Woblaus

Aloittaja Kauko, 26.03.09 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: "Pannaristi"Asentelin tuossa juuri Pannarin oman takaboxin
ja huomasin,että sen kiinnityksiin oli jätetty
n:1,5cm sivuttaisliike vara.Olisikohan tällä
tarkoitus yrittää eliminoida tuo ikävä ilmiö? :-k
Siis heiluuko se boxi kiinnikkeissään 1.5 cm sivusuunnassa vai miten ? Missä kohtaa se vapaa rakenteessa on ?
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: "jarska"Mystinen ilmiö tämäkin, mulla ihan pientä levottomuutta ilmeni vaan kun ajelin yksin esim. Vihannin tietä takalaukun kans jotain 120-130 vauhdissa, mutta sitten kun kokeili joskus lähemmäs 200 vauhteja(suljetulla alueella tietenkin) samalla paketilla, niin EI MITÄÄN ilmiötä vaan meni kuin juna :rr:

vai onko meillä yhteinen ilmiö tuon ferrarin kanssa
alta 200km/h on levoton,mutta sitten..........................

Lainaus käyttäjältä: "wage"
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Mystinen ilmiö tämäkin, mulla ihan pientä levottomuutta ilmeni vaan kun ajelin yksin esim. Vihannin tietä takalaukun kans jotain 120-130 vauhdissa, mutta sitten kun kokeili joskus lähemmäs 200 vauhteja(suljetulla alueella tietenkin) samalla paketilla, niin EI MITÄÄN ilmiötä vaan meni kuin juna :compress:

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"
Lainaus käyttäjältä: "Pannaristi"Asentelin tuossa juuri Pannarin oman takaboxin
ja huomasin,että sen kiinnityksiin oli jätetty
n:1,5cm sivuttaisliike vara.Olisikohan tällä
tarkoitus yrittää eliminoida tuo ikävä ilmiö? thumbsup1
Mun mielestä jos on löysää niin sehän on jo valmiiksi "heiluva"paketti sehän vain korostuu kun vauhti kasvaa.Voin tietysti olla väärässäkin..... hat1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Pandemia"
Lainaus käyttäjältä: "hondamania"
Lainaus käyttäjältä: "Pannaristi"Asentelin tuossa juuri Pannarin oman takaboxin
ja huomasin,että sen kiinnityksiin oli jätetty
n:1,5cm sivuttaisliike vara.Olisikohan tällä
tarkoitus yrittää eliminoida tuo ikävä ilmiö? thumbsup1
Mun mielestä jos on löysää niin sehän on jo valmiiksi "heiluva"paketti sehän vain korostuu kun vauhti kasvaa.Voin tietysti olla väärässäkin..... #-o

Sitä siinä varmaankin haetaan.
Mutta jotenkin tuntuu näin mallikon järjellä ajateltuna että pitäis olla kiinteä.

Toki nämä on kaksi eri pyörää 1300 ja 1100 se on joskus pienestä kiinni nuo "värinät" thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Jeps, mutta mää en kyllä huomannu missään vaiheessa asennusta että jossain olis ollu ohjetta tuosta elämisvarasta tai edes tajunnu että sen voi asentaa "löysästi" :cussing:

Kun kokosin ohjeiden mukaan niin liikkumavara jäi auttomaattisesti. joskin aika tahmea.

Lainaus käyttäjältä: "panjucu"Kun kokosin ohjeiden mukaan niin liikkumavara jäi auttomaattisesti. joskin aika tahmea.

Eli tarkotat varmaankin sivusuunnassa vai?

Kyllä sivusuunnassa.

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"
Lainaus käyttäjältä: "Pannaristi"Asentelin tuossa juuri Pannarin oman takaboxin
ja huomasin,että sen kiinnityksiin oli jätetty
n:1,5cm sivuttaisliike vara.Olisikohan tällä
tarkoitus yrittää eliminoida tuo ikävä ilmiö? :-k
Siis heiluuko se boxi kiinnikkeissään 1.5 cm sivusuunnassa vai miten ? Missä kohtaa se vapaa rakenteessa on ?
Boxin kiinnityslevyssä joka tulee runkoon kiinni
Itse boxihan on tukevasti,sanoisin jopa tiukasti
kiinni.

Lainaus käyttäjältä: "Pannaristi"
Lainaus käyttäjältä: "hondamania"
Lainaus käyttäjältä: "Pannaristi"Asentelin tuossa juuri Pannarin oman takaboxin
ja huomasin,että sen kiinnityksiin oli jätetty
n:1,5cm sivuttaisliike vara.Olisikohan tällä
tarkoitus yrittää eliminoida tuo ikävä ilmiö? :-k
Siis heiluuko se boxi kiinnikkeissään 1.5 cm sivusuunnassa vai miten ? Missä kohtaa se vapaa rakenteessa on ?
Boxin kiinnityslevyssä joka tulee runkoon kiinni
Itse boxihan on tukevasti,sanoisin jopa tiukasti
kiinni.
ota takalaukku irti ja heiluta boxin kiinn.levyä sivusuuntaan,pitäisi liikkua n.10-15mm kiinn.runkoon nähden
jos ei , niin onko kirrattu liikaa??
boxi pitää olla tiukasti kiinni kiinn.levyyn
boxihan on aikamoisen rasituksen alaisena,tuuli,rytkytykset ym
boxin ainevahvuus on aikamitätön,ja jos ei ole elastisuutta niin "rasitusvamma" hajottaa kiinnityskohdat
noh en enää puhu lentokoneista saati tuulimyllynsiivistä

wobbi ja takalaukku teemat on mennyt hiukan pieleen
olis varmaan pitänyt olla omassa osiossa
noh
tuossa org_;in puolella oli jotain mainintoja wobblauksesta ja ohj.iskarista
auttaisko??? mutta miten kiinnitys pannariin???

Lainaus käyttäjältä: "Tonzal"Tässä toinen mielenkiintoinen linkki Wobblauksesta, johon on yritetty kerätä kaikki mahdollinen tieto ST-pyörien epästabiilista käyttäytymisestä. Mainitaampa siellä paljon muitakin pyöriä.

Mielenkiintoista on, että todella monia eri asioita väitetään värinöiden aiheuttajaksi, kuten jousituksen säätö liian korkealle, liian suuri ajopaino, liiallinen tai toispuoleinen ilmanvastus (poliisisireeni vain toisella puolella pyörää).

Lisäksi vielä tuulilasi jos on ylimmässä asennossaan, moottorin ja katteiden pulttien väärä momentti,perinteinen yksin ajaessa takalaukun ja kuskin väliin jäävä tila(eli laukku pois yksin ajaessa).

Aika monessa nousi kyllä tärkeäksi tekijäksi tuo alustan säätö kohdalleen :-k


Edit: Tuossakin---->Klikson selvä vaikutus jousen säädöllä.

Omakohtainen kokemus vatkaamisesta. Valitin siitä BW:lle jo tonnin huollossa jolloin sain selitykseksi että kokeile ajaa ilman takalaukkua tai vaihda eturengas. Yritin selittää että ne vaan tuovat ongelman esiin mutta eivät aiheuta sitä. Ehkä koulutuksen ja kokemuksen takia en antanut periksi vaan ostin emäputkeen kartiolaakerit (eivät suostuneet vaihtamaan niitä BW:ssä takuuna) ja vaihdatin ne JL-Bikessä.

Sen jälkeen ei ongelmaa ole esiintynyt VAIKKA on kulunut eturengas ja VAIKKA on takalaukku paikoillaan. Että se siitä selityksestä.

Powered by EzPortal