Peräkärryn tarvetta?

Aloittaja Aki61, 08.08.09 - klo:21:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jos on kiinnostusta hankkia peräkärry pyörään, oheisesta linkistä löytyy tekijä.  nuts http://kotisivu.dnainternet.net/rpenttin/index.html

Jenkkilästä löytyy yksipyöräinen versio, samasta paikkaa saa myös Pannariin koukun.
http://www.schoolhousemcacc.com

Niiden sivuilla on myös hieno videopätkä. Olin jo tekemässä tavanomaista peräkärryä mutta taitaakin tulla yksipyöräinen. Ai mihin tarvitaan peräkärryä kun on Pannari ? No kun välillä tulee kuljetettua kaikenlaista tilaaviepää. Esimerkiksi 46 kilon painosta klapikonetta olisi ollut mukavampi pistää peräkärryyn kuin poikittain takapenkille. Kyllä, minulla on myös auto mutta käytän mieluummin Pannaria.

Näitä valmistajia on maailmalla muutamia. Tässä kuvat eräästä versiosta sekä Pannarin vetokoukkuraudasta.

Meinaat siis tehdä itse tuon peräkärryn bowdown
Tuon takapyörän jousituksen / ripustuksen kanssa joutunee harjoittelemaan enempi, ei taida olla valmiita ratkaisuja olemassa? Kopan teko lasikuidusta lienee helpompi juttu, samalla muotilla tulisi varmaan useampikin.
Laitat varmaan tänne sitten jonkinlaista infoa projektin etenemisestä

Peräkärryn aijon tehdä itse. Olen tehnyt autojen peräkärryjä noin 20 kpl. ja yhden moottoripyörän. Lasikuidusta on tarkoitus väsätä koppa. Nyt täytyy ensin pohtia sitä teenkö muotin vai niin sanotun one off systeemin joka tarkoittaa sitä että spaklaamista ja hiomista on enemmän. Kuvia laitan toki näytille ja jos päädyn muotin tekoon niin sillä voi halukkaat väsätä omat kopat. Takasvingi ei niin vaikea juttu ole jos käyttää esim. Honda Mankin takatsydeemiä hyväksi. Ohessa kuva yhdestä viritelmästä.

Bongasin tuon netistä eikä siitä ollut kuin yksi toinen kuva joka myös on pieni. ATK taitoni ei riitä sen sen suurentamiseen. Lisään myös kuvan toisesta rungosta sekä vaihtoehdon teltalle.

Ei millään pahalla, mutta minun mielestä peräkärry ja moottoripyörä pitäisi pitää mahdollisimman kaukana toisistaan. Vain äärimmäisessä hätätapauksessa ( kun pyörä hajoaa ja se kuljetetaan kärryllä kotiin) niillä on jotain yhteistä. Kyllä moottoripyöräilyn idea katoaa, kun aletaan vetää kärryjä perässä!!!!
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Semmoinen kaksipyöräinen halkoperäkärry näyttää ja varmaan tuntuu pahalta,
mutta,
tuollainen yksipyöräinen voisi olla aika näppärä.
Meilläkin oli melkoinen ongelma, kun kissa olisi pitänyt ottaa mukaa ja se ei onnistunut.
Kysyin pariltakin suomalaiselta mp-kärryn tekijältä sellaistä kärryä, jossa olisi ollut kaksi kantta.
Toinen kansi olisi ikkunoitu ja varustettu tuuletusräppänöillä, kyselyn jälkeen valmistajien
mielenkiinto hiipui, pitivät ilmeisesti kylähulluna (oikessa ehkä redtan )

Jos ja kun meille tulee eläin (koira tai katti) niin peräkärryn hankinta tulee pakolliseksi.
Vaihtoehdot on aika vähissä, eläinhoitopaikat on kaukana ja kalliita. Miksi ei voisi matkustaa
siten kuten haluaa koko porukan kanssa?

Retkeilyyn sitten enempi ilman kärryjä, mutta miksi ajaa autolla?

Kannattaa vilasta tuo videopätkä uni-go sivuilla, ei vaikuta tahmealta

Tuossa Uni-Gossa on aika sopiva mitoitus ja näppärä kiinnitys pyörään.
Jos "joku" täällä tekisi muottia noita mukaillen idea3

Minkälaiset lakipykälät noissa peräkärryissä pätee ja minkälaiset vakuutukset, nopeus ym?

Nopeusrajoitus Suomessa 80km/h
ei vakuutusta tms = ikäänkuin pyörän lisävaruste

ei tarvitse rekisteröidä tai edes katsastaa jos:
Peräkärryn mitat: max leveys 150cm (125cm?), paino kuormattuna max puolet mp:n omapainosta
kiinnitys pyörään pitää olla asiallinen

Valot: jos pyörän omat peittyy, niin sitten pitää olla kärryssäkin
Heijastimet kuten autonkin peräkärryssä?
Kilpi: katsastuskonttorilta pyörän kaksoiskilpi (25+8€) jos pyörän oma peittyy

Osa "määräyksistä" tulkinnanvaraisia, mutta kun laittaa valot/heijastimet ja kilven, niiin ei pitäisi tulla ongelmia.
Meitillä olisi tuo uni-go, jos vaan olisi...

Lainaus käyttäjältä: "pertza"Ei millään pahalla, mutta minun mielestä peräkärry ja moottoripyörä pitäisi pitää mahdollisimman kaukana toisistaan. Vain äärimmäisessä hätätapauksessa ( kun pyörä hajoaa ja se kuljetetaan kärryllä kotiin) niillä on jotain yhteistä. Kyllä moottoripyöräilyn idea katoaa, kun aletaan vetää kärryjä perässä!!!!

Olen pertsan kanssa samaa mieltä, jos mun pitää kuljettaa halkoja tai kenttäsirkeliä hommataan siihen auto ja kärry sen verran kyllä antaudutaan.
Mutta kieltämättä aika vekkulin näköisiä ja saattaa jopa toimiakin, kunhan ei täytä kärryä betonipusseilla ja sokkelilaudoituksilla. reps1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Kesällä reisuun lähtiessä kyllä tuli mieleen että tarvittais kärry........mutta otin muutamat omat kalsarit pois niin mahtui tärkeemmät mukaan. :compress:

Kiitos vastauksesta.Hyvää tietoa ja helposti.

tuli bongattua keväällä suvirantameetingissä tämmösiä (-09)
huomioi wingin etupyörä/sivuvaunun synkronointi
sisällä vuode+portapotta ym
ja suomirekisteri

Powered by EzPortal