Uusi Hondan öljy

Aloittaja Meesse, 22.09.10 - klo:20:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

22.09.10 - klo:20:23 Viimeisin muokkaus: 22.09.10 - klo:21:01 käyttäjältä Meesse
Onkos kukaan vaihtanut tätä uutta hondan öljyä 1100 Pannariin ja miten toimii vanhaan GN-4 verrattuna?

GN-4 20W50   saa vielä ainakin postimyyntinä http://shop.teamlaine.fi/     ,tilasin 4 pänikkää........riittää muutama vuosi.......

Keväällä vaihdettiin Hondan Pro öljyt,kun ei saanut enää GN-4:sta.
Hyvin on pelittänyt koko kesän,ei mitään valittamista kyseisestä öljystä
vaikka oli kuumat kelit.Moottori ja kytkin toimivat vähintäänkin normaalisti. cool_smil
Seuraavassa öljynvaihdossa laitan samaa tavaraa koneeseen. 39.gif

Minulla on Pannarin lisäksi useampi kaasarikoneinen japsimopedi. Olen käyttänyt ja käytän kaikissa Teboilin 15-40 Classic (mineraaliöljyä), eikä  mitään ongelmia
Vaihdot olen tehnyt n. 7000 km:n välein.

Jaa, ja minä käytän Mobil Delvac 1400  15w-40 ja riittää kyllä minulle. 152 000 km takana ja mootorille ei ole tehty yhtään mitään, ei edes venttiilien välystä ole tarvinnyt säätää. Ja huollossa ihmettelivät että onpas puhdas kone ...
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Nykyöljyt on kyllä hyviä melkein kaikki, mutta moottori ja KYTKIN samassa öljyssä, siinä se vitsi on.
Se olis kiinnostavinta kenellä on kytkimessä vikaa ja millä öljyillä on ajanut.
                                                                                                                   

Mulla on ollut Castrolin GPS 1:stä koneessa ja moottori toimi kyllä ihan hyvin mutta kytkin oli tahmea eikä irroita hyvin joten vaihteet ovat kolahdelleet kytkettäessä. Etenkin kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle. Sitäpaitsi Castrol on BP:n omistama merkki ja minusta ne possut eivät tarvitse enää killingin killinkiä ainakaan minulta sen Meksikonlahden mallikkaan venttiiliongelmanratkaisunsa jälkeen... Taidan jatkaa ajeluja sillä Hondan uudella öljyllä. Mikä muuten sen kauppanimi nyt olikaan?

Olisko se Pro Honda tuote HP4 ja sitten on myös HP4M öljy.Löytyvät Brandin sivuilta. bittebitte

Mulla kans samalaisia kokemuksia Castrolin GPS öljystä kuin Pannukakulla. Nyt Honda öljyt koneessa ja kytkin toimii taas kunnolla.

Minä olen käyttänyt mitä tahansa moottoripyöräöljyä mikä on eteen sattunut, jopa Bilteeman eikä Pannari ole ainakaan tähän aasti mitään valittanut ( 10 vuotta 56000 km. ).

Bobi

Onko kellään tietoa minkälaista mahtaa olla tämä GRO-merkkinen öljy... ei ainakaa hinnal kilipaile.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

"Uutta" Hontan öljyä meni tänään sisään ja perään HiFlo suodatin.
Vähän työläämpi oli vaihtaa kun Kawassa, johtuen osaamattomuudesta ja hippasen hankalasta alakatteen paikalleen saannista.
Vai vaihtaako joku sitä irrottamatta, välistä liruttamalla?

Juu,otetaan vaan suodattimen puolen ruuvit irti alakatteesta ja "avataan" sivulle pikkasen ja sit suotimen päälle laitettavalla kuppiavaimella auki....

Lainaus käyttäjältä: Meesse - 08.02.14 - klo:21:28
Juu,otetaan vaan suodattimen puolen ruuvit irti alakatteesta ja "avataan" sivulle pikkasen ja sit suotimen päälle laitettavalla kuppiavaimella auki....

Jep, varmaan onnistuu noinkin.
Mulla on muovinen, kanisterin mallinen öljynvalutusastia, jossa kyljellä aukko ja kuutioin että aika hankala sitä on tunkee sieltä välistä.
Voipi olla öljyt pitkin käsivarsia ja lattialla.

Ootteko kokeillu PennZoil öljyä?Euroopassa kun on lämmintä niin vaihteet menevät paremmin päälle,ei"pauku"

Powered by EzPortal