Avattava kypärä

Aloittaja jore, 21.04.12 - klo:18:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

01.02.15 - klo:10:19 #30 Viimeisin muokkaus: 01.02.15 - klo:10:21 käyttäjältä Tosikko-vm50
Lainaus käyttäjältä: vinkura - 31.01.15 - klo:19:27
Tulipas ostettua tänään uusi kypärä.Kaksi edellistä avattavaa oli suupertteja joten ajattelin koittaa vaihteeksi jotain muuta merkkiä.
Pitkään c3 oli kyllä harkinnassa ja samoin shoein NEOTEC,mutta foorumeita luettuani kovasti ulkomaan elävät kehuivat x-liteä.
No siltä seisomalta liikkeeseen sovittamaan ja hyvin tuntui istuvan meikäläisen päähän.Aikaisemmin ongelmana on ollut liian
pieni tila alaleualle :) no nyt jäi edes vähän hajurakoa.Tein siis kaupat asevelihintaan x-1003 sta mattamustasta.
Aika vähän kotimaassa oon kyllä kyseistä merkkiä kenelläkään nähnyt mutta oiskohan kenelläkään foorumilaisista kokemusta
miten ajossa on toiminut?Jos en väärin muista niin potta tais tulla viime keväänä markkinoille.Nyt sitten odotellaan että noi lumet
sulais joskus pois ja pääsis kokeileen.

Suupertteja on meilläkin käytetty, mutta messureissulla hankittiin 2 kpl x-lite x-1003 kypäriä ja kumpaankin n-com bx4 puhelimet. Sovittelimme messuilla perjantaina, mutta ei saatu ostopäätöstä aikaiseksi. Hotellissa tein hintavertailuja ja totesin hintojen olevan täysin kilpailukykyisiä muun euroopan hintojen kanssa. Käytiin sitten lauantaina Stormin liikkeessä tekemässä kaupat. Eipähän tarvitse hävetä että otetaan palvelu Suomesta ja tehdään ostokset Saksasta.
Noille puhelinhärpäkkeille pitäisi olla kypärässä paikat valmiina. Puhelimista en ole kuullut oikeastaan mitään kommenttia, joten tuli ostettua sika säkissä. Päätimme parantaa näkyvyyttämme kerralla kun ei noita liivejä ym. rähinäremmejä tule käytettyä kuin satunnaisesti. Kypärät ovat Hi-Visibility oranssit. Aika karmean näköisiä, kehtaakohan niitä käyttää :D  Noh, Göstaa lainatakseni: "kipinöitä munissa minä se vasta kehtaan"  horisko
Sekä kypärät että puhelimet tulevat postissa ensi viikolla.

- Taito

Ps. 100 päivää, 69 jäljellä.
Messureissukin täysin raittiina.
Kyllä olen itsestäni ylpeä  thumbsup1

Toivottavasti Nolan on korjannut X-liten tyyppiviat tähän uuteen X-lite 1003 malliin jotka mulla oli X-lite 1002 potassa. Ostin nimittäin 2009 X-lite 1002:n ja huomasin heti eka kesänä, että potta suhisee keskeltä viisiirin yläosasta ja vesikin lorahteli sisäpuolelle visiirin keskeltä. No Stormilla sovittiin, että tuon syksyllä kauden jälkeen kypärän heille ja se lähti ilmeisesti Italiaan korjaukseen.
Kevät 2010 alkoi olla jo aika pitkällä ja kypärä ei palautunut siltä reissulta eli se meni hukkaan, joten Storm antoi uuden samanlaisen hyllystä huhtikuun lopulla. Uudessa kypärässä oli sitten se sama vika mutta kypärän vaihdon sijasta vaihdoinkin pyörää ja entinen naku Honda vaihtui pannariin ja kypärän suhinat loppui siihen paikkaan. Vesi tosin vielä lorahteli toisinaan somasti visiirin sisäpuolelle mutta sen kanssa saattoi elää.
Toissa kesänä hankin sitten Shoei Multitecin se kun sattui olemaan sopivan värinenki eli juuri pyörän värinen ja oli vieläpä kohtuu hintainenkin.

Kerroin vaimolleni että nyt tuli ostettua sellainen kypärä joka soveltuu vain pannarilla ajeluun,hän siihen vastaamaan että
nythän sinulla on hyvä syy lähteä pannarikaupoille! inlove  thumbsup1

Mulle ei Suupertin kypärät passaa. Leuan kohdalta ahtaita. Shoei käy paremmin, mutta avattavista ei saa xxxl kokoa. Umpi xr1000:lla jatketaan matkaa. Kaapin päällä oottaa ajamaton xr1100.

Ittekin miettinyt avattavaa,olisi helpompi esim,juoda reissussa,ei tarviisi aina repiä kattilaa pois päästä...
Ajan 2:lla Arailla,muttei Arai taida valmistaa avattavia...
Kaise olis Suupertti,Shoei tai ehkä Shark?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Vuonna 2002 kesällä vuokrasin ensin prätkiä ja niihin kuulu varusteet mukaan,mulla, kun on
rillit niin tulin siihen tulokseen (vuokratessa oli vaan koko kypäriä) että ostan itselle
avattavan, koska rillejä oli vaikeaa sovitella koko kypärän kanssa, sangat ei tahtonu mennä
oikeaan paikkaan ja jos oli vähänkin väärässä paikassa niin alkaa sattumaan niin pirusti.
avattavan saan päähän ottamatta rillejäpois kun vähän levitän käsillä vetämällä ulospäin
ja laittamalla sen ns. niskan kautta, toinen on että ei tosiaan tarvii joka kerta ottaa
kypärää pois päästä. :)  thumbsup1
Toinen on tiätty sitte turvallisuus !!!
Väittävät että koko kypärä olisi turvallisempi ???
Onhan noita testattu ja siitäkin ollaan sitte kahta mieltä. :-\

Lainaus käyttäjältä: KORVI - 09.02.15 - klo:22:12
Mulle ei Suupertin kypärät passaa. Leuan kohdalta ahtaita. Shoei käy paremmin, mutta avattavista ei saa xxxl kokoa. Umpi xr1000:lla jatketaan matkaa. Kaapin päällä oottaa ajamaton xr1100.

Moi!! Uusi Shupert C3 pro, on leuka tilaa reilusti. Oli itsellä merkin vaihto mielessä mutta messuilla sovittelin ero on huomattava c2 verrattuna.

T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Uusimmassa MP-lehdessä oli 16 avattavaa kypärää testissä. Jos avattavaa hakee niin niistä varmaan löytyy sopiva. Tietysti kypärät on kokeiltava ennen ostamista. ;) Kaikille ei käy kaikki.

Täytyypä käydä tuo lehti ostamassa...
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 31.05.15 - klo:21:15
Uusimmassa MP-lehdessä oli 16 avattavaa kypärää testissä. Jos avattavaa hakee niin niistä varmaan löytyy sopiva. Tietysti kypärät on kokeiltava ennen ostamista. ;) Kaikille ei käy kaikki.
Ja ne pitäis voida testata nimenomaan ajossa. Mutta moniko liike niitä antaa, "parinkympin lenkille".
Mulle ei ole ainakaan sattunut vielä tähän mennessä, hiljaista kypärää.  7.gif
You Only Live Twise

Lainaus käyttäjältä: pannam - 31.05.15 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 31.05.15 - klo:21:15
Uusimmassa MP-lehdessä oli 16 avattavaa kypärää testissä. Jos avattavaa hakee niin niistä varmaan löytyy sopiva. Tietysti kypärät on kokeiltava ennen ostamista. ;) Kaikille ei käy kaikki.
Ja ne pitäis voida testata nimenomaan ajossa. Mutta moniko liike niitä antaa, "parinkympin lenkille".
Mulle ei ole ainakaan sattunut vielä tähän mennessä, hiljaista kypärää.  7.gif

Ei kellään maahantuojalla ole kaikkia kypäriä kaikissa koossa koeajoa varten.
Ei edes kys.merkin edustusta.
Kypärän koeajopäiviä kyllä on.
Oliko Bike joka testasi ja mittasi DB.t ajossa eri kypärä malleilla samalla pyörällä.
Joka tapauksessa mitattuakin faktaa löytyy DB:stä kypärien suhteen,kallon muoto ja koko on yksilöllinen,
mutta tuskin parempaakaan faktaa on saatavilla.

Uutta kypärää kuitenkin hankkiessa on hiljaisuus tärkeintä,sitten huurtuminen.
Arailla ajelen Astro R ja RX-7 CORSAIR,molemmissa pinloc tsydeemi,ja kyllä nekin huurtuu sateella ja lämpimässä kelissä kun hiljaa matelee,oltava visiiri raollaan...
RX-7 CORSAIR oli kallein Arain malli ilmestyessään,825€ ei kyllä hiljaisin,Mutta kyllä visiiri pysyy auki yli 200 nopeuksissa.
nyt 5 vuoden käytön jälkeen kyllä edelleen hienossa kunnossa toimii kuten kuuluu.

Myös Suuperti ja Shoei varmasti laatu tuotteita,Näitäkään ei myydä yleensä "ale pilkka" hintaan...

Arai ja Shoei taitaa olla ainoat kypärät jotka edelleen tehdään Japanissa,osin käsityönä.
Suuperrti myös laatu kypärä.
HJC oli joitain vuosia sitten isoimpia/eniten myytyjä,kypärä valmistajia,kuitenkin HJC: kallein hiilukuitu malli maksoi n.saman kuin halvin Arai!
Olin MP liikkeessä töissä jossa myytiin useita merkkejä,halpis malleja meni PALJON kaupaksi,hinta oli halpa n.100€ ja kate hyvä!
HJC,oli useaa mallia,Shoei oli jo omassa luokassaan,laatu kypärä jossa kate oli pieni.
Leukaosa liika lähellä,itselle,Araissa lähellä,mutta enempi tilaa.

Joskun ajoin Navalla,sitten Bieffe Pole Position,Gaberg J1+avattava,Tuli Shark RFs 2 tai jotain...
Shark istui päähän hyvin,näitä myös netissä hyvissä ALE hinnoissa tarjolla,sitten Arain Astro-R,RX-7 Corsair,ja Arain avo kattila,sekä Shoein avo malli.




Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Mulla on ollu shoei multitec, eikä koskaan visiiri ole huurtunut. Neotec:issä on leukatilaa enemmän kuin edellisessä mallissa.

Taitaa se materiaali vaikuttaa hintaan ämpärimuovia saa kuitenkin kohtuu edullisesti ja on helppo muokata haluttuun muotoon.
Laatukypärät on minun mielestäni aina tehty ja tehdään hiilikuitu yms. erikois kuiduista.....

Tosin näiden kypärien hinta on aivan vallan jotakin muuta, yleensä samalla rahalla saa kaksi jopa kolme halpaa yksilöä.

Kun sattuu omistamaan vain yhden pään, jota ei kuulemma pysty vaihtamaan etevinkään kirurgi niin pitää edes yrittää sitä vähää suojata.  thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

""Uutta kypärää kuitenkin hankkiessa on hiljaisuus tärkeintä,sitten huurtuminen.""

Lisäisin listaan vielä mukavuuden, painon, tuuletuksen, värin ja hyväksynnät. Järjestyksessä: Väri, hyväksynnät (ja muut testit) - mukavuus - huurtuminen - tuuletus - hiljaisuus - paino.  Käytän aina ajossa korvatulppia, koska toistaiseksi maantienopuksilla ajettaessa melua ei saada vaimennettua alle 85 dB millään myynnissä olevalla kypärällä.

Minulle kypärän materiaalilla ei sinänsä ole merkitystä, koska sen vaikutusten pitää näkyä ominaisuuksissa.
Nyt päässä on harmaa Schuberthin S1 pro - ei pahaa sanaa sanottavana - seuraava on vitivalkoinen, merkistä riippumatta.

Powered by EzPortal