espanja

Aloittaja leevi, 14.02.10 - klo:00:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

onko lenelläkään kokemusta espanjasta? tarkoituksena olisi vuokrata heinäkuun alussa aunto viikoksi torreviejasta.  millainen on hintataso, liikennekulttuuri ja yleensäkin turvallisuus... lähinnä mp;n kannalta katsottuna...? :-k

Otappa yhteyttä vaikka Tosikko vm-50, on varmaan kokemusta ainakin liikenteestä, luulisin.

14.02.10 - klo:20:01 #2 Viimeisin muokkaus: 07.09.10 - klo:23:10 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: KHUOtappa yhteyttä vaikka Tosikko vm-50, on varmaan kokemusta ainakin liikenteestä, luulisin.

Heitän pallon foorumin jäsenelle: plaatut.
Hänellä on kokemusta pidempiaikaisesta oleskelusta siellä.
Oikeastaan "oikeuteni" tähän foorumiin sijaitsee hänen tallissaan Torremolinosissa, ks. sigu.

Omien kokemuksieni perusteella liikennekulttuurista siellä en oikein osaa sanoa muuta kuin että kovaa ajetaan ja liikennettä on paljon, varsinkin turistikohteiden läheisyydessä.
En ole kokenut oloani turvattomaksi sen enempää siellä kuin muuallakaan Euroopassa, en edes sen jälkeen kun Saksassa 2004 nilkka murskaantui.
Muutenkin olen yrittänyt noudattaa vanhaa sananlaskua: "maassa maan tavalla.... jne."
Lisäksi venäläistä ( puoliryssä kun olen )  elämäntapaa mukaellen: "mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy..."

Kyllä tuo muisti on lyhyt. Melkein unohdin kertoa että ainakin kerran oli hengenlähtö lähellä.
Keväällä 2004 asuttiin viikko Aurinkrannikolla Esteponassa lähellä Gibralttaria.
Lähdimme sieltä sateisena sunnuntaiaamuna Jereziin MotoGp-kisaa katsomaan.
Ohitin moottoritiellä henkilöautoa. Peiliin vilkaistessa näin kirkkaan valon aika lähellä takana. Enpä ehtinyt pitkään hämmästellä kun moottoripyörä ulvahti ohi minun ja ohitettavan auton välistä. Ja vauhtia oli paljon. Näkyvyyskään ei ollut kummoinen, vettä oli ilmassa aika paljon. Jos olisin ollut palaamassa omalle kaistalle niin kuinkahan olisi käynyt ?

Jerezissä parkkipaikalla yksi motoristi vilkaisi rekkaria ja kun huomasi että kaukaa ollaan, niin alkoi varoitella paikallisista motoristeista. Ottavat kuulemma kovia riskejä ja ohittavat ihan missä vaan ja miten vaan.
Pitää kyllä paikkansa.

Powered by EzPortal