Kypäränvaihtoväli

Aloittaja MacMotoristi, 11.08.11 - klo:11:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Itselläni on vuonna 2006 hommattu joku Nolanin kuituintegraalipotta, ja on ruvennut epäilyttämään, että olisiko tuo jo vähän vanha suojaamaan oikeasti mitään teräspalloa pehmeämpää.

Miten tiuhaan / harvaan itsekukin viahtaa kypärää? Mikä on terveellinen käyttöaika?  sa_doh

Myyntimiehet on sitä mieltä että 5 vuotta
mutta itellä on 9v vanha kypärä ja ajattelin kyllä ensi keväänä laittaa sen vaihtoon,mutta kyllä sitä välillä näkee käytössä 20-vuotta vanhojakin ja sen ikäinen potta  kyllä on mielestäni jo ohittanut kaikki turva kriteerit.Sanonta jonka joskus aikanaan kuulin on aika hyvä: Arvostat omaa päätäsi juuri sen verran jonka arvoinen kypäräsi on  applause
ja tästä olen täysin samaa mieltä 

Onko tää pelkästään ikäkysymys ?  Itsellä on ennemmin tulleet kilometrit täyteen eli kypärä on hihnoistaan ja sisustantaan sen verran kulunut että vaatii vaihtoa. Edelliselä ajoin 70 tkm ja nykyisellä Suupertilla on ajettu nyt saman verran. Sisusta alkaa olla aika hiena juottama .... ;)
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: HAKKE - 11.08.11 - klo:21:42
Myyntimiehet on sitä mieltä että 5 vuotta
mutta itellä on 9v vanha kypärä ja ajattelin kyllä ensi keväänä laittaa sen vaihtoon,mutta kyllä sitä välillä näkee käytössä 20-vuotta vanhojakin ja sen ikäinen potta  kyllä on mielestäni jo ohittanut kaikki turva kriteerit.Sanonta jonka joskus aikanaan kuulin on aika hyvä: Arvostat omaa päätäsi juuri sen verran jonka arvoinen kypäräsi on  applause
ja tästä olen täysin samaa mieltä

Sehän se just on, kun sekä kuidut että muovi vanhanee ja hapertuu niin että iskunkestävyys jne heikkenevät. Mutta kun ei tiedä, että mihin tahtiin se tapahtuu. Oletettavaa on, että siinäkin on valmistaja- ja materiaalikohtaisia eroja, mutta eihän niistä puhuta missään mitään. Ja valmistajalta on aika turha kysellä. Ovat tietysti valmiita myymään uuden kypärän mahdollisimman tiheään.

Varmaan säilytys, käsittely ja pesutapakin vaikuttavat.

Hmm. Voisihan sitä tietysti testata oman kypäränsä kunnon pajavasaralla, mutta ainoa varma asia taitaisi olla, että uuden osto olisi edessä  elina

mun mielestä potta olis vaihtokunnossa sitten kun siinä on näkyvää vauriota tai sitten kun fyllit alkaa selvästi olemaan niin painuneet että kypärä ei oo enää piukka päähän.

minun mielestä myös tämä on erona kalliilla kypärällä ja halpis mallilla. (jollanen itselläkin on) eli siis halvassa kulahtaa sisus pikemmin...

taas tässä tää typerä sääntö "kannattaako ostaa kerralla kallis vai usein halpa"

nämä ovat henkilökohtaisia mielipiteitäni ja päätelmiäni eivätkä perustu kypäränvalmistajien lausuntoihin.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Serekin kanssa samaa mielipuolta.  thumbsup1 Ja lisäksi omana mielipiteenä: ostaa sellaisen kypärän mikä on moottoripyöräilyyn eu:ssa hyväksytty ja mikä sopii omaan päähän hyvin. Jos lasikuitu vanhenee niin taitaa ne monet paatitkin upota. Eikös tuota lasia ole löydetty aika vanhaakin siis yli kymmenen vuotta? :w-)(

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 12.08.11 - klo:16:06lasikuitu vanhenee niin taitaa ne monet paatitkin upota. Eikös tuota lasia ole löydetty aika vanhaakin

mulla oli pikkupoikana "leluna" sellainen jolla, jonka isäukko oli ite tehny. siis laittanu muovin jollan päälle ja ottanu muotin ja sitte vahvistanu muutamalla lasikuitukerroksella sitä muottia. ei siihen jollan lasikuituun ainakaan mitään vikaa tullut sinä aikana kun mää asuin kotona... mut kypärissä on varmaan jotain erilaista lasikuitua
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Powered by EzPortal