Hengittävä sadeasu

Aloittaja Jarimar, 13.05.15 - klo:18:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Onko kellään kokemuksia hengittävästä sadeasusta? Ihan kuin olisin jossain nähnyt mainoksen, merkki taisi olla RUKKA. Kuulostaa äkkiseltään liian hyvältä ollakseen totta. Onko kellään kokemuksia?

Ei kokemusta, mutta mielestäni sanat sadeasu ja hengittävä ei oikein sovi samaan lauseeseen. :)

Onhan niitä kaikkea markkinoilla kuten hyvää ja halpaa, eikä nekään oikein samaan tuotteeseen sovi.

Ainoa oikea Sadeasu on Hengittämätön, muut on sitten jotakin ihan muuta.

Rukalla on sateenpitäviä ajoasujakin, mutta kun oikeasti tulee vettä niin silloin oikea Sadeasu on poikaa.  thumbsup1

Sadeasu/haalari on kiva keksintö kun sitä pitää mukana ns. varmuuden vuoksi ei takuulla sada, mutta unohdapa se kotiin niin silloin takuulla sataa ja kunnolla.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Joo olen Timon kanssa samaa mieltä :)
Kyllä sitä mainostaa voi, mutta ja kun ei toi
sateen pitävä ja hiostamaton ei oikein sovi samaan lauseeseen :o
Ellei sitten olla keksitty jotain mikro makro uutta kangasta
joka ei läpäise vettä mut hengittää thumbsup1
koko ajanhan kehitellään ja keksitään uusia juttuja,
jos sellanen on nyt keksitty niin maksaa varmasti
ja PALJON :-X

Itse käytän pääasiassa tekstiilitakkia ja -housuja ja alla kerroksia. Vielä en ole joutunut sellaisen kaatosateen alle joka kestää pitkään. Oliskohan syynä juuri tuo Timpan mainitsema sadehaalari sivulaukussa 

Itse ajan Rukan ajovaatteilla, tietysti goretexiä, eikä koskaan ole 500km pitkilläkään sadetaipaleilla vuotanut. Pyörä on Pan European, joten ei siinä aivan pikkusateet haittaakaan. Goretex on mielestäni kangas joka hengittää ja pitää vettä.
Kaula-aukko tiiviiksi ja käsineiden varret takinhihan sisään ja menoksi. Kypärästä ei myöskään saa takaa tiputtaa niskaan.

15.05.15 - klo:16:41 #5 Viimeisin muokkaus: 15.05.15 - klo:18:34 käyttäjältä hojare
 horisko
Niin se usein menee, että kun on alkuun päässyt, niin antaa mennä vaan.
Itselläni ainoastaan Rukan ajovehkeitä goret ja nahkat, ei ole kastunut pelkästään ne päällä.

Monesti on vain sateella niin kylmä (esim. Itävallassa viime kesänä 0-3 astetta), että kurapuku
lämmittää ainakin vähän, eikä ajopuku ?askaannukaan. Alla oleva gore pysyy ainakin vähän pidempään kuivana ja lämpimämpänä.
Kun koko päivän em. kelissä joutuu ajamaan on kaula-aukkokin oltava jotakuinkin tiivis.
Maantiellä no problem, mutta ruuhkat/liikennevalot problem.
Vettä tulee kovalla sateella muualtakin kuin edestä, kun rekka ajaa sopivasti lätäkköön.

Kurapuku siksi aina sivulaukun kannessa. Voihan se estää sateenkin niin kuin Timppa aiemmin totesi.
wave
tee se nyt, huomenna voi olla.....

17.05.15 - klo:18:36 #6 Viimeisin muokkaus: 17.05.15 - klo:18:38 käyttäjältä jatuurila
Täälläkin Rukan coretex asut ja vuosi sitten kävin itävalta-sveitsi reissua varten kokeilemassa Richan sadeasua paikallisessa Motonetissä ja olin vetämässä ko. Rukan asun päälle sadeasun housuja ja olin aivan hiestä märkänä, johon totesin paremmalle puoliskolle että niinpaljon ei sada reissulla että tarvis moisia vehkeitä päälle vetää eli kauppaan jäi sadeasut. Itse reissulla satoi Sveitsissä yksi kokonainen päivä eikä tullut läpi. tosin seuraavana iltapäivänä hotellin respassa oli koomisia ilmeitä, kun kahdesta ihmisestä valui metrin halkasijaa oleva lätäkkö :) Ps. satoi myös seuraava päivä saksaan mennessä noin 200km ennen Hampuria sade lakkas eli se siitä sateesta. Ruotsissa sitte taas satoi niin kun aina meidän reissulla tapaa tehdä... Tarinan opetus: hommatkaa kunnon ajoasu niin ei tarvi sade asujen kanssa touhuta reissus. Hyvää kesää kaikille pannaristeille!

Moro,

Itselläni on ollu Scottin coretakki ja Jofaman corehousut. Noilla on hyvin pärjätty useiden tuntien kaatosateessakin. Nyt on edessä ajokamojen uusiminen, kun takista rikkoontui vetoketju ja kangaskin alkaa paikoitellen rispaantua ja haalistua. Noissa vanhemmissa viestiketjuissa porukka tuntuu liputtavan Rukan puolesta. Onko kellään kokemusta Flexiuksesta? Entä Halvarssonin kamoista?
Mitenkäs naispuolisten motoristien laita? Itse olen päätynyt suosiolla miesten varusteisiin siitä syystä, että useimmissa naisten malleissa mitoitukset ovat outoja. Monissa tahtoo jäädä selkä paljaaksi, joissain hihat ovat liian lyhyet. Punttisalilla käyn säännöllisesti, mutten ole mikään kehonrakentaja. Silti monissa takeissa ahdasta tulee hauiksen tai hartioiden kohdalta. Osaako joku kertoa naisten varusteista ja mitoituksista tai suositella jotain?
Tonnia en takista halua maksaa, mutta käyttö on sellaista, että hyvät kamat haluan. Ja ihan kiva, jos ei tarvitsisi alvariinsa uusia ostella. Rukan kamoissa ainakin taitaa olla viiden vuoden takuu.

Hei ! Hanx valmistaa kaikenkokoisia ajokamoja myös mittatilauksia , itselläni on ollut ajotakkia ja housuja, olen ollut tyytyväinen. Hanx on tiettävästi ainoa Suomalainen ajoasujen valmistaja. Nurmijärvellä Myllykukossa on uusi myymälä.

Hanxin takki ja housut on mullakin käytössä ja ihan tyytyväinen olen ollut hinta/laatusuhteeseen. Hyvä kun tuo tehtaanmyymälä on tuossa naapurissa Oravikoskella.

Tämä ketju sai alkunsa siitä että jos ostaisi nahka-ajoasun ja sitten sellaisen hengittävän sadeasun erikseen. Tosin nämä kangasvaatteet on sen verran hyviä, että ei tartte ihan pikkuhätään sadepukuun hypätä. Nahkavaatteistä ei ole paljoa kokemusta, ovat ilmeisesti mukavat ajossa. Tartteeko muuten nahkakuteiden kanssa kovin kerrospukeutua?

29.05.15 - klo:08:48 #10 Viimeisin muokkaus: 29.05.15 - klo:08:50 käyttäjältä hojare
 horisko
Olen ajellut Rukan nahkapuvun kanssa muutaman vuoden. Siinä on gorekalvo sisällä, joten se on periaatteessa
vedenpitävä.
Viime kesänä testasin (laiskuuttani) sen vedenpitävyyttä oikein kunnon sateessa. Piti veden ulkona,
mutta kuivuminen kesti useita päiviä, ei kuitenkaan kutistunut.
Nahka kastuu syvälle, kuten tekstiilitakkikin, mutta tuntuu kastuessaan vielä goreakin kylmemmältä.

Puku tuntuu 10-30 asteessa tekstiilipukua (itsellä Rukan Armatec) mukavammalta, kylmemmällä on hieman viilempää.
Lämpimällä se on selvästi gorea mukavampi.
Alla yleensä pitkä tekninen, alle 10 asteessa lisäksi college tms. ja pitkät tekniset kalsarit.

Sadepuvun, nykyisen kaksiosaisen, vedän nahkapuvun päälle -askaantumisen estämiseksi ja osin kylmän torjumiseksi.
Sama tulee tehtyä (em. syistä) myös goren kanssa, jos sateen loppua ei ole näkyvissä.

Muista nahkapuvuista ei ole kokemusta, mutta ne eivät ole kaikki vedenpitäviä ja kuravehkeitä tarvitaan aina
sateella. Harvempi kun nahkapukuja alkaa pesemään.

Voin suositella varauksetta Rukan nahkapukua, jos sellaisen raaskii ostaa. Itse sain aikanaan MP-messuilla
ylivuotisen "edullisesti".

Eli tiivistettynä: Kylmällä (alle 10) ja epävakaisella kelillä goret ja lämpimällä poutasäällä nahkat. Näin teen
ainakin itse ja miksi sitä tuttua miestä kiusaisi. :)
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Nämä on mielestäni silleen että tämä vaate sopii mulle mutta ei välttämättä toiselle koska ihmisen fysiikka ja kunto on meillä kaikilla erillaiset. Itsellä on ollut Halvarssonin Outlast nahkatakki ja housut jo neljättä kesää ja niiden alla Rukan wind-stopperit/sekä myös kypärä-huppu samaa. Niiden alla ohuita kerroksia joita lisään/vähennän kelin mukaan. Nyt kun vedän Pannarilla kolmatta kesää niin en ole paljoakaan käyttänyt AlpineStarssin kangas asua. Halvarssonin nahat ovat sen takia mieluiset koska niissä on kunnon kyynär-, hartia-/polvisuojat ja kunnon selkäpanssari ja niillä pärjää 0 - +35 celsiuksen välillä. Jalkineina käytän Jalaksen varrellisia turvajalkineita ( mm. hyvä pohjanpito ). Erillistä sadeasua en oon pitänyt muuta kuin "elefantinkorvia" ajohanskojen päällä.
Metsästys- , lumilautailu- ja maakuntakomppania hommista on tullut tavaksi perinteinen kerrospukeutuminen, monta ohutta kerrosta kelin mukaan. Ja ainoa mitä oon oppinut näissä neljässä edellä mainituista hommista, on se että ensin tulee helv..tin kuuma ja jumalaton hiki ja sen jälkeen aina varmasti tulee ihan per...leen kylmä, on sitten päällä mitä tahansa. Mutta ihan saakelin kiva ja hauskaa on aina ollut.

Voima olkoon kanssaanne ja hyviä ajoja kaikille !

Oitzu

Powered by EzPortal