Vaihteiden kolahtelu

Aloittaja FF1pan, 14.11.16 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

14.11.16 - klo:14:26 Viimeisin muokkaus: 14.11.16 - klo:16:47 käyttäjältä FF1pan
Aloitan taas tästä aiheesta keskustelun.

Lainaus Kaarle:       Mut kun, katsoin sitä tallennetta siis ensinmäistä. Olen aina luullut et mun kytkin kolahtelee!
Sällillä kuulu kunnon naputukset...eli en enää kuuntele minun vaihtamis ääniä YJEEE!!

Kyllä näissä hondissa ja miksei muissakin merkeissä vaihteet kolahtelee vaihtelevasti,ja varsinkin yli 30 ast lämpötiloissa ja vähän allekkin.OLen huomannut että varsinkin Honda nykyinen
öljy on niin lirua että sen kanssa vaihteet pitää kesäkeleillä melkoista kolahtelua. kun ostin tuon Deauvllen joka oli juuri ollut 12000 km huollossa,oli vaihdettu Honda "omat" öljyt kolahteli vaihtelevasti varsikin tuossa kaupunkiajossa ja melko lämpöisenä silloin kone käy,eihän se kolahtelu juuri maantie ajossa kuulu.No ihan koemielessä vaihdoin Vähän Ns "paksummat"
öljyt eli Motul 3000 mineraaliöljyt 20-50 sae jonka luokitukset kyllä riittävät hondan arvoihin komeasti.Kyllä vaihteet toimii pehmeämmin ja jopa mielestäni kytkinkin on vähän paremman tuntuinen.
Onko muilla jotain vastaavia kokemuksia?

FF1pan


Tuollaisia havaintoja kesällä tai oikeastaan syksyn aikana. Mitä lämpimämpi ilmanala (35-37*C) niin tuntuu kuin öljyt olisi aivan lirua.

Mun mopossa Motul ester 5100 15W50

Kun saavuttiin takaisin pohjolaan (10-1*C) tuntui kuin olisi öljy ollut vahvempaa??
No tiedä sitten, mutta kolahtelua ei juurikaan enää havainnut samalla tasolla.
Jäähdyttäisikö ajoviima öljyä jo 20*C viileämmässä noin paljon?

Noissa videoissa se kolahdus kyllä kuuluu joskus voimakkaammin joskus ei.  sa_doh
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 14.11.16 - klo:15:54
Tuollaisia havaintoja kesällä tai oikeastaan syksyn aikana. Mitä lämpimämpi ilmanala (35-37*C) niin tuntuu kuin öljyt olisi aivan lirua.

Mun mopossa Motul ester 5100 15W50

Kun saavuttiin takaisin pohjolaan (10-1*C) tuntui kuin olisi öljy ollut vahvempaa??
No tiedä sitten, mutta kolahtelua ei juurikaan enää havainnut samalla tasolla.
Jäähdyttäisikö ajoviima öljyä jo 20*C viileämmässä noin paljon?

Noissa videoissa se kolahdus kyllä kuuluu joskus voimakkaammin joskus ei.  sa_doh

Tuossa kun syksyllä noissa viime ajoissa Esim viimeinen kahvitapaaminen vihtijärvellä ajelin oli kelit ja lämpötilat 5 ast kaht puolin kyllä vaihteisto oli melko hiljainen ja pehmeätoiminen,Kyllä tuo ajoviima hyvin jäähdyttää öljyäkin. thumbsup1

FF1pan

Sohaistaan nyt vähän tätä öljykeskustelua.Vaihdoin viimesyksynä hondan omat öljyt 10W40 ja nyt tämän vuoden ajoilla tulin siihen tulokseen että vaihdoin ne pois jo 1000km ajon jälkeen:Kuumemmalla ilmalla kovan ajon jälkeen kytkin alkoi ääntämään vapaalla pohjaan kun painoi ääni loppui ja muutenkin kovassa ajossa moottorin käynti muuttui minusta karkeammaksi öljy menee liian liruksi.Vaihdoin 15W50 Castroil joka oli koneessa aiemmin enkä huomannut mitään tälläistä oiretta.Tämän päivän ajoilla noin 150km Koneen käytös muuttui näillä öljyillä

Powered by EzPortal