pankun bensamittari oireilee

Aloittaja Keekeri, 28.07.21 - klo:12:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tänä kesänä olen huomannut, että pankun bensamittari on ruvennut reistailemaan. Pykäkät eivät vähene enää paljon puolen välin jälkeen. Kolmanneksi viimeinen pykälä jää jumiin ja viimein siirtyy kohtaan 50 km ajomatkaa jäljellä. Onko vika anturissa, mittarissa vai jokin sähkövika kyseessä.

Lainaus käyttäjältä: Keekeri - 28.07.21 - klo:12:54
Tänä kesänä olen huomannut, että pankun bensamittari on ruvennut reistailemaan. Pykäkät eivät vähene enää paljon puolen välin jälkeen. Kolmanneksi viimeinen pykälä jää jumiin ja viimein siirtyy kohtaan 50 km ajomatkaa jäljellä. Onko vika anturissa, mittarissa vai jokin sähkövika kyseessä.

Anturissa, mulla kans muuten sama vika , mut toiseks viimenen palkki vaan vilahtaa näytössä. kysyin tosta aikanaan kun tän ostin BikeWorldista niin sen anturin hinta oli heillä 225 e  joten en sitä sitte korjauttanu. oon oppinu tulemaan sillä toimeen vaikka se joskus potuttaakin kun ei oo mopo kokonaan kunnossa.

Vika on nimenomaan ylätankin anturissa. Minä uusin sen viime kesänä ja maksoi alle 100€. Tilasin anturin EMC:ltä Oulusta.

Mulla kanssa jäi alkuun bensamittari kolmeen palkkin ja sitten loppui menovesi. Tilanne korjautui hieman kun nyt jää enää kaksi palkkia näytölle. Ratkaisin asian niin, että tankkaan pyörän kun noin 400-450 kilometriä on ajettu. Tankilla käyntiin tietysti vaikuttaa sekin onko emäntä kyydissä ja kuinka kovaa on ajettu.



Powered by EzPortal