Gore tex puku

Aloittaja IC 77, 30.05.15 - klo:23:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Availen uuden aiheen, eli alkaisi olla tuo tixtex puku uusimista vaille,entinen on MP asun 10-11 vuotta vanha.
Oli aikanaan MP asun kallein malli,MC-ADvance. Sitä tulee pidettyä vielä kylmillä keleillä ja kelkkailessa kovilla pakkasissa.
Muuten ajelen Richan nahkatakilla ja Rukan Lancelot nahka,gore,housuilla.

Eniten kiinnostas ehken Rukka,pitää varmasti vettä,mutta kylpeekö hiessä?
Moni vannoo aidon goretexin puoleen,ainakin parit halpis ajohousut joskus ostin ja nillä ei tehnyt mitään.
Mustat 200 litran jätesäkitkin hengitti paremmin..

Kokemuksia Rukasta kiinnostaisi kuulla. Huonoja en osta vaikka Rukka kallis toki on.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

31.05.15 - klo:09:12 #1 Viimeisin muokkaus: 31.05.15 - klo:09:14 käyttäjältä Meesse
Ei hikoile Rukka sen enempää kuin muutkaan "coretex" puvut.Istuvuus päälle 10!
Uudessa Rukan takissa on vetoketjuna sellanen vedenpitävä "kumivetari",toimii kun muistaa välillä vetästä mukana tulevaa siliconia !
Halvimmat Rukan kamppeet myy Velj:Siltala TUURISSA !

Voisiko Olla niin, että Coretex-puvun hengittävyys paranee pesemällä? Viimekesältä siihen viittaava aistimus. Onko havaintoja?

Mutta muista, kun peset niin 30 asteessa ei pesuainetta eikä huuhteluainetta !!!
olen jostain lukenut että Goreteks kalvo menee pilalle. horisko

Kyllä kai pesuainetta voi käyttää. Pestävä ne joskus on. Mutta huuhteluainetta ei.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Eikä myöskään linkousta,tätä ei kuuleman mukaan goretex kalvo kestä.

Aidot,Gote-tex,havainnot kiinnostaa edelleen.
Pointti oli se,mitä itte kokeillut ja ajanut/kuullut,on vain yksi ja ainoa "hengittävä" kalvo joka on Gore-Tex,
Mitä itte ajellut,Hipora,Reissa ynm... ei hengitä,ovat halvempia malleja noista,Gore-Texeistä.

Aidon Goren puoleen vannoo moni,ja Rukka on yksi niistä,hinta taitaa olla yli 2000€ kun Rukan huippu Takin ja housut ostaa. :P

Rukan Lancelot.nahka housut on on ollut pari vuotta,näihin laminoitu Gore kalvo,hengittää aikas hyvin,kylmällä kelillä haukuttu kylmiksi,ja saamaa mieltä olen.

Vettä kyllä pitävät ja ovat coolmax/tai jotain sinne päin,materiaalia tuon nahan suhteen,ovat selvästi viileämmät helteellä kuin normi nahkakamat,heijastavat osan lämmöstä pois,ovat viileämmät kuin perinteiset nahka kamat.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Mulla on ollu MP-asun takki 2 kesää ja nyt meni rinta taskusta vetoketju
hajalle,vein suutarille, kun takissa ei muuta vikaa saapi nähdä saako korjattua ?
oli vähän skeptinen, ketju on siellä välissä ja vaikeasti korjattavissa, mutta
uskon että meidän maanmainio suutari tekee parhaansa. thumbsup1
Seuraava puku jonka ostan on varmasti VANUSSIN puku, mulla on nyt käytössä sillä
aikaa, kun MP-asun takki on korjattavana
12 vuotta vanha Vanussin takki joka ei vieläkään päästä vettä läpi, mutta osa kangas osista on vähän virttyneen näköisiä. :o
Ostin puvun 2003 Louisilta, housut kesti 3 kesää, kun alkoi haaroista vuotamaan(saumat)
gore ei useinkaan vuoda vanhanakaan jos oikein huoltaa mutta saumat ne on jotka
alkaa vuotamaan :-\

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 03.06.15 - klo:08:28
Mulla on ollu MP-asun takki 2 kesää ja nyt meni rinta taskusta vetoketju
hajalle,vein suutarille, kun takissa ei muuta vikaa saapi nähdä saako korjattua ?
oli vähän skeptinen, ketju on siellä välissä ja vaikeasti korjattavissa, mutta
uskon että meidän maanmainio suutari tekee parhaansa. thumbsup1
Seuraava puku jonka ostan on varmasti VANUSSIN puku, mulla on nyt käytössä sillä
aikaa, kun MP-asun takki on korjattavana
12 vuotta vanha Vanussin takki joka ei vieläkään päästä vettä läpi, mutta osa kangas osista on vähän virttyneen näköisiä. :o
Ostin puvun 2003 Louisilta, housut kesti 3 kesää, kun alkoi haaroista vuotamaan(saumat)
gore ei useinkaan vuoda vanhanakaan jos oikein huoltaa mutta saumat ne on jotka
alkaa vuotamaan :-\

Saumoissa se salaisuus, nailoneissa tai ajopuvussa.



Moro.
Mulla ollut Rukkapuku 15 vuota ja kilometrejä puku päällä liki 100 tuhatta.Hyvin pitää vieläkin sadetta. Koska takki punainen väriltään, selästä aika lailla aurinko vaalentanut.Hyviä pukuja varmaan muitakin, mutta varmaan seuraava puku minulla tulee olemaan Rukka, vaikka hinnakas hankittaessa. Laatu maksaa.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 03.06.15 - klo:08:28
Mulla on ollu MP-asun takki 2 kesää ja nyt meni rinta taskusta vetoketju
hajalle,vein suutarille, kun takissa ei muuta vikaa saapi nähdä saako korjattua ?
oli vähän skeptinen, ketju on siellä välissä ja vaikeasti korjattavissa, mutta
uskon että meidän maanmainio suutari tekee parhaansa. thumbsup1
Seuraava puku jonka ostan on varmasti VANUSSIN puku, mulla on nyt käytössä sillä
aikaa, kun MP-asun takki on korjattavana
12 vuotta vanha Vanussin takki joka ei vieläkään päästä vettä läpi, mutta osa kangas osista on vähän virttyneen näköisiä. :o
Ostin puvun 2003 Louisilta, housut kesti 3 kesää, kun alkoi haaroista vuotamaan(saumat)
gore ei useinkaan vuoda vanhanakaan jos oikein huoltaa mutta saumat ne on jotka
alkaa vuotamaan :-\

Hain takin eilen suutarilta. saipa tyttö korjattua 12e joutu vaan
vaihtamaan vetimen.

Otetaan ajopuvuista neuvoa vastaan.
Oma MP asun kallein malli,mitä oli myynnissä yli 10v sitten,on MC Advance,
oli 700€ ostin sen "pitkätukka"mopo jobbarilta Hyvinkäältä,hotellin pihalta,eli MP Jemiseltä
Puku kestää edelleen vettä ja tuulta.
Oik.rintataskun vetoketju rikki.
tarrat "löystyneen"
Edelleen lämmin ja vettä pitää,mutta jos tällä ajelee yli +14C hel :)
teissä ,on Saunassa   :)
On lämmin edelleen,kuuma jopa..
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

 horisko
Kohta parisataatuhatta kilometriä ajettu Rukissa, eikä ole koskaan tullut vesi sisään, jos
on muistanut laittaa kaulan wndstopperin kunnolla. Tällä hetkellä käytössä sekä nahkaiset
(gore) ja tavalliset goret. Hyvät pitää päällä, eivät ahdista.

Ainoa huono puoli on kallis hinta, mutta toisaalta ei tarvitse joka vuosi katsella uusia.
Tulevat luultavasti vuotta kohden halvemmaksi kuin monet muut. Myytiin juuri yksi vaimon vanha
ehjä puku varsin hyvään hintaan, eli jälleenmyyntiarvossakin löytyy.

Ja onhan se "kotimainen".

En itse ostaisi helpolla muuta. 03Biker

Hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Powered by EzPortal