erilaisia maita

Aloittaja wage, 23.02.09 - klo:16:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

23.02.09 - klo:16:19 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä wage
vuosien varrella tapahtunut paljonkin mutta omat analyysit nyt :
(kommentoi ihmeessä /ja lisäät asioita koska kiinnostaa)
ruotsi:
todella tylsää ,ei uutta,ajat sitten länsi/itä reittiä samoin pohjoinen
ainoa virkistävää on vanhat linnat/klosterit

tanska:
tylsää,mutta länsirannikko camping alueet ok
silta tuullisella säällä (huivista kii tatjana,ei meinaa loppua millään 45ast kulmassa,paitsi pyloonien kohdalla)

baltia:tylsää ihan kuin suomessa,hyvät tiet,
suosikki paikat, eesti,pärnu,aleksandri tai spahotellit
latvia:jurmala ja riga
liettua:palanga

puola:
tykkään puolasta,kaunis maa aina löytyy jotain
käy ihmeessä marborkin linnassa (pohjoisessa)
etelä taas krakova hienointa kultuuria rakennuksineen(pakko pysähdys olen siellä n 2-3 pvä )
auschwitz
lublin ok
suolakaivos ym
tiet :alkaa olla ok
liikenne alkaa olee niinkuin länsimaissa
varo warsovan kehätiet
olen ajanut puolaa ristiin rastiin mutta aina löytyy uutta
suosittelen

saksa:
heimatland
viime laman aikana asuin siellä(niedersachsenissa)
saxassa on niin paljon paikkoja että kyllästyt
mutta suosittelen munchenin tekn.museo (2vkoa )
kaikki linnat,kirkot,moselin alueet(googleen mp museot)
liikenne ok ,ota bundesweg,näet enemmän,autobahn tylsiä
stop and go,ota vakavasti ja hätävilkut päälle
zimmerfrei halvimmat huoneet

tsekki: ja slovakia
upeat maat,ota virveli mukaan,hyvää ruokaa,
slovakia kalliimpi kuin tsekki
tiet ok,liikenne ok,ystävällisiä

itävalta:
mahtava paikka,kaikki pelaa,muista olla yliystävllinen ja taivas repeäää
historialliset paikat (itävalta/unkari)
hienot maisemat ja tiet,mua vaan ärsyttää ne tunnelit,meinaan tukehtua pakokaasuihin,tiet ok,huom.vinjetit

alpit yleensä:
ok,älä väännä heti kaikki auki,rytmitaju,ekakertalaiinen aja läpi mutkat nauti,et ikinä kyllästy nihin,olkoot sveitsi,itävalta tai italian pätkät,varovasti 2 päällä,mutta rata ok

slovenia
aika tylsä.kaikki ok

kroatia:
kaikki mitä olet lomaltasi halunnut
beach kutsuu,hankala saada hotellia
karua,kaunista,tulen aina tänne,muista käydä kans.puistoissa,mahtavia paikkoja,halpaa esim iso ateria +6kaljaa 8e

bosnia&herzegovinia:
karua,kaunista,ei aina niin halpaa,köyhää,muslimimaa,huonot tiet n 70km/h mitä vaan voi tulla eteen,liikenne sarajevossa kaaosta, allah auttaa aina vaikka tapoit toisen,

kreikka:
ok muuten paitsi liikenne,eniten kuolonuhrehja euroopassa
paha menttaliteetti,mutta siellä pärjää

romania/bulgaria
no joo,alkellista kaikin osioin,mutta ystävällistä ainakin maaseudulla
tiet:hmmmm ole varovainen

italia:
ok.kumpi ensin???
mutta kaunis maa
koe se itse,hengissä

hollanti:
ok
kaunis maa, kaikki sujuu niinkuin täälläkin
amsterdam ei minun paikka

belgia/ranska/espanja/portugali
ei kokemusta
en osaa kieliä

meinasin unohtaa
ukraina
karu,köyhä,mielenkiintinen
ei tarvi viisumia
tiet huonoja
käy lvivssä
haluan taas sinne,älä usko mihinkään,ei edes miliisiin,kaikki mafian palkkalistioilla,mutta ..alkeellista demokratiaa ennen EU ta

kommentoi juttujani ja lisäät
joka maasta voisin laajemminkin kertoa,mutta askeettisesti näinkin

23.02.09 - klo:16:38 #1 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Olli
Todella hyvä tiivistelmä Euroopan matkakohteista. Veikkaan, että sinulla saattaisi olla paljon muutakin kerrottavaa aiheesta. Kirjoita ihmeessä lisää
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

23.02.09 - klo:16:44 #2 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä jarska
Ollin kanssa samaa mieltä, näistä saapi oppia jos joskus uskaltautuu Suomen rajojen ulkopuolelle,mulla vielä kokematta

23.02.09 - klo:16:53 #3 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Timppa
Jep,jep  

Poistin ton toisen.Lisää tekstiä kiitos.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

24.02.09 - klo:14:04 #4 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Timppa
Wage oletko käynyt Latviassa Sigulda:ssa ?
Pieni kylä jossa kaksi linnaa molemmilla puolilla Turaidajokea.Toisessa nähtävyyskierros toisessa hyvää ruokaa.Jokilaakson pohjalla hiekkakiviluolat jossa lähde.Lähteen vesi pitää kuulemma nuorena.  Parkkimaksu 1lati.

Tuossa kuva linnasta jossa hyvä ruoka.  
http://picasaweb.google.fi/Timppa1962/2 ... 8180137410

Liettuan puolella Siauliai jossa ristienkukkula aikans monta puuristiä on kannettu siihen mäkeen.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

24.02.09 - klo:14:45 #5 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä wage
olen käynyt,taisi olla -07 puola/saksa/tanska/ruotsin reissu
en linnassa,muistaakseni söin kaupungilla
ks.ristinkukkulakuva,-08 osiossa(satojatuhansia ristiä ja lisää tulee joka pvä)
kiitos hienosta kuvasta
laitathan lisää

Olin Ranskassa ja Espanjassa motoreissulla eka kerran vuonna -74. Normandia oli hieno elämys, myöskin Pariisi . Mulla oli oppaana paikallinen tuutikuski. Sai tosiaan pitää suomalaisten kunniaa yllä ajotaidoissa, kun mun tuuti oli niin täynnä tavaraa kuukuuden reissua varten ja  pyörä meinas keulia joka liikennevaloissa. Saatiin kuvat Eiffel tornista. Se oli valtava. Riemukaari ja obeliski tuli ikuistettua. Aikaa kului koko kylän läpiajoon noin pari tuntia. Suosittelen varaamaan hieman enemmän aikaa tuohon rakkauden pääkaupunkiin, niin säilyy emäntäkin tyytyväisenä. Espanja oli yhtä camping aluetta. Costa bravan alueella saatin sen ainut telttapaikka kauniin tyttöystäväni ansiosta. Kannataa otta aina se blondi mukaan, kun reissataan etelässä  :hmph: . Pyrenneiden vuorilla oli sitten kiva kisata paikallisten alfakuskien kans. Ps. se sama tyttö ei sitten lähtenyt seuraavalle reissulle,miksiköhän  :dink: ?

Olihan siinä maita.Oletko tuntenut Unkarin bustan kuumat tuulet. Mahtavat tuulenpieksämät vainiot ,joissa ei kasva muutkuin pensaikkoja?Thaimaassa olen ainoana maana Suomen lisäksi ollut matkustajana konepyörässä.Kyllä tuntui hurjalta vasemmanpuoleinen liikenne.Se oli kylläkin noita kevarimopotakseja, ahdistuttiin parikin kertaa sellaisen tilaamaan, kun ei muuta saanut.Usassa on kyllä tullut autoiltua, mutta ei pyöräiltyä(vielä).Siellä on paljon nähtävää se olis kaukainen,kallis haave.Voin sanoa, että siellä kaikki on ajateltu liikkumisen kannalta ja kaikki toimii.Niin paitsi kävellen.

Powered by EzPortal