Etujousi

Aloittaja uusipanisti05, 18.05.09 - klo:22:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ton Juhankanssa jo tätä kokeiltiin.Kenellä ST1100:essa etujousitus painuu reilusti paikallaan, etujarru lukittuna ja sarvista voimakkaasti painettaessa?Entinen panini painui reilusti ja JT-laite ei pitänyt siitä.Olin kyllä itse huoltanut etupään ja vaihtanut öljyt.Ohjeiden mukaan laitoin öljyt.Etupää painui reilusti ennen ja jälkeen huoltoni.Tietysti etupää jäykistyy jos lisää öljyä, mutta onko se kuinka tarkoitettu?

Mulla painui etupää useita senttejä kasaan kun hyppäsin satulaan. Painan tosin 108 kg, muta silti keula tuntui liian pehmeältä ja liikaa painuvalta. Lisäksi se Anti-Dive -systeemi vasemmassa etuputkessa ei tuntunut toimivan lainkaan. Purin teleskoopit ja niistä purskahti rusehtavaa viskositeetiltaan aivan vettä muistuttavaa nestettä joka haisi hirveälle ja oli ehkä 2000 -luvun alussa ollut öljyä. Vaihdoin liukuholkit ja -puslat, vaihdoin sen antidivemännän tiivisteet ja tietenkin öljyt. Laitoin muuten SAE10 -viskositeetillistä, sitä kehuttiin jenkkisivustoilla jämäkämmäksi ja paremmaksi. Käsittääkseni Honda suosittelee SAE5 -viskositeetin tavaraa.
Ajamaan en ole vielä päässyt, mutta ainakin tallilla koeistuessa putket eivät enää painu kasaan yhtään samalla tavalla.

Powered by EzPortal