Honda ST1100 Perävaihde

Aloittaja Sähkäri, 17.06.17 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Morjens kaikki, kyselen sellaista että onko normaalia että perävaihde kuumenee melkoisesti kardaanin puolelta sieltä missä on perä öljyt? Laakerivikaa ei ole sillä ne ovat uudet ja öljy on ok.
Olen huomannut että kuumuus voisi aiheuttaa siellä vetolevyn spooreissa olevan rasvan kuivumisen ja näin ollen spoorien "hampaiden" kulumista.
Se mikä ei tapa, sattuu niin saatanasti!

Perä lämpenee hiukan kämmentä lämpimämmäksi omassa ja tyttöystävän pyörässä. Laakerit ovat uudet?  Eli perä on avattu hiljan? Onko myös rattaat vaihdettu? Koska kulmavaihteen, jollainen ST:n perä on, kuumenemisesta tulee mieleen väärin shimmatut rattaat.

Kiitos komentista, arvelinkin että asiantunteva ottaa tämän shimmauksen esille, kulmavaihteen rattaita ei vaihdettu eli vanhoilla välyksillä mentiin ja todettiin pyörittämällä perää että siellä myös välys on, vetolevy vaihdettiin joka oli kulunut melkein käyttökelvottomaksi, siellä spooreissa oleva rasva oli muuttunut aivan kuin "bitumiksi" joka ronkittiin pois, rasva oli hondan oma tuote ja epäiltiin että kuumuus voisi aiheuttaa tuon rasvan kuivumisen. Käpälöin perää ( siis ST.n) kuin olin kaahannut eilisessä 17.6.17 helteessä motaria n.100km yli 120kmt ja silloin se oli selvästi kuuma. Kuinka paljon pakari voisi lämmitää perää? siinnähän se on vieressä. Jos tulee muita asioita mieleen mikä voisi aiheuttaa perän kuumenemisen ja jollain on samanlaisia kokemuksia niin mielenkiinnolla odotan niitä.     
Se mikä ei tapa, sattuu niin saatanasti!

Kyllähän se reippaammassa ajossa lämpiää aika voimakkaasti, vaikka olisi täysin kunnossa ja säädöissään. Joskus menin käpälöimään oman pyöräni perämurikkaa ihan uteliaisuudesta
reippaamman autobahnilla ajetun tankillisen jälkeen. En mene paljain käsin toiste. Ei siinä nyt sormet palaneet, mutta ei kärsinyt pidelläkään. Siitä menee kuitenkin melko paljon
tehoa läpi eikä jäähdyttävä pinta-ala saati sitten öljymäärä ole suuri.

Rasvan ei kuitenkaan pitäisi olla moksiskaan näistä lämpötiloista. Savun pitäisi nousta, ennenkuin kuumuus kuivattaisi vaseliinit pooreista.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Morjens, kiitosta tästä kommentista, olen itse havainnut että perä kun kuumenee se myös jäähtyy melko nopeasti eli siellä perässä kun tehot jyllää neste (öljy) liikkuu ja kitkaa syntyy, siintä kai se lämpökin kehittyy. Hyvää kesää ja pidetään renkaat baanalla. t. Mara

Ps. Renkaan vaihtaja saatton laiminlyödä sen spoorin rasvauksen mitä ei tietenkään myönnä, joten voipi olla että sen takia oli ne kuivat rasva jämät jäljellä.   
Se mikä ei tapa, sattuu niin saatanasti!

Mielestäni oma 1100:sen perä on kohtu lämmin, mutta paljon, paljon viileämpi kuin Yamahan FJR 1300 vm 2001 perä oli. Kyllä perän välitys ja ruuvimuoto hammasrattaissa lämmittää perää varmasti, myös matalimmilla vauhdeilla.  Ja ne spoorit kannattaa voidella hyvin - paine on kuitenkin spooreilla suoraan.  Muista vaihtaa myös ne O-renkaat sinne spoorin pohjaan ja vanteen uraan.  Millit löytyy foorumilta. 
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Powered by EzPortal