Uusi kypäräaihe

Aloittaja uusipanisti05, 17.08.10 - klo:22:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kun noita kehuja aina kuulee kunkin tavaroista niin jospa haukuttais vähän tai paljon.
Me ajetaan kaikki samantyylisillä pyörillä niin noi ilmavirtaukset ja äänet sun muut on samoja.
Jos jokainen realisti kertois huonotpuolet ja merkin kypärästään.
Mulla Shoein synkrotek.
Ei voi irroittaa vuorta, pesu hankalaa, kun on vuorin alla puhelimen mikit.
Visiiri ei istu täydellisesti.
Visiirin avauslipare liian pieni.
Suun edessä liian vähän tilaa mikrofonille.
Ventilaation hallintalipareet olemattoman pienet.

  headbang

Tuossa jo toisessa viestiketjussa tuli todistettua, että kypärän tärkein ominaisuus on mukavuus. No, ensimmäinen kypäräni oli se minkä halvalla ja äkkiä sai, en edes muista sen merkkiä. Ajoin silloin nakulla (Honda CB 750 Bol D'or). Kerran havaihduin siihen, että ajoviima nostaa kypärää ylöspäin. Siinä kypärässä oli huono kaulahihnan lukko ja tulin ajatelleksi, että mitäs tapahtuu jos lukko pettää ja kypärä nousee jonkun matkaa ylös.

Seuraava kypärä oli HJC AC-10, edelleen se sama pikalukko, mutta muutan ihan kelvollinen kapistus. Nykyinen on Shuberth S1 tupla D-lukolla, ja siinä on vain se vika, että ne kissankorvan muotoiset imuaukot kaappaavat myös kovan kohinan mitä tuulilasin nostanassa ilmavirrassa on.

Takavuosina työkaverini Ari, jonka muuten tapaan ilokseni huomenna matkalla Saariselälle sanoi, että maailmassa on mahdottomia keksintöjä, niinkuin huurtumaton visiiri ja meluton kypärä. No perhana, se Pinlock on huurtumaton ja vuoden kokemuksella voin sanoa, että se toimii. Kyllä se meluton kypäräkin tulee, siihen tarvitaan kuppimalliset kuulosuojaimet, jotka kristyvät korville kypärän päähän laittamisen jälkeen. Siinä Shuberthin C3:ssa on jo kiinteät sisäänrakennetut kuulosuojaimet, mutta korvat siinä lähtevät sitä käytettäessä.

Kuka osaa kaivaa halvimman BMW avattavan kypärän esiin? Vaikea on löytää edes myyjiä. 22yikes

Nurmelalla myös Shoei Syncrotec.  Sama juttu eli suu kiinni leukaosassa ja hankala avata visiiriä pienen avauslipan vuoksi.  Muuten pidän kypärää melko hiljaisena, mutta visiiri huurtuu tosi helposti.  Johtuuko Pannarin olemattomista tuulivirtauksista katteen sisällä.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 26.09.10 - klo:22:13
Kuka osaa kaivaa halvimman BMW avattavan kypärän esiin? Vaikea on löytää edes myyjiä. 22yikes

napunapu

Onko tää kallis?
http://motomarket.mycashflow.fi/product/154/bmw-system-5
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Tulipa annettua ei mitään tietoa  tyypistä. System 6 oli kiikarissa. Tuo olis ollut jopa "halpa" 22yikes.

Ajaako kukaan Caberg tripillä? Olis kiva tietää saako siellä ilmaa? Jotkut valittaa, ainakin enklannis, ettei ilmanvaihto lämpimällä säällä oikein riitä.

mulla chubertin C2 olen ollut tyytyväinen.pari miinusta visiiri menee itestään kiinni n.100kmh ja alkanut vetää visiiri huuruun. 2vuotta se pysy melkein huurtumattomana.mutta C3 on vieläkin ennemän murheita kuulemma täytyy kokeilla kesällä kun ajattelin vaihtaa mut ei ne? näköjään aina parane vaikka niin kehitellään.

27.01.11 - klo:13:16 #8 Viimeisin muokkaus: 08.08.11 - klo:18:56 käyttäjältä sepeteus
Joopa Chubert c 2 mullakin on ollu yhden kesän, mä tykkään ajaa visiiri auki,mut menee kans tos 80km/h jälkeen kiinni itestään, vaihdettiin ne kumiset tassut mitkä on kiinnityksessä, autto noin 1 kk ja taas menee ite kiinni kun kuluu hiukan, visiirissä on yx pykälä ulospäin sitä varten että kostealla huurut lähtee. Enkä nyt tiedä onko Shubert yhtää sen hiljasempi ku mun 6 v vanha Caberg.
No nyt kyllä huomasin tuolla rautaperse ajossa että, kun nousee kunnolla seisomaan eikä tuu pleksin aiheuttamaa tuulen pyörrettä yhtään kypärään,
niin onkin tosi hiljanen, huminat katosi kokonaan.
eli jos hiljasuutta haluu niin Chupeertti 2 päähän plexi ala-asentoon ja eiku seisomaan jalat suarana ni on hiljasta.

Kyllä mun Shoen syngrotec menee kans itsestään kiinni kovalla tuulella. Pidän kyllä sitä käyttäjän vikana.  Mutta tuo Caberg??

Mulla on ollut Caberg käytössä 4v. Ostin uuden C2, tässä ilma minusta vaihtuu paremmin kuin Cabergissä ja Shubert on myös hiukan hiljaisempi. Pyörä ST 1300 Pleksi Ceebailis 4" kork. ja 2" lev. kuin orgis.
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Lainaus käyttäjältä: enkku - 27.01.11 - klo:17:57
Mulla on ollut Caberg käytössä 4v. Ostin uuden C2, tässä ilma minusta vaihtuu paremmin kuin Cabergissä ja Shubert on myös hiukan hiljaisempi. Pyörä ST 1300 Pleksi Ceebailis 4" kork. ja 2" lev. kuin orgis.
Oliko tuo Caberg sama Trip-malli?

Muistaakseni oli.
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Vielä tuosta Cabergista, Konda on nyt vissiin uusin malli. Kyselin maahantuojalta, että kenellä jälleenmyyjällä mahdollisesti olisi tuota kypärää. Eivät vastaa sähköpostiin ja puhelimeenkaan eivät halua sanoa kenellä olisi myynnissä noita. Jos joku tietää tai omistaa kondan niin tulkoon kaapista ulos?? pinokkio


Powered by EzPortal