Rengaspainemittari

Aloittaja lehtonen, 01.09.09 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jyväskylän miitingissä oli puhetta "tappimallin" rengaspainemittarista joka on tarkempi kuin viisarimittarit. Onko kenelläkään tietoa mistä tällaisia mittareita saisi ostaa? Olisiko kimppahankintaan sopiva tuote?

Täytyypä pistää korvan taakse. Tuolla meidän kulmaventtiilitoimittajalla on muutakin kuin venttiilejä.
Jos jaksettaisiin odottaan kevääseen, niin tilaan silloin varmaan lisää venttiileitä.
Nyt käytössäni sellainen "hieno" dikitaalivempula, joka ammuttiin paskaks Jyväskylässä. Jossain pitäisi olla vielä jäljellä semmoin tappimittari, vuodelta 197x, ekan auton työkaluja... 8-[

Lainaus käyttäjältä: "lehtonen"Jyväskylän miitingissä oli puhetta "tappimallin" rengaspainemittarista joka on tarkempi kuin viisarimittarit. Onko kenelläkään tietoa mistä tällaisia mittareita saisi ostaa? Olisiko kimppahankintaan sopiva tuote?



biltamasta ostin yhdenlaisen, hinta oli n.2,50e

Niitä on jopa avaimen perissä noita tappimittareita.

Mitä ,nyt en ymmärrä, eikös se teillä näytössä lue rengaspaineet. :compress:

Lainaus käyttäjältä: "leevi"biltamasta ostin yhdenlaisen, hinta oli n.2,50e
eli no kimppa, postit maksaa liki saman kuin itse tuote idea3
Luulin tuollaista hieman arvokkaammaksi

Siinä Bemarissa pitäis olla renkaan kuluneisuuden näyttö.Heh.Kaks kertaa kesäs kun vaihtaa renkaat, niin samalla voi sitten tarkistaa paineet.

Lainaus käyttäjältä: "jarska"Mitä ,nyt en ymmärrä, eikös se teillä näytössä lue rengaspaineet. tease

Ei vaineskaan, mut mä ostin Clas Ohlsonilta semmoisen digimittarinalle kympillä. Nyt näkys hinta olevan 7,90€. Kulkee aina hanskalokerossa mukana, ja olen sitä verrannut useamman huoltamon näyttöihin ja kaverin parempilaatuiseen mittariin, ja näyttää ainakin toistaiseksi paineet ihan oikein. Olen ollut tyytyväinen.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Eipä naljailla pojat, takakumi onkin ainut mikä näkyy teille kun lähdetään joskus kimpassa ajeleen, tsekatkaa jos ehditte onko se umpikumia. :compress:

Lainaus käyttäjältä: "Tonzal"
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Mitä ,nyt en ymmärrä, eikös se teillä näytössä lue rengaspaineet. tease

Ei vaineskaan, mut mä ostin Clas Ohlsonilta semmoisen digimittarinalle kympillä. Nyt näkys hinta olevan 7,90€. Kulkee aina hanskalokerossa mukana, ja olen sitä verrannut useamman huoltamon näyttöihin ja kaverin parempilaatuiseen mittariin, ja näyttää ainakin toistaiseksi paineet ihan oikein. Olen ollut tyytyväinen.

t.Tonza
Motonetistä sama laite hanskalokerossa, hyvä, halpa ja tarkka laite.   bikeri

Täysin sama tikivempula mullakin. Mutta tuohan haukuttiin ihan luokattomaksi...
taitaa kuitenkin toimia. Omaa en ole vertailut muihin mittareihin eli en sano mitää tarkkuudesta.
Onkos kenelläkään tarkkaa mittaria töissä / naapurilla / kumminkaimalla niin voisi testata?

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Täysin sama tikivempula mullakin. Mutta tuohan haukuttiin ihan luokattomaksi...
taitaa kuitenkin toimia. Omaa en ole vertailut muihin mittareihin eli en sano mitää tarkkuudesta.
Onkos kenelläkään tarkkaa mittaria töissä / naapurilla / kumminkaimalla niin voisi testata?
Muistan joskus lukeneeni, että noista mittareista oli joku toinenkin malli, joka sitten oli jonkun TM:n tai vastaavan testeissä ollut huono. Suurin osa niistä halvoista muutaman euron viisarilaitteista oli huonoja, jos ei sattunut tuuri käymään.
Jos jollakin on se vanha testi tallessa, niin voisi postata tänne foorumille. Samassa testissä oli sitten kuitenkin yksi noista digitaalisista halpamittareista, joka ei kalvennut kalliimmillekaan. En nyt vaan muista oliko se bilteman, motonetin vain clas ohlsonin. Saattaahan se olla, että mulla on käynyt tuuri, ja saanut hyvän mittarin. En tiedä mitä sille käy, kun pariston joutuu joskus vaihtamaan.
Ei kyllä kellään tutulla ole mitään tarkkuusmittaria/kalibroitua sellaista, mutta kun olen huoltamolla ilmat pyörästä ja autosta tarkistanut, niin olen usein katsonut, että mitä tuo mittarikin silloin näyttää. Ja, kun huoltamon mittari on mitä todennäköisimmin ollut kunnossa, niin mittari ero on olllut noin +-0,1 luokkaa.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Lainaus käyttäjältä: "Tonzal"mutta kun olen huoltamolla ilmat pyörästä ja autosta tarkistanut, niin olen usein katsonut, että mitä tuo mittarikin silloin näyttää. Ja, kun huoltamon mittari on mitä todennäköisimmin ollut kunnossa, niin mittari ero on olllut noin +-0,1 luokkaa.
muistelen, että TM testasi noita huoltoasemien painemittareita, ja monet näyttivät paljon pieleen. Muistaako muut? Siksi hommasinkin oman ja tuota mallia esson baarissa kehuttiin... kai täytyy jossakin vähän vertailla, ei muuta kuin mittari mukaan ja aina bensa-asemalla käydessä pienet vertailut.

Kyllä muistan, olivat mitä sattuu.Pillu kompura itselle ja oma mittari minkä kalibroi hyvällä tappimittarilla.

Lainaus käyttäjältä: "jarska"Eipä naljailla pojat, takakumi onkin ainut mikä näkyy teille kun lähdetään joskus kimpassa ajeleen, tsekatkaa jos ehditte onko se umpikumia.
Eipä naljailla pojat, takakumi onkin ainut mikä näkyy teille kun lähdetään joskus kimpassa ajeleen, tsekatkaa jos ehditte onko se umpikumia. \:D/
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Powered by EzPortal