Avattava kypärä

Aloittaja jore, 21.04.12 - klo:18:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Veskulle tervetuloa Foorumille   welcome1

Joko on tiedossa, mikä ruukku tulee C3:n tilalle?

22.11.12 - klo:02:13 #16 Viimeisin muokkaus: 22.11.12 - klo:02:15 käyttäjältä Hannu59
Lainaus käyttäjältä: kma - 13.06.12 - klo:15:13
Mistä te ootte noita C3:a hommanneet?
Jos M-koko sopii, tuossa ylläkin oli yksi, joka näyttäisi olevan kokeiltu ja sopimattomaksi havaittu...

Lainaus käyttäjältä: kma - 13.06.12 - klo:15:13
Miten hiljainen kypärä tuo pannarin kanssa on? Itselläni on Arain Viper, joka oli ok edellisen pyörän kanssa mutta Pannarin kanssa melu on aika kova. Tulpat auttaa vähän, mutta ehkä hiljaisempi kypärä olisi kuitenkin tarpeen.
Arain kypärissä on perinteisesti melko avoin kauluksen rakenne, ja sieltähän se melu osaa tulla.

Kypärävertailut samallakin pyörällä ovat aika henkilökohtaisia, kun kuskit ovat erilaisia ja pyörässä säätövaraa niinkin paljon kuin Pannarissa.

Mutta omaan Schuberth S1 verraten C3 ei paljon häviä, parikin eri kertaa olen kokeillut avattavaa, mutta silti päätynyt kokokypärään. Nakupyörällä S1 on selvästi hiljaisempi, mutta Pannarissa tuulilasi tekee tohisevan pyörteen päälaelle, ja se kuuluu myös sisälle. C3 ei muuten ole yhtä hiljainen saumojensa vuoksi ja kyllä sen minusta nakupyörälläkin vapaassa tuulessa erottaisi meluisammaksi kuin S1:n. Mutta ei se avattavaksi todellakaan ole paha, ei missään tapauksessa. Juuri Pannarin tapauksessa C3 saa paljon anteeksi S1 verrattuna sileämmän päälaen vuoksi, jolloin tuuletusventtiileistä ei kuulu niin kova tohina.

Shoein Syncrotecia aikanaan suorastaan tyrkytettiin koeajolle, kun silmälaseineni menin kypäräkaupppaan. Sekin on avattavien parhaimmistoa ja tykkään Shoein visiirin toiminnasta, mutta Pannarilla kokeiltuna minusta C3 oli hiljaisempi.

Uutta Shoein Neoteciä en ole ajanut, mutta arvaan, että sen suunnittelun tähtäimessä on täytynyt olla vähintään C3:n taso? Neotecissä on selvästi samaa suuren tiiviin kauluksen vaikutelmaa kuin Schubertheissakin, joten NÄYTTÄÄ lupaavalta?

Oikeasti hiljainen kypärä Pannarikuskille on S1 päälaen ilmanvaihtoröörit korvatulpilla tukittuna. Aavemaisen hiljainen. Satasen vauhdissa olisi MP3 soittimen äänitaso muuten normaalin kadulla käveleskelyn tasoa, mutta korvatulppia käyttäessä pitää hieman verran nostaa, että kuuluu tulppien läpi.

Lainaus käyttäjältä: kma - 13.06.12 - klo:15:13
Entäs toi siihen liittyvä kypäräpuhelintsydeemi, millaisia kokemuksia?
Schuberthin omahan olisi varmaan hieno, mutta muitakin saa. Mulla CellularLine on toiminut jo monta vuotta luotettavasti, aiemmin Shoei XR-1000:n ja viime vuosina S1:n vasemmalla poskella. Noita saa sekä lankamikrofonilla integraaliin, että puomimikrofonilla avattavaan tai avokypärään.

Lainaus käyttäjältä: Hannu59 - 22.11.12 - klo:01:59
Veskulle tervetuloa Foorumille   welcome1

Joko on tiedossa, mikä ruukku tulee C3:n tilalle?

Kiitoksia.

Ei ole vielä tiedossa muutakuin avattavaa mallia pitää olla näin lasipäisenä.

Meikäläisellä on ollut nyt viime kauden käytössä shoen neotec kypärä ja siinä on myös aurinkovisiiri. Olen ollut tosi tyytyväinen siihen.
Pyöriin hurahtanut 2012 :-)

Käytössä ollut X-liten 1002 avattava kypärä nelisen kesää. Tuo poliisienkin käyttämä malli oli muuten hyvä kypärä mutta..... niissä on sellainen ominaisuus, että visiiri sihisee (ei huomaa pannarilla ajaessa) ja vesi tulee sisään keskeltä visiiriä. Tämä todellakin on ominaisuus, koska kypärä lähti aikoinaan ensimmäisen kauden jälkeen remonttiin, eikä sitä sen koomin näkynyt joten antoivat stormilta uuden ja siinä oli samat viat.
Nyt sitten sain hankittua sopivasti (halavalla) Shoein Multitec potan ja vieläpä pyörän väreissä. Multitec vaikuttaa illan ajelujen  rd11 perusteella aika hyvältä. Kuulokkeiden paikat on oikeassa kohdassa, ainakin minun korville ja mitään ylimääräisiä suhinoita ja sihinöitä ei kuulu. Saa nähdä miten sen veden kanssa käy mutta se jää nähtäväksi (jos sataa) kun elokuulla ajellaan Jänkhälle suoraan Norjan kautta. Ainoa ns. miinus on lukitus joka ei ole pikalukolla mutta se perinteinen lukitushan oikeissa kypärissä onkin  kylkylkyl

Ostettiin molemmille Shoei Neotec potat. Kypärä on tosi hyvän tuntuinen ainakin meidän päänmuodoille.
Takanaistuvalla kohisee kovastikin jos pleksiä pitää vähän alempana, mutta niin tailtaa olla muillakin kypärillä.
Etupenkillä ei ole juurikaan ongelmia, paitsi että vanha umpimallinen XR1100 on ilmankierroltaan paljon parempi. Edessä tosin voi ajella vaikka pleksi raollaan.

rd11

Lainaus käyttäjältä: tikki - 23.07.13 - klo:09:55
Ostettiin molemmille Shoei Neotec potat. Kypärä on tosi hyvän tuntuinen ainakin meidän päänmuodoille.
Takanaistuvalla kohisee kovastikin jos pleksiä pitää vähän alempana, mutta niin tailtaa olla muillakin kypärillä.
Etupenkillä ei ole juurikaan ongelmia, paitsi että vanha umpimallinen XR1100 on ilmankierroltaan paljon parempi. Edessä tosin voi ajella vaikka pleksi raollaan.

rd11
Kyllä se niin on,että suurimmat melut ja äänet johtuvat pyörästä.
Pannarin pleksin ollessa alhaalla,ainakin minun mittaiselle (185)ilmanvirtaus tulee suoraan kypärään,ja äänet sen mukaiset.
mutta kun nostaa päätä tarpeeksi,melu pienenee oleellisesti.
Eli olisi miellyttävämpää ajella vaikka ilman pleksiä. Pleksi ylhäällä melua ei juuri ilmene kypärän sisäle.
Tai pleksin säätö siten ,että ilmanvirtaus tulee alemmaksi.

t. Jore



Eilen käytiin keskimmäisen kanssa pyöräkaupoilla ja itselleni tarttui hyllystä mukaan Schubertin
C3 pro.

Ei ole itselleni koskaan istunut kypärä paremmin. Oli kuin olisivat käyttäneet omaa kalloani muottina. kylkylkyl

Vanha C2 tuli mielestäni jo tiensä päähän. Visiiri ei tahtonut pysyä auki, sadevesi kasteli kypärän ulkoa ja sisältä, pari kertaa pudonnut asfalttiin ja olihan se  muutenkin jo vähän väljä.

Ikää taisi olla kertynyt jo 6-8 vuotta ja vajaa 100.000km, en muista tarkkaan. horisko

Kerron kokemuksia kunhan pääsee pannarin kanssa aidoissa olosuhteissa testaamaan. 03Biker

Meillä on ollut Nolanin 104 ja hyväksi havaittu. Tosin uutena mopoilijana ei juurikaan ole vertailukohtaa, mutta mielestäni on ainakin Varaderossa toiminut hyvin. Ja siihen saa nätin bluetoothinkin näppärästi.

Kuinka sitten toimii Pannarissa jää nähtäväksi ja siitä kokemuksia sitten parin kuukauden kuluttua.

-ana
PanEuropean 1300 2008
ex : Varadero XL10000 2005

Mulla on ollut kypäränä araita, shoen multiteciä ym.viime keväänä hankin Nolanin N 44:sen.se on umpi/ avokypärä.
eli tämmönen http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kyparat/avattavatmonitoimikyparat/nolan-n44/nolan-n44-n-com-storm-2-kypara-valkoinen/

Olen siihen tyytyväinen,koska siitä saa kätevästi todella hyvän ns. avokypärän,kun siinä on tuo irroittava leukasuoja.Silti visiiri on pitkä
menee leuan alle.
Melun ja kohinan puolesta tärkeitä asioita mielestäni on kyllä ehdottomasti sen sopivuus,se täytyy sopivasti jämpti.
Toinen  seikka joka mielestäni on tärkeä,että se on mahdollisiman sileä,mitä vähemmän on kohoumia,sitä hiljaisempi se on. thumbsup1

FFpan  rd11 

Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 09.02.14 - klo:15:26
Mulla on ollut kypäränä araita, shoen multiteciä ym.viime keväänä hankin Nolanin N 44:sen.se on umpi/ avokypärä.
eli tämmönen http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kyparat/avattavatmonitoimikyparat/nolan-n44/nolan-n44-n-com-storm-2-kypara-valkoinen/

Olen siihen tyytyväinen,koska siitä saa kätevästi todella hyvän ns. avokypärän,kun siinä on tuo irroittava leukasuoja.Silti visiiri on pitkä
menee leuan alle.


FFpan  rd11

Sama Nolan n44 hommattiin emännälle viime syksynä, kun vanhan kypärän lukitus hajos. Ei päästy enään testaamaan sitä syksyllä, mutta fiksun tuntuinen. Voi valita kelien mukaan avo/umpikypärän. thumbsup1

tuli ostettua avattava kypärä hjc prha max onko kokemuksia minkä lainen kypärä on käytössä. + ja - esille

Sama kypärä  :)  On vaan kuivaharjoteltu,,,,ja päristy,niin että voi sitten kevveemmällä ottaa noi kalvot pois.
(ovat niin kuolaset talven pärinöistä  kylkylkyl )
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Tulipas ostettua tänään uusi kypärä.Kaksi edellistä avattavaa oli suupertteja joten ajattelin koittaa vaihteeksi jotain muuta merkkiä.
Pitkään c3 oli kyllä harkinnassa ja samoin shoein NEOTEC,mutta foorumeita luettuani kovasti ulkomaan elävät kehuivat x-liteä.
No siltä seisomalta liikkeeseen sovittamaan ja hyvin tuntui istuvan meikäläisen päähän.Aikaisemmin ongelmana on ollut liian
pieni tila alaleualle :) no nyt jäi edes vähän hajurakoa.Tein siis kaupat asevelihintaan x-1003 sta mattamustasta.
Aika vähän kotimaassa oon kyllä kyseistä merkkiä kenelläkään nähnyt mutta oiskohan kenelläkään foorumilaisista kokemusta
miten ajossa on toiminut?Jos en väärin muista niin potta tais tulla viime keväänä markkinoille.Nyt sitten odotellaan että noi lumet
sulais joskus pois ja pääsis kokeileen.

01.02.15 - klo:10:05 #29 Viimeisin muokkaus: 01.02.15 - klo:10:08 käyttäjältä jatuurila
Lainaus käyttäjältä: awes - 09.02.14 - klo:23:33
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 09.02.14 - klo:15:26
Mulla on ollut kypäränä araita, shoen multiteciä ym.viime keväänä hankin Nolanin N 44:sen.se on umpi/ avokypärä.
eli tämmönen http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kyparat/avattavatmonitoimikyparat/nolan-n44/nolan-n44-n-com-storm-2-kypara-valkoinen/

Olen siihen tyytyväinen,koska siitä saa kätevästi todella hyvän ns. avokypärän,kun siinä on tuo irroittava leukasuoja.Silti visiiri on pitkä
menee leuan alle.


FFpan  rd11

Sama Nolan n44 hommattiin emännälle viime syksynä, kun vanhan kypärän lukitus hajos. Ei päästy enään testaamaan sitä syksyllä, mutta fiksun tuntuinen. Voi valita kelien mukaan avo/umpikypärän. thumbsup1

En oikein ymmärrä kypärän valmistajia siinä että miksi pitää hihnan lukitus systeemiä muuttaa aina kun malli vaihtuu. sa_doh Tupla D-lukko on paras ja varmin lukitus. Messuilla käydessäni huomasin että avattaviin oli laitettu jos jonkinlaista hihnan avaus systeemiä. (joka sitten rikkoutuu jossain vaiheessa).

Powered by EzPortal