HOLLANTI

Aloittaja MarkkuK, 09.11.09 - klo:17:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Suunnitteilla olisi ajelua ensi kesänä Hollannin rannikolla, ehkä Belgiassa ja Ranskassa. Olen ajanut Hollannin läpi, mutten koskaan ole majoittunut siellä. Vinkkejä kaipaisin. Aikaa ajattelin käyttää 1-1.5 viikkoa koko reissuun.
Lisäksi mielipiteitä, miten kannattaa siirtymä Suomi-Saksa hoitaa?
Onko reitti Trelleborg-Travemunde millainen?
Itse en ole koskaan ko yhteyttä käyttänyt.
Superfastilla olen muutaman kerran mennyt yli silloin kun se vielä lähti Hangosta.
Finnlinesia olen käyttänyt vain Naantali-Kapellkjär välillä, eli suorat Sakasan yhteydet eivät ole tuttuja.

Pari vaihtoehtoa..aja Via Balticaa rannikkoa pitkin alaspäin..se on vähän kuin elämä ...tärkeintä on matka, ei päämäärä.
Toinen vaihtoehto on laivalla Gdanskiin Puolaan ja siitä jatkat ajaen..ylös voi sitten tulla vaikka Rostock tai Travemundesta Ruotsiin ja laivalla Tukholmasta..tosin aika tylsä reitti.
Kolmas on sitten suoraan Rostockiin mutta laivamatka on tosi tylsä..hyvä puoli on että jaksaa keskittyä sen jälkeen paremmin kilometrien taittamiseen jotta pääsee alemmas Saksaan missä kivat maastot ja vuoristo kutsuu

Parasta olisi päästä mahdollisimman Etelä Saksaan..Kassel ja Mosel laakso ym.
Etelä-Saksassa aivan mahtavat maastot ja tiet hyvässä kunnossa...ja matkalla voi hyvin yöpyä Ratsplatzeilla tai Gasthauseissa.

Olen miettinyt itsekin taas sinnepäin reissua. Saksa on yllättävän hyvä maa.

Yksi vaihtoehto on Göteborgista Kieliin mitä käytin muutama vuosi sitten. Se on siitä hyvä että laiva lähtee illalla ja on aamulla perillä. Pääsee halutessa illaksi alpeille. Tukholma - Göteborg on tietysti hieman tylsä väli.

Lainaus käyttäjältä: "Markku 43"Pari vaihtoehtoa..aja Via Balticaa rannikkoa pitkin alaspäin..se on vähän kuin elämä ...tärkeintä on matka, ei päämäärä.
Toinen vaihtoehto on laivalla Gdanskiin Puolaan ja siitä jatkat ajaen..ylös voi sitten tulla vaikka Rostock tai Travemundesta Ruotsiin ja laivalla Tukholmasta..tosin aika tylsä reitti.
Kolmas on sitten suoraan Rostockiin mutta laivamatka on tosi tylsä..hyvä puoli on että jaksaa keskittyä sen jälkeen paremmin kilometrien taittamiseen jotta pääsee alemmas Saksaan missä kivat maastot ja vuoristo kutsuu

Parasta olisi päästä mahdollisimman Etelä Saksaan..Kassel ja Mosel laakso ym.
Etelä-Saksassa aivan mahtavat maastot ja tiet hyvässä kunnossa...ja matkalla voi hyvin yöpyä Ratsplatzeilla tai Gasthauseissa.

Olen miettinyt itsekin taas sinnepäin reissua. Saksa on yllättävän hyvä maa.

Tuota Via BaltiCaa en viitsi ensi kesänä käyttää. Sen kautta olen ajanut -08.
Sillon tuli ajettua 16 maan läpi, eli nyt meinataan reissata paljon pienemmällä alueella.
Alpeille asti en aio tällä kertaa mennä ja reitti pitäisi aika lailla lännessä.
Tuo Saksan eteläosa on monelta työmatkalta ja moottoripyörälläkin ajellen tuttua, eli
en sielläkää aio "viihtyä", mutta Hollanti ja Belgia ja Atlannin rannikko kiinnostaa.
Amsterdam on yksi kohde, jonne eukko haluaa välttämättä. Viime reissulla kun käväistiin
siellä pikipäin. Ranskan puolella voisi ajatella poiketa ja Sveitsissä en ole vielä onnistunut
käymään lainkaa.
Tuota Ruotsin läpiajoa olen aina inhonnut ja joka kerta vannonut, etten enää sitä aja, mutta
on se yli puolenkymmentä kertaa tullut ajettua, kun nuo Saksan lautat on niin h...n kalliita.
Rostocin lautalla olen muutaman kerran mennyt yli, viimeksi -06 Kroatian reissulla. Se laivamatka on tosi tylsä ja
hytillisenä pirun kallis.

Minkä laivayhtiö muuten tuolta Göteborgista Kieliin liikennöi?

Tietääkös kukaan SMOTON ensivuoden alennuksista?

Lainaus käyttäjältä: "MarkkuK"Amsterdam on yksi kohde, jonne eukko haluaa välttämättä.
Tuota Ruotsin läpiajoa olen aina inhonnut ja joka kerta vannonut, etten enää sitä aja, mutta
on se yli puolenkymmentä kertaa tullut ajettua, kun nuo Saksan lautat on niin h...n kalliita.

Kun menette Amsterdamiin, niin voi tulla todella kalliiksi, siellä kun on noita timanttikauppoja
ihan riittävästi. Ja ne tuliaiset mahtuu aina mukaan.

Saksaan pääsi tänä kesänä Finnlinesilla Helsinki-Travemünde noin satasella, eli edullisesti ja
jää tylsä E4 Ruotsin läpi kärsimättä. Voisi arvata, että ensikesänäkin tarjouksia on.
Finnlinesin lautat tulevat vaan illaksi satamaan, niin saa heti hakeutua johonkin majataloon.
Ruotsista lautat Puolaan ja Saksaan eivät ole niin edullisia ja sitten pitää vielä päästä Ruotsiinkin.
En menisi tuota reittiä. aikaa palaa ja tylsiä reittejä.
Menisin joko:
1) Helsinki - Trave; nopea ja edullinen varauksella
2) Helsinki - Tallinna; saisi paljon (ajo)kokemuksia via Balticilta

Juhannuksen jälkeen olin Berliinissä.Vettä tuli kuin esteri ahterista . Luvassa oli sadetta myös koko matkan Välimerelle ja myrskyä, joten palasin Rostock -Helsinki lautalla. Matka-aika 24 h. Tuli ajettua vain 2700 km. Täytyy yrittää keväällä uudestaan :bounce: .

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Saksaan pääsi tänä kesänä Finnlinesilla Helsinki-Travemünde noin satasella, eli edullisesti ja
jää tylsä E4 Ruotsin läpi kärsimättä. Voisi arvata, että ensikesänäkin tarjouksia on.
Mihin aikaan nuo viime kesän satasen matkat tulivat myyntiin?
Entä mitä tuolla satasella sai?
Finnlainssillahan muistaakseni ainakin ennen vanhaan hintaan on kuulunut ruuat ja hytti.......

Lainaus käyttäjältä: "MarkkuK"Mihin aikaan nuo viime kesän satasen matkat tulivat myyntiin?
Entä mitä tuolla satasella sai?
Finnlainssillahan muistaakseni ainakin ennen vanhaan hintaan on kuulunut ruuat ja hytti.......
En käyttänyt, joten kovasti muistikuvien mukaan.
Tulivat myyntiin loppukeväästä, ja tietty ruoka ei  kuulunut enään hintaan.
Finnlinesin lautat ovat helppo tapa mennä keskieurooppaan, tosin nykyinen aikataulu on hieman
ikävä, kun lautta saapuu vasta illalla. Näin pääseen sitten ihan heti etsimään majoitusta.
Plussaa on taas rauhallinen miljöö ja vaivattomuus. Viikonlopun hesarissa oli Finnlinesin mainos
Rostockiin 20 eurolla. hinnat ovat tulleet kohtuullisemmiksi. Lauttalipuissa voi sitten hyödyntää
Autoliiton / smoton alennuksia.
Varmaankin ensikeväänä on taas tyrkkyjä tarjolla, laivat kun kannattaa ajattaa mahdollisemman
täysinä ja siinä auttaa hinnoittelu.

Kyllä aika tylsää on Hollannissa...ihan kuin Seinäjoella ajelis...aakeeta laakeeta.
Suosittelen etelä-saksaa. eism. Mosel laaksoa ja Kasselin aluetta sekä SCHWARTSWALD aluetta...aivan upeaa vuoristoa, metsää, luontoa, mahtavat tiet ja paljon nähtävää.

M

Yhden kerran olen käynyt Hollannissa. Muuta en muista kun, että rannikolla oli iso (pitkä) pato, jonka päällä meni tie. Oli kova tuuli ja motolla piti kantata koko matkan ja kuorma oli kova. Loppumatkasta olin ihan hapoilla headbang .

Minä muistan Hollannin reissulta maan tasaisuuden lisäksi varsin väkevä lehmänlannan tuoksu. Ei kiehdo yhtään enää.

Niin, tuossa Hollannissa kiehtoo pitkät hiekkarannat ja Amsterdamin lukuisat kapakat ja vapaa meininki.
Matkaopaslehdessä, joka ilmestyi eilen, oli juttua Amsterdamista, muttei motoristin kannalta katsottuna.
Tuo pitkän sillan olen myös itsekin ajanut. Oli muuten pirun kylmä ja tuulinen päivä.
Tuota lehmänpaskan hajua en muista, mutta suattaapi olla, että pohjanmaalla asuvana en siihen ymmärtänyt
kiinnittää huomiota. Ja se tasaisuuskin saattaa tuottaa tunteen, että niinkuin kotona olisi.
No joka tapauksessa sinne aion ensi kesänä suunnistaa jos viiskymppisistä hengissä selviää...
Ja  HUOM! Hollanti on pieni maa! Sieltä pääsee äkkiä pois jos siltä tuntuu.

Muutaman kerran Hollanissa käynyt ja läpiajanut myöskin.
Aakeeta laakeeta, ei oikeastaan mitään katsomisen arvoista ja tiet on todella tylsiä
kuten ovat pohjois sakemanniassakin. Mutta Amsterdam on ihan oma lukunsa, siellä
paljon katsomisen arvoista ja yöelämä vapaamielistä. Jos..siis kun siippasi vie sinut
sitten väkisin "vain katsomaan" niitä kuuluisia timangeja, niin minkäs voit, seliseli.
Joskus 80-luvulla tuli koettua 2-3m leveä hotellikin, oli maailman kapein hotelli.
Ihan mukavat muistikuvat on Amsterdamista, silloin exä oli vielä ihminen.

Tuossa Suomi - Saksa linjalla on nykyään hieman enemmän kilpailua ja kapasiteettia => siksi uskon että matkat on ensi vuonnakin halvempia kuin muutama vuosi sitten. Ajaisin itse mennessä Ruotsin kautta ja takaisin tullessa sitten laivalla lepäilee pidemmän matkan. En tiedä oletteko "kukkaihmisiä", mutta Hollannin lukuisista tulppaanitarhoista tulee mieleen Keukenhof, jossa olen käynyt. Sitten se Moselin laakso ees taas ja kotiin.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Alkuperäiseen kysymykseen en pysty antamaan vastausta, mutta tuolta voisi löytyä jotakin pikku vinkkiä
KliketiKliks

Aika hyvät sivut, tuolta kun valitsee vuoden 1996 niin löytyy juttua Hollannista ja Ruotsista.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal