Tyhjäkäynnistä...

Aloittaja 2markku2012, 23.06.13 - klo:12:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Onko joku saanut st 1100 tyhjäkäynnin täysin tasaiseksi niin kuin V4-moottorissa kuuluu olla ? Minun vm.2001  88000 km ajetun tyhjäkäynnissä on lievää "heijausta" eli epätasaisuutta (ei tosin haittaa muuten kuin "kosmeettisesti"). Aiemmista pyörissäni asia on korjaantunut ihan kotikonsteilla eli seosruuveilla. St 1100 seosruuvit ovat todella hankalissa paikoissa ja näkymättömissä, toden näköisesti huollossakin homma jää pelkäksi valohoidoksi. Onko kellään tyhjäkäynnin säätöön hyvää ja helppoa "kotikonstia" päästä käsiksi noihin seosruuveihin ?
Ajon aikana pelittää niin kuin pitääkin ja kulutus Suomen teillä on ollut 5 litran kahtapuolta/ 100 km, Saksan läpi ajaessa matkavauhtina keskimäärin 130-160 km/h kulutus on jäänyt alle 6.5-7 litran paikkeille ja pyörä menee kovempaakin tosi kevyesti (olen ajanut st:llä n. 9000 km ja kaikki toukokuun toisella puoliskolla tämän kevään aikana).
Ps.Moottorin käyntiäänen perusteella voisi pannari-nimen  muuttaa "sirkkeliksi", onko normaalia ?
Kiitoksia jo näin etukäteen vihjeistä ja säiden puolesta kuivia kesäpäiviä kaikille.

Onko kaasarit synkattu keskenään mittareilla?

Minulla on ollut tämä ST ajossa toukokuun toisen pioliskon, epäilen että synkkaus on jäänyt edelliseltä omistajalta vain tarkastusasteelle paperilla. Pitänee viedä ammattilaiselle jolla on tämä erikoismeisseli, muuten tämän aikalailla yksinkertaisen tarkastuksen voisi tehdä vaikka kotioloissa kunhan löytää nämä seosruuvit.
ST on muilta osin kunnossa eikä öljyäkään ei ole tarvinnut lisätä ajetun 9000 km aikana ja kulkee kuin "rasvattu salama". Minulla on toinen pyörä BMW R 1100 GS vm. 1994 ajettu 107000 km, tässähän on huoltokohteet "tarjottimella", ainoastaan matkustusmukavuus ainakin pitkillä matkoilla jää ST:n varjoon. Eli ST:n tyhjäkäynti on mahdollista saada tasaiseksi ?

23.06.13 - klo:20:20 #3 Viimeisin muokkaus: 23.06.13 - klo:21:24 käyttäjältä Meesse
Tuolla synkkauksella tarkoitin alipainemittareilla tehtävää kaasuttimien kaasuläppien synkronointia keskenään. Seosruuvin asento ohjekirjan mukaan auki tietty kierrosmäärä.Nuo on kaksi eri asiaa.
Kyllä ST 1100 käy tasaisesti kuin "singeri" tyhjäkäyntiä kun on säädöissä !

Powered by EzPortal