Kypärä tiedustelu

Aloittaja jarska, 26.03.09 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Avattavia on nyt ollut viimeisen 15 v. käytössä. Ensin Caberg, sitten pari Nolania, HJC ja nyt viime keväänä ostin Schubertin C3:n. Kun on silmälasit niin avatavalla on etunsa ja tykkään kyllä muutenkin esim. tankatessa kun voi nostaa ylös. Tuskin ostan enää tässä elämässä muuta kuin avattavan. Männä viikolla kävin kokeilemasa Suuperin uutta C3:sta, mutta vielä se kauppaan jäi.  Turvallisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta jos se kovin turvaton olisi, tuskin poliisit sitä työkseen käyttäisi.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Tossa olisi kovakin vänkäämisen aihe, turvallinen vai ei?

Mielestäni avokypärä on se kaikkein turvattomin, kyllä naama on vaan totaalisen ruvella jos sellaisen kanssa ottaa tuntumaa asvalttiin. tease
Umpikypärä on varmasti kaikkein turvallisin, mutta missä menee raja millaisen iskun sen avattavan leukasuojuksen tulisi kestää ?
Vastapainona kuitenkin "monikäyttöisyys" ja silmälasien helpompi päähän laitto,savujen veto ym.

Tuskinpa kukaan meistä kilparadalle lähtee näillä peleillä, mutta rataharjoitteluun toki voivat jotkut lähteä. Onko sielläkään kuitenkaan tarvetta umpikypärälle ? Kuka tietää, hyvin pitkälle makuasia kumpaa käyttää.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

avattava kypärä kiinnostaisi ja aikoinani sellainen olikin (muistaakseni caber?), mutta jotenkin se oli
kovaääninen ....
ehkä siinäkin on kehitys mennyt eteenpäin, ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan... :compress:

Jossakin toisessa foorumissa tästä aiheesta saataisiin kunnon vääntö,
mutta eiköhän mennä täällä sopuisasti eteenpäin.

Seuraava on sitten mutua ja muistivaraista kovastikin:
clipclapissa taisi olla ongelmana nimenomaan tuon lukitus. Onnettomuustilanteesa ei pidä kunnolla ja voi aiheuttaa esim toiselta puolelta irrotessaan pahaa jälkeä. Snellin kriteerit perustuu ainakin osittain moottoriurheiluun, jossa suojaavuus erilaisissa tilanteissa on erityisen tärkeää. Jotakin perää tuossa turvallisuus aspektissa on, kun yksi merkittävä kypärävalmistaja ei halua tehdä clipclappia.

Nykyiset eu normit ovat vaan lepsut, uudet lienevät sitten hieman tiukemmat.

Kahta clipclappia olen kokeillut ja käpelöinnyt (shoei ja suupert) ja jotenkin en
vakuuttunut tuon saranan luotettauudesta. Pitäisi kai lukaista tuo Snellin sivusto uudestaan, mutta laiskuus iskee.

Eihän toki tästä vänkätä tarvii, toiset nyt vaan on umpikypärä miehiä ja toiset avattavan mallin miehiä. oops2
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "leevi"avattava kypärä kiinnostaisi ja aikoinani sellainen olikin (muistaakseni caber?), mutta jotenkin se oli
kovaääninen ....
ehkä siinäkin on kehitys mennyt eteenpäin, ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan... :compress:

Jos ei hinta ahdista niin uusi Schubert C3 on hyvä (pinlock vakiona, aurinkovisiiri, kevyt, hiljainen, ...). Uusin HJC on myös varustettu aurinkovisiirillä. Minullakin oli tuo Caberg ekana avattavana ja se oli kaamea variksenpesä eli joka puolelta veti ja kovin äänekäs ==> siitä on valovuosi matkaa esim. Suuperttiin.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Orgin puolella juttelivat myös kypärien turvallisuudesta ja tämmöinen linkki sieltä---->Sharp

SHOEI SYNCROTEC 2 varustettuna tummalla visiirillä ja Hello-biker puhelimilla molemmilla

Minun mielestä jokainen päättää itse sen mikä kypärä on paras. Jokainen miettiköön omalta kohdaltaan sen kenen pää on siellä kypärän sisällä. bäng

Britit ovat saaneet taas testattua kourallisen lisää kypäriä heidän Sharp-testissään. MP-maailman sivuilta osui kyseinen kypäräuutinen silmiin.

Joo, kukin käyttäköön mitä pottaa tahansa, mutta tuolta voi tarkistaa oman pääsuojan "kolaritähdet" -- ei heikkohermoisille  redtan
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

shuberth j1 keikkuu päässä ja toimii loistavasti pannarin kanssa. samaa ei voi sanoa jos pyörä toinen (kokeillut kavereiden pärriä)

Yksi pointti avattavan puolesta:  jos olet silmälasien jatkuva käyttäjä, kypärän päälle laittaminen onnistuu lasit päässä.  Tämä on itsellä ollut tyyppivalinnan pääperuste.  Työkaverilla on vaihtohampaat ja parsittu leuka kun avokypärä päässä tutustui auton perään ja lentoon lähdössä törmäsi pyörän pleksiin...

Oma kypärä Shoei Multitec II, aikaisemmin I mutta kehitys menee eteenpäin.

Powered by EzPortal