Kuinka moni huoltaa itse ?

Aloittaja hondamania, 04.04.09 - klo:14:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Olin tuossa huoltamassa omaa peliä ja tuli mieleen kysyä että kuinka moni tekee itse kaikki huoltonsa ? Itse olen tehnyt suurimman osan, mutta venttiilien tarkastuksen/säädön olen teettänyt ja siinä samalla olen vaihdattanut jäähdytysnesteet ja jarrunesteet. Muut on tullut tehtyä itse. Äsken olin tekemässä seuraavia juttuja:
- vaihdoin tulpat (NGK-CR8EHIX-9  iridium)
- ilmanpuhdistajan
- vaihdoin perän öljyt
- rasvailin lukot, sivujalan, kytkinkahvan yms.
- tarkistin jäähdytysnesteet
- otin tämän kevään ekat savut
Vielä on listalla kärvähtäneen lämpötakin säädinyksikön vaihto ja renkaiden vaihto (jossa yhteydesä pitää tarkistaa laakerien kunto). Takapyörän laakereista meni ne kaksi pientä jo vaihtoon 75 tkm kohdalla.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

No itse itse.Huollan kuitenkin aina pyöräni syksyllä.Nesteidenvaihdot,jarrupalat,tulpat,pyöränlaakerit,suodattimet,renkaat,ym.Sitten mulla on tapana hioa kulmahiomakoneella ja karhealla lamellilaikalla renkaat raputtomiksi.Uskokaa tai älkää, mutta hionnan jälkeen ne on taas kuin uudet.Pyörä ylös ja antaa pyöriä kulmahiomakoneen voimasta, hioen samalla uusi muoto renkaaseen.Ei tietenkään kulutusuriin satuta.

Vanhempiin pyöriin mitä mulla ollut niin itse perushuollot.

Uudempiin luonnollisesti valtuutetulla korjaamolla, jotta takuu säilyy.

Pesua ja vahausta tuskin lasketaan huolloksi.
Ja jotta takuu säilyisi, pitää varsinaiset huollot tehdä BW:ssä

Ite tehdään mitä osataan ja pikkubroidi helppaa loput. jeee
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Olen newbie motoristi, joten vielä ei juuri mitään ole tullut tehtyä, mutta haluaisin oppia tekemään mahdollisimman paljon itse. Peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä, mutta kokemusta ei siis mopoista ole. Olenkin yrittänyt seurata eri foorumeita yms. ja kerätä linkkilistaa eri toimenpiteistä, jotta sitten joskus voisi itse alkaa tekee.
Mahtavaa jos tänne FunClubiin saadaan kattavat tee se itse -miehen/naisen ohjeet.
Pyöräni takuut ovat ummessa, joten ne eivät ole enää esteenä. Toisaalta luontainen laiskuuteni on jonkinlainen este ja olisi tietty kiva, jos olisi joku kunnon talli, jossa tehdä ja säilyttää työkaluja.

Mimmoisia työkaluja teillä muilla Pannaristeilla on, ja onko jotain itse rakennettuja?
Löytyykö momenttiavaimia? Momenttiavain on varmaan se ensimmäinen hankinta, jos aikoo vähänkin enemmän huoltaa itse.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Itse tulee huollettua, hyvä korjausopas on mainio apu hölmöilyjen estämiseksi.

Minulla on muuten takaswingin erikoismutterin kiristystyökalu ST1100:een (väsäsin kerran iltapuhteina), tarvii sen verran harvoin että sitä voitaisiin kierrättää klubissa

Lainaus käyttäjältä: "Tonzal"Mahtavaa jos tänne FunClubiin saadaan kattavat tee se itse -miehen/naisen ohjeet.

Tässä olis ideaa hat1

Tässä tosiaan olisi ideaa.
Itselläni on sen verran tuore ja takuunalainen peli, että merkkihuoltoon on turvauduttava.
Jatkossa olisi tarkoitus huoltaa itse ja tällainen tietopankki on varmaan avuksi.

Powered by EzPortal