Eipä taida tulla Hondalta matkapyöräuutuuksia!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olen harkinnut vakavasti BMW 1300 GTn vaihtoa. Sais varusteet eikä tarviis tuunailla eikä viritellä patentteja. Testit kertovat hyvistä kokemuksista ja ominaisuuksista.
_1_v _1_v _1_v _1_v _1_v _1_v _1_v _1_v
Kyllä tulee, malttia pojat hyvää kannattaa odottaa. :compress:
Kaks vuotta ja nähdään 1500:nen PANNARI Kaikilla kilkkeillä....
Siitä vaan, pyöriähän saa vaihdella. Ei näihin koneihin rakastua kannata.Jos se täyttää odotuksesi paremmin, niin kauppaan ja vaihto.Onnea vaan uudelle pyörälle.
Saatpa nähdä, että Hondalta tulee uusi Pani ei ne bisnestä lopeta.
Ei saa kehua biimeriä, tämä on pannarifoorumi. \:D/
Oikealla Hondamiehellä ei ole vaihtoehtoja. Voihan noita muita koklata ja todeta että munattomia ovat. Kaduttaa, kun kehuin kaverille hetken mielenhäiriössä 1200 Gt:tä. Sitten hän osti sen. Kaveri oli sentään ajanut 10v 1100 pania ja kesän 1300 pania. Palaute oli yhden kesän kokemuksen jälkeen HAPAN 8-[ .
Hapan?
siis kumman pyörän ajamisesta?
Panissahan ei ole muuta "vikaa",kuin tuo pieni huojunta sivuvastaisessa tuulessa, jota kaikki ei edes huomaa.Me hienopyllyt vaan on keskusteltu olemattomasta asiasta, kun ei muuta ole ollut.Tällähetkellä on noita koneistamoja työttömänä, niin vois teettää uudet etuteleskooppien kiinnityskolmiot ja muuttaa jättöä vähän.
Kyllähän sen saa rauhoittumaan jos se on tärkeintä noissa ominaisuuksissa.Jotain tulee, jotain katoaa.
No miksi ei kannattaisi välillä kokeilla BMW:tä?
Jos siis haluaa kokeilla uusinta uutta matkamopoa niin
BMW:n 1300 GT on varmaankin hyvä vaihtoehto.
Paljon vakio sekä lisävarusteita saatavana. Edellisen
mallin (1200 GT) pahimmat ongelmat korjattu ja/tai
testattu. Yleisestä kestävyydestä tai luotettavuudestahan
ei vielä tietoa.....eli niitä mahdollisia ongelmia , jotka ilmenevät
sitten kilometrien/vuosien kuluttua....
Kawasaki GTR 2010 vm. olisi varmaan toinen varteen otettava
vaihtoehto? Tämän vuoden GTR:n on korjattu ne vanhemman
mallin "heikot kohdat" ja lisätty/paranneltu sieltä täältä (peilit/katteet/
ruiskunsäätö).
Hondan on kyllä varmaan pakko "päivittää" Pannari mallinsa jos meinaa
kilpailussa pysyä mukana....
Varmaan vuonna 2011 tulee uusi Gold Wing ja 2012 uusi matkapyörien "mittatikku"
Pannari !
Toivottavasti Honda edelleekin tekee itse tuotteen "testaustyö" eikä päästä markkinoille
keskeneräistä tuotetta...(joka siis testataan asiakkailla ja tehdään parin vuoden kuluttua
päivitetty versio)
Tarkoitin että Kaveri ei ollut tyytyväinen Bemu 1200gt:hen withstupid
Lainaus käyttäjältä: "Pannari Petteri"Kawasaki GTR 2010 vm. olisi varmaan toinen varteen otettava
vaihtoehto? Tämän vuoden GTR:n on korjattu ne vanhemman
mallin "heikot kohdat" ja lisätty/paranneltu sieltä täältä (peilit/katteet/
ruiskunsäätö).
Hondan on kyllä varmaan pakko "päivittää" Pannari mallinsa jos meinaa
kilpailussa pysyä mukana....
Varmaan vuonna 2011 tulee uusi Gold Wing ja 2012 uusi matkapyörien "mittatikku"
Pannari !
Toivottavasti Honda edelleekin tekee itse tuotteen "testaustyö" eikä päästä markkinoille
keskeneräistä tuotetta...(joka siis testataan asiakkailla ja tehdään parin vuoden kuluttua
päivitetty versio)
Aivan veit jalat suustani......jotenkin tyylikäs... (//http://www.panfun.fi/viewtopic.php?f=10&t=712)
Aina tulee uudet vuosimallit ja tietenkin niissä on parannuksia.Jos joku toinen suunnittelee sinulle pyörän ei siitä tule koskaan täydellistä.Aina on joku puute ja joku toinen merkki on seuraavanavuonna keksinyt jonkun paremman nappulan.Esim.melkein joka paikka pitäis olla säädettävä.Tuulilasin korkeus ja tuulilasin muoto,ohjaustangon leveys, korkeus ja etäisyys, jalkatapit, edessä ja takana joka suuntaan,istuimen korkeus ja suhde edessä ja takana, pehmeys, muoto jne.että tuossa nut aluksi.Esim. tuo voima ja vääntö, voitteko sanoa koska se teille rupee riittämään.Mulle riittää 150 molemmat. tease Siihenasti kun haluun enemmän.
Itsellä ollut samansuuntaisia ajatuksia eli BMW 1300 GT kyllä kiinnostaa. Hinta on vaan sen verran kova että ihan kokeilumielessä ei viitsi ostaa, tosissaan on hommaan mentävä. Ajatuksiin teki häiriön tämä Hondan huhu että tuosta VFR1200 tulee "GT versio" eli sähköplexi, pystympi ajoasento ja isompi tankki. Se olisi suoraan tuon Bemun GT:n kilpailija ja siinä mielessä voisi mahdollistaa sen että Honda-putki ei katkea. Saa nähdä. Täytyy varmaan vielä tuleva kesä ajella Pannarin kanssa ja katsella mitä mallivuosi 2011 tuo tulleessaan. Silloin alkaa myös Bemun 1300 olla enemmän tarjolla käytettynä ja isommat ilmat hinnoista pois. Tosin nytkin on Nettimotossa myytävänä viimevuotinen vähän ajettu GT (hinta varusteilla 29.000 => nyt taisi olla 22.000) => huimaa pudotusta tai omistajalla rahapula.
Itse en pitäisi ihmeenä vaikka uutta Pannaria ei tulisikaan vaan tosiaan jotain kehitelmää tuosta VFR1200 rungosta.
Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Aina tulee uudet vuosimallit ja tietenkin niissä on parannuksia.Jos joku toinen suunnittelee sinulle pyörän ei siitä tule koskaan täydellistä.Aina on joku puute ja joku toinen merkki on seuraavanavuonna keksinyt jonkun paremman nappulan.Esim.melkein joka paikka pitäis olla säädettävä.Tuulilasin korkeus ja tuulilasin muoto,ohjaustangon leveys, korkeus ja etäisyys, jalkatapit, edessä ja takana joka suuntaan,istuimen korkeus ja suhde edessä ja takana, pehmeys, muoto jne.että tuossa nut aluksi.Esim. tuo voima ja vääntö, voitteko sanoa koska se teille rupee riittämään.Mulle riittää 150 molemmat. tease Siihenasti kun haluun enemmän.
Mulle piisaa teho ja vääntö jo nyt :)
Mä olen sitä mieltä et kokeilla kannattee erilaisia merkkejä ja malleja, kaikissa niissä on tosiaan omat hyvät ja huonot puolensa. 8-[
Ei muuta kuin koeajolle vaan, minusta myös varteenotettava vaihtoehto Bemun Geeteelle on kawan uusittu GTR, jos niinkuin päivittää haluaa.
Ja löytyyhän tuolle pemarillekki voorumi (//http://www.bmwsportbikes.fi/) jos siihen päädyt.
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Pannari on loisto pyörä, mutta ikävä kyllä tänä armon vuonna 2010 hieman tippunut kilpailijoiden kelkasta.
Varmaankin uusi VFR on uuden Pannarin pohjalla enempi tai vähempi. Odotellaan.
Pannarin mallin elinkaari on vaan pitkä, kymmenkunta vuotta. Tämä antaa jonkinlaista
turvallisuutta ostaessa, kun tietää että heti ei ole tulossa uutta mallia.
En usko, että menee montaa vuotta kun ilmestyy se ST1400 malli.
Onneksi nykyinen pyörässä on tarpeeksi ominaisuuksia ja potkua vielä pitkään.
Kaikki pannarin kilpailijat (FJR, GTR ja 1300GT) ovat uudempia ja olisihan se ihme jos
ne olisivat edelleen huonompia joka asiassa kuin liki kymmenen vuotta vanha malli.
Paremmuus on sitten siitä kiinni, mille antaa painoarvoa, jos teho on tärkein niin
pannari on heikoin, jos laatu niin ei ainakaa pannari jne.
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Lainaus käyttäjältä: "jarska"Pannari on loisto pyörä, mutta ikävä kyllä tänä armon vuonna 2010 hieman tippunut kilpailijoiden kelkasta. headbang
Tosin tuossa käy juurikin niin että edelliset "kokeilumallit" jää joko hyllyyn tahi myydään halvalla, aina ei voi voittaa.
FJR:ää on kyllä tullut ajettua
Ei käy mielessäkään ostaa sitä.Huh mikä vaihteisto, verrattuna Hondaan.Ei ilman kytkintä ajatustakaan.Ulkonäkökin vaikuttaa, Kawa, siisti, nuomuut ??? Honda hieno.Onhan panissa suurinpiirtein asiat kohdallaan.Onko se nyt sitten hyvä ostos jos joka vuosi pitää päivittää ?Panissa on aika vähän heikkouksia, joten voi ostaa minkä vuosimallisen tahansa.Entäs näissä muissa merkeissä???pitää katsoa vuodet ja kuukaudet minkä ostaa.On panissa puutteita, mutta sanokaa sitten mulle, kun teillä oli pyörä ja jonka olette myyneet, missä ei ollut mitään huonoa.
Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"FJR:ää on kyllä tullut ajettua jumpie
Noinhan se menee.Harvalta saa aitoa kritiikkiä silloin kun pyörä on itellä.
Lainaus käyttäjältä: "jarska"Ja aina sama vastaus, ei siinä varsinaisesti mitään vikaa ollut, mä vaan haluan kokeilla erilaisia pyöriä ja siten löytää sen omimman, tai ainakin lähimmäs omimman. idea3
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Lainaus käyttäjältä: "jarska"Ja aina sama vastaus, ei siinä varsinaisesti mitään vikaa ollut, mä vaan haluan kokeilla erilaisia pyöriä ja siten löytää sen omimman, tai ainakin lähimmäs omimman. idea3
Totta puhelet, ei varmaan yhtään mopoa ole lähtenyt mun käsistä maailmalle modaamatta, se on niin kivaa.
Kyllä mä tiesin syksyllä 2008 originaalin 1100:n pannarin. 22yikes
ja .........
Vaihdoin aikoinaan Pan.. Pannonia 250:n 600:een BMW:hen ja hevosvoimat tuplaantuivat samalla eli 14 hv ja sitten 28 hv. Olivat muuten 50-luvun malleja. Sitten seuraava pyörä oli taas Pan... nonia monta vuotta ja reissua. Bemua pidettiin jo 60-luvulla laatupyöränä, mutta Pan...nonia vei voiton ja laatu taisi olla Jawa-luokkaa. Ihan vaan näin tuli vanhat ajat mieleen.
Suurin syy miksi ajan Hondilla: Ne ovat rakennettu mun mittasuhteille ja moottorin temperamentti on sopivan vääntävä. Kestävyys, uskallan lähteä sillä 10000 kilometrin retkelle jos tekee mieli ja saan huoltoa tarvittaessa. Testaan mielelläni muitakin motoja,vaan en ole löytänyt Pannarin voittanutta
.
Joo mulla ol kans vielä marraskuu 2009 orginaali st1100, kun löysin tän panfun porukan,ei ole enään orggis , rupes muuttumaan,nyt on proto pleksi,lisäjarruvalot,vilkun lisäledit,jakkara verhoilijalla,tuplavalot edessä,mitä vielä? reps1 Kyllä on kiva modata!
Kiitos kaikista vinkeistä FF1 P A N
Kieltämättä modattua on Pannaria tullut, lähinnä pitkän matkan ajamista mukavammaksi tekevin modauksin eli kahvalämppärein, paremmalla penkillä ja vakionopeussäätimellä. Kyllä minullakin tuo Bemun 1300 GT on varteen otettava moottoripyörä, tuli siinä nettivalintatestissäkin minulle sopivimmaksi valinnaksi
Täytyy olla Jarskan kanssa samaa mieltä siitä, että eri vaihtoehtoja kannattaa kokeilla, jotta se omin vaihtoehto löytyy. Minulle se ainut moottoripyörä on tähän saakka ollut Honda, mutta on tosiasia, että Pannarit alkavat varusteominaisuuksiltaan jäämään jälkeen kilpailijoistaan. Onneksi näin ei ole ajo-ominaisuuksien suhteen...vai onko ?
Minkähän tyyppisiä lisävarusteita yleensä kaipaatte noissa pyörissä? Jos ei nyt siitä ajoominaiseedesta puhuta.
jos tässä saa laittaa toivomuslistaa niin jotain tälläistä mitä ei saa
millään rahalla pannariin (mutta taitaa saada biimeriin):
* sähköllä säädettävä jousitus
* xeon valot (lailliset)
kaiken muun saakin sitten pikkulaitolla
Noniin saatiinhansitä keskustelua aikaiseksi täälläki,nun pöyhäisin oikealla tavalla!!!!! Kovasti tuntuu olevan porukka merkkiuskollista. Samantyypisiä kun nuo kuormaautoilijat,jos joskus jonkunmerkkisen kuormaauton on ostanut niin muut on aivan Paskoja ja vain muissamerkeissä on niitä tyyppivikoja. Omassaautossa ei koskaan ole vikoja vain huoltoja. Olen näitä seurannut 20 vuotta työpaikallani. Eipä silti hyvä peli tämä nykyinen 03 on muttei ilman vikoja tälläkään ole päässyt. Tosiasia kuitenkin on ettei kovaan ajoon tällä rungolla voi lähteä kun henkensä uhalla,senverran minäkin tällä kaahaillut olen ja muilakin.
reps1 reps1 reps1 reps1 reps1 reps1 reps1 reps1
Onko kukaan nähnyt tilastoja siitä miten moni pannaristi on menettänyt henkensä ns. kovan ajon seurauksena, ihan vaan ihmettelen. Taitaa mennä kohta jutut foorumilla ko. merkin ja mallin mollaamiseksi. Sittenhän voi siirtyä Kawa GTR tai BMW Sports-bikes foorumeille. Tiedän kyllä, kun pyörän vaihtokuume iskee, niin lääkkeet ovat vähissä.
Eihän totuuden puhuminen mollaamista ole pannarista puuttuu vakio varusteista muutamia oleellisia asioita. Joita kilpailevissa merkeissä jo tänä päivänä on, valitettavasti. Mutta varsin kilpailu kykyisenä näinkin on näköjään pysynyt.
Tiedä sitten onko matkapyörä tehty ajettavaksi +200km/h nopeuksille varsinkin jos on takalaukku kiinni jolla on max nopeus 120km/h .Tuota "huojuntaa" kuulemma joillakin on havaittu suuremmissa nopeuksissa.
Hondalta paras kuumelääke pyörän vaihto kuumeeseen olisi pikainen pannarin päivitys.
Aika vähän noita lisänappuloita kaivataan??Nuo Kaukon ei vielä riitä.Esim. virtapistoke.(aivan käsittämättömässä paikassa)Paska tuulilasi??Ohjaustangon säädöt?Takamatkustajan jalkatappien säädöt.Noista valoista en piittaa,täällä pohojanmaalla ei voi pimeellä ajaa hirvimäärän vuoksi.Muuta???
Kyllähän Sinä hyvän provon pistit, hiljaistahan täällä on ollutkin. Mitä pyörän vaihtamiseen tulee, niin kai sitä itse kukin saa ajaa ihan millä pyörällä huvittaa, eikä siihen mitään perusteluja tarvita. Fiilistelyähän tämä on, tuskinpa meistä kukaan moottoripyörää ihan tarpeen vuoksi hankkii, lomalle pääsee autollakin.
Aivan hyvä kirjoitus.Tää on nut vaan tälläistä paskan jauhantaa, kun ei muuta keksitä. Kuluu aika ja kevät lähenee. Päästään kuovittaan h butt1 ietaa Bemarien silmille
Mullakin oli jo tervaa ja höyheniä varattuna..... bäng
Turhan hitaasti Honda tuo st1300n seuraajaa markkinoille. Vaihtokuume on iskenyt itseenkin, eikä se lähde kun vaihtamalla. Kolmen pannarin (st11 + 2st13) jälkeen vaihtuu nyt merkki. Minäkin pitkään olin biimerin kannalla, mutta kawa tuli vähän puun takaa median kehujen ansiosta. Sähköjouset jäi nyt siis saamatta, mutta onpahan taas hyvä tekosyy sitten joskun myähemmin...
Bemari jäi toiseksi ihan puhtaasti ulkonäkösyistä, gt1300ssä on tylsän näköinen kate. Kawassa turhan pieni tankki, mutta muita gadgettejä tulee ihan mukavasti vakiohintaan. Saas nähdä miten kestää, kerrotaan lisää kun opitaan. Vielä pitäs väri päättää, kauppa on muuten sovittu...
Matti
Onneksi olkoon vaan uuden pyörän ostaja.
Lainaus käyttäjältä: "MNN"Turhan hitaasti Honda tuo st1300n seuraajaa markkinoille. Vaihtokuume on iskenyt itseenkin, eikä se lähde kun vaihtamalla. Kolmen pannarin (st11 + 2st13) jälkeen vaihtuu nyt merkki. Minäkin pitkään olin biimerin kannalla, mutta kawa tuli vähän puun takaa median kehujen ansiosta. Sähköjouset jäi nyt siis saamatta, mutta onpahan taas hyvä tekosyy sitten joskun myähemmin...
Bemari jäi toiseksi ihan puhtaasti ulkonäkösyistä, gt1300ssä on tylsän näköinen kate. Kawassa turhan pieni tankki, mutta muita gadgettejä tulee ihan mukavasti vakiohintaan. Saas nähdä miten kestää, kerrotaan lisää kun opitaan. Vielä pitäs väri päättää, kauppa on muuten sovittu...
Matti
Onneksi olkoon uuden pyörän johdosta.
Teitkö kaupat ihan uudesta parannetusta mallista vai...?
Tais mennä vaihto puihin niikun sanotaan. Oli ilmeisesti myyty tuo kyseinen peli jota kosiskelin. Pitänee ajella entisellä pyörällä vielä ensikesä! Ja pitänee hangata tyhjällä rahapussilla ohtoo jos ei muuten kuume lähe!
Kävin muuten Lahen messut kahtomassa,pienemmät oli puitteet mutta vaihteluna ihan hyvät pippalot. Päästiin kerhonkanssa perjantaina sisään kello 12 niin olipa hyvä kattella kun ei tungosta ollut.
=D>
no voi hyvät hyssykät
miksi pitää vaihtaa bemariin???
löytyy paljonkin keskiluokkaan,vähällä rahalla hyviä pyöriä
esim.joku roketti,wingi,guzzi,kawa,yammu,suxuki,hd elektra
ja mikä vika pannarissa on???
iso tankki,tasapainoinen,v4,halpa,ja v...tun hyvä pyörä,ongelmaton
(ai,miksi vaihdoin,,,boxit,,,design pyörä ,,ei pitkille matkoille,,muuten ok)
gut und billig gibst nicht,,,,,,,,,,,
(siksi adv)
Miksi vaihtaa pannaria??? En näe henk kohtasesti mitään syytä,varsinkin jos on hyvä kunnossa oleva pannari
Wage kysyi:mitä vikaa pannarissa,siinä on sellainen vika,ettei ole vikoja.Miksi siis edes hankkia niitä vikoja,niitähän pakkaa tulemaan uusien tuotteiden
myötä.Niinkuin on hyvin havaittavissa,nykyään tehdään kaikellaisia tekeleitä enenmässä määrin joiden laatu putoaa hintakilpailun myötä.Toivottavasti
ei koskaan mopoissa näin käy. Halpa ja hyvä,se yhtälö on kinkkinen.
En vaihda pannaria, en bemeriin enkä muuhunkaa,on eritt.hyvä ST1100 ja kokoajan senkun paranee,kiitos tämän clubin porukan!!!
Viime syksynä kävin kokeilemassa bemarin LT:tä. Kyl oli yhtä juhlaa ku pääs takas pannarin sarviin :D.
LT oli tosi laiskan olonen. Sillon sattu oleen kova vasta tuuli. Ei jaksanu kovin mennä vasta tuuleen.
Uuden mallin GT kyl kiinnostais käydä kokeilemassa. Itselle yksi pyörän kriteeri on vähäinen ajoviima kypärään. Eipä niitä viimattomia pyöriä oo viel tullu ajettua, ku pannari ja LT.
Jovvain..Kertauksen vuoksi: BMWSportbikes.fi (//http://www.youtube.com/watch?v=262oHIv9KW4)