Mikä akku Pannariin?

Aloittaja Tonzal, 06.04.09 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ei ne valotpäällä kauaa kestä noi akut. Lataa muutamankerran niin kylä se virkistyy, ellei ole yli viitävuotta vanha.

Netistä löydettyä:

100W H3 valo imee noin 9A tunnissa eli prätkän akku (12Ah) loppuu laskennallisesti noin 75 minuutin paikkeilla. Eli jos laskee yhteen kaikki prätkän valot niin päästään aika lähelle tuota 100wattia. Pitää voida polttaa valoja kauemmin kuin minuutteja ennenkuin ehjä ja täysinäinen akku kyykkää eikä anna virtaa enää trpeeksi startille.

Mahtaakohan startata puolenkaan tunnin päästä? En mä kyllä sähköstä mitään tiedäkään. Oomi kertaa käämi pimeenä koko lääni. Tuossa melkein kaikki. En huomannutkaan, että puhuttiin uudesta akusta.

Kyllä oli jytky tunne kun pannari lähti käyntiin uudella Yuasan akulla.

Jaahas, se olisi hakusessa uusi akku. Vanhan päästin hajoamaan talven aikana, kun se oli vajaa 3kk lataamatta. Tyhmästä päästä kärsii lompakko. wallhead

No, viisi(5) kesää tuolla MGA-merkkisellä 39€ "halpis-akulla mentiin -- Ei huono saavutus bannana
Samaista akkua ei tunnu enää löytyvän, mutta taidan kokeilla tällä kertaa Eurogloben huoltovapaata. Hinnat ovat näemmä viidessä vuodessa tuplaantuneet.

Onko kellään kokemuksia tuosta Euroglobesta tai suosituksia jostain muusta halpamerkistä?
Mä en periaatteessa suostu maksaa Yuasa-brändistä hillitöntä ylihintaa, kun tekniikka 50€ ja 200€ akussa onvat ihan samat.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Mulla on käytössä eurogloben akku YTZ14S-BS 11.2Ah,ostettu motonetista
hintaan 49.90€.Tuolla hinnalla saa jo useamman akun jos vertaa ylihintaiseen
Yuasaan.Alkuperäinen akku kesti kolme vuotta ja nyt on menossa toinen
eurogloben akku,ostettu viime keväänä,saas nähdä miten kestää.
Kyllähän pannarin akku on mielestäni alitehoinen pyörän tarvitsemaan
virtamäärään nähden,sais olla enemmän kuin 11.2Ah ja jos valot vois viellä
sammuttaa kokonaan pois katkaisimesta starttaamisen ajaksi.
Nuo halpis akut tehdään vähän heikommista materiaaleista ja huonommalla tekniikalla,
niillä on taipumus mennä pilalle,kun akun sisällä oleva materiaali hajoaa ja
putoaa akun pohjalle saaden aikaan oikosulun.Tosin hyviä ja kestäviäkin
olen tavannut,se on vähän tuurista kiinni.Ainakin itse aion pitäytyä
toistaiseksi halvemmissa tuotteissa.
Onko muuten kukaan rakennellut pannariin valokatkaisinta,jolla saa valot kokonaan
pois startatessa,niinkuin muinoin oli?
:)

Mulla on vieläkin alkuperäinen akku -06 ja lähti kerrasta taas käymään ei oo ollu ongelmia ???

Halvemmissa akuissa on laatuerot isot, voi saada hyvän tai voi olla saamati!!?
Mun Eurolobe akku kesti vain 2kk. Sain takuuseen uuden se toimi laillisesti.
Pientä vaivaa oli tästä akkuhommasta.
Kerran laitettiin pyörä käymään auton akusta apukaapeleilla.  :o

Jos joku "niksinipa" kehitäis toimivan valokatkaisijan ST1300
Olis tosiaan Siistiä saada valot tarpeenmukaan pois!!

Lainaus käyttäjältä: Kaarle - 25.03.14 - klo:20:03
Halvemmissa akuissa on laatuerot isot, voi saada hyvän tai voi olla saamati!!?
Mun Eurolobe akku kesti vain 2kk. Sain takuuseen uuden se toimi laillisesti.
Pientä vaivaa oli tästä akkuhommasta.
Kerran laitettiin pyörä käymään auton akusta apukaapeleilla.  :o

Jos joku "niksinipa" kehitäis toimivan valokatkaisijan ST1300
Olis tosiaan Siistiä saada valot tarpeenmukaan pois!!

Onko uudemmissa niin että ajovaloja ja parkkeja ei saa pois päältä?? Mulla ST 1300 02vm, siinä oikean käden peukalolla kaksiasentoinen liukukytkin josta saa valot pois...
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Lainaus käyttäjältä: enkku - 25.03.14 - klo:20:18
Onko uudemmissa niin että ajovaloja ja parkkeja ei saa pois päältä?? Mulla ST 1300 02vm, siinä oikean käden peukalolla kaksiasentoinen liukukytkin josta saa valot pois...
Joo, jostain syystä valojen toimintaan on tullut muutos. Omassa 04:ssa ei valoja saa ollenkaan pois, ja taitaa toimia kaikki tuoreimmat samoin.

Noista akuista vielä...
Kaiketi tärkeintä noissa Panin akuissa on se niiden tarjoama kylmäkäynnistysvirta CCA, joka Yuasassa on 230A. Toki noita pyöriä harvemmin käynnistellään -18 asteen pakkasissa. Geeliakuissa tuo käynnistysvirta on huomattavasti pienempi, kuin tavallisissa vesiakuissa sekä AGM-akuissa. AGM-akkujen tehoja nostattaa väkevämpi happo.

Harmi, että noiden halpisakkujen CCA-lukuja ei oikein mistään tunnu löytyvän.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

mulla myös motonetin halpis akku testissä (neste) katotaan kauanko pelittää. se valokytkimen puute on iso miinus esm.huoltoa tehdessä valot päällä kokoajan ellei ota sulaketta pois

Minä olen laittanut valojen sammutuskatkaisijan oikeanpuoleiseen, tankin sivussa olevaan lokeroon. Olenkohan minä väärässä, mutta startatessa valot sammuvat. Muutenhan tuota katkaisijaa tarvitaan, kun räpeltää esim. ajotietokoneen kanssa ja kaikenlaisten huoltotoimenpiteiden. Se miten tein tuon, muistaakseni johto poikki, vähän jatkoja, päät laatikkoon ja katkaisijaan.

Valojen poissaannista olen itse sitämieltä että on hyvä kun palavat aina Miettikääpä näitä uusia autoja joissa ns päivävalot Suurin osa niistäkin kulkee sateella ja hämärässä peräpää täysin pimeänä kun ei huomata kääntää katkaisijasta Tulis pannaristakin varmasti jossain vaiheessa turvaton ja vähän vaarallinenkin elleivät valot pala aina Vuodesta 1977 tienpäältä leivän ja muutakin kotiinsa hommanneen mielipide on tämä Huollon ajaksi voi irrottaa vaikka sulakkeen kun sen varmaan muistaa pistää takaisin

motonetin halpis akku testi jäi lyhyeen täänään viety takasin kauppaan ei sillä tehny mitään potku ei riittänyt starttaukseen trippi ja kello nollautuivat joka startissa uusi exsiden akku tuntuu pelaavan pyörä lähtee hyvin käyntiin vaikka polttaa valojakin vähänaikaa

Lainaus käyttäjältä: mika.h - 15.04.14 - klo:12:21
motonetin halpis akku testi jäi lyhyeen täänään viety takasin kauppaan ei sillä tehny mitään potku ei riittänyt starttaukseen trippi ja kello nollautuivat joka startissa uusi exsiden akku tuntuu pelaavan pyörä lähtee hyvin käyntiin vaikka polttaa valojakin vähänaikaa
No, huh huh  22yikes

Täytyyköhän tässä alkaa pelätä omankin Motonetin Eurogloben puolesta. Ainakin viikon se on toiminut ok, ja starttaamisessa ei mitään ongelmia. kop kop  wallhead

Kun kaadoin nesteet sisään, niin akku oli heti käyttövalmis, ja näytti reippaasti yli 13 voltin jännitteitä. Viikon käyttämättömänäkin näytti vielä 13.34V

Aika näyttää...
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Powered by EzPortal