Talven 2009-2010 modaukset tehty

Aloittaja Kauko, 18.04.10 - klo:15:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Voi saada en ole tutkinut, mutta se muovihärpäke jää "roikkumaan" ikävästi jos sitä ei tuunaa jotenkin alapäästään ja virtalukko jää liian alas, pitää jatkaa virtaavainta. #-o
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Se muovihärpäkki ei jää roikkumaan eikä avainta tarvitse jatkaa. Pitää vain jyrsiä hieman muovia molemmilta reunoilta niin ohjaustanko istuu ihan mukavasti.

Lainaus käyttäjältä: "bobi"Se muovihärpäkki ei jää roikkumaan eikä avainta tarvitse jatkaa. Pitää vain jyrsiä hieman muovia molemmilta reunoilta niin ohjaustanko istuu ihan mukavasti.

Mielenkiintoista!
Olikos se sun pyörä tonnisatanen ja oletko itse tehnyt kyseisen modauksen?
Vaikka mulla on jo kivasti matalampi satula, jää ajoasento vieläkin hiukan sporttiseksi eli etukenoksi mikä aiheuttaa pitemmässä rupeamassa mm. hiukan käsien puutumista, kyllähän Pannarinkin tanko vähän tärisee 4200 kierroksen tietämillä.
Olen tästä modauksesta joskus (v.2000) nähnyt version jossa korotuspalojen lisäksi koko tanko oli vaihdettu profiililtaan korkeammaksi ja leveämmäksi ja ainakin silmämääräisesti kuskin asento oli hyvinkin pystyselkäinen.
Tosin siitä pyörästä oli jouduttu(?) muovihärpäkkeet poistamaan.

Jos kädet puutuu ne puutuu kaikissa pyörissä. Tuollainen lukittava vakionopeussäädin on ainut ratkaisu, ainakin minulla. thumbsup1

Etulokasuojan lisäjatke on asennettu ja itselle hankittu dautonin uudet jalkineet.GPS on vielä harkinnassa , niin on ollut jo pitemmän aikaa , josko Patalahdessa asia selviäis .

Lainaus käyttäjältä: "bobi"Se muovihärpäkki ei jää roikkumaan eikä avainta tarvitse jatkaa. Pitää vain jyrsiä hieman muovia molemmilta reunoilta niin ohjaustanko istuu ihan mukavasti.

Juupas eipäs. :compress:
Riippuu tietysti mihin sen "korotuspalan" laittaa ja millaisen........Makuasia mikä on "kaunista ja siistiä asennusta"
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

nonniin, pankaas nyt kuvia peliin, niin päästään katsomaan ST1100:sen korotupalojen kauneutta

SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Kosmeettisen häiriön saa pois päivittämällä korotuspalojen alustan   :compress:
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22


No nyt mä hokasin....mutta tuohan on jo vanhaa mallia. 8-[
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Jos kädet puutuu ne puutuu kaikissa pyörissä. Tuollainen lukittava vakionopeussäädin on ainut ratkaisu, ainakin minulla. thumbsup1

Kiitos sulle kannanotosta. Olet varmasti oikeassa, ääriolosuhteissa näin voi käydä....mutta, mutta....perustellakseni tonnisatasen MINULLE hiukan rasittavaa ajoasentoa, tein tänään mittavertailua kahden mopon, ja eri mopotyypin välillä.

Eli kyseessä ST1100 Pannari ja "erään merkkinen" (nooo, tiedätte ehkä mikä jos ootte lukenu) enduro:
Kahvojen korkeus satulan alimmasta kohdasta; Pannari: 33cm, enska: 40cm, kahvojen etäisyys satulan alimmasta kohdasta; Pannari: 68cm, enska: 55cm, ja stongan leveys kahvan juuresta; Pannari: 67cm, enska 79cm.
Eli tämä siksi että haluan tuoda esille sen että tällaiset mittaerot meikäläiselle tumpille (172cm) jolla kädet kainalosta nyrkkiin on vain n. 60cm, merkitsevät aika paljon ajoasennossa.

JA TOISEKSI KOKEMUKSESTA:  Oon ajanu Pannarilla jo (vasta) n. 60 tuhatta ja todennut, kuten edellä totesin, tällä stongalla ja satulalla, ajoasennon hiukan rasittavaksi nimenomaan moottoritienopeudessa eli n. 130km/h mittarinopeudessa, lyhyilläkin matkoilla.

Ja vertailuksi: Toissa syksynä Amerikoissa ajettiin n. 2 ja 1/2 kuukautta enskalla monet, monet kerrat kellonympärys ja jopa yli eikä juurikaan käsien puutumista...eikä mitään vakionopeussäädintä. Ja värinät stongassa varmasti kertaluokka isommat kuin Pannarissa.

Mut tämä tästä, yksilöitä ollaan itsekukin.

Minun pyöräni on siis 1100. Onko 1300:ssa ollenkaan ohjaustangon suojamuovia? Oli miten on niin siinä muovikuoressa on molemmissa reunoissa kolot ohjaustankoa varten. Niitä kun jyrsii pois kokonaan niin tanko voi nousta melkein tuuman verran ilman että avainta tarttee pidentää. Jos sitten hommaa sellaiset korotuspalat kuin mitä minä hommasin Stormilta, eli sekä ylös että taaksepäin,  niin silloin joutuu jyrsimään virtalukolle hieman lisää tilaa etupuolelta. Tällöin jää avainpesän taakse rako jota joutuu peittämään. Lisään kuvan heti kun ehdin.

Noniin, kävin autotallissa ottamassa kuvia. Virtalukon aukkoon olin tuunannut kumikauluksen mutta se lensi pois tässä yhtenä päivän enkä ole ehtinyt tehdä uutta. Kuvista saa ehkä käsityksen siitä mieltä muovisuojus nyt näyttää kun ohjaustanko on tuuman verran ylös ja tuuman taaksepäin siirtynyt. Virtalukon kannen pinta on nyt sentin verran muovin alapuolella.

Mitä mää sanoin..... :hmph:
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal