TomTom Rider v1 ja uusi akku

Aloittaja Tonzal, 15.04.11 - klo:15:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kevät ja tulevat suunnistuskohteet voivat nyt tulla, kun tuli vaihdettua Tomppaan uusi akku, ja uusittua murtunut teline pyörässä, sekä päivitettyä Tompan kartatkin ajan tasalle. Ainakin ziljoona uutta kiertoliittymää tullut, joita ei vanhassa kartassa ollut ja vähän ne hypytti, kun läpi ajoi  irvistys

Tompan akun tilasin kotimaisen nettipuljun kautta, kun kaikki ulkolaiset vaikutti jotenkin epäluotettavilta. Samasta paikkaa se toi kotimainenkin varmaan tilaa, mutta eipähän tarvinut minun murehtia. Perus Riderin akku on tyypiltään Samsung ICR18650-24 tai tuo taitaa olla kapasiteetiltaan isompi kuin alkuperäinen, mutta siitä ei ole haittaa. Malli merkitä voi olla myös Type VF5 Battery, ja tuolta kaupasta se löytyy tuotekoodilla CS-TM300XL.

Tompan auki saaminen olikin sitten hieman hankalampaa, kun ensin piti hankkia secure torx -ruuvitalttoja. Löysin alle kympin hintaisen palasarjan Clasulta. Laitteen takana on 4 näitä reikäpäätorx-ruuveja ja sitten muovisten suojien alle piilotettuna pari pienempää tavallista torx-ruuvia. Akun vaihto itsessään oli simppeliä, kolmipinninen liitin irti piirilevyltä ja uusi akku tilalle.

Lisäksi sain ensimmäistä kertaa Tompan pariutumaan puhelimeni kanssa ja vastaaminen sekä soittaminen toimii, niin kuin pitääkin. Aikaisemmin olen yrittänyt eri Noksuilla, mutta ei ole onnistunut. Nyt mulla on siviilikäytössä ZTE:n Blade halpis Android-käyttöjärjestelmän puhelin.

Tulevana kesänä ei eksytä, ja matkalla voi vastata "tärkeisiin" puheluihin eusadance
t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Mullakin on toi tompan rider versio 1, eli ei varmaan olis pahitteeksi noi hommat munkin masinalle.

Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 15.04.11 - klo:19:27
Mullakin on toi tompan rider versio 1, eli ei varmaan olis pahitteeksi noi hommat munkin masinalle.
Mulla oli se alkuperäinen akku niin kuoleentunut, että laite ei pysynyt montaakaan minuuttia ilman virtajohtoa päällä. Lisäksi navitelineen pohja oli murtunut niin, että laite jäi aina ilman akulta tulevaa virtaa, kun ajoi pieneen töyssyyn tai tie oli muuten epätasainen. Sitten kun ajossa olisi navia tarvinnut, niin se oli tietysti sammunut, ja sitä saanut millään päälle. Meinasin jo viimekesänä heittää sillä vesilintua ja ostaa jonkin halpisnavin sekä minigrip-pusseja, mutta tuli kumminkin tuo säästettyä.

Nythän se pelittää kuin uusi  boing
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Mulla kans aikoinaan tompan teline hajos, eli ruuvinpohjat murtu, ruuvien päälle reiät täys kakskomponetti liimaa ja puristimella kasaan, siitä tuli ihan hyvä.
Tosin sitä ennen valitin tosta telineestä, sähköpostilla, puhelimella ja ties millä, sinnesuntänne.
No lopputulos oli että viikon päästä kolmen päivän välein tuli uus teline, eli 3kpl   thumbsup1

PS. Toi tompan pävitys, eli kartan osto lataamalla omalle koneelle, ei oikeen iske, kun omat taidot tietää nii siinä menee kuitenkin joku päin persusta, voi kun sais suoraan sd-kortin.

Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 16.04.11 - klo:09:40
Mulla kans aikoinaan tompan teline hajos, eli ruuvinpohjat murtu, ruuvien päälle reiät täys kakskomponetti liimaa ja puristimella kasaan, siitä tuli ihan hyvä.
Mä kanssa ajattelin ton vanhan pohjan vielä rustata liimalla kasaan, niin on sitten vaihdokki, kun tuolle uudelle aika tulee täyteen.

Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 16.04.11 - klo:09:40
PS. Toi tompan pävitys, eli kartan osto lataamalla omalle koneelle, ei oikeen iske, kun omat taidot tietää nii siinä menee kuitenkin joku päin persusta, voi kun sais suoraan sd-kortin.
Voin kyllä suositella tuota tompan karttojen päivittämistä itse tietokoneella. Siinä ei voi mennä mikään vikan, oletan. Tietsikalle vaan asentaa sen TomTom Home 2 softan, ja sit kirjautuu omilla tunnuksilla siihen sisään. Jos ei ole tunnuksia, niin sitten ne voi luoda siinä samalla. Seuraavaksi vain oma tomi usb-piuhalla koneeseen kiinni, ja tuo ohjelma hoitaa kaiken.

Mulla oli tompassa alkuperäinen 1GB kortti, johon ei enää uusi länsieuroopan kartta mahtunut. Joten formatoin wintoosilla vanhasta nokialaisesta jääneen 2GB kortin fat32:ksi (tomppa vaatii tämän), ja pisti kortin tomppaan ja usb-piuhan taas kiinni. Tämän jälkeen ohjelma asensi lähes automaattisesti ostamani kartan uudelle kortille. Lisäksi tuo muistikortti oli micro-mallia, joten käytin SD-adapteria siinä, ja toimii vallan mainiosti. Tompan sivuilla sanotaan, että tuo Rider (v1) ei tue maksimissaan kuin 2GB kortteja, joten en testannut isommalla. Tuohon 2GB korttiin ei kauheasti jäänyt lisätilaa omille jutuille, mutta eiköhän sinne ihan riittävästi reittejä yms. mahdu.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Powered by EzPortal