"Köyhän" Pannaristin navi

Aloittaja Nurmela, 01.06.09 - klo:20:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiedän ettei "köyhiä" Pannaristeja kait ole, mutta jos haluaa halvalla rakentaa Pannariin toimiva navi-systeemi, niin tämän olen todennut käytännössä toimivan hyvin.  Ostin talvella Garmin nuvi 760-autonavin ja tilasin R. Heinolta SW-Motegin PD-bagin, joka on roiskevedenkestävä eli pitää pienen sateenkin.  Rakensin itse alumiinista telineen ja parilla ruuvilla kiinni katteeseen plexin alle.  Reiät voi tarvittaessa peittää muovinastoilla, jos navitelineen ottaa pois.  Em. Garminin mallissa on kuulokeliitäntä, joten kypärään kuulokkeet ja piuha kiinni (en halua käyttää Bluetoothia, vaikka ko. navissa on sekin mahdollista).  Garminissa on muutenkin erittäin hyvä näyttö, joten näytöstä saa hyvin selvän PD-bagin muovin läpi.  Virran otan naviin suoraan oikeassa katelokeross olevasta ns. tupakansytytinpistokkeesta.  Kovalla sateella PD-bagin voi peittää vaikkapa minigrip-pussilla tai rakentaa siihen minikokoinen sadesujoja kuten tankkilaukuissakin on.

Tämä kiinnostaa sikäli että oletkos saanut "opastus" äänet bt-tekniikalla korviisi asti?

konkreettisesti eikä pelkästään teoriassa?

Nimittäin digimestan kaveri sanoi ettei onnistu....Yhdelläkään "autonavilla"
Paas nyt kokeillen kun sulla on tollanen bt-tekniikkaa tukeva laite niin kerro kun/jos saat yhteyden kypäräpuhelimeen langattomasti.
On nimittäin useampi kaveri sulle kiitollinen jos sen saat aikaan.
Täälläkin olis yks, sitten vaan laitteen tyyppinumerot kehiin niin päästään kaikki hankkimaan toi kone. thumbsup1

Ps. minkä hintaluokan navi tuo on?
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Tämä kiinnostaa sikäli että oletkos saanut "opastus" äänet bt-tekniikalla korviisi asti?

konkreettisesti eikä pelkästään teoriassa?

Nimittäin digimestan kaveri sanoi ettei onnistu....Yhdelläkään "autonavilla"
Paas nyt kokeillen kun sulla on tollanen bt-tekniikkaa tukeva laite niin kerro kun/jos saat yhteyden kypäräpuhelimeen langattomasti.
On nimittäin useampi kaveri sulle kiitollinen jos sen saat aikaan.
Täälläkin olis yks, sitten vaan laitteen tyyppinumerot kehiin niin päästään kaikki hankkimaan toi kone. thumbsup1

Ps. minkä hintaluokan navi tuo on?

Autonavista en tiedä mutta olen käyttänyt luurista sekä navicoren softaa että nokian omaa niin että ohjeet tulee kypärään scalaraiderin kautta.
Tosin sitä opastusta ei jaksa kuunnella joten sikäli käyttökelvoton systeemi.

Joo olet oikeassa aika yksitoikkoisia jutusteluja eikä  aina saa selvää.

Toimii mullakin Navicore puhelimen kautta kypäräpuhelimeen, mutta tuo autonavi olis jollakin tapaa kiinnostanut.
Siitä kännykän näytöstäkään ei ole yhtään mitään apua mopokäytössä muuten kuin paikallaan ollessa. bäng
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Niin itse en ole kokeillut pelaako Garmin 760 bluetooth-tekniikalla, jos on kypäräpuhelinjärjestelmä käytössä.  Tiedän hyvin, että kuuluvuusongelmia on.  Itse olen tarkoituksella tyytynyt langalliseen systeemiin pyöräkäytössä, koska navini on etupäässä autokäytössä, mutta pelaa näinkin hyvin ja ääni tulee aina, kunhan piuhat ovat kiinni.

hyvä
saat nurmela 10 pistettä
tuo paikka olin miettinyt pitkään,mutta sorruin aina vaakaputkisysteemiin enkä hohsannut että sen voi tehdä noinkin
menenpä talliin tästä

Nurmelalle täydet pisteet, loistava paikka. Tässä vielä pari kuvaa toisenlaisesta halpisvirityksestä. En ole itse tehnyt, vaan olivat pyörässä jo sitä ostaessa, eli on edellisen omistajan viritelmä.

Omassa versiossa on suorakaiteenmuotoinen(hieman tyylitelty/muotoiltu) alumiinilevy kiinnitetty stongansarviin U-pulteilla. U-pulteissa on kumisukka ympärillä, joten ei tule naarmuja ja pysyy hyvin kiinni. Navi on sitten omalla telineellä kiinnitetty tähän poikkilevyyn. Paikka on melko hyvä, kun se on keskellä ja suojassa, ja hyvin käsien ulottuvilla. Tosin aika alas saa katseen aina siirtää, kun navia vilkaisee. Johdotus kulkee tankin ja penkin alta suoraan akulle, ja välissä on sulake.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Onko kukaan hankkinut Garmin  Nuvi 550 pyöräkäyttöön?
Sehän on vesitiivis ja siihen löytyy jnkinlaisia kiinnikkeitäkin ainakin
skootteri- ja kelkkakäyttöön.
Itsellä on ollut Garmin Quest viitisen vuotta.
Sen ongelmana on liian pieni muisti, eli jos käy välimerellä asti,
on valittaava juuri ne kartat, jotka osuvat reitille.
Siksi olen pähkäillyt tuon Nuvin hankintaa.
Hintakin kun on kohtuullinen eli n 320 Eur.

Joo mulla on sellainen.Tuolla jossain siitä jo keskusteltiinkin.Osti kuitenkin sitten siihen sen MP-kiinnityssarjan,kun muuten se virtajohto ei ole vesitiivis.Tuo on mulla siinä lipassa kiinni, kuten jo aiemmin esitin.

Tässäpä minun viritelmiä. Navikaattori ollut jo vuoden mutta videokameran laitoin juuri äsken. Ajaessa en vielä ole testannut,pihalla paska keli. Viikon päästä pääsee tositoimiin kun lähdetää eurooppaan.
 elina1  elina1

admin edit: kopioitu kuvat foorumille
Elä kuin viimeistä päivää!

Tässä vielä pari kuvaa omasta navivirityksestä eli PDA-kotelo ilman navia.

sori, toinen kuva tulee tässä.

Saksan maalta löytyi melko yksinkertain ratkaisu navin kiinnittämiseen.


Tämmönen

Minä taasen tein alumiinilevystä telineen LG:n navigaattorille. Kun se hieman yli satasen laite ei ole vesitiivis niin olen sateella käyttänyt minigrip pussia sen päällä. Hyvin on toiminut. Näkyy tässä yleiskuvassa hieman huonosti vasemmalla kellon yläpuolella.

Kiersin itsekin yhden talven tallissa pyörän ympärillä ja sovittelin navia (route66).
Päädyin asentamaan samaan paikkaan, koska laite on koko ajan näkökentässä, ei tarvi laskea katsetta eikä kääntää päätä. Itse navi laite on halpistuote ja olen
sadekelissä käyttänyt minigrip-pussia päällä eikä ole ollut ongelmaa. Kokemuksesta voin nyt sanoa, että paikka on ajossakin hyvä.

Ainoa ongelma laitteessa on ollut kirkaalla kelillä saada mitään tolkkua näytöstä.
Varsinkin taka-auringolla olen vain kuunnellut opasteet. Aika hvyin kuuluu ainakin Nolan 102 kypärän langallisella N-Comilla.

Mites muilla navi laitteilla, pärjääkö kirkaassa valossa ja onko 4,3 tuuman näyttö parempi kuin 3,5?.

Powered by EzPortal