Veto loppui kesken ajon. ST 1100-91 kilometrit 130,600

Aloittaja vekku, 13.06.10 - klo:22:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kävin Helsingissä täältä Oulusta 12-13.06-2010 ja Jyväskylän kohdalla loppui veto kesken, kun olin tulossa Ouluun takaisin. Havaitsin pienen "korinan" eikä rengas/tai mikään mennyt mitenkään jumiin ja kone kävi hyvin. Mustaa öljyä vuoti kartaanista.
Mistä alan etsiä vikaa. :-k

-vekku-

Kerro nyt vähän lisää. Jäikö pyörä siihen, yrititkö ajaa, mitä muuta tapahtui, mistä tarkasti öljyä tuli, mitä teit pyörälle ennen lähtöä, pelaako vaihteet nyt, menikö kaksi vaihdetta yhtäaikaa päälle jne.??

Niin...pyörä jäi sinne erään kivan vanhan rouvan luo, joka sattui asumaan siinä mihin pyörä särkyi..olin kaverin kanssa liikenteessä ja pääsin hänen kyydillä Ouluun..ja pyörä kyllä käyntiin lähtee, mutta vaikka vaihde on päällä niin rengas ei pyöri. Öljyä tuli moottorin ja kartaanin välistä en osaa tarkemmin sanoa ennenkuin kunnolla tutkin. Hakea aion ensi lauantaina peräkärryllä Ouluun.

Eipä viitti arvailla on liian monta vaihtoehtoa. Pitäis tietää onko perä vai moottoriöljyä. :-$

Mustaa se öljy ainakin oli ja moottoriöljy ei vajonnut ja on huomattavasti kirkkaampaa, kun vasta on ne vaihtanut.

Muistakaa toi: Hyvin usean ellei kaikkien vakuutusyhtiöiden palveluu kuuluu hinauspalvelu, joka koskee niin autoja kuin motukoitakin!
Siis jos vaikka motukasta menee rengas puhki nii hinauspalvelu toimii!

Onhan siinä sekin mahdollisuus, että ne kuuluisat boorit on menny takapyörästä.

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Onhan siinä sekin mahdollisuus, että ne kuuluisat boorit on menny takapyörästä.

Niin, mutta se aiheuttaa hirveän ravistuksen peräpäässä mutta ei välttämättä öljyvuotoa...

Mustaa öljyä ei tule jokapaikasta. Joku on lämmennyt liikaa ja laakerirasvat tai muut pikiöljyt on tullu maantielle. Öljyn määrästä ei vissiin ollut puhetta.

Vakuutusyhtiö If maksoi jo tilille hakemisesta kilometrikorvauksen, että ei tosiaan ole valittamista siitä :-k

Kuullostaa aika harvinaiselta....vielä.
Paas ottaen sitten kuvia ja tarkempaa selontekoa kun saat takapään irti ja vahingot näkyville.

Uskoisin että nuo kuvat kiinnostaa aika montaa.
Ainakin minua mopolla mittarissa 127004km vasta.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Juu heti, kun pääsen pöyrän kimppuunn niin kuvia pitää ottaa. Pitää vaan lähteä pannari hakemaan jonain päivänä.

Kysynkin onko kellään vielä vastaavasta kartaani viasta kokemuksia ?

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Kuullostaa aika harvinaiselta....vielä.
Paas ottaen sitten kuvia ja tarkempaa selontekoa kun saat takapään irti ja vahingot näkyville.

Uskoisin että nuo kuvat kiinnostaa aika montaa.
Ainakin minua mopolla mittarissa 127004km vasta.

____________________________________________________

Nyt olen purkanut takapyörän jossa arvelin vian olevan..ja sieltähän se löytyikin.
Ne kuuluisat "poorit" oli menneet ja syyksi epäilen sitä että kumet jotka on taka-
pyörässä kiinni ovat haurastuneet ja näonollen päässyt elämään sekä hakannut
kuopat ( katso kuva ), sen seurauksena pooreissa olevat kappaleet eivät olleet
kunnolla toisiinsa nähden.
Suosittelen muidenkin tarkistamaan tilanteen.

-vesku-

No niin. Melkein pistäisin sen vaseliinittömän tiliin.

Olen samaa mieltä...semmoista kuivunutta mössöä oli vaseliini.

Powered by EzPortal