Ajovarusteiden hankinta

Aloittaja EKH, 22.04.12 - klo:07:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikähän ajoasumerkki / malli olis hinta-laatusuhteeltaan parhaasta päästä?
Oon ollut nyt seitsemän vuotta ilman pyörää, ja nyt tuli tuo pannari hankittua. Ajomäärä ei kovin kummoiseksi ajanpuutteen vuoksi kumminkaan nouse. Lähinnä haen ajoasua, joka olis mukava päällä, ei liian kankea ettei olo ole, kuin michelinukolla. Tietty vedenpitävyys on iso pointti. No mitäpä sitä selittämään enempää, tietänette mitä hyvältä ajoasulta vaaditaan. Kiitos jo etukäteen.

Lainaus käyttäjältä: EKH - 22.04.12 - klo:07:42
Mikähän ajoasumerkki / malli olis hinta-laatusuhteeltaan parhaasta päästä?
Oon ollut nyt seitsemän vuotta ilman pyörää, ja nyt tuli tuo pannari hankittua. Lähinnä haen ajoasua, joka olis mukava päällä, ei liian kankea ettei olo ole, kuin michelinukolla.

eikös toi oo aikalail omasta mausta kiinni?  hat1

jos "merkillisistä" puhutaan, rukka, hanx, ja mp-asu on varmaan (ainakin gorevaatteiden) kärkipäässä
itse olen kuitenki ns. budjettimotoilija ja ajelen paikallisen motoliikkeen oman malliston versiolla. suojat on tarrakiinnitteiset ( doh1), tuuletusaukkoja suht vähän, (tai oikeestaan ei yhtään)vedenpitävyyden kans... noh, kaatosade tulee läpi, mut taitaa tulla mist vaan. mut kyllä sekin puku päällä pysyy.  respectii

ostoaikeissa kiinnittäisin huomioo just esim. suojien toteutukseen (taskut vai tarrat, selkäsuoja taitaa olla tänäpäivänä jo kaikissa) sekä näkyvyyteen (kirjava on parempi kun pelkkä musta) unohtamatta tuuletusta (juu, 25+ lämmössä gorepuku ON h**vetin kuuma, varsinki ku panin katteista ei paljoo tuuli osu)

toivottavasti mielipiteestäni oli apua
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Kiitos, aina kyselemällä joitain uusia vinkkejä saa. Suht.edullisia vermeitä oon itsekkin hankkimassa, vallankin kun pitää ostaa kaksin kappalein kaikki kamat, jos tuon emännänkin sais kyytiläiseksi silloin tällöin.
Lähinnä aattelin, että jos markkinoille tullu jotain uutta ja parempaa sitten mennä vuosien tällä saralla.

22.04.12 - klo:15:16 #3 Viimeisin muokkaus: 22.04.12 - klo:19:32 käyttäjältä uusipanisti05
Itse ajan Rukan koreilla. Sellaista kaatosadetta ei vielä ole tullut, että läpi olisi tullut. Ensin sitä ostaa halvat ja sitten kalliit. Suosittelen, että osta kerralla kalliit, tulee halvemmaksi. Goretexi on ainut oikea. Niin se puku kyllä on hyvä silloin, kun se seisoo itse eli siis niin jäykkä. Kyllä ne on suunniteltu niin, että ne liikkuu sieltä mistä pitääkin. Onhan se kyllä niinkin, että ekan puvun jälkeen tietää mitä vaatii, mutta kyselemällä voi välttää sen halvan kokemuksen. Kuumalla kelillä kaikkiin ajoasuihin paistuu.  thumbsup1

Mulla oli aikaisempi yokon goretex puku ( miten lie kirjoitetaan tuo oikeen, väliäkö sillä joku tollanen se oli ) ei haitannu sateet eikä tuulet, mutta se oli törkeen kankea päällä. Äkkinäisyyksissään tuli tehtyä ehkä väärä valinta silloista käyttöä aatellen, mulla oli tuolloin honda xrv. Tuli ajeltua pääosin pieniä sorateitä. Hiki virtasi, kun sitä pyörää väänsi niissä mutkissa. Matkapyöräkäyttöön olis varmaan ollu ok. Harmi, kun tuli myityä se ajopuku pyörän mukana pois.

Moro
Ääni täältä myös Rukan puolesta. Itellä ollut 10 votta Rukan puku ja vielä aivan täydessä iskussa, tosin punainen väri takissa hieman haalistuu auringossa.Sopii onneksi vielä hyvin päälle. Rukalla on myös pitkä takuu jos jotakin sattuu.  Ei ole onneksi tarvinnut käyttää takuuta. Hyvät suojat puvun sisällä, jotka voi irrottaa pesun ajaksi.

Kokemus rajoittuu rukan ajo-asuun, jota en voi moittia. Viidettä kautta mennään. Ei ole vesi tullut läpi vaikka esim sveitsissä tullut ajettua kaatosateessa 8,5 tuntia. ( Kuivuminen tosin vei 2 vrk ) :-)

Mulla on Vanuccin puku ollu 8 vuotta tai oikeestaan takki, kun housut hajos 5 vuodessa, mut takki pelittää edelleen, vähän on rispaantunu sieltä täältä, mut ei tuu kaatosateessakaan läpi ja kuivaa pintakin aika nopeesti, käyppä Bikepointin sivuilla tai ajele Raisioon katsomaan, ne myy kaikkea
Louisin kamaa melkeiin Saksan hintoihin, mäkin tilasin sieltä uuden Vanuccin takin 299 e. hat1

Rukka on puvuista varmasti parhaimpia ! itselläni ekalla rukalla n.15v ja viime vuonna ostin uuden rukan (armas) kun kaverit alkoi jo kysellä että miten vanha tuo sinun puku jo on (en ole tekstiili motoristi) siltikään.
moni tuttavista ostellut halpis pukuja 5v välein eivätkä silti olleet tyytyväisiä. halpaa kun ostaa niin halpaa omistaa. varusteissa ei kannata eikä saisi pihistellä.

Monenlaista ajokenkää olen ostanut, mutta nyt löytyi mielestäni aika hyvät. Haltin vaelluskengät. Ovat mukavat jalkaan, eivät hiosta ja vesisade ei haittaa. Hintakin oli tarjouksessa 99e. Kengät ovat mustaa nahkaa ja ainoa pieni haitta on nauhakiinnitys, mutta hyviä puolia siitäkin edestä. SUOSITTELEN thumbsup1

25.10.12 - klo:13:49 #10 Viimeisin muokkaus: 09.03.13 - klo:16:52 käyttäjältä Maria
Nyt olis kamaa myynnissä
KAIKKI EHJIÄ TUOTTEITA

Schubert C2 58 musta, koko (4 vuotta vanhat)  100,-
Scala Rider G9 kypäräpuhelin 1 vuoden vanha
Scala Rider Q2 kypäräpuhelin 1 vuoden vanha
toimivat parina, latureineen yhteensä 200,-
Halvarssons 656400-00-L malli Buckler  656400 selkäsuoja 90,- vuoden vanha(uusi 150,-)
Core kenkät 42 koko miehelle ja 40 naiselle, lähes uudet 50,- pari

Nahka-asut:
Naiselle 1 kesä ajettu 350,-(uudet 680,-)
http://www.biketema.fi/held-mona-nahkatakki-naisten-p-80.html
http://www.biketema.fi/held-lisa-nahkahousu-musta-p-99.html

Miehelle 2 kesää ajettu 400,-  (uudet 780,-)
http://www.biketema.fi/held-varano-nahkatakki-musta-p-74.html
http://www.biketema.fi/held-avolo-nahkahousu-p-98.html

Ajohanskoja
Miehelle 3 paria nahka ja Core-hanskoja, kylmän ja lämpimän kelin  yhteensä 80,-
Naiselle 1 pari nahka 20,- (uutena 70,-)

Pan European ST1300 sisälaukut  180,- (uusi 250,-)
Pan European automaattilaturi 50,- (uusi 90,-)

Lainaus käyttäjältä: JUNNU56 - 01.08.12 - klo:14:29
Monenlaista ajokenkää olen ostanut, mutta nyt löytyi mielestäni aika hyvät. Haltin vaelluskengät. Ovat mukavat jalkaan, eivät hiosta ja vesisade ei haittaa. Hintakin oli tarjouksessa 99e. Kengät ovat mustaa nahkaa ja ainoa pieni haitta on nauhakiinnitys, mutta hyviä puolia siitäkin edestä. SUOSITTELEN thumbsup1

Mullakin ollu Haltin vaelluskengat jo monta vuotta, mut ei oo tullu mieleen kokeilla prätkäsaappaana.
Mulla ne on kyllä aikast tukevat joten en tiedä miten mahtuu vaihdetankoa käyttämään ??? sa_doh

Lainaus käyttäjältä: Maucca - 31.05.12 - klo:19:07
Kokemus rajoittuu rukan ajo-asuun, jota en voi moittia. Viidettä kautta mennään. Ei ole vesi tullut läpi vaikka esim sveitsissä tullut ajettua kaatosateessa 8,5 tuntia. ( Kuivuminen tosin vei 2 vrk ) :-)
Älkää vain ostako rukan armata on niin karkeat polvi palat että jauhaa pyörästä maalit

Kunnon goreistahan ei tule vesi läpi, ellei käy uimassa. Jos vuotaa, on jossain vika.

Goreista voi suositella myös Cloveria. Parikin sellaista on perheessä ollut ja kokemukset molempien vedenpitävyydestä vuosikausien ajalta pelkästään hyvät.

Mukavuuden joutuu jokainen määrittelemään itse. Nyt kun syksyllä asennettiin sähköliiveille syötöt etu- ja takapenkille, tulee jatkossa tekstiiliasun käyttöaika lyhenemään entisestään nahkojen (IMHO) ylivoimaisen mukavuuden vuoksi.

Sitten on vielä ne, jotka ajavat nahkapöksyissä ja toppatakissa. Kukin tyylillään.

Tervehdys, mites kanssasi pääsisi jatkoneuvottelemaan? sähköposti, puhelin?
Terv. tr50, voit laittaa vaikka yksityisviestiä mulle päin, kiitos.


Powered by EzPortal