Öljykeskustelu

Aloittaja Kauko, 05.03.09 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vanhan tarinan mukaan Datsun jätti 100A:n valmistuslinjalla yhden desilitran vaihteistoöljyä laittamatta joka autoon. Ongelma poistui ensihuollon yhteydessä kun asentaja lisäsi öljyä desin tai vaihtoi koko öljyn mutta tehdas säästi jokusen kuution öljyä vuodessa. 4idi4s

Kendalin mopo öljyt laitoin tänään pannariin kun oli sellasta jäänyt jemmaan onko kellään kokemusta ko. öljystä?
Siinä kun taistelin ala katetta paikoilleen huomasin että etu jarru satulat oli erilaiset, vasemmalla puolella oli
tavaraa enemmäm kuin oikella mikä juttu se on? Tulpatkin tuli hommattua mutta kun piti vaihtaa eihän mulla ollut
niin pitkää ja ohutta tulppa avainta ja pitääkö kuinka paljon kuttaperkaa purkaa että saa takimmaiset vaihdettua ja onkohan stormilla sopivaa tulppa avainta kaupan, siinä taas kysymyksiä vastauksia odotellen.


Tapsa

Kaksi ruuvia irti ja se pieni katteen palanen pois.

Öljynvaihdossa ei tarvitse poistaa alakatetta, vaihdevivun puolelta kolme ruuvia irti ja pikkasen "ravottaa" ja käsi mahtuu ö.suodattimeen. tyhjennysproppuun pääsee kyllä ilman katteiden irrotuksiakin käsiksi. Jos on ns.levikkeet vielä katteissa niinkuin mulla se pikku muovi ruuvi alareunasta irti niin se riittää.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Tarkemmin kun ajattelee selviihän siitä vähemmällä luin vaan omistajan käsikirjasta ota alakate pois piste ja mähän otin.Tota tulppa hommaa tarvii tutkii tarkemmin eikä hosua katoin vaan et ahdas on kun oli pikku kate pois.
Mutta mikä toi jarru juttu on?


voisko olla niin, että etujarrusatula on vaihdettu joskus? korjatkaa kun kumminkin olen väärässä, mut eikös CBS:llä varustetuissa 1100:ssa ole kolme mäntäiset satulat edessä?
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

"Siinä kun taistelin ala katetta paikoilleen huomasin että etu jarru satulat oli erilaiset, vasemmalla puolella oli
tavaraa enemmäm kuin oikella mikä juttu se on? "

Vastaus tuohon Tapasan kysymykseen on.

Vasen teleskooppi putki omaa ns. Anti-Dive toiminnon, joka tarkoittaa, että jarruttaessa vasen
jarrusatula vetää alapään kiinnityksellään teleskooppiputken sisällä olevaa venttiiliä ulospäin ja
estää näin etupään niiausta jarrutustilanteessa.

Panissa on oma tulppa avain, jolla näppärä vaihtaa tulpat, vailla isompaa katteiden purkamista.

Kiitos Evakolle tiedosta siinä alapäässä oli tosiaan joku "juttu"jossa on kumisuoja ,onko tällainen kaikissa
tonnisatasissa?

Kyllä on kaikissa ST 1100: ssa ja toimii hyvin estäen liiallista etupään painumista kovassakin
jarrutuksessa.

Powered by EzPortal