olikaan sisällä. icon_mrgreen
Vielä kertauksen vuoksi: Eli vanhemmassa 1300-mallissa liitin on se musta liitin (ei kirkas) joka sijaitsee oikean puolen kaatumaraudan takana. Voi asentaa kun raottaa hieman sivukatetta ja nostaa tankin ylös. Apuna kannattaa käyttää pitkiä pihtejä joilla saa liittimistä hyvän otteen.
Ecu-boksi on takavalon takana ja sinne saa yhdistettyä tuon yhden piuhan helpoiten kun purkaa takavalon (ja mahd.tarakan) pois. Stormin sivulla on muut ohjeet suomen kielellä ja jokainen osaa asentaa kun toimii niiden mukaan. Kaikkiaan homma ottaa n. 1,5h kun ei hötkyile. Ite vetasin samalla 12V-pistokkeen hanskalokeroon kun tankki oli ylhäällä ja akku näkösällä.
respectii
Hei ! Tietääkö tai muistaako kukaan kuinka tuo 2002 pannarin vaihdenäyttö saadaan nollattua, sillä minulla se teki niin oudon tempun, että rupesi itsestään vilkkumaan joka vaihteella ajettaessa.
Laita pyörä käymään viiva siinä näytön keskellä nousee yläreunaan, kun nostat kierroksia
3000-4000 väliin ja pidät siinä niin kauan että näyttöön tulee C eli clear.
sammuta moottori ja kun käynnistät uudestaan niin pitäis taas toimia. thumbsup1
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 14.08.17 - klo:09:42
Laita pyörä käymään viiva siinä näytön keskellä nousee yläreunaan, kun nostat kierroksia
3000-4000 väliin ja pidät siinä niin kauan että näyttöön tulee C eli clear.
sammuta moottori ja kun käynnistät uudestaan niin pitäis taas toimia. thumbsup1
Suuret kiitokset näyttö taas toimii. thumbsup1 thumbsup1
Terve !
Onko kellään kokemuksia vaihdenäytöstä joka saa infonsa vaihdepolkimen asennosta magneetin ja kahden tunnistimen avulla ?
Vai onko käytössä vain noita näyttöjä jotka opetetaan nopeuden ja kierrosluvun kautta arvaamaan käytössä oleva vaihde.
Muutenhan sekin on ihan toimiva systeemi mutta jos rupeat vasta pysähtyneenä miettimään että mikä pykälä siellä vois olla niin eipä näyttökään auta sitten enää....
Juuuuu , eihän niin kuulu tehdä , mut joskus on kuitenkin niin käynyt....
Tämäkin asia on nyt mietinnässä kun on naville virranveto edessä niin samalla siinä menis muitakin johtoja.....
tälläsen tietysi voi laittaa mutta kannattaa tarkistaa Stormilta että sopii tuohon malliin. Itse en katsonut tarpeelliseksi.
https://www.storm-motor.fi/merkkikohtaiset-osat/gipro-x-type-g2-vaihdenaytto-honda/
Jepjep , tuollaisesta " arvaavasta " näytöstä on kyllä kokemuksia , mut meinasin semmosta mikä näyttää pysähdyksissä ollessa myös vaihteen.....
Itselläkin ongelma vaihteiden kanssa. Onko kenelläkääm vinkkiä, millainen sydeemi pitäisi rakentaa vaihdenäyttäjäksi. Kiinasta löytyy erilaisia, mutta kun ei tietoa niiden sopivuudesta. Pyöräni on 2002 Pan European ABS, jossa ei ole vielä can yms. väylää.
Help!!