Apukäynnistin

Aloittaja jatuurila, 27.02.15 - klo:17:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

02.03.15 - klo:19:21 #15 Viimeisin muokkaus: 02.03.15 - klo:20:03 käyttäjältä FF1pan
Tämän  juttuketjun otsikko on Apukäynnistin.jatuurila kysyi onko tietoa ko laiteesta,no sehän rönsyili tietenkin jopa latureihin asti,hyvä täällä tulee välillä jotain jutun juurta kun on ollut aika hiljaista.

Pistämpä tähän nyt vähän omia ajatuksiani noista akkuasioista.Itse säilytän pyörää omassa koti autotallissa ja pidän
hondani koko talven valmiina käynnistettäväksi,käytänkin sitä vähintää noin kerran kuukaudessa lämpimäksi asti.akku on koko talven kiinni kytkettynä pyörässä.
Jos jätän pyörän akun ilman laturia niin pyörän elektroniikka purkaa sitä pikkuhiljaa,alkaa olla kuukaudessa melko tyhjä.Sentakia käytän automaattilaturia joka pitää sen täydessä latauksessa.Yleensä jossain vaiheessa näin kevättalvel
la testaan akun virran pitävyyden otan sen irti ja jätän sen täyteen ladattuna/mitattuna n.kuukaudeksi tuohon tilaan, kunnossa oleva akku ei purkaudu tuona aikana itsekseen.Olen aina sanonut A niinkuin akku se on käynnistymisen/toimimisen tärkeä elementti,huono akku on pyörän heikoin lenkki.
Jos pyöräni olisi  jossain muualla tiloissa säilytyksessä ottaisin kyllä akun irti,lataisin sen täyteen,jos se keväällä
olisi tyhjentynyt,pistäisin kyllä uusiksi,eivät ne niin kalliita ole,yleensä ovat akkuni kestäneet useamman vuoden.
Jatuurille sanoisin että lataa ensi akkusi täyteen ajoissa keväällä  seuraa sen lataustasoa kuukauden ajan jos se purkau-
tuu hanki uusi.
Apukäynnistin on varmaan silloin hyvä väline kun sitä äkkiseltään tarvii!
Älylatureista senverran,ainakaan minulla ei ole huonoja kokemuksia.päinvastoin uskon että määrätty latausohjelma jopa
puhdistaa ns sulfaatteja kennojen lyijylevyistä näin huoltaen niitä ,en usko laturi akkua huonontaa jollei sitä käytetä väärin.Kyllä se on akun huono käyttö ja huolto mikä sen huonontaa.

FF1pan  rd11



Jos jollain ei ole laturia,kannattaa hankkia,sillä lataa paljon muutakin kuin sen MP:n.
Mulle on siunaantunut noita jo useita,C-Tec,Optimax,Lidlin 20€ maksaneen ostin ja jätin pysyvästi harraste auton konttiin,Heinkell normi laturi ja sitten se startteri. Toki useammat käynnistys kaapelit.
Varsinkin jos kalusto on pitkin pitäjiä useassa tallissa,kuten ittellä,noita on jokunen oltava talleilla,autoissa.

Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Powered by EzPortal