Millä vahalla?

Aloittaja KHU, 01.09.09 - klo:02:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Milläs puleeraatte Pannarianne? Tuli vaan taas mieleen ku Laajavuoren reissun jälkeen seuraavana päivänä  kävin Jyväskylän seudun Osuuspankin järjestämässä motoristitapahtumassa (mukana 238 prätkää Lutakon Pajiljongilta) Suolahden Hankalassa. Reissulla moni taas arvuutteli mopetini ikää, ja huomattavasti yläkanttiin (siis nuoremmaks)vaikken ny ole sitä hammasharjalla puunannukkaan. Olen v. -92 rouvaani hoidellut Auto Glym tuotteilla. Tosin Candy Red väri päästää ehkä hiukan vähemmällä kuin tavalliset munakoison väriset?

Kokeilin Korrekin uuden auton vahaa: levittyy nätisti ja kiillotuskaan ei ole pahasta,
mutta lopputulos ihan tyhjän kanssa.
Tavallisesti vahaan Auto glymin punaisella ja jos oikein innostaa niin kultaa sitten vielä
päälle ja lopputulos on hyvä. vähän kalliimpi vaha kuin muut mutta lopputulos hinnan väärtti.

01.09.09 - klo:10:48 #2 Viimeisin muokkaus: 03.09.09 - klo:08:24 käyttäjältä Marakeesi
Olen kayttänyt Autoglymiä pääsääntöisesti.Turtle Wax värivahalla (punainen) tulee Gandy red väriin aivan uudenlainen säväys.  Helppo levittää ja puunata ja peittää pienet naarmut .Tämä värivaha tosin lähtee sateessa aika pian pois.

Mä olen käyttänyt Turtle Wax Ice synteettistä vahaa, tulee aika hyvä jälki ja mikä parasta, pystyy vahaan auringossa ja muoviosat samalla aineella, ei valkoisia jäämiä ja muovikin kiiltää kuin uusi. headbang

Toinen todella hyvä vaha on Carlake sunshine ,tekee uskomattoman kiillon.

Lainaus käyttäjältä: "jarska"Mä olen käyttänyt Turtle Wax Ice synteettistä vahaa, tulee aika hyvä jälki ja mikä parasta, pystyy vahaan auringossa ja muoviosat samalla aineella, ei valkoisia jäämiä ja muovikin kiiltää kuin uusi. headbang
Pikku varmistus, siis mustat muoviosat eivät tule "harmaiksi" niinkuin normaalisti?
Turtlella on mukavia tuotteita, keväällä vahasin auton +5-10 asteen lämmössä Turtlen nano extreamellä jonka pystyi myös kiillottamaan tuossa lämpötilassa! Ei ole ennen onnistunut muilla vahoilla

Minä tyhmä.Ekavuosina pesin vahaa sisältävällä shamppoolla pyörän kaikki, myös muoviosat.Sitten huomasin, että siitä vahasta muoviosat tulee harmaaksi.Nykyisin pesen vahaa sisältämättömillä pesuaineilla.Vahaan taas millä milloinkin.Luen mielenkiinnolla millä te vahaatte.

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Mä olen käyttänyt Turtle Wax Ice synteettistä vahaa, tulee aika hyvä jälki ja mikä parasta, pystyy vahaan auringossa ja muoviosat samalla aineella, ei valkoisia jäämiä ja muovikin kiiltää kuin uusi. headbang
Pikku varmistus, siis mustat muoviosat eivät tule "harmaiksi" niinkuin normaalisti?
Turtlella on mukavia tuotteita, keväällä vahasin auton +5-10 asteen lämmössä Turtlen nano extreamellä jonka pystyi myös kiillottamaan tuossa lämpötilassa! Ei ole ennen onnistunut muilla vahoilla

Jep, ei tule harmaiksi vaan antaa oikeen syvän mustan kiillon muoveille.

perkules, tuota vahaa pitää kokeilla, nyt kun vahaa saa olla silmä tarkkana ja varoa osumasta
vaharätillä mihinkään muoviin. Onko "kiillotus" myös tuossa muovissa helppoa?

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"perkules, tuota vahaa pitää kokeilla, nyt kun vahaa saa olla silmä tarkkana ja varoa osumasta
vaharätillä mihinkään muoviin. Onko "kiillotus" myös tuossa muovissa helppoa?

Se onkin pirun kivaa kun voi huoleti pyhkiä varomatta tippaakaan muoveja. thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: "jarska"
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"perkules, tuota vahaa pitää kokeilla, nyt kun vahaa saa olla silmä tarkkana ja varoa osumasta
vaharätillä mihinkään muoviin. Onko "kiillotus" myös tuossa muovissa helppoa?

Se onkin pirun kivaa kun voi huoleti pyhkiä varomatta tippaakaan muoveja. thumbsup1

Voi perskules tuota pitää kokeilla. :rr:

Mä olen käyttänyt glymiä, ja sen kanssa sille sopivaa saman tehtaan shampoota. Sen glymin levitys ja kiillotus on musta vaan niin työlästä, ja tosiaan ensimmäisellä kerralla tein sen mokan, että vahasin myös ne mustat muovit, niin tuli pyörästä kokoharmaa. Onneksi Turtlen blackcrome, vai mikä sen nyt oli, paikkasi tilanteen siltä osin. Lisäksi toi pelkkä shamppoo ei oikein toimi vaikeaan likaan, mutta ilmeisesti se vaha kuitenkin pysyy sillä kohtuu hyvin kiinni.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Lainaus käyttäjältä: "Tonzal"ja tosiaan ensimmäisellä kerralla tein sen mokan, että vahasin myös ne mustat muovit, niin tuli pyörästä kokoharmaa.
olen välillä ottanut sen vahan pois tärpätillä, varovasti ettei maalipintaa raiskaa.
Tuossa pannarissa kun on polvisuojaa, tankpadia, laukun mustaa muovia ja vaikka mitä sotkeentuvaa. Vahakauppaan nyt vaan.

Täytyypä kokeilla tuota Turtle Waxia. Itse juuri vahasin
mustat muoviosat harmaan juovikkaaksi.(joku jenkkiläinen vaha)
Harmittaa niin vietävästi bikeri

Lainaus käyttäjältä: "ORE"Täytyypä kokeilla tuota Turtle Waxia. Itse juuri vahasin
mustat muoviosat harmaan juovikkaaksi.(joku jenkkiläinen vaha)
Harmittaa niin vietävästi bikeri

Todella harmi, sillä se vaha on tosi vaikea saada pois siitä röpölöisestä muovipinnasta. Eihän siitä ole kuin esteettistä haittaa, sillä suojaahan se vaha noinkin sitä pintaa ;) , mut eihän se silmiä hivele.

Itse kokeilin hangata sitä vahaa pois, sekä myllyttää akkukoneella, mutta se oli aivan toivotonta. Lopuksi jostain lukeneena uskalsin kokeilla tuota Turtle Waxin Black Chromea. Ainakin se teki omasta pyörästä kuin uuden näköisen, eikä ole vielä ainakaan haalistunut, vaikka takana on useampi pesukerta, ja käsittelyn tein alkukeväästä. Todennäköisesti tuon käsittelyn kyllä saa sitten uusia joka kevät. Itse otin pleksinkin irti, jotta sai kunnolla käsiteltyä ne mustat muovit.
Se tökötti on muuten sitten todella sotkevaa, ja ei lähde esim. sormista ja kynsistä kuin kulumalla irti, eli kannattaa suojata muu pyörä huolellisesti ja käyttää vaikka kumikäsineitä.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Olen käyttänyt pesuun Turtle Ice autoshampoota. Ötökän jämät lähtee pois tosi helposti.
Vahaukseen Turtle Ice autovahaa. Helppoa ja hyvää jälkeä. rd11.gif

No niin nyt mullakin on tuota Turtlen icia. Saitte ööverpraatattua.Oli aika tyyristä.

Powered by EzPortal